Restaurant Empire: Metody obcinania kosztów
Aktualizacja:
14. Metody obcinania kosztów
Nie można podać jednej, sprawdzonej metody walki z kosztami. Jest to uzależnione od wielu czynników. Każda restauracja cechuje się czymś innym. Postanowiłem jednak zwrócić Twoją uwagę na kilka PROPOZYCJI. W ogromnej większości są to rozwiązania KRÓTKOTERMINOWE, które pozwalają przetrwać miesiąc, góra dwa. W przypadku rozpoczynania działalności jest to jednak bardzo przydatne, szczególnie w trakcie kampanii gdy trzeba sprostać określonym celom.
Tradycyjnie już posłużę się specjalną tabelą. Uwaga! W dziale "Kiedy wprowadzać" celowo nie podaję, że taki krok wiąże się z problemami z budżetem. Jest to bowiem oczywiste. Cięcia wprowadza się tylko wtedy gdy jest krucho z gotówką. Wskazuję za to moment wprowadzenia konkretnej metody.
Rodzaj metody | Na ile drastyczna | Kiedy wprowadzić | Jak długo utrzymywać |
obniżanie jakości potraw - do 5% | 2/5 | kiedy tylko widzisz, że klienci nie narzekają na jakość potraw możesz śmiało tego spróbować | aż klienci zaczną narzekać |
usuwanie dekoracji - do pięciu | 2/5 | kiedy masz pięć punktów przy Decoration a potrzebujesz dobrego wyniku na koniec miesiąca | bez ograniczeń |
obcinanie pensji pracownikom kuchennym | 3/5 | kiedy klienci nie skarżą się na czystość talerzy | tak jak wyżej |
obcinanie pensji naczelnikom lokalu | 3/5 | kiedy są oni w miarę zadowoleni ze swojej pracy (domyślnie mają morale na poziomie 55-60) | maksimum miesiąc - półtora miesiąca |
usuwanie sprzętów kuchennych (dodatkowych) | 3/5 | kiedy tylko widzisz, że klienci rzadko wybierają przepisy, do których są potrzebne | aż okażą się konieczne |
obcinanie pensji szefowi kuchni | 4/5 | kiedy jest w miarę zadowolony ze swojej pracy a brakuje Ci gotówki | maksimum miesiąc - półtora miesiaca |
obniżanie jakości potraw - od 5 do 10% | 4/5 | kiedy planujesz zgromadzić trochę więcej gotówki albo masz spore problemy z budżetem | maksimum półtora miesiąca |
usuwanie dekoracji - powyżej pięciu | 4/5 | kiedy masz poważne problemy na koniec miesiąca, powoduje to jednak spadek wsp. Decoration | maksimum dwa miesiące |
obcinanie pensji recepcjonistom | 5/5 | kiedy klienci nie narzekają na ich uprzejmość; niestety, zdarza się to niezwykle rzadko | MAKSIMUM miesiąc |
obcinanie pensji kelnerom | 5/5 | kiedy widzisz, że nie ma problemów z dostarczaniem posiłków | tak jak wyżej |
obniżanie jakości potraw - 10% i więcej | 5/5 | kiedy jesteś na skraju bankructwa albo nie masz odpowiednich składników | MAKSIMUM miesiąc |
usuwanie lamp, drzwi, stolików i innych niepotrzebnych przedmiotów | - | wyjątek: jest to uzależnione od aktualnej sytuacji; jeśli widzisz, że coś jest nieużywane (np. drzwi) możesz spróbować to usunąć | - |
Spośród wyżej wymienionych metod zdecydowanie polecam dwie: nieznaczne obniżanie jakości potraw oraz usuwanie NIEKTÓRYCH niepotrzebnych dekoracji. NIE spowoduje to spadku popularności restauracji (oczywiście jeśli zmiana jest nieznaczna!) a ty zaoszczędzisz nawet kilka tysięcy dolarów na koniec każdego miesiąca. Jeśli bowiem zerkniesz na bilans końcowy to z pewnością zauważysz, że składniki do potraw oraz koszty utrzymania sprzętów zabierają najwięcej zgromadzonych pieniążków.
Wszystkie te działania odnoszą skutki i pozwalają przetrwać najgorszy okres, ALE nie możesz przesadzić z ich nadużywaniem ponieważ jeszcze więcej stracisz - czy to poprzez obniżenie jakości lokalu czy utratę części stałej klienteli. Pamiętaj więc, aby zawsze obserwować skutki swoich działań i gdy tylko zacznie się dziać coś złego powrócić do poprzednich ustawień.
Komentarze czytelników
zanonimizowany186215 Junior
poradnik moze i jest fajny ale wycwaniliscie sie ze jak sie chce zobaczyc poradnik to trzeba wyslac smsa. ciekawe czy wam by to pasowalo? jestescie strasznymi naciagaczami!!!! idioci!!!!!!!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
