Twierdza 2: Rozdział 8 The Path of War
Aktualizacja:
Rozdział 8 - Gniazdo Sokoła (Hawks Nest)
Cel:
- uratuj Williama i powróć nim do zamku
Warunki przegranej:
- śmierć Lorda
- śmierć Sir Williama
- czas do klęski: 48 miesięcy
![]() 075
| ![]() 076
|
Na wstępie wybuduj Małą Bramę przy wieży na zachodnich murach zamku [075] , a w zamku postaw (jak zawsze) Targowisko. Wszystkie wojska zacznij przemieszczać na północ, wybuduj też 2x Balisty oraz 4x Katapulty. Poza murami umieść kilka Tartaków [076] oraz kilka budynków do produkcji żywności.
![]() 077
| ![]() 078
|
Ostrzałem z machin wojennych zmieć całą armię wroga. Łuczników i ciężkich jednostek używaj jako wsparcia [077] . Napieraj na wroga niszcząc przede wszystkich machiny wojenne atakujące Sir Williama. Po rozgromieniu wojsk wroga nie zbliżaj się do mostu na północy. Kilkoma najszybszymi jednostkami skieruj się do Sir Williama [078] . Przejmiesz kontrolę nad nim i jego wojskami - powróć nimi wszystkimi do zamku (po drodze przejmij lub zakup za punkty Honoru tamtejsze ziemie).
![]() 079
| ![]() 080
|
Oczywiście później z nowo zdobytych ziem wysyłaj do zamku za pomocą Postojów Wozaka wszystko, co się da. Zanim wszyscy powrócą możesz rozpocząć atak na zamek położony najbliżej Twojego. Postaw wieżę w okolicy złóż kamienia, zamontuj na niej 2-3x Rozżarzone Węgle i umieść na wieży wszystkich Łuczników (możesz też zaczekać na Łuczników Sir Williama) - efekt murowany [079] . Kiedy wystrzelają wszystkich w zasięgu umieść drugą wieżę jeszcze bliżej murów wroga (tuż przy ich wieży) i tam przenieś wszystkich Łuczników [080] .
![]() 081
| ![]() 082
|
W tym samym czasie za pomocą Katapult niszcz mury i wieże wroga [081] . Nie zapominaj o Sir Williamie - gdy czas będzie dobiegał do końca (pasek w lewym-górnym rogu) wejdź nim do siedziby Twojego Lorda [082] .
Cel:
- zabij Sir Hugo Blanca
- zabij Duke'a de Montparnasse
- zabij Lorda Beaufort
Warunki przegranej:
- śmierć Lorda
- śmierć Sir Williama
![]() 083
| ![]() 084
|
Dokończ zniszczenie zamku i zabij Duke'a de Montparnasse [083] . Na nowo zdobytym terenie wybuduj budynki potrzebne do całego procesu produkcji chleba oraz 2-3x Postoje Wozaka [084] - duże ilości zapewnią wyżywienie Twojemu zamkowi na wiele miesięcy.
![]() 085
| ![]() 086
|
Twoim sposobem na zdobycie dużych ilości pieniędzy na wojsko oraz na inne surowce będą olbrzymie ilości drewna - postaw więc nawet ponad 20x Tartaków [085] , ale nie zapominaj regularnie zaglądać do Składu, aby sprzedawać nadwyżki drewna. Wybuduj wiele budynków, które dadzą Ci popularność i Honor: Klasztor, Pole Turniejowe [086] , Objazdowy Jarmark, Gildie Muzyków, 2-3x Pomniki oraz kup sukno dla Pani i jedzenie na uczty u Lorda. Budynków do wytwarzania broni w ogóle nie stawiaj - wszystko potem będziesz kupować na Targowisku. Na złożach kamienia umieść Kamieniołomy, wybuduj też Stajnie na przyszłość.
![]() 087
| ![]() 088
|
Kiedy drewno będzie zwożone do Składu sprzedawaj je - zyskasz górę pieniędzy. Zacznij kupować potrzebne bronie i zbroje oraz rozpocznij rekrutację Łuczników, Kuszników oraz kilku, najlepiej 10x, Rycerzy i umieść każdego z nich na koniu (sprawi to, że najsilniejsza jednostka stanie się jednocześnie bardzo szybka). Przerzuć kilkunastu Łuczników i Kuszników oraz tych 10x Rycerzy na koniach na swoje wschodnie tereny w pobliże siedziby Lorda Beauforta. Postaw tam Obóz Warowny, wybuduj kilka machin wojennych i ostrzelaj Ostrokół, na których są Łucznicy [087] . Twoi Łucznicy niech ostrzelają pozostałe jednostki, a Rycerze na koniach niech dokończą dzieła zabijając Lorda Beauforta - przejmij następnie te ziemie stając obok ogniska na chwilę swoimi wojskami [088] .
![]() 089
| ![]() 090
|
Możesz zacząć organizować obronę od strony zachodniej Twojego zamku. Niestety, mury możesz stawiać jedynie w głównej posiadłości, dlatego budowanie wież i murów jest tutaj możliwe, ale niepraktyczne. Świetnym sposobem jest natomiast wybudowanie zaledwie dwóch wież (maksymalnie na zachód) i obsadzenie ich kilkudziesięcioma (najlepiej 100-120) Łucznikami i Kusznikami - należy też na każdej z nich umieścić 2-3x Rozżarzone Węgle. Przed wieżami umieść wsparcie w postaci ciężko uzbrojonych żołnierzy oraz koniecznie kilkunastu machin wojennych (Balisty i Katapulty). Warto też jako wsparcie rekrutować kilkunastu Rycerzy i posadzić ich na koniach [089] . W tym samym czasie rozpocznij atak na ostatniego Lorda - Sir Hugo Blanca. Na początek postaw w pobliżu Obóz Warowny i zacznij ostrzeliwać mury i wieże zamku (z Balistami i Mangonel) za pomocą Trebusz [090] .
![]() 091
| ![]() 092
|
Kiedy już "troszeczkę" naruszysz strukturę murów [091] niszcz fortyfikacje i budynki położone dalej za pomocą jeszcze większej liczby Trebusz [092] , a Rycerzami na koniach oraz Łucznikami i Kusznikami wykańczaj powoli wszystkie niedobitki.
![]() 093
| ![]() 094
|
Kiedy Trebusz będą już niepotrzebne, zniszcz je, a Balistami i Katapultami usuń resztę pułapek. Zajmij też tereny na wschodzie [093] . Na koniec zejdź Rycerzami z koni i dokończ dzieła zabijając Lorda [094] . Od razu też zasiądź nimi ponownie na konie i wracaj jak najprędzej do obrony zamku przed atakiem.
Cel:
- zabij The Hawk
Warunki przegranej:
- śmierć Lorda
- śmierć Sir Williama
![]() 095
| ![]() 096
|
Jeszcze przed zabiciem Sir Hugo Blanca za zachodnimi murami możesz postawić Obóz Warowny i wybudować kilka(naście) Trebusz. Rozmieść je maksymalnie na zachodzie i rozpocznij ostrzał zamku wroga [095] . W końcu The Hawk odbuduje most i rozpocznie atak. Najszybsi Drabiniarze zostaną potraktowani gradem strzał, możesz też już teraz użyć Katapult i Balisty [096] .
![]() 097
| ![]() 098
|
Nadbiegające kolejne jednostki zostaną również porządnie ostrzelane [097] . Warto też potraktować je Katapultami [098] - dobrze koordynuj działania, a żaden oddział wroga nawet się nie zbliży.
![]() 099
| ![]() 100
|
Na tych, którym uda się przedostać (np. machinom wojennym), wyślij rycerzy na koniach [099] . Na koniec wykończ wszystkich niedobitków (pamiętaj tylko, że w pobliżu wejścia na most są zastawione pułapki!). Niestety, to nie koniec walki - pojawi się jeszcze jedna armia [100] .
![]() 101
| ![]() 102
|
Postąp z nią identycznie jak z tą przed chwilą. Łucznikami i Kusznikami z wież oraz Balistami i Katapultami na ziemi zmieć ten oddział z powierzchni ziemi [101] , a niedobitków wykończ Rycerzami na koniach [102] .
![]() 103
| ![]() 104
|
Rozpraw się następnie z ostatnim Lordem - mury jego zamku powinny być już zniszczone. Wybierz się więc przez most Rycerzami na koniach, Balistami oraz ewentualnie Łucznikami i Kusznikami [103] . Rozpraw się z wojskami naziemnymi, następnie dostań się na górę siedziby The Hawka i zabij go [104] .
0
- Twierdza 2 - poradnik do gry
- Twierdza 2: Poradnik do gry
- Twierdza 2: The Path of War
- Twierdza 2: Rozdział 1 The Path of War
- Twierdza 2: Rozdział 2 The Path of War
- Twierdza 2: Rozdział 3 The Path of War
- Twierdza 2: Rozdział 4 The Path of War
- Twierdza 2: Rozdział 5 The Path of War
- Twierdza 2: Rozdział 6 The Path of War
- Twierdza 2: Rozdział 7 The Path of War
- Twierdza 2: Rozdział 8 The Path of War
- Twierdza 2: Rozdział 9 The Path of War
- Twierdza 2: Rozdział 10 The Path of War
- Twierdza 2: Rozdział 11 The Path of War
- Twierdza 2: Rozdział 12 The Path of War
- Twierdza 2: The Path of War
- Twierdza 2: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Psycho_Mantis Senator
marszym ---> Jeśli strzeliszwszystkimi katapultami jednocześnie to ucierpią one niewiele. Możesz też spróbować przyczaić się na końcu mostu jedną katapultą - poruszając się pixel po pixelu i stając tak abyś był w stanie strzelać w wieże ale aby łucznicy nie mieli Cię jeszcze w zasięgu :)
zanonimizowany506018 Junior
Jest super ekstra ci co nie zagraja niech sie w piekle poniewieraja
Gaweł1 Pretorianin
Świetny poradnik
Psycho_Mantis ---> ile zajeło ci pisanie tego poradnika ?
zanonimizowany531984 Junior
POMOCY POMUZCIE MAM PEWIEN PROBLEM JAK UMIEŚCIĆ ŁUCZNIKÓW NA DUŻYCH WIEŻACH OBLĘŻNICZYCH !!!!!!!!!!!!!!!!POMUŻCIE
zanonimizowany696221 Junior
A u mnie obóz warowny jest za murami zamku Edwina i nie mogę tam wejść. Co robić? Jak sforsować mury?
zanonimizowany738846 Junior
Witam mam problem z gra ja wkładam płytę do komputer to mi wyskakuje błąd : Wystąpił problem z aplikacją Autorun.exe i zostanie ona zamknięta. Przepraszamy za kłopoty. i nie wiem co z tym mam zrobić. Pomocy ! Z góry dzięki za pomoc
zanonimizowany697610 Junior
ja mam twierdze 2 deluxe ale to dużo sie nieróżni od Twierdzy2. Mam problem bo niewiem jak wezwać sojusznika na pomoc! POMÓŻCIE!!! kto morze niech napisze!
zanonimizowany797835 Junior
Cześc mam problem moja płyta jest bardzo porysowana i czesto nie moze mi jej odczytać.Co mam zrobic? Nie chce kupować nowej płyty!! MAM TWIERDZE 2 DELUXE
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.






























