W ciągu niecałych trzech miesięcy Halo Infinite straciło prawie 90% graczy na Steamie. Produkcja ma jednak szansę na odzyskanie części z nich w najbliższych tygodniach.
Wkrótce miną trzy miesiące od premiery modułu sieciowego Halo Infinite. To dobry moment, aby sprawdzić, jak gra radzi sobie na Steamie. Patrząc po danych SteamDB, produkcja straciła już prawie 90% graczy. Jej rekord aktywności, ustanowiony wkrótce po debiucie, wynosi 272 tys. osób bawiących się równocześnie, podczas gdy w najgorętszym momencie wczorajszego dnia tytuł miało uruchomiony 28 668 graczy.
Taki spadek zainspirował kilka artykułów (np. w serwisie Business Insider) o słabnącej pozycji gry. Dane ze Steama nie oddają jednak w pełni kondycji produkcji. Halo Infinite dostępne jest bowiem również na Xboksie One i Xboksie Series X/S, a społeczność fanów tej marki jest znacznie mocniejsza na konsolach niż na PC.
Do tego wersja komputerowa dostępna jest w abonamentowej usłudze PC Game Pass. Zazwyczaj w przypadku produkcji free-to-play większość graczy wybrałaby zabawę przez Steama, ale w tym wypadku darmowy jest tylko moduł sieciowy, a za kampanię trzeba zapłacić. Tryb fabularny dostępny jest w ramach wymienionej subskrypcji bez dodatkowych kosztów, więc wielu pecetowych graczy najpewniej trzyma się wydania z Game Passa.
Zresztą nawet na Steamie już widać początki stabilizacji. W ostatnich dwóch tygodniach odpływ graczy wyhamował i w szczytowych momentach każdego dnia w produkcję bawiło się ok. 25-30 tysięcy osób.
Należy także pamiętać, że najbliższe miesiące będą pełne wydarzeń, które powinny zachęcić graczy do powrotu do Halo Infinite. W maju zadebiutuje tryb Forge, pozwalający fanom na tworzenie własnych wariantów rozgrywki i map. W tym samym czasie ma wystartować kolejny sezon multiplayera.
Abonament Game Pass kupisz tutaj
Przypomnijmy, że darmowy tryb multiplayer Halo Infinite zadebiutował w listopadzie 2021 roku (w ramach otwartej bety), a w grudniu ukazała się płatna kampania fabularna.
Dwa tygodnie temu firma Microsoft pochwaliła się, że w Halo Infinite zagrało już ponad 20 mln osób. Tym samym gra zaliczyła najlepszy debiut w historii marki.
ZASTRZEŻENIE
Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów, których oferty prezentowane są powyżej. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, żeby wybrać tylko ciekawe promocje – przede wszystkim chcemy publikować najlepsze oferty na sprzęt, gadżety i gry.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
61

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.