Hidden and Dangerous Deluxe - poradnik do gry

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Misja 2 "Lost Valley", Grecja, 24 maja 1946 r., g. 7:32

Zadania:

• przedostań się na drugi koniec kanionu
  • chroń jeepa

Proponowany ekwipunek: dwa karabiny wyborowe, granaty, ładunek wybuchowy.

Liczba przeciwników: 47-u plus kilka ckmów i ufortyfikowanych stanowisk z cekaemami.

Do tej misji najlepiej jest wziąć dwóch strzelców wyborowych uzbrojonych w "snajperki", przydać się też może parę granatów i materiał wybuchowy. Musisz przedostać się przez wąwóz pełen partyzantów na jego drugi koniec. Praktycznie na każdym zakręcie czai się jakiś wróg (podarowałem sobie dokładne oznaczanie ich czerwonymi krzyżykami aby nie pomniejszać czytelności mapki). Po rozpoczęciu gry w miejscu start załaduj dwóch ludzi do jeepa (jeden powinien zasiąść za wielkokalibrowym karabinem maszynowym zamontowanym na samochodzie). Pierwszym snajperem wdrap się wejściem na skalną ścianę po prawej (drugi niech na razie czeka koło jeepa). [obrazek poniżej po lewej]

Na pierwszym zakręcie zlikwiduj snajperem ze skalnej ściany po prawej dwóch Greków przy mostku poniżej i trzeciego trochę dalej, przy skałkach. [obrazek powyżej po prawej] Zdejmij też partyzanta-snajpera, który zajął pozycję na skalnej ścianie po drugiej stronie kanionu i kolejnego, który jest na Twojej ścianie, tuż za zakrętem w prawo. [obrazek poniżej po lewej]

Kiedy teren jest czysty możesz podjechać do mostku jeepem. [obrazek powyżej po prawej] Drugi strzelec wyborowy może teraz wdrapać się na ścianę po lewej stronie kanionu (wejście jest po lewej przed mostkiem). Teraz posuwaj się oboma swoimi snajperami po ścianach wąwozu oczyszczając drogę dla jeepa. Na następnym zakręcie również jest od groma komunistów - zarówno na dole przy drodze jak i wyżej, na skalnych półkach. [obrazek poniżej po lewej]

Zabijaj ich strzelając z karabinów wyborowych (uważaj, część z nich może mieć Panzerfausty bardzo groźne dla Twojego jeepa !). [obrazek powyżej po prawej] Gdy wydaje Ci się, że pozbyłeś się wszystkich komuchów w okolicy podjeżdżaj jeepem bliżej. Uważaj - gdzieniegdzie na drodze leżą miny, miej oczy szeroko otwarte i omijaj je ! [obrazek poniżej po lewej]

Dojdziesz w końcu do mostku wiszącego nad wąwozem (Twój strzelec wyborowy idący z lewej będzie najpierw musiał przejść przez krótki tunel , w którym chowa się jeden Grek). [obrazek powyżej po prawej] W tym miejscu problem będą stanowić przede wszystkim trzy stanowiska ckmów (jedno z nich wskazuje na obrazku kursor). [obrazek poniżej po lewej]

Dwa pierwsze można unieszkodliwić obrzucając je granatami z mostu wiszącego albo strzelając ze "snajperki" w dół, pomiędzy deskami tego mostku do partyzantów zasiadających za cekaemami. [obrazek powyżej po prawej] Trzecie obrzuć granatami ze ściany nad nim. Po rozprawieniu się z tymi trzema cekaemami policz się jeszcze z paroma greckimi partyzantami na następnym zakręcie. Gdy droga wolna podjedź jeepem bliżej uważając na miny położone przy stanowiskach ckmów i tuż za drugim mostkiem. W końcu oczom Twoim ukaże się rumowisko - zniszczony most u góry nad wąwozem a pod nim resztki pociągu, który spadł z góry blokując Twojemu jeepowi dalszą drogę. [obrazek poniżej po lewej]

Najpierw wystrzelaj paru partyzantów chowających się przy rumowisku . [obrazek powyżej po prawej] Drogę odblokujesz wysadzając w powietrze taki czarny wagon pośrodku rumowiska - podłóż pod niego ładunek wybuchowy lub obrzuć go granatami. [obrazek poniżej po lewej]

Pojawi się ogień a kiedy się wypali (po kilku minutach) droga stanie otworem. Stanowiska kolejnych dwóch ckmów , które znajdują się tuż za rumowiskiem obejdź z prawej strony (przechodząc przez rumowisko - wspinając się najpierw na skałkę po takiej stalowej belce), podkradnij się do otworów strzelniczych i wystrzelaj przez nie strzelców ckmów w środku. [obrazek powyżej po prawej] Jedź jeepem kawałek drogą. W pewnym momencie jest zejście ze ściany z prawej - tam się zatrzymaj i zabierz snajpera z prawej ściany, który tym zejściem może dostać się na dół do drogi. Strzelcem wyborowym na ścianie po lewej cały czas idź wzdłuż wąwozu aż zobaczysz okopy partyzantów. Wystrzelaj Greków w nich siedzących (w tym strzelców dwóch ckmów ). Za okopami na skale jest kolejne stanowisko trzeciego ckmu (wskazuje je na obrazku biały kursor) - podejdź ostrożnie jeszcze trochę po ścianie i zastrzel partyzanta w środku celując w szczelinę strzelecką. [obrazek poniżej po lewej]

Zejdź ze ściany wąwozu mostkiem który znajduje się za stanowiskiem ckmu na skałce. [obrazek powyżej po prawej] Podjedź jeepem, załaduj na samochód ostatniego swojego snajpera (możesz zabrać od trupów komuchów broń). Ruszaj całą ekipą w kierunku pobliskiego końca wąwozu (miejsce koniec ) aby zakończyć misję.