Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Hidden and Dangerous Deluxe - poradnik do gry

Hidden and Dangerous Deluxe - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 1 "Phoenix Flight" | Mystical Wings poradnik Hidden and Dangerous Deluxe

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Operacja "Mystical Wings", Polska, 5 listopad 1944 r.

Celem tej operacji jest uwolnienie z niemieckich rąk alianckiego agenta i kradzież prototypowego odrzutowego bombowca.

Misja 1 "Phoenix Flight", Polska, 5 listopada 1944 r., g. 12:00

Zadania:

  • zatrzymać samochód oficera Abwehry
  • zniszczyć samoloty Messerschmitt (myśliwce)
  • chronić naszego agenta
  • ukraść prototypowy odrzutowy bombowiec Ju 287

Proponowany ekwipunek: niemieckie: rkm, "snajperka" i karabiny szturmowe, sporo ładunków wybuchowych - 8 szt.

Liczba przeciwników: 29-u.

Do tej misji możesz zabrać najwyżej trzech komandosów - bombowiec , który podwędzisz jest czteromiejscowy a w czasie misji dołączy do was jeszcze aliancki agent , którego masz uwolnić z niemieckich rąk (to on będzie pilotował samolot). Dodatkowo swoich ludzi możesz uzbroić tylko w niemiecką broń (aby kamuflaż był pełny) - zabierz rkm i "snajperkę" dla jednego żołnierza, reszcie daj karabiny szturmowe MP44. Weź też sporo ładunków wybuchowych (najlepiej aż 8 szt.) do wysadzania niemieckich samolotów stojących na lotnisku (czerwone kwadraciki ). Po rozpoczęciu gry ruszaj w stronę pobliskiego skrzyżowania dróg - najpierw musisz zatrzymać samochód oficera Abwehry, który będzie tutaj niebawem przejeżdżał i pozbawić go jego munduru i właśnie pojazdu. (Aby mapa była bardziej czytelna obciąłem ją nieco i obu tych miejsc - startu i zasadzki na samochód oficera - nie ma na niej.) Połóż się przy skrzyżowaniu na poboczu i ostrzelaj z karabinu maszynowego albo wyborowego samochód, który nadjedzie ulicą z północy. Uważaj aby nie zniszczyć pojazdu, zabij tylko oficera i jego kierowcę ! [obrazek poniżej po lewej]

Zabite Szkopki będą wypadać z samochodu na jezdnię za nim. [obrazek powyżej po prawej] Po udanej zasadzce podejdź do trupów i zedrzyj z oficera jego mundur a potem nałóż go na siebie (klawisz "użyj"). [obrazek poniżej po lewej] Zapakuj cały zespół do zdobytego samochodu i ruszaj nim drogą w stronę lotniska.

Dojeżdżając do mostku na rzeczce zatrzymaj się przed nim i wysadź kolegów, którzy mają na sobie alianckie mundury. Komandos przebrany w niemiecki uniform powinien też oddać im wszelkie alianckie uzbrojenie jakie ewentualnie ma przy sobie np. ładunki wybuchowe (zostaw sobie tylko majcher). Poślij ludzi brzegiem strumienia (zielona strzałka ) w kierunku wejścia do kanałów , których cały system znajduje się pod lotniskiem (na mojej mapce sieć kanałów narysowana jest niebieską, przezroczystą kreską ). [obrazek powyżej po prawej] "Przebierańca" wyślij w samochodzie drogą na wschód (zielona strzałka ). Jedź aż do bramy lotniska mijając po drodze dwie wieże strażnicze. Tylko na wieży przy stróżówce siedzi Adolf - czerwone kółko na mojej mapce (niebieskie kółka to pozostałe wieże jednak w mojej grze już na żadnej z nich nie było Niemców). [obrazek poniżej po lewej]

Komandosi, którzy poszli brzegiem rzeki powinni już dojść do wejścia do kanałów - wejdź do nich. [obrazek powyżej po prawej] "Przebierańcem" przejedź prze bramę lotniska mijając stróżówkę i wartownika przy niej, skręć w prawo i zaparkuj przy budynku wieży kontrolnej. W kraterze obok budynku znajduje się wyjście_3 z kanałów zaś w budynku przetrzymywany jest nasz agent , którego mamy uwolnić (pilnuje go jeden strażnik). [obrazek poniżej po lewej]

Wysiądź z samochodu ale nie idź jednak od razu oswobodzić agenta tylko przejdź się najpierw po całym lotnisku zabijając nożem napotkanych Fryców. Działaj szybko bo kiedy stoisz Niemcom przed oczyma dłuższy czas nic nie robiąc w końcu rozpoznają w Tobie "przebierańca" ! Najpierw załatw wartownika koło stróżówki a potem wdrap się na wieżę strażniczą i podobnie rozpraw się ze strażnikiem na niej. [obrazek powyżej po prawej] Zejdź na dół i idź w kierunku stanowiska działek plot. na północnym zachodzie. Do stanowiska podchodź od tyłu (czyli od wschodu) tak by jak najkrócej przebywać na widoku Niemców bo jak Cię rozpoznają to zaczną strzelać z daleka. Majchrem szybko zadźgaj pierwszego Adolfa na stanowisku a potem prędko wykończ jego tępego kolegę (tępego bo nie reaguje kiedy zabijasz na jego oczach towarzysza). W podobny sposób zajmij się dwoma Niemcami przy następnych działkach plot. na północnym wschodzie. [obrazek poniżej po lewej]

Poderżnij jeszcze gardło pojedynczemu Niemiaszkowi pętającemu się w pobliżu eksperymentalnego bombowca , którego niebawem zwiniesz. W pobliżu tego bombowca znajduje się krater z wyjściem_2 z systemu kanałów . Zwróć też uwagę, że w jednym z hangarów (wskazuje go na obrazku biały kursor) stoi jeden z niemieckich myśliwców , które masz wysadzić w powietrze. [obrazek powyżej po prawej] Wracaj "przebierańcem" pod budynek wieży kontrolnej (ten w którym przetrzymywany jest aliancki szpieg ) a reszta zespołu może już wyjść z kanałów (w tych nie powinieneś natknąć się na żadnych Niemiaszków) na powierzchnię, na lotnisko - jeden komandos wyjściem_1 przy barakach a drugi wyjściem_2 koło bombowca . [obrazek poniżej po lewej]

Teraz powinieneś przygotować zasadzkę na Niemców, którzy wybiegną z baraków na południu w chwili gdy zabijesz strażnika i uwolnisz agenta-pilota bombowca . Zanim więc oswobodzisz szpiega ustaw odpowiednio ludzi - komandosa, który wyszedł kraterem przy barakach możesz zostawić w tymże leju (miejsce oznaczone na mojej mapie X1 ) albo podciągnąć bliżej pierwszego baraku (chodzi o to aby miał na widoku motocykl stojący pomiędzy barakami , z którego Niemcy również spróbują skorzystać). [obrazek powyżej po prawej] Żołnierz, który wydostał się na powierzchnię wyjściem_2 przy bombowcu może zająć stanowisko przy dwóch samolotach stojących vis a vis baraków , w miejscu oznaczonym X2 . [obrazek poniżej po lewej] Oboma padnij na ziemię.

Teraz Twój "przebieraniec" może wejść do budynku wieży kontrolnej. Zabij nożem strażnika w środku i podejdź do agenta-pilota stojącego w pokoju obok. [obrazek powyżej po prawej] Ten wówczas zacznie coś ględzić a po chwili wybiegnie na zewnątrz (a w tym czasie Niemcy wyskoczą z baraków ) i ruszy biegiem w kierunku bombowca - nie wdawaj się więc w pogaduchy z agentem , tylko od razu po tym jak go uwolnisz wybiegnij na zewnątrz, dobądź niemiecki karabin maszynowy, który powinieneś mieć przy sobie (lub jakikolwiek inny) i połóż się z nim na ziemi przy kraterze z wyjściem_3 z kanałów , w miejscu oznaczonym X na mojej mapce. Obróć się w stronę baraków i strzelaj razem z pozostałymi komandosami do wybiegających z nich Fryców - ci ostatni będą zasuwać (gruba czerwona strzała ) w stronę budynku wieży lub - co bardziej prawdopodobne - w kierunku bombowca , do którego pędzi nasz agent . [obrazek poniżej po lewej]

Niemiaszków, którzy wyskoczą z baraków będzie ok. 12-15 (powinni od razu wybiec wszyscy) - wystrzelaj ich do ostatniego, łącznie z dwoma-trzema, którzy będą próbowali doskoczyć do motocykla stojącego przy barakach (sam motocykl również możesz ostrzelać i zapalić). [obrazek powyżej po prawej] Uważaj też - bo nie jestem pewien - ale zdaje się, że z chatki nieopodal bombowca też może wyskoczyć jakiś pojedynczy Frycek - komandos w X2 powinien sobie z nim poradzić. Ale to jeszcze nie wszyscy Niemcy - prawdopodobnie w chwili gdy agent-pilot dobiegnie do bombowca i zasiądzie za jego sterami na polnej drodze na wschodzie pojawi się kilku kolejnych Szkopów, którzy pobiegną wzdłuż siatki próbując się dostać na lotnisko (czerwona strzałeczka ). [obrazek poniżej po lewej] Obróć się więc w ich stronę "przebierańcem" w X i wystrzelaj wszystkich z kaemu.

Dopiero teraz lotnisko powinno być wolne od Niemców. Zacznij podkładać ładunki wybuchowe pod niemieckie samoloty myśliwskie stojące na lotnisku (te czerwone kwadraciki na mojej mapie - 8 samolotów ), nie zapomnij zaminować tego stojącego w hangarze !. [obrazek powyżej po prawej] W chwili gdy ostatni samolot wyleci w powietrze agent-pilot bombowca odpali swoją maszynę. [obrazek poniżej po lewej]

Zacznie kołować na pas startowy do miejsca oznaczonego koniec na mojej mapce i wskazanego białym kursorem na tym obrazku. [obrazek powyżej po prawej] Nie zwlekając zasuwaj do tego miejsca wszystkimi swoimi komandosami - jeśli się spóźnisz bombowiec po chwili czekania odleci bez was ! Do samolotu podchodź od przodu i od jego lewej strony, wsiądź do środka podchodząc do małych schodków i wciskając klawisz "użyj" (wcześniej wydaj kolegom rozkaz "Za mną !"). [obrazek poniżej po lewej]

I cała historia pewnie zakończyłaby się szczęśliwie i sukcesem (przechwyceniem tajnego, prototypowego, odrzutowego, niemieckiego bombowca ) gdyby nie jeden głupi amerykański pilot. Niestety, Twój samolot nie poleci daleko bo zostanie zestrzelony nad Polską przez amerykańskiego P-51 ... [obrazek powyżej po prawej]