Restaurant Empire: Pożyczki, reklama
Aktualizacja:
13. Pożyczki, reklama
Porozmawiajmy o pieniądzach :-) Ten punkt wyjaśni dwie sprawy: jak rozsądnie wydawać je na reklamę oraz co robić gdy zaczyna ich brakować a potrzebna jest określona suma na rozkręcenie biznesu.
Zacznijmy od reklamy. W grze istnieją cztery formy przekazu: czasopisma, codzienne gazety, radio oraz telewizja. Jeśli najedziesz kursorem na każdy z tych elementów pojawi się stosowna informacja mówiąca między innymi o efektywności działania. I to w zasadzie mogłoby wystarczyć, ja tylko trochę bardziej rozwinę ten temat.
Reklamy w czasopismach są raczej nieopłacalne, a to dlatego, że mało kto je ogląda i później nimi sugeruje. Jeśli już zamierzasz się nimi zainteresować to polecam zrobić to wyłącznie na samym początku zabawy gdy mało kto wie o istnieniu Twojej restauracji. Nie możesz szastać pieniążkami ponieważ masz pewnie bardzo napięty budżet.
Reklamy w gazetach codziennych są niewiele lepsze od tych z czasopism. Trzeba w nie więc włożyć trochę więcej pieniążków (aby ujrzeć wymierne efekty ich działania). Moim zdaniem z reklam w gazetach powinno się w ogóle zrezygnować. Jeśli masz mało pieniędzy to pozostań przy czasopismach.

Reklamy w radiu są zdecydowanie najbardziej opłacalne. Radio dociera do znacznie większej grupy odbiorców. O wiele ważniejsze jest jednak to, iż nie trzeba reklamować się przez kilka miesięcy pod rząd. Wystarczy 30 dni i od razu zauważysz efekty swojego działania.
Reklamy w telewizji są trochę mniej opłacalne. Na pewno są droższe od radia a zasięg ich działania jest tylko nieznacznie większy. Możesz się na nich skoncentrować, ale tylko wtedy gdy prowadzisz luksusowy biznes i zamierzasz zdobyć nowych klientów. Wtedy takie działanie jest jak najbardziej wskazane.
Powstaje oczywiste pytanie: ile posiadanych funduszy poświęcić na reklamy? Mam nadzieję, że odpowiedzi na to pytanie udzieli Ci poniższa tabelka.
Przekaz | Ile przeznaczyć | Przez ile miesięcy nadawać reklamy |
czasopisma | od 5 do 10 tysięcy dolarów | przez minimum dwa miesiące (bez przerwy) |
gazety | od 7 do 15 tysięcy dolarów | przez minimum dwa-trzy miesiące (bez przerwy) |
radio | od 10 do 25 tysięcy dolarów | miesiąc w zupełności wystarczy |
telewizja | od 20 do 40 tysięcy dolarów | miesiąc w zupełności wystarczy |
Niestety, każda z reklam oddziałuje wyłącznie na jedną restaurację. Musisz więc wybierać te, które przynoszą najmniejsze zyski (oczywiście tylko wtedy gdy posiadasz ich kilka).
Na koniec jeszcze kilka słów o pożyczkach. Nie są one absolutną koniecznością aczkolwiek możesz się nimi zainteresować. Jest to najbardziej opłacalne wtedy gdy masz zamiar rozbudować restaurację albo w wyniku złych działań interes w danym miesiącu przyniósł ogromne straty. Generalnie jednak jest tak, że można się bez nich spokojnie obejść :-)
Komentarze czytelników
zanonimizowany186215 Junior
poradnik moze i jest fajny ale wycwaniliscie sie ze jak sie chce zobaczyc poradnik to trzeba wyslac smsa. ciekawe czy wam by to pasowalo? jestescie strasznymi naciagaczami!!!! idioci!!!!!!!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
