Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 30 maja 2008, 11:59

autor: Krzysztof Gonciarz

Fallout 3 - Wrażenia z prezentacji gry - Strona 4

„War, war never changes” – to zdanie, wypowiedziane głosem Rona Perlmana, niezawodnie przywołuje jedną z najbardziej kultowych serii gier komputerowych w historii. I choć prawa do marki Fallout zmieniły właścicieli, ono pozostało.

Przeczytaj recenzję Fallout 3 - recenzja gry

Przeciwnicy – Ghoule i Supermutanci – są ładnie wykonani, a poszczególni osobnicy różnią się od siebie wyglądem i uzbrojeniem. Od czasu do czasu Pete uruchamia tryb kamery TPP, który na swój sposób... razi. Postać zdaje się być trochę nieudolnie przylepiona do powierzchni ziemi, a zamiast iść – ślizga się. Pete komentuje to anegdotką, jakoby tylko w Europie gracze używali trybu TPP w takich grach jak Oblivion. „Poważnie? W takim razie musimy to dopracować.” – miał mu powiedzieć Todd Howard.

Wszystko to zmierza w komercyjną stronę. Choć niezbyt to odkrywcze, powiedzmy: nie ma co liczyć, że Bethesda sprosta oczekiwaniom hardkorowych fanów i stworzy grę głęboką na miarę poprzednich Falloutów. Ale z drugiej strony, niesprawiedliwym byłoby skreślanie ich pracy na tym etapie. Póki co widzieliśmy dużo dobrego i trochę niepokojącego. Czekamy na kolejne donosy – z Pete’em i Toddem na pewno zobaczymy się na E3.

Ghoul źle oszacował swoje szanse w starciu z minigunem.

Na koniec, kilka niezobowiązujących ciekawostek zasłyszanych na prezentacji:

  • walutą w grze będą znane z pierwszej części kapsle od butelek;
  • nie będzie w F3 „policji” jako takiej, a naruszenie „prawa” nie będzie wiązało się ze z góry określonymi konsekwencjami; mieszkańcy tego świata sami wymierzają sobie sprawiedliwość;
  • bohater będzie mógł się uzależnić od leków, co prowadzić będzie do ujemnych premii do statystyk; wyleczenie uzależnienia wymagać będzie wizyty u specjalisty;
  • Bethesda nie zamierza umieszczać w grze żartów pokroju Świętego Granatu Ręcznego; humor ma być w grze obecny, ale trzymać się konwencji alternatywnego biegu historii, bez nawiązań do znanej nam współczesności;
  • Pip-boy wyposażony jest w radar, na którym zaznaczani będą przeciwnicy; jego zasięg zależy od poziomu percepcji bohatera; nasz naręczny komputer ma też wbudowaną latarkę, którą możemy włączać i wyłączać w zależności od potrzeb;
  • w grze nie będzie pojazdów, ma natomiast być system szybkiego podróżowania do lokacji, które już odwiedziliśmy;
  • główny obszar świata gry – Wasteland – będzie tworzył jedną, wielką całość; ekrany loadingów zobaczymy tylko przy wchodzeniu do budynków lub podziemi;
  • Pete Hines wspomina o książce Cormaca McCarthy’ego „Droga” jako o źródle inspiracji oraz pozycji, którą powinien przeczytać każdy fan Fallouta.

Krzysztof „Lordareon” Gonciarz

NADZIEJE:

  • siła marki Fallout;
  • dużo ciekawych pomysłów;
  • poza enginem – stosunkowo niewiele skojarzeń z Oblivionem.

OBAWY:

  • autorzy wciąż chwalą się systemem walki, a unikają tematu umiejętności niebitewnych.
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?