Silent Hunter 5 Battle of the Atlantic: Pomiar odległości
Aktualizacja:
Pomiar odległości
Kiedy już zidentyfikujemy cel i dane nt. wysokości jego masztów zostaną automatycznie przekazane Pierwszemu Oficerowi możemy zająć się określeniem dystansu dzielącego nasz okręt podwodny od wrażej jednostki. Grając ze 100% realizmem symulacji posłużymy się w tym celu stadimetrem, a po ludzku - rodzajem dalmierza optycznego. Najpierw jednak kliknijmy na słowo "namiar" w komendzie słownej dotyczącej ataku (wyświetlana w okularze peryskopu) przekazywanej do PO i zatwierdźmy wartość, którą otrzymujemy kierując oko peryskopu dokładnie na cel. Musimy pamiętać, że nie możemy skorzystać ze stadimetru (nie będzie on działał prawidłowo) bez wcześniejszego zidentyfikowania jednostki z pomocą Książki Rozpoznania i Identyfikacji! Najpierw należy dokładnie ustawić poziomą nitkę celownika w okularze peryskopu (lornety UZO) równiutko na linii wodnej obserwowanego celu, a po kliknięciu LPM słowa "odległość" w komendzie podawanej PO wybieramy "stadimeter". W okularze pojawi się druga pozioma kreska (wraz z "przylepionym" do niej przezroczystym obrazkiem celu), którą możemy przesuwać w górę bądź w dół. Tą drugą nitkę musimy umieścić najprecyzyjniej jak potrafimy równo z topem, czyli punktem znajdującym się na szczycie najwyższego masztu obserwowanego "żelazka". Teraz wystarczy już tylko ponownie kliknąć LPM by uzyskać odległość do celu, a następnie potwierdzić ją w komendzie przekazywanej PO. Tutaj należy zaznaczyć, iż bardzo trudno będzie nam dokładnie oszacować odległość za pomocą stadimetru, gdy gramy z najwyższym, 100% realizmem symulacji, czyli m.in. z wyłączoną stabilizacją widoku, a dodatkowo morze jest niespokojne powodując, że okular peryskopu kołysze się na wszystkie strony, zaś od czasu do czasu zalewają go jeszcze fale! Jakby tego było mało we wczesnych wersjach gry stadimeter nie działa prawidłowo, zwykle błędnie szacując odległość (szczególnie gdy jest ona większa od 1km).
Wobec powyższego użyteczna może się okazać alternatywna metoda wyliczenia odległości do celu. Znając (po prawidłowym rozpoznaniu celu) wysokość masztu wrogiej jednostki należy odczytać z peryskopu lub lornety UZO aktualną wysokość celu (kąt alfa). Oba instrumenty wyposażono na tę okoliczność w specjalną podziałkę, której wartości znajdziesz w poniższej tabelce:
Rodzaj optyki (powiększenie) | Mała podziałka na skali | Duża podziałka na skali |
Zostało jeszcze 70% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie- Silent Hunter 5: Bitwa o Atlantyk - poradnik do gry
- Silent Hunter 5: Bitwa o Atlantyk - poradnik do gry
- Silent Hunter 5 Battle of the Atlantic: Torpedowanie łajb
- Silent Hunter 5 Battle of the Atlantic: Torpedowanie automatyczne
- Silent Hunter 5 Battle of the Atlantic: Torpedowanie manualne i identyfikacja celu
- Silent Hunter 5 Battle of the Atlantic: Pomiar odległości
- Silent Hunter 5 Battle of the Atlantic: Wyliczenie kursu i prędkości
- Silent Hunter 5 Battle of the Atlantic: Wyliczenie kąta biegu
- Silent Hunter 5 Battle of the Atlantic: Atak
- Silent Hunter 5 Battle of the Atlantic: Dodatkowe uwagi (1)
- Silent Hunter 5 Battle of the Atlantic: Dodatkowe uwagi (2)
- Silent Hunter 5 Battle of the Atlantic: Torpedowanie łajb
- Silent Hunter 5: Bitwa o Atlantyk - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
