Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

XCOM 2 - poradnik do gry

XCOM 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Które pomieszczenia wznosić najpierw? | FAQ | XCOM 2 Poradnik XCOM2: War of the Chosen

Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019

Aula ruchu oporu (Resistance Ring) to jedna z najważniejszych placówek w grze. - Które pomieszczenia wznosić najpierw? | FAQ | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry
Aula ruchu oporu (Resistance Ring) to jedna z najważniejszych placówek w grze.

Tak jak i w podstawowej wersji XCOM 2, tak i w dodatku War of the Chosen gracz staje przed trudnym wyborem placówek, które chce wznieść w swojej bazie. Miejsce jest ograniczone, trzeba sobie najpierw odblokować możliwość zabudowy, a placówek w dodatku jest o 2 więcej niż wcześniej. Rozbudowa jest, rzecz jasna, dowolna, gdyż zależy od preferencji danego gracza i od tego, co na jakim etapie gry jest mu potrzebne, Jednakże jest kilka placówek, które warto wybudować już na początku rozgrywki. Są to przede wszystkim:

  1. Przekaźnik zasilania (Power Relay) - pozwala na zasilanie kolejnych pomieszczeń w bazie. Do placówki wysłać można inżyniera, który zwiększy ilość generowanego prądu, a dzięki ulepszeniom można zrobić miejsce dla drugiego inżyniera, a także zwiększyć ogólną wartość dostarczanego prądu.
  2. Szkoła działań partyzanckich (Guerilla Tactics School) - zawiera bardzo cenne ulepszenia dla żołnierzy. Warto zainteresować się przede wszystkim dwoma, które pozwalają zwiększyć ilość żołnierzy w drużynie z 4 do 6. W późniejszych tygodniach gry warto z kolei wykupić ulepszenia dla każdej z klas, które zwiększą ich skuteczność.
  3. Łączność ruchu oporu (Resistance Comms) - placówka zwiększa ilość kontaktów, które nawiązać można z ruchem oporu, co z kolei sprawi, że łatwiej będzie ci zapanować nad tym, co dzieje się na mapie, a także zwiększyć przyrost surowców. Placówkę można ulepszyć i wyposażyć w maksymalnie dwóch inżynierów, zwiększając ilość kontaktów.
  4. Poligon (Proving Ground) - służy do odblokowywania nowych elementów uzbrojenia dla żołnierzy - broni, pancerzy, nowych rodzajów granatów czy amunicji. Tutaj także stworzysz przedmioty niezbędne do ukończenia misji fabularnych, a także robota SPARKa, który służy jako 9 już klasa postaci w grze.
  5. Centrum Szkoleniowe (Training Center) - nowa placówka wprowadzona przez dodatek oferuje możliwość zresetowania zdolności żołnierzy, przez co można rozdysponować je ponownie, a także umożliwia odblokowanie dodatkowych zdolności, które normalnie dostępne są dla innych klas. Drugą funkcję w podstawowej wersji po części pełni placówka Ośrodek Taktyk Zaawansowanych, lecz tutaj gracz ma pełną dowolność w doborze zdolności dodatkowych. Więcej na ten temat znajdziesz w rozdziale poświęconym punktom umiejętności. Warto też mieć na uwadze fakt, iż dzięki Centrum Szkoleniowemu możliwy jest rozwój więzi żołnierzy z 1 na 2 i z 2 na 3 poziom - o tym z kolei poczytasz w rozdziale "Relacje między żołnierzami".
  6. Aula Ruchu Oporu (Resistance Ring) - kolejna nowość i zarazem jedna z najważniejszych placówek w grze. Po jej wybudowaniu będziesz mieć łatwy dostęp do menu służącego do wysyłania żołnierzy na Tajne Operacje. Co więcej, ulepszając budynek będziesz w stanie zwiększyć ilość aktywnych kart rozkazów ruchu oporu, a także skrócić czas tajnych operacji o 33%.