Artykuły i opinie na temat gry Wolfenstein 3D

B.J. Blazkowicz i Indiana Jones sami w ciemnościach na Arrakis - 10 najlepszych gier 1992 roku
artykuł26 czerwca 2024
Na jakich komputerach graliśmy w Polsce w 1992 roku? Ile lat miał statystyczny gracz? W tym zestawieniu nie tylko przypominamy najlepsze gry 1992, ale i przytaczamy wyniki starej ankiety badającej to, jak grało się w naszym kraju na początku lat 90.

Świetne pomysły sprzed lat, których brakuje w nowych grach
artykuł28 lipca 2020
Zmiany, zmiany, zmiany... Nowe mechaniki w grach wideo rodzą się i umierają chwilę później. Niektóre zostają zapomniane, a jeszcze inne wracają do łask po latach nieobecności. Przyjrzyjmy się kilku z nich, odbywając nostalgiczną podróż w minione czasy.

Gry, w których możesz zabić Hitlera – dlaczego ciągle marzymy o zemście?
artykuł1 września 2019
Możemy śmiało założyć, że przynajmniej jeden gracz na trzech kiedyś zabił Hitlera, jak, kiedy, dlaczego i czy to naprawdę miałoby sens? Postaramy się odpowiedzieć na te pytania.

Seria wielu rewolucji. Jak Wolfenstein odmieniał oblicze gier wideo
artykuł24 października 2017
Niewiele jest tak naprawdę serii, które mogą pochwalić się mianem pionierów w jakimkolwiek aspekcie interaktywnej rozrywki. Tym bardziej imponujące jest więc to, co zdołał osiągnąć cykl Wolfenstein, który nie raz i nie dwa rewolucjonizował świat gier.

Kto się boi swastyki? Nazistowskie symbole w grach wideo
artykuł13 lutego 2015
Hitlerowcy w grach pojawiają się już od lat 80. ubiegłego wieku, ale co ciekawe – nie zawsze towarzyszy im odpowiednia dla okresu symbolika. Postanowiliśmy się przyjrzeć zapisom prawnym, które zdołały napsuć deweloperom sporo krwi.

Najlepsze giwery w grach - nasza dziesiątka kultowych broni
artykuł28 grudnia 2013
Pukawka pukawce nierówna. Oto zestawienie dziesięciu kultowych giwer, bez których gry nie byłyby takie same.

W to się grało - Wolfenstein 3D kończy dziś 20 lat!
artykuł5 maja 2012
Pierwszy FPS z prawdziwego zdarzenia zadebiutował 5 maja 1992 roku, czyli dokładnie dwadzieścia lat temu. Przyglądamy się co miał do zaoferowania przebój firmy id Software, dzieło późniejszych twórców Dooma i Quake'a.

SHOOTERY, czyli co wy wiecie o zabijaniu!? Historia gatunku
artykuł24 kwietnia 2001
Tekst ten w całości poświecony będzie historii gatunku gier komputerowych, jakim stały się wszelkiego rodzaju strzelaniny. Będzie to raczej podróż sentymentalna z domieszką wspomnień autora z czasów, kiedy powstawały pierwsze strzelaniny FPP na PC.
Przeczytaj również:

Chcę zagrać w nowe Saints Row, bo nie wiem, czy doczekam się GTA 6
artykuł5 września 2021
Nowe Saints Row na tyle różni się od swoich poprzedników, że bardziej widzę w nim tropy serii Grand Theft Auto aniżeli Saints Row. Ale to dobrze, przynajmniej otrzymam coś, co pozwoli wypełnić pustkę w oczekiwaniu na GTA 6.

E3 2021 marzeń - gry, które najbardziej chcemy zobaczyć
artykuł9 czerwca 2021
Popuściliśmy wodzę fantazji i wybraliśmy kilkanaście gier, które najbardziej chcielibyśmy zobaczyć podczas tryumfalnego powrotu największego święta wszystkich graczy.

4 rzeczy, których GTA 6 może nauczyć się od Cyberpunka 2077
artykuł20 stycznia 2021
Wielkie miasto, samochody, strzelaniny – te rzeczy na pewno łączą Cyberpunka i GTA. W prawie ośmioletniej już grze Rockstara widać oznaki starości, co więc mogłoby podpatrzeć GTA 6 od produkcji RED-ów?