Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

XCOM 2 - poradnik do gry

XCOM 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Specialist | Klasy postaci | XCOM 2 poradnik XCOM 2

Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019

Specialist

Klasa Specialist i latający z tyłu GREMLIN. - Specialist | Klasy postaci | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry
Klasa Specialist i latający z tyłu GREMLIN.

Specialist to klasa nastawiona na wspieranie reszty drużyny - posiada sporo zdolności, które mogą zwiększyć skuteczność wojaków, poprawić działanie apteczek i pozwolić wyleczyć nawet całą drużynę na raz, a gdy zajdzie potrzeba będzie w stanie namieszać w szeregach wroga, przejmując kontrolę nad jednym z robotów. Podstawowym wyposażeniem klasy Speciast jest karabin szturmowy, oraz nieodłączny towarzysz, GREMLIN.

GREMLIN to dron dzięki któremu specjalistka może wykorzystywać większość ze swoich zdolności. Pozwala jej on na leczenie drużyny ze znaczniej odległości, może przeskanować teren w poszukiwaniu wrogów, zwiększyć zdolności defensywne i ofensywne żołnierza, a także, co najważniejsze, hackować przeciwników i cele z dużego dystansu. Ulepszenie GREMLINa zwiększa także jej zdolności hakerskie, przez co znacznie łatwiej jest przełamać zabezpieczenia wroga.

Niezależnie od tego, jaką drużynę preferujesz, przynajmniej jeden żołnierz klasy Specialist to mus.

Klasa ta rozpoczyna przygodę ze zdolnością Aid Protocol, która zwiększa obronę wskazanego żołnierza.

Dostępne zdolności

Poziom

Zdolność 1

Opis

Zdolność 2

Opis

Corporal

Medical Protocol

Pozwala GREMLINowi na leczenie celów z odległości. Sam GREMLIN posiada jeden ładunek leczenia, powiększony o każdy ładunek pochodzący z apteczek.

Combat Protocol

Wysyła GREMLINa na wroga, zadając gwarantowane obrażenia, które zwiększone są w przypadku ataków na roboty.

Można wykorzystać zdolność dwa razy na misję.

Sergeant

Revival Protocol

Pozwala GREMLINowi na usunięcie negatywnego statusu z jednego z żołnierzy - usuwa dezorientację, ogłuszenie, panikę i przywraca do przytomności.

Haywire Protocol

Pozwala GREMLINowi na hackowanie wrogich jednostek mechanicznych.

Lieutenant

Field Medic

Apteczki, w które wyposażony jest żołnierz zyskują 2 dodatkowe ładunki.

Scanning Protocol

Pozwala na przeskanowanie terenu. Skanowanie wykrywa pobliskich nieprzyjaciół, a także zwiększa na jedna rundę zasięg widzenia żołnierza.

Captain

Covering Fire

Aktywuje ataki w trybie Warty gdy wróg wykona akcję, a nie tylko gdy się przemieści.

Threat Assessment

Zdolność Aid Protocol daje także tryb Warty jednostce, która zostanie nim objęta.

Major

Ever Vigilant

Jeśli żołnierz wykorzysta wszystkie swoje punkty akcji, automatycznie przechodzi w tryb Warty.

Guardian

Daje 50% szansy podczas działania trybu Warta, że po spudłowanym strzale żołnierz wykona jeszcze jeden atak.

Zdolność może aktywować się dowolną ilość razy.

Colonel

Restoration

GREMLIN leci do każdego z towarzyszy, leczy ich i usuwa negatywne statusy.

Umiejętność można aktywować raz w ciągu misji.

Capacitor Discharge

Wysyła GREMLINa do wskazanego miejsca, w którym wywołuje on wyładowanie elektryczne, raniące i mające szansę na ogłuszenie wrogów w obszarze działania.

Zadaje dodatkowe obrażenia wrogim robotom.

Umiejętność można aktywować raz w ciągu misji.

Dobór umiejętności

W przypadku żołnierza typu Specialist można skupić się w zupełności na lewej kolumnie tabeli rozwoju, bądź na prawej, lub też wymieszać zdolności w pewnym zakresie. Wygląda to tak:

  1. Medical Protocol - zdolność bez której nie obejdzie się żaden specjalista. Dzięki temu będziesz w stanie leczyć sojuszników oddalonych nawet o kilkanaście pól, bez konieczności marnowania ruchu, czy wystawiania się na ogień wroga.
  2. Haywire Protocol - możliwość shacowania mechanicznego wroga to szansa, której nie można zaprzepaścić. Szansa na przejęcie kontroli nad wrogiem z początku jest dość niewielka, lecz zawsze można wyłączyć wroga na 2 rundy. Wybierz Revival Protocol jeśli masz problemy z wrogimi Advent Stun Lancerami i twoje jednostki często tracą przytomność - dzięki temu wrócą do walki.
  3. Scanning Protocol - zdolność przydatna przede wszystkim do momentu, aż w twoje ręce nie wpadnie Battle Scanner, który pełni tą samą funkcję, choć na mniejszym obszarze. Jeśli nie potrzebujesz zdolności skanowania, wybierz Field Medic, który da kilka dodatkowych leczeń z apteczek.
  4. Threat Assessment - zdolność przydatna, gdy wykorzysta się ją na żołnierzu typu Ranger, który walczy między kilkoma wrogami. Nie dość, że będzie on w stanie ranić wrogów przebiegających koło nich przy pomocy miecza, to jeszcze wyprowadzi atak z trybu Warty.
  5. Guardian- 50% szansa na wyprowadzenie drugiego ataku to praktycznie gwarancja trafienia (chyba że pierwotny strzał miał bardzo niską szansę na trafienie). Zdolność może aktywować się kilka razy, jeden strzał po drugim, przez co niestety możesz szybko wyzbyć się naboi w magazynku.
  6. Restoration - możliwość wyleczenia całej drużyny i usunięcia wszystkich negatywnych statusów, tutaj chyba nic nie trzeba tłumaczyć. Jeśli jednak nie potrzebujesz dodatkowego leczenia, a chcesz mieć dodatkową zdolność ofensywną, Capacitor Discharge doskonale się do tego nada, szczególnie podczas walki z robotami.