Tunic: Ukryte interakcje i mechaniki
Na tej stronie poradnika do Tunic dowiecie się o wszystkich najważniejszych ukrytych interakcjach i mechanikach.
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do Tunic przeczytacie o ukrytych interakcjach i mechanikach, które są kluczowe bądź przydatne w kontekście przejścia całej gry. Większość z nich jest opisana na niektórych stronach instrukcji, ale w sposób na tyle zagadkowy i nieoczywisty, że macie prawo do niezrozumienia przedstawionej tam treści. Tutaj znajdziecie ją w nieco bardziej przejrzystej formie.
- Sprint
- Modlitwa
- Wrzucanie monet do studni
- Otwieranie drzwi ze szlaczkami
- Otwieranie Górskich wrót
- Znajdowanie wróżek
Sprint

W Tunic ukrytą mechaniką jest nawet sprint, czyli coś bardzo podstawowego. Gra stara się wyjaśnić, jak szybciej biegać dopiero za sprawą jednego ze skrawków instrukcji, który można odnaleźć w pierwszych godzinach gry. Jeżeli jednak chcecie sprintować od samego początku to przytrzymajcie w trakcie poruszania się klawisz odpowiedzialny za unik (spacja na PC / A na kontrolerze Xbox). To umiejętność przydatna zwłaszcza wtedy, gdy chcemy ominąć grupę wrogów bądź uciec przed nimi.
Modlitwa

W trakcie rozgrywki możecie napotkać czarne prostopadłościany z małymi światełkami. Okazuje się, że da się z nimi wejść w interakcję, tym samym odblokowując w niektórych lokacjach ukryte przejścia i otwierając zamknięte drzwi. W tym celu musicie podejść do obiektu, przytrzymać przez 3 sekundy klawisz odpowiedzialny za unik (spacja na PC / A na kontrolerze Xbox). Wtedy to postać zacznie się modlić, a czarny prostopadłościan zacznie się chować w głąb ziemi.
Modlitwa pozwala na także na interakcję ze złotymi panelami porozmieszczanymi w różnych miejscach na całym świecie gry. Nastąpcie na te obiekty, przytrzymajcie przez 3 sekund klawisz odpowiedzialny za unik (spacja na PC / A na kontrolerze Xbox), a Wasza postać zniknie i przeniesie się do lokacji Grobowiec bohatera (Hero's Grave). Można z jej poziomu skorzystać z szybkiej podróży. O tej funkcji przeczytacie więcej na stronie: Szybka podróż - jak używać?.
Wrzucanie monet do studni

Eksplorując lokacje możecie znaleźć w skrzyniach ze skarbami przedmiot jednorazowego użytku o początkowo nieokreślonym przez grę zastosowaniu - mowa o złotej monecie. Ta może zostać wykorzystana przy spełnieniu dwóch następujących warunków. Po pierwsze, musicie ją przypisać z poziomu ekwipunku, do jednego z trzech klawiszy akcji (tych samych, przy których używacie różnorakich broni). Po drugie, musicie wejść w interakcję z jedną ze studni rozmieszczonych w kilku lokacjach. Wtedy to wrzucicie monetę do środka.
Po wrzuceniu jednej monety nic się nie stanie. Jeżeli jednak znajdziecie ich w trakcie gry więcej, to wróćcie do wybranej studni i kontynuujcie ową interakcję. Po wrzuceniu 3 monet otrzymacie w nagrodę dodatkowe miejsce na kartę (grę rozpoczynacie tylko z jednym takim miejscem). Tych miejsc możecie mieć zresztą jeszcze więcej - musicie tylko wrzucić kolejno 4 i 5 monet. Nie wiecie, czym są karty? Zapraszamy zatem na stronę: Lista przedmiotów.
Otwieranie drzwi ze szlaczkami

W Tunic znajdziecie tajemnicze drzwi oraz inne obiekty, na których narysowane macie serię szlaczków rozrysowanych w czterech kierunkach: góra, dół, lewo, prawo. Możecie wejść z nimi w interakcję, tym samym otwierając dostęp do ukrytych miejsc - musicie tylko trzymać się następującego schematu.
Podejdźcie do obiektu ze szlaczkiem (przykład na zdjęciu) i potraktujcie go jako łamaną półprostą. Półprosta ma swój początek w konkretnym punkcie - w tym przypadku za punkt startowy potraktujcie figurę geometryczną (tutaj romb). To właśnie od niej rozpocznijcie wpisywanie specjalnego kodu - kodu, który wpiszecie, posługując się klawiszami kierunkowymi (strzałkami na klawiaturze bądź kontrolerze).
Posługując się przykładem widocznym na obrazku zauważycie, że półprosta mająca swój początek w rombie, patrząc na lewą część płyty, rozlega się do góry, potem łamana jest na lewo, ucieka do dołu, idzie na prawo, następnie znów na dół, raz jeszcze na lewo, potem do góry i urywa się, zmierzając w prawo. Jak więc rozwiązać tę zagadkę? Musicie odtworzyć zmianę kierunków tejże łamanej półprostej na swojej klawiaturze / swoim kontrolerze. W tym przypadku rozwiązaniem będzie: góra, lewo, dół, prawo, dół, lewo, góra, prawo. Po zastosowaniu owej kombinacji uda Wam się wykonać interakcję i rozwiązać łamigłówkę. Podobnie rozmieszczone drzwi w całym świecie gry można odblokować w identyczny sposób, ale przy wykorzystaniu innych kombinacji.
Otwieranie Górskich wrót

Powyższy schemat otwierania drzwi ze szlaczkami ma też swoje ultymatywne zastosowanie w przypadku wielkich drzwi w lokacji Górskie wrota (Mountain Door). Otwórzcie instrukcję na stronę 49 (albo spójrzcie na wrzucony przez nas zrzut ekranu) - tam znajdziecie pierwszą podpowiedź do rozwiązania tej złożonej zagadki. Tym razem widzimy początek łamanej półprostej i 25 kwadracików z przypisanymi do nich numerkami. Co te numerki symbolizują? To bezpośrednie odwołania do zbieranych na przestrzeni całej gry instrukcji. Na wspomnianych stronach znaleźć możecie mniej lub bardziej subtelnie ukryte złote szlaczki, które trzeba przełożyć na rysunek 49. strony instrukcji, by dalej poprowadzić półprostą.
To kawał żmudnej roboty, który może Wam zapewnić furę satysfakcji, ale przy okazji wywołać tony frustracji. Musicie bowiem odnaleźć część szablonu na każdej zaznaczonej na ilustracji stronie instrukcji (co wiąże się oczywiście z posiadaniem wszystkich potrzebnych stron tejże instrukcji) i poprawnym ich odtworzeniem przy pomocy klawiszy kierunkowych. Jeżeli chcecie mieć to wyzwanie za sobą, to skorzystajcie z przedstawionego poniżej kodu (musicie stać tuż przed wrotami, aby zadziałał):
góra, lewo, dół, lewo, góra, lewo, dół, lewo, góra, prawo, góra, prawo, góra, lewo, góra, prawo, dół, prawo, góra, lewo, góra, lewo, góra, prawo, góra, lewo, dół, lewo, góra, prawo, góra, góra, lewo, góra, prawo, dół, prawo, dół, prawo, góra, prawo, dół, lewo, dół, prawo, góra, prawo, prawo, dół, prawo, góra, prawo, dół, prawo, góra, prawo, prawo, dół, lewo, dół, lewo, dół, prawo, dół, prawo, dół, lewo, lewo, dół, prawo, dół, lewo, dół, prawo, góra, prawo, dół, prawo, góra, prawo, prawo, dół, dół, lewo, góra, prawo, góra, lewo, dół, lewo, góra, lewo, góra, lewo, góra, prawo, prawo, góra, lewo, góra
Otwarcie drzwi otworzy Wam dostęp do alternatywnego zakończenia gry. O tym przeczytacie jednak więcej na stronie: Zakończenia.
Znajdowanie wróżek

Motyw odtwarzania szlaczków został pociągnięty w Tunic jeszcze dalej- jego kulminacją jest szereg zagadek, które swój początek mają na wybranych stronach instrukcji. Znaleźć w niej możecie szereg rozmaitych pokreślonych ilustracji i uwierzcie, że żadna z nich nie jest przypadkowa. Wiele z nich to odniesienie do jakiegoś miejsca w którejś lokacji, jeden z rysunków przedstawia na przykład małą wysepkę w Nadświecie (Overworld). Jeżeli udacie się na nią i staniecie w odpowiednim miejscu, a następne odtworzycie za pośrednictwem klawiszów kierunkowych odpowiednią kombinację, to w miejscu tym pojawi się wróżka i nagroda ze skarbem. W całym Tunic znajdziecie aż 20 wróżek. Odnalezienie ich wszystkich jest potrzebne, jeżeli chcecie przejść grę w 100%.
0
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.