Dodatek do gry Doom 3
Data wydania: 3 kwietnia 2005
Opracowane przez studio Nerve Software pod nadzorem twórców oryginału oficjalne rozszerzenie do gry Doom 3. Fabuła dodatku kontynuuje wątki zapoczątkowane w grze podstawowej i przenosi nas ponownie do tajnej bazy badawczej na Marsie. Okazuje się, że pokonanie potężnego Cyberdemona oraz zniszczenie portalu prowadzącego do piekła nie rozwiązało wszystkich problemów korporacji UAC.
GRYOnline
Gracze
Steam
Resurrection of Evil to pierwsze oficjalne rozszerzenie do gry Doom 3, przygotowane przez studio Nerve Software oraz id Software (w roli konsultanta). Jak się okazuje, śmierć Cyberdemona oraz zniszczenie portalu prowadzącego do Piekła nie rozwiązało problemów w zlokalizowanej na Marsie bazie Union Aerospace Corporation. Gracz wcielając się w rolę bezimiennego komandosa odzianego w zieloną zbroję po raz kolejny będzie musiał rozwiązać problem ataku hordy potworów, zabijając głównego sprawcę całego zamieszania, Malcolma Betrugera.
Gra oferuje zupełnie nowe poziomy, kilku premierowych przeciwników oraz dwa odjazdowe środki do eksterminacji wrogiej menażerii: klasyczną strzelbę (dwururkę) i broń umożliwiającą kontrolę nad rozrzuconymi tu i ówdzie przedmiotami, zwaną Ionized Plasma Levitator, lub popularnie The Grabber. W podręcznym arsenale znalazło się też miejsce dla starożytnego artefaktu, oferującego spowolnienie czasu, zwiększającego zadawane obrażenia pięściami oraz dającego chwilową nieśmiertelność.
Bestiariusz powiększył się o następujące potwory: Bruiser – półmechaniczna istota, podobna do Mancubusa; Vulgar – klon Impa, szybszy od swego piekielnego kuzyna i bardziej śmiercionośny; The Forgotten – latające czaszki, będące nawiązaniem do Lost Souli z oryginalnego Dooma i wreszcie trzech Łowców (Hunters), pełniących charakter mini-bossów.
Programiści z Nerve Software dokonali również niewielkich modyfikacji trybu multiplayer. W rozgrywkach może wziąć udział teraz nawet osiem osób, ponadto dołączono cztery premierowe mapy: dwie rozgrywające się w Piekle, jedną w ruinach starożytnej, marsjańskiej cywilizacji oraz jedną w bazie.
Autor opisu gry: Krystian Smoszna
Platformy:
PC Windows 3 kwietnia 2005Angielskie napisy i dialogi
Xbox 5 października 2005Angielskie napisy i dialogi
Producent: Nerve Software
Wydawca: Activision Blizzard
Gry podobne:
17GIER
Cykl FPS-ów będący jednym z prekursorów gatunku pierwszoosobowych strzelanek. Seria została wykreowana przez studio id Software i ma niejako trzech „ojców” – Johna Carmacka, Johna Romero oraz Toma Halla. Niemniej na przestrzeni lat w jej rozwój były zaangażowane również takie zespoły, jak Midway Games czy Nerve Software. Choć cykl zadebiutował na komputerach osobistych, z czasem zaczął coraz wyraźniej zaznaczać swoją obecność również na konsolach, a także na urządzeniach mobilnych.
Recenzja GRYOnline
Co do tego, że oficjalny dodatek do Doom 3 powstanie, nie było wątpliwości. Pokonanie Cyberdemona i zamknięcie portalu do Piekła tak naprawdę nie rozwiązywało problemu, wszak w otchłani wciąż tkwił Malcolm Betruger – główny prowodyr całego zamieszania.
10 grudnia 2008
Dziś mija 15 lat od premiery kultowego Dooma. Okazja to wyśmienita, by trochę powspominać i zajrzeć za kulisy powstawania jednej z największych legend w historii komputerowej rozrywki.
21 października 2005
„Wiedzieliśmy, że fabuła filmu zostanie znacznie zmodyfikowana w stosunku do tego, co można było zobaczyć w pierwszej i trzeciej odsłonie Dooma. Ma to swoje dobre i złe strony.”
14 września 2005
Do tej pory ekranizacje gier komputerowych wywoływały raczej rozpacz niż jęk rozkoszy. Czy film Doom reżyserowany przez naszego rodaka – Andrzeja Bartkowiaka – ma szanse przełamać ten stereotyp? Przekonamy się o tym już niedługo...
27 kwietnia 2005
Steven L. Kent to weteran dziennikarstwa, od lat zajmujący się elektroniczną rozrywką. W albumie swojego autorstwa – „The Making of Doom 3” – szczegółowo opisał rozmaite fakty dotyczące procesu tworzenia wydanej w sierpniu 2004 roku gry.
3 stycznia 2005
Od wydarzeń w marsjańskiej bazie minęły dwa lata. Mimo tragicznej w skutkach inwazji sił z Piekła rodem, placówkę nadal zamieszkują ludzie. UAC poczyniła odpowiednie starania, aby oficjalna informacja o wypadkach nie pokrywała się z rzeczywistością.
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o matowej wersji Xboksa 360 250 GB, plotkach na temat nowej gry twórców Heavy Rain, kłopotach studia znanego z L.A. Noire, kodzie źródłowym Dooma 3 i następnym projekcie ekipy odpowiedzialnej za Burnout Paradise.
gry
Szymon Liebert
5 sierpnia 2011 14:29
W serwisie dystrybucji cyfrowej Steam przeceniono m.in. wszystkie części serii Quake oraz Doom, a także rozpoczęto darmowy weekend z grą Brink. Wszystko to w ramach nowej promocji z okazji trwania imprezy Quakecon 2011.
gry
Marcin Skierski
5 sierpnia 2011 11:45
Wielbiciele wszelakiej maści retrospekcji nie mogą ostatnio narzekać na brak materiałów. W ubiegłym tygodniu firma Blizzard wypuściła film dokumentujący jej historię. Natomiast dzisiaj zapraszamy Was do obejrzenia materiału podsumowującego działalność id Software – kolejnego zasłużonego producenta gier komputerowych.
pozostałe
Mateusz Kądziołka
14 marca 2011 11:59
Serwis What'splaying doniósł, że wytwórnia Universal zamierza ponownie pokusić się o kinową adaptację kultowego cyklu pierwszoosobowych strzelanin Doom. Trwają prace nad scenariuszem filmu, a obraz korzystać ma z najnowszych osiągnięć technologicznych. Oznacza to jedno – tym razem piekielne bestie atakować będą w 3D.
pozostałe
Aleksander Kaczmarek
13 marca 2011 11:44
Z okazji trwającej właśnie imprezy QuakeCon 2010 przygotowano specjalne promocje dla użytkowników Steama, którzy w najbliższym czasie mogą taniej kupić wybrane gry z portfolio id Software i partnerującego studia Bethesda Softworks.
gry
Marcin Skierski
13 sierpnia 2010 11:27
„Najciekawsze modyfikacje” to wybór najbardziej wartościowych modów i wieści z nimi związanych. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie
gry
Adrian Werner
25 stycznia 2010 14:35
„Najciekawsze modyfikacje” to wybór najbardziej wartościowych modów i wieści z nimi związanych. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie
gry
Adrian Werner
11 stycznia 2010 15:05
W nieciekawej sytuacji znalazło się Threewave Software – ekipa, która uczyniła z Capture The Flag standard w sieciowych grach FPS. Firma znalazła się na skraju upadłości i jej przyszłość maluje się w czarnych barwach.
gry
Adrian Werner
6 grudnia 2009 10:00
ZeniMax Media, firma utworzona w 1999 roku przez Chrisa Weavera oraz Robera A. Altmana (założycieli Bethesdy), poinformowała o przejęciu znanego studia id Software, odpowiedzialnego za sporo ponadczasowych hitów. Twórcy Wolfensteina 3D, Dooma i Quake’a dołączyli więc do silnej drużyny, składającej się przede wszystkim z odnoszącego bardzo duże sukcesy wydawcy Bethesda Softworks.
pozostałe
Szymon Liebert
24 czerwca 2009 19:27
Gdy cztery lata temu Doom 3 debiutował na rynku, prócz dziesiątek entuzjastycznych recenzji, w których wychwalano jego klimat i grafikę, tytuł id Software zebrał też liczne zarzuty pod adresem wyglądu lokacji. Wielu uważało, że miejsca prezentowane w długo oczekiwanym FPS-ie są zbyt ciemne, nawet jak na strzelaninę z mroczną atmosferą. Między innymi ten właśnie mankament przesądził o tym, że prawd
gry
Marek Grochowski
4 sierpnia 2008 10:12
Popularne pliki do pobrania do gry Doom 3: Resurrection of Evil.
mod Doom 3: Resurrection of Evil - Silent Shout v.1.3 - 21 czerwca 2015
trainer Doom 3: Resurrection of Evil - + 7 trainer - 17 listopada 2005
mod Doom 3: Resurrection of Evil - Tested v.8.0 - 22 września 2019
mod Doom 3: Resurrection of Evil - VIAVGA DM1 XP/VIAVGA DM2 XP - 19 kwietnia 2005
mod Doom 3: Resurrection of Evil - Like Hell v.4 - 12 marca 2019
trainer Doom 3: Resurrection of Evil - Nightmare Unlocker - 17 listopada 2005
mod Doom 3: Resurrection of Evil - Doom 3: TSM RoE v.2.0a - 19 października 2021
mod Doom 3: Resurrection of Evil - Facets of Reality: The Mummy v.13022017 - 22 października 2018
mod Doom 3: Resurrection of Evil - Facets of Reality: Waffen SS v.13022017 - 22 października 2018
mod Doom 3: Resurrection of Evil - E2M4 - Deimos Lab v.1.1 - 21 sierpnia 2019
Wymagania sprzętowe gry Doom 3: Resurrection of Evil:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 2.4GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 64MB RAM (GeForce 4 i lepsze), 2.7 GB HDD, Windows 2000/XP.
Xbox
Wspiera:
link-kabel, Xbox Live additionally (XBOX): link-kabel
Średnie Oceny:
Średnia z 3 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 874 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 1132 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Krystian Smoszna
Recenzent GRYOnline.pl
2005.05.02
Co do tego, że oficjalny dodatek do Doom 3 powstanie, nie było wątpliwości. Pokonanie Cyberdemona i zamknięcie portalu do Piekła tak naprawdę nie rozwiązywało problemu, wszak w otchłani wciąż tkwił Malcolm Betruger – główny prowodyr całego zamieszania.
Seba01
Ekspert
2023.04.01
MadtPL
Ekspert
2016.12.23
toyminator Senator
Doom 3 ograłem 5-7 lat po premierze. To grafika i ogólnie gameplay, nie był jeszcze taki stary. Grało się naprawdę cudnie. Ale dodatek ogrywam teraz. 15 lat po premierze ,bo zagraniu w multum nowszych gier...i nie jest za fajnie. Znaczy dalej fajnie się gra,ale dawno mnie tak żadna gra nie wkurzyła. Widać że gry były trudniejsze, bo miały po prostu słabsza mechanikę. Przeciwnicy którzy zawsze trafiają, brak dashy, demony z upy, doskoki demonów .Niedokładne strzelanie. Najbardziej chyba wkurza mnie ciemność. Fajnie,buduje klimat. Ale do ciężkiej cholery ,kto robi etap, gdzie jest ciemno jak w jaskini ,i pojawia się masa rakietowych demonów, których rakiet nie ominiemy. A zabić je ciężko, bo ich kurde nie widzę.Nawet z artefaktem ,bo za krótko dziala:/ Najbardziej irytujący etap.
Barklo Generał
Super gierka , choć już takiego szału nie ma jak w dniu premiery . Gierka się troszkę zestarzała ale jak by zrobili małego remastera poprawili tekstury mogła by być sprzedawana od nowa . Zapraszam na serię z całego dodatku https://www.youtube.com/watch?v=VLugrPecrAg&list=PLVYHO_RNJKKiL0Pt5l-5WT3xCTnluqTkf&index=1
ogórekdamian Konsul
Obowiązkowy dodatek dla tych którym było zamało !
marcinho01 Pretorianin
Zgodzę się z kolegą powyżej, który napisał, że niniejszy dodatek to pozycja obowiązkowa dla tych, którym oryginalny trzeci Doom nie wystarczył :) Lub, jak w moim przypadku, dla tych co trochę odpoczęli od klaustrofobicznego klimatu ciemnych korytarzy bazy na Marsie, i ponownie nabrali ochoty na walkę z tytułowym "zmartwychwstałym złem" :)
Doom 3: Resurrection of Evil to bardzo dobry, pierwszy i jedyny (a szkoda!) oficjalny dodatek do gry Doom 3. Ujmując w dużym skrócie, zawiera więcej tego samego co w oryginale, plus parę smaczków. A zatem, fabularnie znowu musimy wrócić na stację badawczą na Marsie, do wykopalisk, bo to tam znowu "coś się zadziało złego", by ostatecznie znowu dotrzeć do Piekła i tam rozprawić się z ostatnim mocarnym bossem :) Fabuła, umówmy się, jakaś tam jest, poznajemy ją niczym w "trójce" za pomocą audiologów i cutscenek. Przemierzamy naszym Doomguy'em kolejne korytarze labolatoriów, gdzie jest ciasno, ciemno, strasznie, a w tym wszystkim walimy do potworów utrudniającym nam dotarcie do wskazanego celu.
Rozgrywka, jak to w Doom'ie, jest liniowa, ale to akurat wyszło grze na plus, z resztą taki jej charakter. W grze dodano kilka nowych potworów, a także wprowadzono kilku bossów, których pokonanie wymaga nieco odmiennego podejścia niż tylko bezmyślne strzelanie. Twórcy dodali nowe narzędzia eksterminacji: tzw. grabber (umożliwia chwytanie przedmiotów i przesunięcie je w inne miejsce, przydaje się kilkukrotnie) oraz klasyczną DWURURKĘ znaną z Doom 2, która robi kapitalną robotę (choć nie czuć tak jej mocy, jak w części 2). Nowością są tzw. artefakty, które otrzymujemy po pokonaniu bossa, a dzięki nim możemy włączyć bullet time i w ciężkich starciach (najczęściej właśnie z bossami) zyskać przewagę.
Graficznie twórcy nieco podrasowali wygląd gry w porwównaniu do podstawki, a dziś pomimo 20 lat na karku to powiem, że grało mi się bardzo przyjemnie. Być może sprawę "ułatwia" fakt, że Doom 3 wraz z dodatkiem to gra, gdzie akcja toczy się w ciemnościach, a scenerie są ciemne lub w szarych odcieniach, i tu da się dużo rzeczy ukryć, jeśli chodzi o wygląd i odbiór gry po latach. Muzycznie i dźwiękowo nie ma się do czego przyczepić- wszystko jest zrobione bardzo dobrze, przemierzanie korytarzy bazy na Marsie tworzy niezwykły klimat survival horroru, i to wciąga, oj... mega wciaga :)
Podsumowując, Doom 3: Resurrection of Evil to bardzo dobry dodatek do Doom 3, który wprowadza kilka nowości, jeśli chodzi o ryzgrywkę, i pozostawia to co najlepsze, czyli klimat survival horroru, ciasne korytarze, klaustrofobiczny klimat, ciemności i potwory wyskakujące z najmniej oczekiwanych miejsc. Żałuję jednak, że gra jest stosunkowo krótka- mi ukończenie jej zajęło 3,5-4h. Ok, ktoś powie, że to "tylko" dodatek do oryginalnego Dooma, który swoją drogą był dość długą grą, jednakże mi było mało, bo dobrze się wciągnąłem w grę, a tu już zmierzałem do Piekła i ostatniego bossa. Jednakże, warto zagrać w niniejszy tytuł!!! :)