Sacred: Leśna Elfka
Aktualizacja:
Leśna Elfka / Wood Elf
Streszczenie
Leśny Elf, to za razem łowczyni i strażniczka lasu. Żyje w zgodzie z naturą, która ją otacza. Jej magia służy głównie do obrony. Używa łuków i strzał z zabójczą precyzją, a w walkę wręcz wdaje się jedynie w ostateczności.
Siła: 13
Wytrzymałość: 13
Zwinność: 29
Fizyczna regeneracja: 21
Mentalna regeneracja: 24
Charyzma: 25
Suma: 125
Statystyki
Leśna Elfka dostaje na każdym poziomie dodatkowy bonus do Zręczności, więc opłaca się zainwestować punkty w Siłę, do czasu uzyskania poziomu 85-90.
Kolejną ważną cechą jest Fizyczna Regeneracja, która skraca czas regeneracji Sztuki Walki - podstawowego sposobu działania Leśnej Elfki.
Możesz zwiększyć Siłę do wyższego poziomu, aczkolwiek często będziesz znajdował przedmioty dające bonus do tej cechy.
Sztuki Walki
Szerokie Uderzenie (Multi-Hit)
Podstawowa zdolność Leśnej Elfki. Utrzymaj jej szybkość regeneracji poniżej 3 sekund. Z tą umiejętnością będziesz mógł zadawać znaczne obrażenia, strzelając kilkoma strzałami w jeden cel lub w kilka naraz. Każdy poziom tej zdolności zwiększa kąt, w którym zostaną wystrzelone strzały, a także ilość zadawanych obrażeń.
Zauważ, że jeśli wystrzelisz odpowiednio strzałę w cel, nigdy nie pudłujesz. Jednakże, jeżeli znajdujesz się daleko od przeciwników lub gdy jest ich więcej, mogą oni potencjalnie uniknąć pocisków.
W praktyce lepiej jest używać tej Sztuki Walki z maksymalnym przybliżeniem ekranu, tak aby zabić przeciwników zanim zdążą się do ciebie zbliżyć i zaatakować.
Szerokie Uderzenie - jak wspomniałem powyżej - zawsze trafia, tak więc możesz się skupić jedynie na maksymalnym zwiększeniu zadawanych obrażeń (poprzez zwiększanie zdolności Znajomość broni) i utrzymaniu czasu regeneracji na jak najniższym poziomie (poprzez zwiększenie zdolności Koncentracja).
Seryjny Strzał (Multi-shot)
Dobra na początek rozgrywki, ale naprawdę trudna do mistrzowskiego opanowania. Rozdziela ona efektywnie strzałę na kilka pocisków, dzieląc obrażenia w następujący sposób:
2 strzały: 50% zadanych obrażeń
3 strzały: 33% zadanych obrażeń
4 strzały: 25% zadanych obrażeń
etc.
Seryjny Strzał jest czymś w rodzaju power-upa, który trwa około 20 sekund. Możesz łączyć go z innymi zdolnościami dla łuków, jak Eksplozja (Explosive), Odrzucenie (Knockback) czy Potężne Uderzenie (Hard Hit). Oczywiście czas regeneracji umiejętności, której chcesz użyć do połączenia, również potrzebuje odpowiednio krótkiego czasu
Szerokie Uderzenie (Multi-hit) jest generalnie bardziej faworyzowany, ale
Wybuchowa Strzała (Explosive Arrow)
Ta Sztuka Walki posiada dwa sposoby działania:
- Szerokie Uderzenie (Multi-hit): wyucz się zdolności Explosive Arrow do jak najwyższego poziomu, zważając również na czas regeneracji. Używaj wyłącznie jako część "combo" (dla przykładu, 4 x Explosive Arrow = potęga!).
- Szerokie Uderzenie: Ucz się zanim osiągniesz czas regeneracji równy około 2-3 sekund i używaj razem z Szerokim UderzeniemSzerokie Uderzenie.
Uzdrowienie (Recuperation)
Jest to zaklęcie lecznicze. Utrzymaj go na jak najwyższym poziomie. W późniejszych etapach gry okazuje się bezcenną zdolnością.
Leśny Przyjaciel (Companion of the Woods)
Przywołany jednorożec będzie działał niemal jak tarcza, wygaszając ataki twoich przeciwników i zadając im obrażenia. Jednocześnie możesz przywołać tylko jednego jednorożca, ale za to jego egzystencja jest nieograniczona czasowo. Pozostaje on przy tobie do czasu śmierci. Dzięki tej korzyści jest to zdolność, w którą warto zainwestować parę punktów.
Zdolności
Poniżej przedstawiam dwa dobrze funkcjonujące zestawienia zdolności.
Zestawienie 1:
Podstawowy atak: Szerokie Uderzenie (utrzymaj czas regeneracji w okolicy 2-3 sekund)
Drugorzędny atak: Wybuchowa Strzała - "combo"
Wspomagające Combat Arts: Leśny Przyjaciel, Uzdrowienie
Wspomagające podstawowe zdolności: (na jak najwyższym poziomie): Znajomość Broni, Koncentracja
Wspomagające drugorzędne zdolności (w podanej kolejności): Zbroja, Budowa ciała, Zwinność
Zestawienie 2:
Podstawowy atak: Multi-shot + wybrana zdolność dla łuków
Drugorzędny atak: Wybuchowa Strzała - "combo"
Wspomagające Combat Arts: Leśny Przyjaciel, Uzdrowienie
Wspomagające podstawowe zdolności (na jak najwyższym poziomie): Znajomość broni, Koncentracja, Budowa ciała
Wspomagające drugorzędne zdolności (w podanej kolejności): Zbroja, Zwinność, Walka na dystans
Inne: Szybkość ataku - korzystanie z łuków podnoszących ten atrybut lub dodawanie punktów do zdolności Walka na dystans (chociaż zabiera on cenne punkty)
Łuki i kusze
Leśna Elfka najlepiej ze wszystkich postaci, korzysta z wszystkich 5 slotów na broń. Przedstawię wam kilka argumentów dla obu typów broni oraz wytłumaczę, do czego przydatne są wszystkie ze slotów.
Trudno jest znaleźć broń skuteczną przeciwko wszystkim czterem odpornościom (fizycznym, ogniowym, magicznym i trującym), więc dobrze jest przygotować selekcję łuków czy kusz do wyboru. Łuki wydają się lepszą bronią przeciwko magii i truciznom, podczas gdy kusze są skuteczniejsze w atakach fizycznych i ogniowych.
Krótkie łuki oferują przeważnie:
- Szybkość Ataku
- Atak
Podstawowe obrażenia: niskie
Podstawowy rodzaj obrażeń: fizyczne
Wymagania: niskie
Notki: Istnieją potężne krótkie łuki posiadające fantastyczne modyfikatory i gniazdka, które tylko czekają na zrobienie z nich zabójczych broni.
Długie łuki oferują przeważnie:
- bonusy do szeregu modyfikatorów, także Sztuk Walki
Podstawowe obrażenia: średnie lub wysokie
Podstawowy rodzaj obrażeń: magiczne lub/i trujące
Wymagania: Zręczność
Notki: Zdarzają się długie łuki z modyfikatorami Szybkości Ataku i Ataku.
Kusze oferują przeważnie:
- procentowe podwyższenia zadawanych obrażeń
Podstawowe obrażenia: wysokie
Podstawowy rodzaj obrażeń: fizyczne lub ogniowe
Notki: Są wolne, ale potężne.
Konie
Walka konna jest powolna, ale jeśli nie przeszkadza ci jej nużące tempo, możesz zataczać koła wokół przeciwników, równocześnie strzelając z łuku.
Posiadanie konia nie jest konieczne, gdyż wystarczy zbierać przedmioty podnoszące atrybut Szybkości. To sprawi, że twoje ataki będą bardziej zabójcze, ale jednocześnie staniesz się mniej odporny na ataki.
Porady
Sugerowane ustawienie skrótów dla specjalnych zdolności:
Ustawienie 1:
6 = Szerokie Uderzenie (Multi-hit)
7 = Uzdrowienie (Recuperation)
8 = Leśny Przyjaciel (Companion of the Woods)
9 = "Combo"
Ustawienie 2:
6 = wybrana Sztuka Walki dla łuków
7 = Multi-shot
8 = Leśny Przyjaciel (Companion of the Woods)
9 = "Combo"
0 = Uzdrowienie (Recuperation)
Wypełnianie gniazdek jest jedną z najlepszych dróg rozwoju wszystkich postaci, nie inaczej jest z Leśnym Elfem.
Odwiedzaj kowala kiedy znajdziesz jakieś ciekawe przedmioty, które mogłyby się nadawać do umieszczenia w gniazdkach.
Korzystaj z usług kowala, aby umieścić runy w twoich broniach i przedmiotach. Po pierwsze - podwyższysz poziom umiejętności, po drugie - skrócisz ich czas regeneracji.
Odmienne runy dają odmienne korzyści, takie jak +15 do Atak i Obrona, +15% do Odporności, i tak dalej. Możesz umieścić w gniazdkach runy przeznaczone dla różnych klas. Wyssanie Życia (zdolność Wampirzycy) i Krytyczne Uderzenie są bardzo istotnymi zdolnościami.
Staraj się mieć przy sobie zawsze kilka napojów koncentracji. Jest to najlepszy sposób na szybkie zregenerowanie "comba".
Istnieje 5 slotów na broń. Wypełnij je wszystkie łukami o odmiennych atrybutach.
Równie dobrze, jak na napojach koncentracji, powinieneś skupić się na innych. Mikstury Śmierci Nieumarłych i Mikstura Surowicy mogą stanowić o życiu i śmierci, zwłaszcza na późniejszych poziomach.
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany527725 Junior
Zabiłam prawie wszystkie smoki. Został mi tylko 1 -"H'Ranga'zz - Bóg lasu. Do loromira nie mam co się dobierac, bo on przydziela zadania ;/
Żeby dostac się do mojego smoczka, muszę znaleśc takie zadanie coś tam "Tomb Raiderzy S.A. nie wiem jak to szło... xD Ale chciałam się spytac gdzie to jest :P???
zanonimizowany499741 Junior
Tomb Raiderzy? Proste. Na Arenie na tamtym terenie, musisz przejść 5 rund żeby cię zaakceptowali. Potem płacisz 100.000 złota kolesiowi z Tomb Raiderów(temu nad Areną) i zasuwasz gdzie ci strzałka wskazuje. Prościzna.
zuzia->Pudełko Gry to taki event, żeby umilić grę graczom;]
shiverl Junior
ja gram krasnoludem mam narazie 25 lvl i zaj..... jest smoka na 3 szczały mam z strzał armatni i żle mam bo nie dałem władaniem toporem a mam prawie cały set motogsira czy jakoś tak brakuje mi "krzesła" młot mam ale mi brakuje 2 władanie toporem :( w co ja dawałem te umiejętości
zanonimizowany695159 Centurion
Dlaczego nie ma w rozdziale "postać" o krasnoludzie?!
Adrianziomal Senator

[165]
Krasnolud i demon zostali dodani w dodatku podziemia.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.