Misja VIII: Mgliste pola | Kampania The Settlers 7 Droga do Królestwa
Aktualizacja:
Misja VIII: Mgliste pola
![]() |
Bardziej skomplikowana misja, w której musimy zdobyć 5 punktów zwycięstwa i zmierzyć się z dwoma przeciwnikami jednocześnie.
Punkty zwycięstwa
- Mgliste moczary - pokonaj strażników (ich siła jest zależna od liczby zdobytych punktów zwycięstwa)
- Włości miejskie - przejmij kontrolę nad terenem oznaczonym srebrną gwiazdka
- Źródło wszelkiej wiedzy - opracuj co najmniej 3 technologie i miej ich więcej od przeciwników
- Marszałek polny - zgromadź co najmniej 20 żołnierzy i miej ich więcej od przeciwników
- Większość przedstawicielstw handlowych - otwórz co najmniej 5 przedstawicielstw i miej ich więcej niż przeciwnicy
- Włości miejskie - przejmij kontrolę nad terenem oznaczonym srebrną gwiazdka
- Bankier - zgromadź co najmniej 25 złota i miej go więcej przeciwników
- Cesarz - przejmij kontrolę nad co najmniej 3 włościami i miej ich więcej od przeciwników
- Król słońce - zdobądź co najmniej 5 poziom prestiżu i miej poziom wyższy od przeciwników
- Metropolia - twoja metropolia liczy co najmniej 25 pracujących osób i jest ich więcej niż u przeciwników
Opis przejścia
![]() | ![]() |
W tej misji najłatwiej skupić się na handlu i rozwoju militarnym. Przemawia za tym kilka czynników i łatwych do zrealizowania punktów zwycięstwa. W pierwszej kolejności wydajemy pieniądze na rozbudowę armii i wojsko wysyłamy na tereny w stronę portu - musimy przejąć dwa sektory na drodze. [1] W międzyczasie rozbudowujemy infrastrukturę - potrzeba kamieniołomów, drwali i tartaków, myśliwych i masarni. Ponadto skupiamy się na produkcji ubrań - budujemy więc 3 owczarnie, 2 tkalnie i 1-2 krawców. [2]
![]() | ![]() |
Po zdobyciu pierwszych włości odblokowujemy środkowe drzewko prestiżu, dzięki czemu uzyskamy dostęp do gildii kupców, którą każemy zbudować. [1] Wojskiem przemieszczamy się za targowisko w stronę żółtego przeciwnika - najlepszym sposobem jest wyczekanie aż straci on większość swojego wojska podbijając obóz i wtedy zaatakować. W idealnej sytuacji uda się nam dotrzeć pod jego miasto - odetniemy go od zasobów, przez co nie rozbuduje armii. [2] W tym obozie trzeba jednak jak najszybciej stworzyć fortyfikacje - stopujemy więc całą inną produkcję i ustawiamy najwyższy priorytet dla tej czynności. UWAGA: ten krok bywa ryzykowny, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby ufortyfikować się na wcześniejszych włościach. Popchanie "frontu" jak najdalej daje po prostu przewagę w przyszłości.
![]() | ![]() |
Gdy ufortyfikujemy włości pod miastem "żółtego" nie będziemy mieli już prawie wojska. Nic nie szkodzi, bo mamy teraz kilkanaście minut spokoju - trzeba więc wrócić do rozbudowy gospodarki. Kończymy budowę gildii kupców i tworzymy 10 domokrążców (lub nawet więcej). Pierwszą partię wysyłamy na targ z ubraniami (powinniśmy ich mieć mnóstwo). Na nasze konto wpłynie mnóstwo gotówki. [1] Kluczowym terenem dla dalszego rozwoju są włości koło targowiska. Budujemy tam 3 kopalnie rudy, 2 smolarnie, 1 hutę i 2-3 drwali. [2] To miejsce będzie wytwarzać żelazo potrzebną do produkcji broni. Nie korzystamy w ogóle z zasobów złota - nasze dochody zapewni handel.
![]() | ![]() |
Czekając na rozbudowę kopalni, smolarni i hut skupiamy się na utrzymaniu wpływu gotówki oraz tworzymy placówki handlowe. Skupiamy się na miejscach, które mogą przynieść nam jakąś gotówkę i nie wymagają posiadania zaawansowanych kupców (jeśli trafimy na takie możemy zawrócić ekspedycję i skierować się w inną stronę). Rozwijając placówki pamiętamy o najmowaniu nowych domokrążców. [1] Dbamy o dalszy rozwój infrastruktury - korzystamy z surowców na podbitych włościach, dodajemy kolejnego krawca, budujemy myśliwych i masarnie. [2] Powinniśmy mieć mnóstwo gotówki - oszczędzamy ją na razie, chociaż dodajemy kilku żołnierzy do armii z karczmy.
![]() | ![]() |
Pora na budowę ogromnej armii - najpierw tworzymy 1-2 kuźnie w okolicy hutnika (może tam być mało miejsca, więc ewentualnie stawiamy dworek na sąsiednich włościach). [1] Zlecamy również budowę koszar (bliżej centrum królestwa, np. na miejscu pierwszego kamieniołomu). [2]
![]() | ![]() |
Mając około 80-100 złota i czekając na start produkcji broni/żołnierzy, możemy zacząć przejmować włości przekupstwem. Kierujemy się w stronę miast oznaczonych srebrną gwiazdką. [1] Jeśli zabraknie nam narzędzi kupujemy je w karczmie. [2] Zaczynamy szkolić żołnierzy w koszarach.
![]() | ![]() |
Naszym coraz silniejszym wojskiem staramy się zdominować "żółtego", odcinając jego główne miasto od reszty świata. Pamiętamy, że nie możemy zostawiać włości bez obrony - muszą znajdować się na nich albo żołnierze albo fortyfikacje. [1] Trzymając w ryzach przeciwnika, podkupujemy kolejne tereny, tworzymy piątą placówkę handlową i kontynuujemy produkcję. W drzewku prestiżu odblokowujemy geologa - pomoże on nadrobić braki rudy żelaza. [2]
![]() | ![]() |
W końcu przejmujemy (pieniędzmi) włości ze srebrną gwiazdką i otrzymujemy 3 lub 4 punkt zwycięstwa (powinniśmy mieć jeszcze: Bankiera , Cesarza i Metropolię ). [1] Brakujące punkty uzupełnimy zdobywając piątą placówkę handlową, najmując ponad 20 żołnierzy lub tworząc mnóstwo ozdobnych elementów (i zyskując prestiż). [2]
0
- The Settlers 7: Droga do Królestwa - poradnik do gry
- The Settlers 7: Droga do Królestwa - poradnik do gry
- Kampania
- Misja I: Początki osadnictwa | Kampania The Settlers 7 Droga do Królestwa
- Misja II: Wojskowi mile widziani | Kampania The Settlers 7 Droga do Królestwa
- Misja III: Szkolenie mnichów | Kampania The Settlers 7 Droga do Królestwa
- Misja IV: Kupiecki czeladnik | Kampania The Settlers 7 Droga do Królestwa
- Misja V: Na ring | Kampania The Settlers 7 Droga do Królestwa
- Misja VI: Ku chwale cesarstwa | Kampania The Settlers 7 Droga do Królestwa
- Misja VII: Burza nad łąkami | Kampania The Settlers 7 Droga do Królestwa
- Misja VIII: Mgliste pola | Kampania The Settlers 7 Droga do Królestwa
- Misja IX: Sto lat pokoju | Kampania The Settlers 7 Droga do Królestwa
- Misja X: Zemsta ojca | Kampania The Settlers 7 Droga do Królestwa
- Misja XI: Powrót dawnego władcy | Kampania The Settlers 7 Droga do Królestwa
- Misja XII: Ostateczna granica | Kampania The Settlers 7 Droga do Królestwa
- Kampania
- The Settlers 7: Droga do Królestwa - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany899082 Junior
super sprawa ten poradnik
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.