Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

XCOM 2 - poradnik do gry

XCOM 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Informacje ogólne o nowych klasach postaci w War of the Chosen | XCOM 2 poradnik XCOM 2

Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019

Dodatek War of the Chosen wprowadza do gry frakcje ruchu oporu - grupy ludzi, którzy postanowili na własną rękę zająć się walką z obcymi (masakrując się przy okazji między sobą). Mechanika to wprowadza sporo nowości do gry - dostęp do unikalnych klas postaci, dodatkowych misji, na które można wysyłać żołnierzy by zyskać rozmaite nagrody, czy w końcu kart rozkazów, które dają spore możliwości konfiguracji rozgrywki pod własne "widzimisię" gracza.

Wszystkie 3 dostępne frakcje ruchu oporu. - Informacje ogólne o nowych klasach postaci w War of the Chosen | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry
Wszystkie 3 dostępne frakcje ruchu oporu.

W grze dostępne są trzy frakcje ruchu oporu - Żniwiarze (Reapers), Renegaci (Skirmishers) i Templariusze (Templars). Na pierwszy rzut oka nie różnią się oni znacząco od siebie - nie licząc samych klas postaci, o których poczytasz w kolejnych rozdziałach - jednak na uwagę zasługują karty rozkazów (Resistance Orders). Każda z frakcji pozwala na zdobycie jednej z wielu kart rozkazów, które potem można aktywować, by zyskać rozmaite dostępy. Karty rozkazów przydzielone są do trzech frakcji i znacząco się od siebie różnią. Wygląda to tak:

  1. Karty Żniwiarzy - służą do przyspieszania działań gracza (jak możliwość natychmiastowego stworzenia eksperymentalnej amunicji czy ilości możliwych do nawiązania kontaktów), jak i oferują różnorakie premie do skrytego stylu gry (zwiększenia mobilności żołnierzy przez dwie tury, jeśli są w fazie ukrycia, czy możliwość dołączenia się żołnierza ruchu oporu podczas misji gracza).
  2. Karty Renegatów - skupiają się wokół osłabiania działań obcych (zmniejszenie odporności na hakowanie o 20 punktów czy usunięcie jednego paska postępu projektu AWATAR na początku każdego miesiąca) jak i pozyskiwania dodatkowych zasobów wywiadu (zmniejszenie kosztów na czarnym rynku czy zwiększenie ilości pozyskiwanych zasobów wywiadu).
  3. Karty Templariuszy - oferują bonusy dla żołnierzy (zwiększenie ilości zdobywanego doświadczenia czy punktów umiejętności, skrócenie czasu ograniczenia kontroli nad żołnierzami do 1 tury) jak i wspomagające działania w bazie (wszystkie projekty związane z pancerzami wykonywane są natychmiastowo).

Karty rozkazów umieszczać można w specjalnych "gniazdach" - na początku gracz może umieścić tam tylko 1 kartę, lecz z postępami w grze da się tą ilość zwiększyć do 9 kart. Szczegółowe informacje znajdziesz w rozdziale "Rozkazy ruchu oporu".

Prócz kart rozkazów i nowych klas postaci, każda frakcja ruchu oporu daje dostęp do Tajnych Działań (Covert Action). Są to specjalne misje, na które gracz może wysyłać swoich żołnierzy. Wykonanie każdego tego typu zadania zajmuje od 4 do 10 dni, podczas których żołnierzy jest niedostępny, jednak bardzo często wiąże się to ze sporymi profitami - dodatkowymi żołnierzami, cennymi przedmiotami, czy kartami rozkazów. Ten mechanizm został szczegółowo opisany w rozdziale "Tajne działania ruchu oporu". W kolejnych rozdziałach znajdziesz informacje dotyczące opisów i sposobu rozwoju klas postaci ruchu oporu, pozyskiwania nowych żołnierzy tych klas, jak i sposobów na polepszanie relacji z frakcjami.