SimCity Społeczności - poradnik do gry

Poradnik do gry „SimCity: Społeczności” - piątej części serii o budowie miasta. Materiał zawiera wszelkie potrzebne informacje dotyczące mechaniki rozgrywki i zasad rządzących metropoliami.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
SimCity Społeczności - poradnik do gry

SimCity Społeczności - poradnik do gry

Witaj w poradniku do SimCity: Społeczności - piątej części serii o budowie miasta. Choć ta odsłona jest zdecydowanie najmniej skomplikowana ze wszystkich, zawiera kilka elementów, które wymagają dość szczegółowego objaśnienia. Mam nadzieję, że niniejszy poradnik rozwieje wszelkie wątpliwości dotyczące mechaniki rozgrywki i zasad rządzących metropoliami.

Większość zagadnień jest ze sobą ściśle powiązana, toteż w różnych częściach poradnika znajdziesz odniesienia do innych rozdziałów, omawiających problemy pośrednio związane z interesującymi Cię kwestiami.

Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę ze Społecznościami, radzę przeczytać najważniejsze działy, tj. Początki i Projektowanie miasta . Jeśli w trakcie zabawy pojawią jakieś pytania, poszukaj na nie odpowiedzi w pozostałych rozdziałach lub zadaj je w systemie komentarzy.

Dział Porady ogólne i odniesienia do rozdziałów spełnia niejako rolę przewodnika po innych działach. Znajdziesz w nim gotowe rozwiązanie swojego problemu lub wskazówkę, do którego rozdziału poradnika zajrzeć, by odszukać potrzebne informacje.

Mam nadzieję, że poradnik odpowie na wszelkie pytania. Życzę miłej, relaksującej zabawy z nowym SimCity!

Minisłowniczek

Poniższe określenia używane są zarówno w grze, jak i w niniejszym poradniku.

Akcesorium - przedmiot nabywany przez Sima. Powoduje wzrost poziomu samopoczucia przez określony czas;

Buntownik - Sim w najgorszym z możliwych nastroju. Buntownik ma to do siebie, że jest gotów przerywać działalność niektórych budowli na kilkanaście godzin;

Dziecko - najmłodszy Sim w rodzinie. Charakteryzuje się brakiem własnego samopoczucia, lecz mimo to może odwiedzać obiekty. Gdy taka sytuacja ma miejsce, wzrasta ogólny poziom samopoczucia całej rodziny;

Obiekt - budynek, w którym Simowie się relaksują, uczą, leczą lub resocjalizują. Do obiektów zaliczamy bary, szkoły, muzea, sklepy, kina, szpitale i więzienia. Wszystkie te budynki wywierają wpływ na samopoczucie Sima;

Ozdoby - pomniki, parki, telebimy i place zabaw. Nie służą bezpośrednio zadowalaniu Simów. Ozdoby są stosunkowo tanimi źródłami takich (głównie) zasobów, jak: kreatywność, produktywność i władza. Ponadto, zajmują niewiele miejsca i mogą pozytywnie wpływać na budynki znajdujące się w najbliższym otoczeniu;

Rodzina - grupa Simów wyróżniająca się tym samym nazwiskiem;

Sim - obywatel Twojego miasta;

Simoleony - waluta obowiązująca w świecie SimCity;

Warunkowanie - zdolność obiektu do wyrównywania samopoczucia Simów do tego samego, średniego poziomu. Zarówno buntownicy jak i ekstatycy stają się tylko (lub aż) zadowoleni;

Zasób - surowiec wykorzystywany w społecznościach. Istnieje sześć zasobów: produktywność, dobrobyt, kreatywność, duchowość, władza i wiedza;

Zdarzenia losowe - wydarzenia, których moment wystąpienia trudno przewidzieć, a na które gracz może mieć częściowy wpływ. Jeśli miasto generuje dużo zanieczyszczeń, istnieje wysokie ryzyko występowania takich zdarzeń jak susza czy tsunami. Są jednak i takie wydarzenia, na które gracz nie ma wpływu, np. krach na giełdzie.

Maciej Jałowiec

Autor: Maciej Jałowiec

Specjalista do spraw marketingu gier wideo. Łączy pasję do gier ze spostrzeżeniami na temat branży i światowej gospodarki. Zawodowo związany z firmą Techland, a wcześniej m. in. z Activision i Perfect World.

SimCity Societies

SimCity Społeczności

SimCity Societies

PC

Data wydania: 13 listopada 2007

Informacje o Grze
6.0

GRYOnline

6.2

Gracze

OCEŃ
Oceny

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl