Tunic: Nadświat (Overworld) - jak przejść?
Na tej stronie poradnika do Tunic zostanie Wam przybliżona specyfika lokacji o nazwie Nadświat (Overworld) – jej ważne punkty, łączenia z innymi lokacjami i przeciwnicy.
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do Tunic skupimy się na lokacji Nadświat (Overworld). Poznacie jej charakterystykę, najważniejsze miejsca, łączenia z pozostałymi lokacjami oraz mikrolokacjami, żyjących tam przeciwników, a także mapę całego tego obszaru.
Charakterystyka

W Nadświecie (mapa powyżej) rozpoczynacie swoją przygodę z grą Tunic. To jednak nie tylko lokacja startowa, ale i miejsce, do którego powrócicie w dalszych fazach rozgrywki, nawet bliżej końca zabawy. Na samym początku możecie poruszać się tylko po jego skrawku, gdyż rozpoczynacie zabawę bez miecza, pozwalającego ścinać blokujące drogi krzaki (jeżeli chcecie z łatwością odnaleźć oręż, to zapraszamy na stronę: Miecz - jak znaleźć?. Z ważniejszych przedmiotów znajdziecie tu kij (startowa broń o małych obrażenia) i skrzynie ze skarbami.

Nadświat jest również jedyną taką lokacją w grze, z poziomu której jesteście w stanie dostać się do wszystkich pozostałych głównych lokacji, nie musząc używać przy tym szybkiej podróży. Na południu znajdziecie ścieżki do Zniszczonego atolu (The Ruined Atoll) i Bagna - starego cmentarzyska (The Swamp - Old Burying Ground) - choć ta lokacja odblokowuje się dopiero pod koniec gry. Z kolei idąc na wschód traficie do Wschodniego lasu (East Forest) oraz Fortecy wschodniej krypty (Fortress of the Eastern Vault). Przejście na północnym zachodzie umożliwi Wam dotarcie do Kamieniołomu (The Quarry), a całkowicie na lewo znajdziecie Zachodni ogród (West Garden).

Znajdziecie tu również szereg pomniejszych lokacji w postaci świątyń, grobowców czy podziemi. Na wprost od punktu startowego gry traficie na wrota Zamkniętej świątyni (The Sealed Temple). Da się je otworzyć dopiero po zabiciu w dzwony położone kolejno we Wschodnim lesie i Zachodnim ogrodzie. W centrum Nadświata znajduje się z kolei młyn, w którym można kupować przedmioty. Tuż za młynem da się zauważyć Głęboką studnię (Flooded Well), w której znajdziecie lampę i ukryte przejście do Mrocznego grobowca (Dark Tomb). Ten z kolei posłuży Wam jako tunel do Zachodniego ogrodu. Mapy obydwu tych mikrolokacji możecie zobaczyć powyżej.
W Nadświecie roi się także od różnorakich sekretów. Na północy znajdziecie przejście do tajemniczej mikrolokacji Górskie wrota (Mountain Door), umożliwiającej odpalenie Prawdziwego zakończenia (True Ending), wróżki oraz drzwi ze szlaczkami. Jeżeli nie macie pojęcia, co to, koniecznie zajrzyjcie na stronę: Ukryte interakcje i mechaniki.
Przeciwnicy

W Nadświecie zmierzycie się podstawowymi, w dużej większości prostymi przeciwnikami. Znajdziecie tu wszystkie odmiany Podlców (Rudeling), Wysłanników (Envoy), pozbawionych macek Śluzaków (Slorm), Swojaków (Phrend), Autogromów (Autobolt) oraz niezwanych w grze białych istot strzelających sporadycznie pociskami. W lokacji tej nie zawalczycie z żadnym bossem.
0
- Tunic - poradnik do gry
- Tunic: Poradnik do gry
- Tunic: Lokacje
- Tunic: Lista wszystkich głównych lokacji
- Tunic: Nadświat (Overworld) - jak przejść?
- Tunic: Wschodni las (East Forest) - jak przejść?
- Tunic: Zachodni ogród (West Garden) - jak przejść?
- Tunic: Forteca wschodniej krypty (Fortress of the Eastern Vault) - jak przejść?
- Tunic: Zniszczony atol (The Ruined Atoll) - jak przejść?
- Tunic: Kamieniołom (The Quarry) - jak przejść?
- Tunic: Bagno - stare cmentarzysko (The Swamp Old Burying Ground) - jak przejść?
- Tunic: Lokacje
- Tunic: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.