Silent Hunter 5 Battle of the Atlantic: Radiooperator

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Radiooperator

Kolejnym marynarzem odpowiadającym za wykrywanie wrażych łajb jest radiooperator (Wolfram Raabe) - Radiooperator | Podnoszenie kwalifikacji załogi | Silent Hunter 5 - Silent Hunter 5: Bitwa o Atlantyk - poradnik do gry

Kolejnym marynarzem odpowiadającym za wykrywanie wrażych łajb jest radiooperator (Wolfram Raabe). W moim odczuciu najważniejszą z jego zdolności jest "Lepszy radar", należąca do umiejętności pasywnych, która po włączeniu powoduje zwiększenie zasięgu wykrywania i czasu reakcji pracującego radaru. Jednak w początkowej fazie wojny nasz U-Boot nie jest wyposażony w to urządzenie.

Staje się ono (FuMO 29) dostępne dopiero w roku 1942, w związku z czym początkowo można całkowicie odpuścić sobie rozwijanie tej zdolności. A zamiast niej skupić się ewentualnie na podnoszeniu kwalifikacji radiooperatora na dwóch pozostałych polach - "Lepsza radiolokacja" (zdolność pasywna) i "Szyfrowane meldunki" (umiejętność aktywna). Szczególnie ta druga wydaje się mieć większe znaczenie (utrudnia wrogowi przechwycenie nadawanego przez U-Boota meldunku radiowego i namierzenie pozycji, z której ów meldunek został wysłany). Jednak, by być szczerym, w swoje rozgrywce nie odczułem by miały one jakieś naprawdę wielkie znaczenie. Zamiast więc intensywnie pracować nad rozwojem tych dwóch zdolności proponuję wyszkolić przede wszystkim dwóch marynarzy poniżej.

Zdolności specjalne - Radiooperator

Rodzaj zdolności

Liczba poziomów rozwoju zdolności

Skrót klawiszowy

Koszt użycia [w punktach morale]

Czas trwania

Czas do ponownego użycia

Działanie zdolności

"Lepsza radiolokacja"

Pasywna

5

-

-

-

-

Zasięg radia U-Boota rośnie o 4% z każdym poziomem; + 4% (poziom 1), + 8% (p2), + 12% (p3), + 16% (p4), + 20% (p5)

"Lepszy radar"

Pasywna

5

-

-

-

-

Na każdym poziomie czasy wykrywania i zasięg radaru rosną o 5%; + 5% (p1), + 10% (p2), + 15% (p3), + 20% (p4), + 25% (p5)

"Szyfrowane meldunki"

Aktywna

3

-

1 (poziom 1), 2 (p2), 3 (p3)

10 minut (na wszystkich poziomach wyszkolenia tej zdolności)

72 minuty (poziom 1), 48 min (p2), 24 min (p3)

- 25% (poziom 1) od szansy wykrycia pozycji OP po nadaniu przez niego meldunku radiowego, - 50% (p2) i - 100% (p3)

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl