Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 lutego 2022, 11:02

autor: Miriam Moszczyńska

Deweloperzy wybrali najlepszych bossów w grach od FromSoftware

Elden Ring nadchodzi wielkimi krokami, dlatego Sony zdecydowało się zapytać twórców bossów z gier FromSoftware, których wspominają najlepiej.

Deweloperzy zgromadzeni pod sztandarem Sony podzielili się bossami, których najlepiej zapamiętali ze wszystkich gier studia FromSoftware. Odpowiedzi twórców zebrane zostały w zestawieniu, które opublikowano na oficjalnym blogu Sony, i co tu dużo mówić - listę zdominowały gry z serii Dark Souls.

Z czego dumny jest ojciec marki Souls

Sony zasięgnęło również opinii samego Hidetaki Miyazakiego, twórcy kultowego już cyklu Souls. Deweloper najlepiej wspomina Starego Mnicha z Demon’s Souls:

Jeśli mówimy o bossie, z którego jestem „najbardziej dumny” (używając tych konkretnych słów), byłby to prawdopodobnie Stary Mnich z Demon's Souls. Powodem jest to, że było wiele głosów sprzeciwu wobec tego projektu i tego, co chcieliśmy z nim zrobić. [...] Chciałem wprowadzić ten koncept bossa do gry, zarówno z perspektywy projektu wizualnego, jak i rozgrywki, włączając w to element multiplayer. [...] W końcu udało nam się i myślę, że powstał intrygujący boss, który został doceniony przez fanów.

  1. Demon's Souls Remake: Stary Mnich - boss, jak pokonać?

Jak dopracowani bossowie, to tylko Dark Souls

W tekście znajdziemy łącznie aż pięciu przeciwników z Dark Souls. Co ciekawe, próżno szukać w nim bossa z drugiej odsłony tej serii, która wśród fanów serii Souls uznawana jest za najgorszą. Wracając jednak do zestawienia, na deweloperach zgromadzonych pod skrzydłami Sony największe wrażenie zrobili:

  1. Wielki Szary Wilk Sif
  2. Ornstein i Smough
  3. Rycerz Artorias
  4. Tancerka z Mroźnej Doliny
  5. Bezimienny Król

Pojedynek z Bezimiennym Królem jest jednocześnie walką i spektaklem. Pole bitwy stworzone jest z chmur, a boss przylatuje na nie na grzbiecie wielkiego smoka. [...] Być może równie przerażająca jak jego atak jest tendencja Króla do spokojnego podchodzenia do gracza pomiędzy atakami, pokazująca cierpliwość i opanowanie doświadczonego wojownika. Pokonanie tego przeciwnika daje zarówno poczucie mistrzostwa, jak i dumy, że zwyciężyło się bossa, który stał na samym szczycie Lothric.

-Tucker Cole z Bend Studio

Nie samymi Soulsami FromSoftware stoi

Drugie miejsce pod względem bossów na liście zajmuje Sekiro: Shadows Die Twice. Deweloperzy z Firesprite, Naughty Dog oraz Bluepoint Games za najbardziej zapadających w pamięć przeciwników uznali:

  1. Sowa (Ojciec)
  2. Bezgłowy Małpi Strażnik
  3. Pani Motyl

Nieczęsto widuje się starsze kobiety w grach, zwłaszcza w roli sprawnych wojowniczek, więc Pani Motyl spodobała mi się jeszcze przed walką [...] Rzadko mogę powiedzieć, że szczęście nie odegrało roli w pokonaniu bossa, ale walka z Pani Motyl jest tak nieskazitelnie przygotowana i animowana. [...] pokonanie jej sprawiło wrażenie, jakby było w 100% zasługą ciężko zdobytych umiejętności. A wszystko to bez krzykliwej, ogromnej demonicznej formy; po prostu człowiek w zwyczajnej postaci. Jeden z moich ulubionych bossów wszech czasów.

-Anna Marsh z Firesprite

Nie możemy zapomnieć o Bloodborne

W zestawieniu nie zabrakło również i tego tytułu. Twórcy wskazali zaledwie dwóch bossów z Bloodborne, co nie oznacza oczywiście, że są w jakikolwiek sposób gorsi (czyt. łatwiejsi do pokonania) od reszty.

  1. Lady Maria z Astralnej Wieży Zegarowej
  2. Ludwig Przeklęty

Wchodząc do rozległej opuszczonej wieży zegarowej, gdzie na krześle czeka na nas pojedynczy trup, otoczony promieniami słońca padającymi z ozdobnego okna… wiedziałam, co mnie czeka. Nie wiedziałam jednak, że będzie to najtrudniejsza (a zarazem najpiękniejsza) walka z bossem, jaką widziałam w całej grze. Lady Maria musi być moim ulubionym bossem z tych wszystkich gier, ponieważ w walce czułam się jak w tańcu, który ona prowadziła.

- Ivanna Liittschwager z Santa Monica Studio

  1. Trofea Bloodborne i Bloodborne The Old Hunters

Jeszcze więcej bossów!

Jak dobrze wiemy, już za niecałe trzy tygodnie (25 lutego) oficjalnie odbędzie się premiera nowej produkcji FromSoftware - Elden Ring. W sieci już można znaleźć wiele materiałów na temat przeciwników, jakich napotkamy podczas rozgrywki, i trzeba przyznać, że robią oni wrażenie.

Jeśli chcecie zapoznać się dokładniej z wizją, która przyświecała zarówno Hidetace Miyazakiemu, jak i całemu studiu w tworzeniu gry, to warto zapoznać z obszernym wywiadem producenta dla Sony (poniżej). Podsumowanie najważniejszych kwestii poruszonych w rozmowie znajdziecie tutaj.

  1. Oficjalna strona FromSoftware