Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

XCOM 2 - poradnik do gry

XCOM 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
XCOM 2 - poradnik do gry

XCOM 2 - poradnik do gry

Inwazja obcych w XCOM2: War of the Chosen. Z poradnika do gry XCOM 2 dowiesz się wszystkiego co jest potrzebne, żeby powstrzymać inwazję obcych, również w War of The Chosen. Opisaliśmy m.in. wszystkie klasy postaci, sposób rozwoju bazy, proces pozyskiwania zasobów czy strategie dotyczące walk.

Dowódco!

Poradnik został zaktualizowany o zawartości dodatku XCOM2: War of the Chosen.

Poradnik do gry XCOM 2 zawiera szczegółowy opis przejścia kampanii dla pojedynczego gracza, wraz z wskazówkami dotyczącymi wykonywania zadań głównych, jak i misji pobocznych. Oprócz tego, znajdziesz tutaj dokładne omówienie każdej z dostępnych w grze klas postaci, wraz z zalecanym rozwojem ich umiejętności. Dodatkowo, w poradniku znaleźć można opis wszystkich elementów uzbrojenia dostępnych dla każdej z klasy, a także wskazówki dotyczące ich zastosowania.

W poradniku opisani zostali także wszyscy przeciwnicy, ich mocne i słabe strony, oraz sposoby radzenia sobie z każdym z nich. Oprócz tego, znajdziesz tutaj także długą listę porad, które z pewnością przydadzą się tak początkującemu, jak i bardziej doświadczonemu graczowi, a także omówienie wszystkich kluczowych mechanizmów rozgrywki, takich jak walka, poruszanie się po mapie, czy przeciwdziałanie akcjom wroga. Nie zabrakło tutaj także opisu wszystkich dostępnych w bazie statku Avenger placówek, wymagań do ich wzniesienia, jak i samego sposobu rozbudowy bazy i porad z tym związanych. Poradnik zamyka spis osiągnięć, wraz z informacjami pomocnymi w ich odblokowaniu.

XCOM 2 to druga pełnoprawna część odświeżonej serii o walce z najeźdźcami z kosmosu, niezwykle wymagającej strategii turowej, za które ponownie odpowiedzialne jest studio Firaxis. Gracz wciela się w dowódcę organizacji XCOM, gdzie wspólnie, razem z ruchem oporu, próbował będzie raz na zawsze wypędzić obcych z planety.

W poradniku do XCOM 2 znajdziesz:

  1. opis dodatkowej zawartości z dodatku War of the Chosen;
  2. opis wszystkich misji kampanii dla pojedynczego gracza, wraz ze wskazówkami dotyczącymi wykonywania zadań dodatkowych;
  3. rady dotyczące najważniejszych mechanizmów rozgrywki, takich jak poruszanie się po mapie świata, akumulacja surowców, czy prowadzenie walk;
  4. sterowanie, oraz wymagania sprzętowe;
  5. opis wszystkich dostępnych w grze elementów uzbrojenia, a także przedmiotów dodatkowych;
  6. opis wszystkich przeciwników, wraz z ich sposobem zachowania, uzbrojeniem, czy efektywną walką przeciwko nim;
  7. ogólne porady dotyczące rozgrywki; opis wszystkich dostępnych w grze placówek, a także porady dotyczące rozbudowy bazy;
  8. spis wszystkich osiągnięć, wraz z informacjami dotyczącymi ich zdobycia.

Jakub Bugielski (www.gry-online.pl)

Informacje o XCOM 2 - poradnik do gry

Autor : Jakub Bugielski

Poradnik zawiera : strony: 71, ilustracje: 169 .

War of the Chosen - poradnik do gry

Ostatnia aktualizacja : 11 września 2017, odwiedź War of the Chosen - poradnik do gry

Poradnik do gry

Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016, odwiedź Poradnik do gry

Skorzystaj z funkcji komentarzy do wskazania błędów lub uzupełnienia poradnika.

Popularne strony w XCOM 2 - poradnik do gry

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
23.02.2016 08:51
sajlentbob
128
Vetus Fungus

Tak na szybko. Błędy i przeoczenia m.in. w "Kolejność i sposób rozbudowy":

1) Pola B1, B3 i C2 muszą być wykorzystane do wzniesienia Resistance Comms
Nie do końca. Dwa ulepszone na maxa "Resistance Comms" wystarczają do obsługi wszystkich rejonów dostępnych w grze.

2) Ważne!!!"Advanced Warfare Center...Warto wiedzieć, iż placówka zaoferuje cenne zdolności nawet wtedy, gdy żołnierze będą rozwinięci do maksimum".
Nieprawda. Poziomy na których pojawiają się "hidden skills" są ściśle określone dla każdego z żołnierzy. Jeśli nasz żołdak będzie miał "hidden skill" wylosowany na stopniu sierżanta, to budując AWC w momencie gdy ten będzie już np. kapitanem spowoduje, że umiejętność zostanie na zawsze utracona.
Są mody, zmieniające ten aspekt i możliwe, że w jakimś patchu to skorygują, ale póki co mechanizm jest właśnie taki.
( wiem co mówię - cały mój podstawowy skład nie miał żadnej dodatkowej umiejętności bo AWC wybudowałem jak wszyscy byli w stopniu majora)

3) Przynajmniej jedno Power Relay warto postawić na rdzeniu/reaktorze obcych - produkuje wtedy dużo więcej energii.
Dwa ulepszone na maxa Power Relays (z których jeden jest na rdzeniu obcych) dostarczą wystarczającą ilość energii dla większości przemyślanych konfiguracji statku.

4) Drugi rdzeń obcych warto wykorzystać na jakieś energożerne pomieszczenie (psi, shadow chamber, laboratorium - jeśli ktoś używa) - na tym polu nie zużywa w ogóle energii (również ulepszone)

5) Postęp Avatara to postęp samego projektu i suma "krop" z baz ADVENT.
Postęp Awatara za zniszczenie bazy ADVENT nie jest zmniejszany o dwa, tylko o taką ilość "krop" jaką w danej chwili posiadała ta baza.

Wszystkie uwagi w oparciu o doświadczenia z trzeciego poziomu trudności (dowódca bodajże) - ale w ww. kwestiach nie powinno mieć to raczej znaczenia.

post wyedytowany przez sajlentbob 2016-02-23 08:53:02
23.02.2016 09:22
odpowiedz
4 odpowiedzi
Kuba aka Zbyszek
17
Chorąży

Hmm, nie mogę odpowiedzieć bezpośrednio na posta, więc muszę napisać jako nowy.

1. Fakt, dwa ulepszone na maxa Resistance Comms wystarczą do obsług wszystkich rejonów, z tym, że trochę minie nim ktoś je do końca ulepszy. Raz, że zajmuje to czas, dwa, że potrzeba do tego sporo energii. Normalny, nieulepszony Resistance Comms daje łącznie 3 kontakty (z technikiem), a wymaga tylko 3 prądu (1 kontakt za 1 "sztukę" prądu), ulepszenie zjada prawie dwa razy więcej dodatkowego (5), dając w zamian 4 kontakty (więc 1 kontakt wymaga 1.25 prądu). To nie są duże ilości, ale na początku, gdy nie ma się dostępu do rdzeni obcych może być ciężko, a placówkę można potem zniszczyć. Po za tym można spokojnie zmieścić się posiadając i 3 Resistance Comms - Defense Matrix na chwilę obecną jest bezużyteczny.

2. Tu się nie zgodzę. Ja dostałem nową rangę na jednym żołnierzu najwyższej rangi (o czym nie zostałem poinformowany, zdolność się po prostu pojawiła), sprawdzałem to zresztą na reddicie i ktoś się dokopał do plików źródłowych gry, gdzie było napisane właśnie to, co jest w końcówce rozdziału o AWC. Punkty losowane są dwa razy - raz na każdą rangę żołnierza (więc wtedy awansując może on dostać zdolność), a drugi raz "ogólnie", więc żołnierz może dostać rangę wstecz.

Niektórzy pisali też o tym, że żołnierze rangi Colonel (najwyższa) dostają zdolność dopiero po powrocie z misji, a nie w momencie wybudowania placówki.

3. O tym napisałem w rozdziale o Power Relay, w rozdziale "Placówki". Pomijając już fakt, iż odkryte rdzenie mogą się trafić na najniższych poziomach (sam przy drugim przejściu miałem je na "C2" i "C3", więc wtedy nie da się nic wiele zaplanować, bo trochę zejdzie zanim się do nich dokopie.

4. O tym nie wspomniałem, dzięki za info.

5. Dzięki za info - z rozpędu pewnie zrobiłem błąd.

post wyedytowany przez Kuba aka Zbyszek 2016-02-23 09:31:46
23.02.2016 09:51
sajlentbob
128
Vetus Fungus

ad. 1) właśnie dlatego napisałem: "nie do końca" - taki skrót myślowy :)

ad. 2) Nie jestem 100% pewien mechaniki ale na pewno im później postawimy AWC tym bardziej zmniejszamy prawdopodobieństwo odblokowania Hidden Skill. Każdy rekrut, którego zacząłem rozwijać dopiero po wybudowaniu AWC, dochrapał się HS. Z pięciu podstawowych/"startowych"(którzy mieli gdzieś koło stopnia majora w momencie wybudowania AWC) - żaden.
Można to też sprawdzić, najmując żołnierzy w stopniu pułkownika na końcowym etapie gry - doświadczalnie nająłem chyba z pięciu - żaden nie miał dodatkowego skilla. Chyba że trafi się akurat tak, że wylosuje HS na pułkowniku. (może tak być - mi się nie zdarzyło)

Jeszcze jedna uwaga - wydaje mi się, że każde przejęcie kontroli nad wrogiem przez hakowanie (nie wyłączenie), powoduje wyjście z ukrycia (a przynajmniej jeśli stoi on w zasięgu wzroku innych wrogich jednostek)

23.02.2016 10:01
Kuba aka Zbyszek
17
Chorąży

1. Będę musiał poprawić ten rozdział i rozwiać wątpliwości. :P

2. Z tym mechanizmem jest tona bugów i w sumie nie ma 100% pewności jak on działa. Sam wiem tyle, że da się zyskać punkt nawet na rozwiniętym do maksa żołnierzu, ale od czego to zależy (pewnie RNJesus , jak wszystko w tej grze :P) nie wiem. Wiem też, że resetowanie zdolności nic nie daje i z jakiegoś powodu żołnierze otrzymani w ramach misji też mają problemy z zyskaniem tych zdolności. Fakt, im wcześniej się to wybuduje tym szansa jest większa - tyle że ciężko jest to postawić wcześnie, bo są inne ciekawsze budynki. :P

Ja na jakichś 30 żołnierzy których używałem miałem zdolność jedynie w dwóch - wspomnianym Pułkowniku i jakimś cieniasie na 2-3 randze. Przy drugim przejściu nie udało mi się odblokować ani jednej zdolności, mimo że wybudowałem to jak żołnierze mieli jeszcze kupę rang do awansowania. Dla mnie ten budynek w obecnej formie jest niewarty pośpiechu.

3. Hakowanie przerywa tryb ukrycia tylko wtedy, gdy ruszysz się tą jednostką. Jeśli przejmiesz kontrolę, a nie zaatakujesz, nie rzucisz granatu i ogólnie udajesz "że nic się nie stało", nie będzie żadnego problemu.

23.02.2016 10:23
sajlentbob
128
Vetus Fungus

ad. 3) oj nie jestem pewien. :P Będę musiał to chyba dzisiaj sprawdzić.

A tak w ogóle to niezła robota jakby co i od tego chyba powinienem był zacząć. :)

23.02.2016 11:16
Kuba aka Zbyszek
17
Chorąży

Sprawa z hakowaniem wygląda tak, iż nie wyrzuca ona z ukrycia gdy shakuje się wroga za pomocą Specialisty, ale jak uda ci się przejąć nad nim kontrolę przy pomocy jednej z wież (bo czasem jest opcja uzyskania kontroli nad losowym gościem), to wtedy magicznie wywołuje to alarm. A przynajmniej miałem tak ja. :P

Dzięki i liczę na kolejne komentarze - im więcej błędów uda się wyłapać tym lepiej. ;)

25.05.2016 13:58
odpowiedz
Nagrel
42
Cichociemny

Ja wybudowałem AWC jako 2 budynek, ukryty skill odblokowało mi na 2 postaciach.

Hakowanie jednostki powoduje u mnie wyjście z ukrycia zawsze i wszędzie.

Gram od wczoraj od nowa. Jak kończysz misję. Można metodą zapis/odczyt wymusić perka. Tyle, że to zahacza lekko o oszustwo. Dodam też, że samouczek utrudnia grę o0!

Po samouczku jedna postać ma awans. I nie masz odblokowanego żadnego pomieszczenia.

A bez samouczka wszyscy mają awans a pierwsza misją jest BANALNA... I masz odblokowane 1 pomieszczenie od razu. Ja od razu postawiłem AWC zobaczę jakie będą tego skutki.

Dalej pomieszczenie obronne jest bardzo fajne :D Ja się daję często łapać ufo celem nabijania doświadczenia. Podczas takiej obrony można awansować wszystkie postacie. Bo wrogów nie zabraknie i nie ma limitu czasu.

Gra jest bardzo prosta wkurzają tylko władcy obcych ale i to da się przeżyć.

06.09.2017 13:11
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
Jeyhard
14
Pretorianin

Poradnik został zaktualizowany o rozdziały z dodatku War of the Chosen - gdyby były jakieś pytania / wątpliwości, pisać. :P

06.09.2017 17:34
1
WarriorOI
3
Junior

w pdfie nie ma żadnych rozdziałów o dodatku.

post wyedytowany przez WarriorOI 2017-09-06 17:35:07
09.09.2017 19:19
marcban
25
Chorąży

Potwierdzam. PDF nie został zaktualizowany o War of the Chosen.

09.09.2017 22:02
Jeyhard
14
Pretorianin

Tutaj ja nie pomogę, ale zgłoszę komu trzeba. :P

10.09.2017 10:10
odpowiedz
Zmroku
9
Maciej Rakieta

Będzie wkrótce, ta cała wojna z kosmitami to nie takie hop-siup :>

10.09.2017 12:55
odpowiedz
Zmroku
9
Maciej Rakieta

Poradnik PDF/EPUB został zaktualizowany do dodatku War of the Chosen. Miłej gry :)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
XCOM 2 - screen - 2016-07-18 - 326246XCOM 2 - screen - 2016-07-18 - 326245XCOM 2 - screen - 2016-07-18 - 326244XCOM 2 - screen - 2016-07-18 - 326243XCOM 2 - screen - 2016-07-18 - 326242XCOM 2 - screen - 2016-07-18 - 326241XCOM 2 - screen - 2016-07-18 - 326240XCOM 2 - screen - 2016-07-18 - 326239XCOM 2 - screen - 2016-07-18 - 326238