Data wydania: 16 kwietnia 2020
Strategia w klimatach fantasy, łącząca cechy serii takich jak Heroes of Might & Magic (eksploracja mapy i elementy RPG) i XCOM (taktyczne potyczki w turach). Fort Triumph został opracowany przez izraelskie studio CookieByte Entertainment, a wydany przez polskie All in! Games.
Gracze
OpenCritic
Fort Triumph to gra strategiczna z elementami RPG, której akcja rozgrywa się w uniwersum fantasy. Pod względem mechaniki rozgrywki produkcja łączy rozwiązania znane z takich serii, jak Heroes of Might & Magic oraz XCOM. Za opracowanie omawianego tytułu odpowiada deweloper CookieByte Entertainment. Wydawcą jest firma All in! Games.
Zabawa w Fort Triumph rozpoczyna się od wyboru frakcji i klasy naszego bohatera (mamy do dyspozycji kilka odmiennych alternatyw, m.in. maga czy wojownika).
Właściwa zabawa dzieli się na dwie części. Pierwszą stanowi eksploracja, w czasie której, obserwując mapę z perspektywy izometrycznej (przypomina to, co znamy z cyklu Heroes of Might & Magic), poruszamy się po świecie gry i wykonujemy różnego rodzaju działania. Możemy natrafić na przeróżne wydarzenia, zdobyć przedmioty, dodatkowe postacie lub bonusy, a także natrafić na przeciwników lub tawerny (nie mamy natomiast typowego dla HoMM rozwijania bazy). Mapa wygląda nieco inaczej w każdej rozgrywce i zmienia się też w trakcie gry.
Gdy dochodzi do walki, produkcja przenosi nas na losowo wygenerowaną lokację prezentującą konkretne miejsce nieco dokładniej (także tutaj mamy do czynienia z kamerą izometryczną, ale znajduje się ona nieco bliżej, dzięki czemu możemy dostrzec więcej detali). Starcia są rozgrywane w turach, w czasie których wydajemy rozkazy swoim bohaterom i używamy ich zdolności specjalnych, by przechytrzyć przeciwnika. W walce możemy wykorzystywać elementy otoczenia (np. drzewa i kamienie mogą stanowić potencjalną broń).
W miarę postępów w rozgrywce rozwijamy naszych bohaterów (dostępne są przeróżne zdolności specjalne przypisane do poszczególnych klas, a także umiejętności międzyklasowe, dzięki którym możemy uczynić postacie naprawdę unikatowymi).
W Fort Triumph możemy grać wyłącznie samotnie. Podstawą rozgrywki jest swobodny tryb dla pojedynczego gracza.
Fort Triumph posiada przyzwoitą, trójwymiarową grafikę. Oprawa nie sili się na realizm. Zamiast tego zastosowano tu stylistykę, która przypomina trochę serię Overlord. Mamy tutaj sporo humoru, barwnych lokacji i postaci, które sprawiają wrażenie wyjętych z komiksu lub filmu animowanego (dotyczy to zresztą nie tylko grafiki, ale ogólnej atmosfery gry). W czasie zabawy towarzyszy nam ścieżka dźwiękowa, za której opracowanie odpowiada kompozytor Marco Valerio Antonini.
Autor opisu gry: Bartosz Świątek
Platformy:
PC Windows 16 kwietnia 2020
PlayStation 4 13 sierpnia 2021
Nintendo Switch 13 sierpnia 2021
Xbox One 13 sierpnia 2021
Gry podobne:
Dziś o godzinie 17:00 czasu polskiego na platformie Epic Games Store udostępnione zostaną Fort Triumph oraz aplikacja do tworzenia własnych gier RPG zatytułowana RPG in a Box. Obie te pozycje będzie można odebrać do 8 grudnia.
promocje
Miłosz Szubert
1 grudnia 2022 17:05
Popularne pliki do pobrania do gry Fort Triumph.
Wymagania sprzętowe gry Fort Triumph:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-4160 3.6 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GT 630 lub lepsza, 3 GB HDD, Windows 7 SP1 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-4770 3.4 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 / Radeon HD 7850 lub lepsza, 3 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 30 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Ocena OpenCritic
60% rekomendacji (32)
God is a Geek
Mick Fraser
TechRaptor
Brian Renadette
GameSpace
Kris Brooks
Niche Gamer
Frank Streva
DualShockers
Kris Cornelisse
skobrymm Legionista
Nawet w obecnej wersji(0.14) -całkiem fajnie się gra
zanonimizowany768165 Legend
Zatrzęsienie walk w grze, także jak kto lubi.
https://store.steampowered.com/app/612570/Fort_Triumph/
A i gra ma polską wersję.
CyboRKg Generał
Wlasnie Steam mi ten tytul zaproponowal jako zgodny z moim gustem. Nikt w to nie gra?
CyboRKg Generał
Rekreacyjna wersja "HoM&M". Grafika jak na starych konsolach. Zasady sa proste, rozgrywka czasem bywa trudna. Dziwne, ze jest polska wersja - skoro popularnosc gry tutaj jest niemal zerowa.
waaldii Legionista
Fort Triumph to prosta, ale satysfakcjonująca gra. Główna oś rozgrywki opiera się tutaj o walki taktyczne, na planszy podzielonej na kwadraty. Unikalną mechaniką dla tej gry jest system ogłuszania. Wystarczy, że daną jednostkę wepchniemy na kamień, albo na przykład obalimy na nią drzewo, żeby w swojej turze nie mogła wykonać ataku, a jedynie ograniczony ruch. Dzięki temu system walki jest dosyć ciekawy, przeciwnicy nie są na tyle głupi, żeby stawać jeden za drugim (zderzanie ze sobą przeciwników również ich ogłusza), więc często walki zamieniają się w taktyczne szachy, gdzie próbujemy obmyślić jak i z której strony uderzyć przeciwników, aby ogłuszyć ich jak najwięcej. Nic więc dziwnego, że każda klasa dostępna w grze zdobywa umiejętności oparte właśnie o popychanie, przestawianie, zmuszanie innych do ruchu. Na szczęście nie tylko, bo mamy tutaj moce ofensywne (chociaż te wedgług mnie troszeczkę odstają od reszty) jak i również umiejętności wspierające (leczenie, zwiększenie obrażeń, zwiększenie siły fizycznej dzięki której kopnięty przeciwnik przesuwa się dalej itd.).
Niektóre umiejętności sprawiają jednak wrażenie nieprzemyślanych i wepchanych na siłę. Weźmy takiego łucznika. W swoim arsenale posiada na przykład strzały odpychające i przyciągające. O ile na początku można je wykorzystywać nieco inaczej, to po ich ulepszeniu powodują, że przeciwnika można posłać w wybranym kierunku. Nie ma wtedy za bardzo problemu z tym, którą umiejętność użyjemy bo działają tak samo. A na przykład umiejętność "trąby powietrznej" po jej ulepszeniu jest gorsza, niż ta sama umiejętność na poprzednim poziomie. Otóż na ostatnim poziomie ulepszenia trąba potrafi obalić/odepchnąć 3 pola obok siebie, problem w tym że sytuacja, aby 3 przedmioty stały obok siebie i ich popchnięcie byłoby dla nas pomocne praktycznie nie występuje. Niestety takie ulepszenie zwiększa czas odnowienia umiejętności, a na poprzednim poziomie możemy jej używać co turę.
System związany z aktywnościami poza bitwą przypomina ten ze znanej i lubianej serii Heroes. Nasza drużyna porusza się po mapie świata turowo, mając w każdej turze pulę kroków do wykonania. Na głównej mapie zdobywamy surowce, walczymy z potworami w celu zdobycia artefaktów czy mamy aktywności, gdzie musimy zdecydować co w danej sytuacji zrobić. Jest też system zarządzania osiedlami, co jest fajnym i urozmaicającym rozgrywkę aspektem.
Warto też dodać, że oprócz rozwijania poziomów naszych bohaterów ci mogą dostać cechy, które negatywnie bądź pozytywnie na nie wpływają. Chociaż niektóre z tych cech ciężko zrozumieć i przełożyć na świat gry. Mój paladyn dostał na przykład "mieszaną cechę" - człowiek z gumy. Jeśli przeciwnik wepchnął go na skałę, ten nie był ogłuszony tylko się od niej odbijał. Za to w odwrotnej sytuacji jego gumowe ciało uniemożliwiało mu ogłuszenie przeciwnika kopnięciem. Jednak nic takiego nie miało miejsca, miałem wrażenie że jedynie przeciwnik nie może ogłuszyć mojego paladyna a reszta już jak najbardziej.
System klas też jest przemyślany, jednostki walczące wręcz mają więcej życia i pancerza, przez co mogą przyjmować razy, niestety w początkowych fazach gry znacznie odstają od klas zasięgowych.
Jeśli zaś idzie o fabułę to ta jest krótka. Na przejście gry wystarczyło mi około 9h chociaż mam wrażenie, że ostatnią misję mogłem wykonać znacznie szybciej, ale chciałem pozwiedzać mapę. Opowiadana historia może i nie porywa, ale na pewno też nie przeszkadza. Utrzymana jest w humorystycznym tonie i istnieje tutaj wiele nawiązań do popkultury. (Rozpoczyna się bitwa magów w bibliotece uniwersytetu, wtedy jeden z nich wykrzykuje "Gryfoni do mnie", fajne smaczki).
Ogólnie polecam grę, mimo że jest dosyć krótka to bardzo dobrze się przy niej bawiłem.