Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Hidden and Dangerous Deluxe - poradnik do gry

Hidden and Dangerous Deluxe - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 5 "Close Fire" | Fiend's Call poradnik Hidden and Dangerous Deluxe

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Misja 5 "Close Fire", Niemcy, 25 kwietnia 1943 r., g. 10:24

Zadanie:

  • uciec (proste ? nie całkiem ...)

Proponowany ekwipunek: karabin wyborowy, dużo Panzerfaustów/Bazook, 2 szt. materiałów wybuchowych.

Liczba przeciwników: 54 plus sporo czołgów (5), transporter opancerzony z karabinem maszynowym, motocykl z kaemem.

Do tej akcji weź jak najwięcej Panzerfaustów/Bazook i karabin wyborowy. W trakcie gry zabieraj Panzerfausty poległym Szkopom. Zaczynasz na drodze (START ) z transporterem którym uciekłeś z obozu przy fabryce. Ściga Cię (czerwona strzałka ) przynajmniej jeden niemiecki czołg Tygrys . Po rozpoczęciu gry najlepiej jest od razu zjechać z drogi transporterem na pobocze po lewej stronie albo pojechać kawałek dalej i zaparkować za zakrętem. Wyskocz z pojazdu komandosem, który ma broń ppanc. (Bazookę lub Panzerfausta) i poczekaj w lasku na Niemca, który niebawem powinien się pojawić. Możesz też wrócić kawałek drogą i w miejscu gdzie ona zakręca wdrapać się na pobocze z prawej strony drogi i tam zaczaić się na czołg (w miejscu oznaczonym na mojej mapie X1 ). Gdy tylko wyjedzie odpal rakietę celując w bok wieży, jeśli zrobisz to dobrze jedna powinna wystarczyć. [obrazek poniżej po lewej]

Potem wracaj do transportera i ruszaj drogą przez las. W miejscu gdzie część drzew jest wycięta trafisz na pierwszych Fryców (na dodatek sporą ich ilość) kryjących się po obu stronach drogi i na wprost. Nie ma rady - wystrzelaj ich wszystkich. Żeby było jeszcze trudniej w oddali za "billboardem" wiszącym nad drogą są dwa niemieckie Tygrysy (czołgi) i znowu trochę piechurów przy barkach desantowych na plaży. [obrazek powyżej po prawej] Ponownie wysiądź ze swojego transportera (w miejscu X2 ) i nie podchodząc zbyt blisko (aby nie oberwać od czołgów) zdejmij wszystkich niemieckich piechurów jakich dojrzysz w lunecie karabinu wyborowego. [obrazek poniżej po lewej]

Te dwa szwabskie czołgi to chyba najtrudniejszy moment w tej misji. Chyba najlepszym sposobem (a może jedynym ...) na ich wyeliminowanie jest zakraść się do nich z Panzerfaustami (weź od poległych Fryców jeśli nie masz) wzdłuż brzegu rzeki , którą masz po lewej stronie. Zakradaj się ostrożnie w pozycji pochylonej aż do wieży stojącej przy brzegu, którą widzisz w oddali i jeszcze kawałeczek (do miejsca X3 ). Możesz brodzić w wodzie ale nie wchodź zbyt głęboko bo się utopisz ! [obrazek powyżej po prawej] Czołgiści pewnie Cię dojrzą na początku ale przy odrobinie szczęścia powinieneś ujść z życiem. Przy/za wieżą jest już w miarę bezpiecznie. Kiedy ją miniesz obróć się w prawo i ostrożnie wejdź kawałeczek na brzeg (X3 ) - najpierw załatw (najlepiej z karabinu wyborowego) piechurów koło czołgów i Szkopa na wieży strażniczej na lewo, przed obozem wroga. Potem, celując dokładnie w boki wież, zniszcz Panzerfaustami oba Tygrysy . [obrazek poniżej po lewej]

Teraz możesz podjechać transporterem, który został z tyłu w X2 i ostrzelać niemiecki obóz w oddali. Nie podjeżdżaj zbyt blisko, zlikwiduj Fryców, których sylwetki dojrzysz. [obrazek powyżej po prawej] Ogień otworzy do Ciebie niemiecki transporter - nie marnuj na niego amunicji swojego kaemu na własnym transporterze tylko, korzystając z tego, że Twój pojazd przykuwa uwagę wrogiego, wykończ ze "snajperki" strzelca kaemu na niemieckim transporterze (Twój snajper leży przecież na brzegu rzeczki w X3 ). [obrazek poniżej po lewej]

Wróć snajperem do swojego transportera a tym ostatnim wjedź do obozu wykańczając z kaemu Szwabków wybiegających z namiotów (czerwone strzałki ), którzy wejdą Ci pod lufę. Z porzuconych (albo raczej nieobsadzonych) czołgów , które widać w oddali po prawej stronie nie ma zbyt wielkiego pożytku niestety - zniszcz je bombami zegarowymi ewentualnie. [obrazek powyżej po prawej] Ruszaj dalej drogą. Po chwili naprzeciw Ciebie wyjedzie "samobójca" - niemiecki motocykl uzbrojony w km. Krótka seryjka z Twojego i motocykl zamieni się w kulę ognia. [obrazek poniżej po lewej]

Kawałek dalej będzie chata a koło niej dwóch Adolfów - zakończ ich marne żywoty. Zabij też trzech Szkopków za laskiem po lewej stronie drogi. [obrazek powyżej po prawej] Przy chatce droga ostro zakręca w lewo a kawałek dalej jest skrzyżowanie - jedź na nim prosto. Nie ujedziesz daleko - w lasku po lewej stronie drogi czai się następnych dwóch Szkopów. Po ich odstrzeleniu zatrzymaj pojazd (miejsce X4 ) i wysiądź z niego człowiekiem uzbrojonym w Panzerfausty. Za zabitymi Niemiaszkami droga znowu skręca w lewo i zaczyna się droga asfaltowa - tam wyślij transporter. [obrazek poniżej po lewej]

Z kolei w lesie na lewo od tych zabitych dwóch Szkopów jest "tajne przejście " - komandos z Panzerfaustami powinien pójść właśnie tędy. [obrazek powyżej po prawej] Po dłuższej wędrówce piechotą (w czasie której przejdziesz przez mostek w górach) dojdziesz do wsi po lewej. Nie wchodź do niej jednak tylko zabij pałętającego się tutaj Fryca z Panzerfaustem, zejdź na dół i skręć w prawo. [obrazek poniżej po lewej]

Wróćmy na chwilę do transportera, który wjechał na asfaltową drogę. Ogniem kaemu na transporterze wykończ Niemiaszków po prawej stronie drogi, rozwal im ich samochód. [obrazek powyżej po prawej] Kawałek dalej za tymi Niemcami droga skręca w lewo i jest niewielka górka. Nie wjeżdżaj na nią bo oberwiesz od dwóch czołgów , które stoją dalej, przy moście_1 ! [obrazek poniżej po lewej]

Zamiast tego przełącz się ponownie na komandosa, który przedostał się "tajnym" przejściem przez góry, zszedł na dół do wioski i przy niej skręcił w prawo. Idź nim kawałek w stronę asfaltowej drogi i mostu_1 oddalając się od wspomnianej wioski . Po lewej ręce będziesz miał wzniesienie. Idź pod nim i jak tylko gra pozwala skręcaj w lewo. Powinieneś wyjść na owe dwa niemieckie czołgi przy moście_1 blokujące ruch twojego transportera. Najpierw rozwal dwóch Adolfów z Panzerfaustami przy czołgach a potem obie "puszki" (jeden Paznerfaust powinien załatwić sprawę). [obrazek powyżej po prawej] Teraz możesz w to miejsce podjechać transporterem. Wskakuj do niego i przejedź przez most_1 za zniszczonymi przed chwilą dwoma czołgami . [obrazek poniżej po lewej]

Jedź jeszcze kawałek dalej asfaltową drogą. Po chwili skręca ona w lewo a za zakrętem jest skrzyżowanie - dojazd do niego zakończy misję (KONIEC ). [obrazek powyżej po prawej] Być może droga na około, przez wieś a potem most_2 i w końcu Kolo dworku z limuzyną , jest bezpieczniejsza ale nie sprawdzałem jej dokładnie. Wiem na pewno, że za wsią jest paru Szwabów (pomiędzy młynami ), mostu_2 pilnuje Szkop z Panzerfaustem a na wieży dworku pozycję zajął niemiecki snajper.