Total War Troy: Ustawienia graficzne - poprawa płynności i jakości rozgrywki

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Z tego rozdziału poradnika dowiesz się, jakie opcje graficzne znalazły się w grze Total War Saga Troy oraz jaki mają wpływ na płynność rozgrywki i jakość wyświetlanej grafiki.

Ilość opcji graficznych dostępnych w grze Total War Troy może nieco przytłaczać, ale za to pozwala odpowiednio wywarzyć stosunek pomiędzy jakością wyświetlanej grafiki, a płynnością rozgrywki - dotyczy to szczególnie słabszych sprzętów ze starszymi kartami graficznymi. Posiadacze mocnych komputerów nie będą mieli żadnych problemów z płynnością gry jednak zawsze mogą polepszyć jej jakość i czytelność.

Opcje graficzne - jak ulepszyć rozgrywkę?

Poniżej zamieszczamy kompletną listę opcji graficznych dostępnych w grze Total War Saga Troy wraz z objaśnieniem do czego służą i czy można je wyłączyć lub zmodyfikować, aby polepszyć jakość i płynność rozgrywki.

1 - Total War Troy: Ustawienia graficzne - poprawa płynności i jakości rozgrywki - Total War Troy - poradnik do gry
  1. Resolution (rozdzielczość ekranu) - opcja odpowiedzialna za ustawienie rozdzielczości gry Total War Saga Troy. Ustaw natywną rozdzielczość twojego monitora, by uzyskać zadowalającą jakość wyświetlanego obrazu, jak np. 1920x1080. Ustawienie niższej spowoduje rozmycie obrazu;
  2. Anti-Aliasing (antyaliasing) - opcja odpowiedzialna za wygładzanie krawędzi w grze. Anti-Aliasing ma niestety pewne wady, a mianowicie rozmywa nieco obraz, aby ten nie wydawał się ostry i poszarpany;
  3. Texture filtering (filtrowanie tekstur) - opcja odpowiedzialna za metodę filtrowania tekstur w trakcie bitwy i na mapie kampanii. Im wyższa wartość tej opcji tym więcej zasobów karty graficznej będzie potrzebne;
  4. Texture quality (jakość tekstur) - opcja odpowiedzialna za ustawienie szczegółowości grafiki. Jeśli posiadasz dobry sprzęt możesz spokojnie ustawić wartość tej opcji na poziom wysoki, a nawet ultra. Posiadacze słabszych kart graficznych będą musieli wybierać pomiędzy niskimi i średnimi ustawieniami;
  5. Shadow detail (jakość cieni) - opcja odpowiedzialna za renderowanie cieni obiektów. Im wyższa rozdzielczość i więcej cieni, tym więcej zasobów karty graficznej będzie potrzebne. Aby poprawić płynność gry warto obniżyć jakość cieni;
  6. Water detail (jakość wody) - opcja odpowiedzialna za renderowanie wody. Im wyższa rozdzielczość i jakość renderowania wody, tym więcej zasobów karty graficznej będzie potrzebne. Aby poprawić płynność gry warto obniżyć wartość tej opcji graficznej;
  7. Fog quality (jakość mgły) - opcja odpowiedzialna za renderowanie mgły. Im wyższa rozdzielczość i jakość renderowania mgły, tym więcej zasobów karty graficznej będzie potrzebne. Aby poprawić płynność gry warto obniżyć wartość tej opcji graficznej;
  8. SSAO (okluzja otoczenia) - opcja symulująca oświetlenie otoczenia i cieni na krawędziach obiektów, a więc zwiększa wrażenie realizmu w grze. Niestety, może także spowodować spory spadek wydajności;
  9. SSR (odbicia) - opcja odpowiedzialna za włączenie odbić w wodzie;
  10. God rays (śreżoga) - opcja, która symuluje efekt rozpraszania światła słonecznego w atmosferze. Możesz spokojnie ustawić minimalną wartość tej opcji bez żadnego negatywnego wpływu na jakość grafiki;
  11. Depth of field (głębia obrazu) - opcja zmieniająca intensywność efektu rozmycia na obiektach znajdujących się poza centrum skupienia kamery. Możesz spokojnie wyłączyć tę opcję i cieszyć się z wyraźniejszej grafiki;
  12. Terrain detail (jakość terenu) - opcja odpowiedzialna za jakość wyświetlanych tekstur terenu. Im wyższa jakość tym więcej pamięci RAM w karcie graficznej zostanie zużyte;
  13. Buliding detail (jakość modeli budynków) - opcja odpowiedzialna za jakość wyświetlanych tekstur budynków. Im wyższa jakość tym więcej pamięci RAM w karcie graficznej zostanie zużyte;
  14. Unit detail (jakość modeli jednostek) - opcja odpowiedzialna za jakość wyświetlanych tekstur jednostek. Im wyższa jakość tym więcej pamięci RAM w karcie graficznej zostanie zużyte;
  15. Tree detail (jakość modeli drzew) - opcja odpowiedzialna za jakość wyświetlanych tekstur drzew. Im wyższa jakość tym więcej pamięci RAM w karcie graficznej zostanie zużyte;
  16. Grass detail (jakość trawy) - opcja odpowiedzialna za jakość wyświetlanych tekstur trawy. Im wyższa jakość tym więcej pamięci RAM w karcie graficznej zostanie zużyte;
  17. VFX detail (jakość efektów wizualnych) - opcja, która jest odpowiedzialna za ilość i jakość wyświetlanych efektów w trakcie bitwy i na mapie kampanii, jak dym, eksplozje czy ogień;
  18. Interactive water (interaktywna woda) - opcja, która odpowiada za efekt interakcji pomiędzy jednostkami a wodą, dodaje nieco realizmu w grze;
  19. Porthole quality (jakość portretów) - portrety doradcy i postaci na panelach możesz wyświetlać w 3D lub 2D;
  20. Unit size (rozmiar jednostki) - możesz określić jak dużo modeli wojowników ma wyświetlać się w każdej jednostce;
  21. Hide dead bodies (ukrywanie zwłok) - opcja, która określa po jakim czasie ciała poległych jednostek będą znikać z pola bitwy;
  22. Unlimited video memory (bez limitu pamięci wideo) - opcja, która zwiększa jakość wyświetlanej grafiki, ale może zredukować płynność rozgrywki;
  23. V-sync (synchronizacja pionowa) - opcja, która ogranicza ilość wyświetlanych FPS do takiej wartości, która będzie zapobiegać powstawaniu efektu rozrywania obrazu i związana jest ze współczynnikiem odświeżania monitora. Gra zdecydowanie lepiej działa, gdy ta opcja jest wyłączona;
  24. Vignette (winieta) - włącza efekt winiety w grze, czyli przyciemnia nieco rogi ekranu, aby wywołać "efekt kinowy";
  25. Proximity fading (rozmycie zbliżeniowe) - opcja, która ukrywa jednostki, gdy znajdą się zbyt blisko kamery, aby zapobiec efektowi przenikania obiektów;
  26. Sharpening (wyostrzanie) - opcja, która sprawia, że wyświetlana grafika jest ostrzejsza, a tym samym wyraźniejsza;
  27. Glow (blask) - opcja, która włącza dodatkowy wizualny efekt blasku;
  28. Heat-hize (efekt rozgrzanego powietrza) - opcja, która włącza dodatkowy wizualny efekt rozgrzanego powietrza, rozmywa nieco obraz;
  29. Clouds shadows (cienie chmur) - opcja, która włącza cienie rzucane przez chmury;
  30. Interactive grass (interaktywna trawa) - opcja, która odpowiada za efekt interakcji pomiędzy jednostkami a trawą, dodaje nieco realizmu w grze;
  31. Low FPS noticifaction (powiadomienie o spadku klatek na sek.) - opcja, która ostrzega użytkownika o spadku ilości wyświetlanych FPSów (poniżej 30);
  32. Colour adjustement (dopasowanie barw) - możesz dopasować nasycenie barw w scenach renderowanych w 3D;
  33. Arrows Trails (tory lotu strzał) - możesz dostosować przezroczystość śladów lotu pocisków. Większa wartość nieprzezroczystości może nieco przysłonić widok na jednostki w trakcie bitwy;
  34. Resolution scale (skala rozdzielczości) - opcja odpowiedzialna za jakość wyświetlanej grafiki. Domyślnie wartość ta powinna wynosić 100%, ale w przypadku słabszych komputerów można obniżyć tę wartość do 90%, ale należy liczyć się z tym, że gra będzie wyglądać znacznie gorzej;
  35. UI scale (skala interfejsu) - skalę interfejsu większą niż 100% można zastosować przy rozdzielczościach powyżej 2560x1600.
Podobało się?

0

Total War Saga: Troy

13 sierpnia 2020

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2020-09-10
12:39

Qw3rt Legionista

Qw3rt

To, że nastrój Achillesa wzrasta do tak drastycznych rozmiarów jak 500% jest niestety błedem w grze i dużo osób zgłasza ten sam problem. Żeby uspokoić Achillesa możesz spróbować wręczyć mu prezent. Jeśli to nie pomoże możesz także spróbować wyzwać któregoś z czempionów na pojedynek - po wygranej walce nastrój Achillesa może się zmienić. Jeśli żadna z tych metod nie zadziała trzeba będzie poczekać na odpowiednią aktualizację.

Komentarz: Qw3rt
2020-09-07
05:37

dulevo Junior

and at remaining all he had within the international became gone, shop just leather sufficient to make one pair of shoes.then he cut his leather-based out, all ready to make up the following day, that means to rise early within the morning to his work. his conscience changed into clear and his coronary heart mild amidst all his problems; so he went peaceably to bed, left all his cares to heaven, and soon fell asleep. [link]

Komentarz: dulevo
2020-09-06
22:19

Pan_kracyyyy Junior

Potrzebuję pomocy, wiecie co zrobić żeby Ahillesowi uspokoił się nastrój, bo naradzie mi wzrasta bez przerwy i już jest na poziomie 550%

Komentarz: Pan_kracyyyy

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl