Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

XCOM 2 - poradnik do gry

XCOM 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozkazy ruchu oporu | Mechanizmy rozgrywki | XCOM 2 XCOM2: War of the Chosen - poradnik do gry

Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019

Rozkazy ruchu oporu to kolejna nowinka wprowadzona do gry przez dodatek War of the Chosen. Są to, w dużym skrócie, specjalne karty rozkazów, które, po ulokowaniu w odpowiednich dla nich gniazdach, oferują rozmaite bonusy - mogą to być premie dające dodatkowe punkty umiejętności, zmniejszające koszty produkcji czy powodujące, że niektóre projekty kończone są natychmiastowo, a nawet oferujące dodatkowe miejsca na nawiązanie kontaktów z ruchem oporu. Nie są one niezbędne do rozgrywki, jednak dają dodatkowe możliwości konfiguracji rozgrywki.

Warto jak najszybciej odblokować dodatkowe karty i gniazda na rozkazy. - Rozkazy ruchu oporu | Mechanizmy rozgrywki | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry
Warto jak najszybciej odblokować dodatkowe karty i gniazda na rozkazy.

Rozkazy ruchu oporu konfigurować można w specjalnym oknie, które otwiera się raz w miesiącu, tuż po przydzieleniu przez Radę surowców dla gracza - da się do niego dostać i bez tego, ale wtedy nie można przydzielać żadnych kart, gdyż są one zablokowane do następnego "rozliczenia" z Radą. We wspomnianym oknie znajdują się 4 kolumny, pozwalające przydzielić do nich rozkazy na trochę innych zasadach. Pierwszą z nich są dzikie karty (Wildcard Oders) - tutaj przydzielić można kartę rozkazów dowolnej frakcji. Pozostałe trzy reprezentują frakcje ruchu oporu - Żniwiarzy (karty żółte), Renegatów (karty czerwone) i Templariuszy (karty fioletowe). Do tych kolumn można przypisać jedynie rozkazy konkretnej frakcji.

Po wykonaniu misji z grupy Hunt the Chosen X odblokują się dodatkowe gniazda na karty. - Rozkazy ruchu oporu | Mechanizmy rozgrywki | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry
Po wykonaniu misji z grupy "Hunt the Chosen X" odblokują się dodatkowe gniazda na karty.

Na początku rozgrywki przydzielić można jedną tylko kartę rozkazu do drzewka dzikich kart i żadnej dla frakcji, jednak wraz z postępami w grze i wykonywaniem tajnych operacji dla frakcji ruchu oporu ilość ta się zwiększa. Maksymalnie rozwinięte stosunki ze wszystkimi frakcjami, wraz z dzikimi kartami, pozwalają na wykorzystanie aż 9 kart rozkazów (3 dzikie karty i po 2 dla frakcji) - odpowiedni ich dobór może więc znacząco wpłynąć na rozgrywkę.

Na koniec kilka rad, które mogą przydać się podczas korzystania z tej mechaniki, mianowicie:

  1. Domyślnie posiadać będziesz tylko 1 miejsce w kolumnie "dzikie karty" (Wildcard). By je zwiększyć, musisz wznieść nową placówkę - Aulę Ruchu Oporu. Gdy to uczynisz, trzeba będzie wyposażyć ją w oba dostępne ulepszenia - każde z nich odblokuje dodatkowe miejsce we wspomnianej kolumnie, oferując maksymalnie 3 gniazda na dowolne karty.
  2. By zwiększyć ilość miejsc na rozkazy dla poszczególnych frakcji, musisz wykonać konkretne tajne działania (Covert Action), czyli misje dla frakcji ruchu oporu. Są to te misje, które pozwalają namierzyć pozycję wrogiego Wybranego - "Hunt the Chosen X", tak Part I jak i Part II - które zawsze znajdują się na górze spisu misji. Wykonanie części 1 odblokuje jedno gniazdo, a wykonanie 2 części drugie gniazdo. Wykonywanie ich nagrodzi cię także dodatkowymi kartami rozkazów, a także odblokuje dodatkowe tajne działania.
  3. Rozkazy ruchu oporu pozwalają zwiększyć ilość kontaktów z ruchem oporu o 2, dzięki karcie zarezerwowanej dla frakcji Renegatów (karty czerwone). 2 dodatkowe kontakty to gigantyczna premia, z której warto korzystać przede wszystkim podczas początkowych tygodni gry, gdy nie ma możliwości wzniesienia odpowiedniej placówki.
  4. Pamiętaj, iż kart rozkazów nie da się zmienić do momentu kolejnego "rozliczenia" z Radą (momentu otrzymania zasobów od rady) - wybieraj je więc z głową.
  5. Rozkazy, w które warto zainwestować, to te zwiększające ilość zdobywanych punktów doświadczenia i podwajające przyrost punktów AP (oba powiązane z Templariuszami), zwiększające ilość kontaktów z ruchem oporu (karta Żniwiarzy) i ta, która sprawia, iż wrogowie upuszczają po śmierci więcej przedmiotów (karta Renegatów). Jeśli masz problemy z kontrolowaniem postępów projektu AWATAR, warto zainteresować się kartą Sabotaż (karta Renegatów), która usuwa jeden segment pasku postępu wspomnianego projektu na koniec każdego miesiąca.