Resident Evil 4 Remake: Jak unikać pułapek w wieży zegarowej (Clock Tower)?

W wieży zegarowej Clock Tower w RE4 Remake Leon musi radzić sobie z pułapkami. Nasz poradnik wyjaśnia jak unikać pułapek z regionu Castle z rozdziału 12 – płomieni kamiennych posągów oraz żelaznych kul toczących się po schodach wieży.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

W naszym poradniku znajdziecie podpowiedzi jak unikać pułapek z Clock Tower z rozdziału 12 gry Resident Evil 4 Remake. Poniższy opis przejścia wyjaśnia jak reagować na kamienne posągi plujące ogniem oraz na duże żelazne kule toczące się po schodach. Poprawne unikanie pułapek przybliży Was do dotarcia do legowiska bossa Salazara w regionie Castle.

Dotarcie do wieży zegarowej (Clock Tower)

Wieża zegarowa Clock Tower to jedna z ostatnich lokacji badanych w regionie Castle w RE4 Remake - Resident Evil 4 Remake: Jak unikać pułapek w wieży zegarowej (Clock Tower)? - Resident Evil 4 Remake - poradnik do gry

Wieża zegarowa Clock Tower to jedna z ostatnich lokacji badanych w regionie Castle w RE4 Remake. Jej eksploracja jest wymagana w rozdziale 12 - Leon musi skorzystać z kolejki w głównej części zamku i dotarcie do Clock Tower to jeden z punktów bez powrotu.

Link do mapy: Clock Tower start

Zadaniem bohatera jest wspinaczka na kolejne piętra wieży i oprócz przeciwników musicie uważać na 2 rodzaje pułapek opisanych poniżej. Mogą one zabić lub poważnie zranić Leona.

Płomienie

Pierwszy typ pułapek to obracające się kamienne posągi plujące ogniem - Resident Evil 4 Remake: Jak unikać pułapek w wieży zegarowej (Clock Tower)? - Resident Evil 4 Remake - poradnik do gry

Pierwszy typ pułapek to obracające się kamienne posągi plujące ogniem. Mogą one łatwo podpalić Leona i doprowadzić do utraty dużej ilości zdrowia lub nawet szybkiej śmierci bohatera.

Ustawiajcie się na początek poza zasięgem danego posągu - Resident Evil 4 Remake: Jak unikać pułapek w wieży zegarowej (Clock Tower)? - Resident Evil 4 Remake - poradnik do gry

Ustawiajcie się na początek poza zasięgem danego posągu. Zbliżających się wrogów warto spowalniać strzałami, a jest duża szansa, że zostaną podpaleni i łatwiej zginą.

Plan działania zakłada biegnięcie za płomieniami obracającego się posągu - Resident Evil 4 Remake: Jak unikać pułapek w wieży zegarowej (Clock Tower)? - Resident Evil 4 Remake - poradnik do gry

Plan działania zakłada biegnięcie za płomieniami obracającego się posągu. W momencie gdy dokończy się obracać przestanie na chwilę ziać ogniem. Powinniście już wtedy znajdować się w bezpiecznym miejscu żeby wspiąć się na kolejną półkę lub przebiec dalej.

Żelazne kule (Iron Balls)

Drugi rodzaj pułapek to wielkie żelazne kule toczące się po zakręcanych schodach - Resident Evil 4 Remake: Jak unikać pułapek w wieży zegarowej (Clock Tower)? - Resident Evil 4 Remake - poradnik do gry

Drugi rodzaj pułapek to wielkie żelazne kule toczące się po zakręcanych schodach. Są one spuszczane pociągnięciami dźwigni przez Zealota przebywającego obok dużego otworu w suficie na górze klatki schodowej.

Unikanie pułapek jest proste - podczas wspinaczki zatrzymujcie się na bocznych balkonikach i czekajcie aż dana kula przetoczy się obok Leona - Resident Evil 4 Remake: Jak unikać pułapek w wieży zegarowej (Clock Tower)? - Resident Evil 4 Remake - poradnik do gry

Unikanie pułapek jest proste - podczas wspinaczki zatrzymujcie się na bocznych balkonikach i czekajcie aż dana kula przetoczy się obok Leona.

Tak samo jak podczas unikania płomieni możecie celowo strzelać do wrogów i zatrzymywać ich na schodach. Kula może w nich wtedy uderzyć.

Po dotarciu na górę pozbądźcie się przeciwnika korzystającego z dźwigni - Resident Evil 4 Remake: Jak unikać pułapek w wieży zegarowej (Clock Tower)? - Resident Evil 4 Remake - poradnik do gry

Po dotarciu na górę pozbądźcie się przeciwnika korzystającego z dźwigni.

Sam Leon może teraz pociągać za dźwignię i pozbywać się wrogów z niższych części schodów. Za zabicie w ten sposób co najmniej 5 z nich odblokujecie wyzwanie Strrrike! warte 300CP.

Resident Evil 4

24 marca 2023

PC PlayStation Xbox Mobile
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2023-05-26
19:10

W13D2M1N Junior

Cały poradnik jak najbardziej ok. Jest tylko mały problem...na poziomie trudności PROFFESIONAL niektóre zagadki są troszkę inne. W dużej sypialni gdzie spotykamy Adę kamienne tabliczki są w trochę innych miejscach. Natomiast zagadki w chłodniach z przywracaniem zasilania też są inne i tu właśnie mam zagwozdkę, pierwsza maszyna w miarę spoko ale z drugą nie mogę zaskoczyć....

Komentarz: W13D2M1N
2023-04-10
22:43

piotrp2581114172023 Junior

jak ustawic predkosc obracania sie czyli wrazliwosc myszki bo 4 razy misze machnac myszka by obrocic sie o 90 stopni

Komentarz: piotrp2581114172023
2023-04-05
21:10

Touro Centurion

W sekretach brakuje jeszcze żuków. Każdy zwiększa maks życie Leona lub można je sprzedawać za 10,000 Pesetas/sztuke. Na tą chwilę odkryto trzy: https://www.youtube.com/watch?v=MWOHYoyfPi8

Komentarz: Touro
2023-03-27
10:12

Stranger. Senator

Stranger.

Dzięki za info, ja tam akurat nie powracałem w rozdziale 5, bo wcześniej wróciłem się z kluczem.

Komentarz: Stranger.
2023-03-28
20:33

suchyMCS Legionista

suchyMCS

I takich miejsc jest więcej. Wczytałem rozdział 4 i okazało się, ze pomiędzy Quarry, a Church również nie da się wrócić (a tym samym dostać z powotem do Abandoned Factory), zaś w rozdziale 5 nie możemy już wrócić do Stone Pedestal przy jeziorze, bo przejście między Quarry i Church jest zawalone. Trzeba po prostu zbierać wszystko adekwatnie do rozdziału. Szkoda, że twórcy tak zdecydowali.

Komentarz: suchyMCS
2023-03-29
10:49

Stranger. Senator

Stranger.

Tak, dodaliśmy już też informację o tym na stronie o ''point of no return''.

Komentarz: Stranger.
2023-03-26
20:53

suchyMCS Legionista

suchyMCS

Odnośnie punktów bez powrotu... niestety nie da się też wrócić do Abandoned Factory (ścieżka jest zawalona drzewami), więc nawet jeśli w rozdziale 5 chcemy zebrać to, co zostawiliśmy w AF, to już jest niemożliwe.

Komentarz: suchyMCS

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl