Resident Evil 4 Remake: Ułatwienia dostępu
W RE4 Remake są opcje ułatwień dostępu i nasz poradnik zestawia najważniejsze z nich – to m.in. ułatwienia wzrokowe i słuchowe powiązane z napisami na ekranie, HUD-em, poruszaniem kamerą, asystentem celowania, rozmyciem ekranu czy wibracjami kontrolera.
Aktualizacja:
Resident Evil 4 Remake oferuje opcje ułatwień dostępu (Accessibility). Z tej strony poradnika dowiecie się o ustawieniach dla osób z niepełnosprawnościami. Są to różnorakie ułatwienia wizualne i dźwiękowe oraz opcje upraszczające rozgrywkę, m.in. asystent celowania, odwrócona kamera, powiększone napisy czy zmieniony wygląd interfejsu.

RE4 Remake proponuje 3 rodzaje ustawień dla ułatwień dostępu i są one w menu Accessibility:
- Preset for Visual Accessibility - To ustawienia dla osób z niepełnoprawnościami wzrokowymi.
- Preset for Auditory Accessibility - To ustawienia dla osób z niepełnosprawnościami słuchowymi.
- Preset for Motion Sickness - To ustawienia dla osób z chorobą lokomocyjną, którą mogą wywoływać np. praca kamery czy dynamiczne sceny w grze.
Możecie dokonywać dokładniejszych zmian opcji dostępu i ważniejsze ustawienia to:
- HUD - Możecie zmienić sposób wyświetlenia interfejsu użytkownika po to żeby np. stał się lepiej widoczny.
- Subtitles - Możecie wpłynąć na wielkość i kolor czcionki oraz tło dla wyświetlanych na ekranie napisów.
- Sight Settings - Możecie zmienić np. kolor celownika czy sposób przedstawienia świata z użyciem lunety Biosensor Scope (przemyślanie Regeneradorów i innych potworów).
- Control Settings - Możecie m.in. wpłynąć na to jak mają działać skradanie się i bieganie (pojedyncze wciśnięcie lub przytrzymanie przycisku) oraz zmienić sposób inicjowania parowania i szybkiego obrotu o 180 stopni.
- Aim Assist Type - Możecie włączyć asystenta celowania (np. łatwiejsze trafianie w głowę przeciwników) oraz dokładniej ustalić sposób i siłę jego działania.
- Auto-reload - To automatyczne przeładowywanie broni, które jest domyślnie włączone.
- Vibration - Wibracje kontrolera są domyślnie włączone. W przypadku pada Dualsense dla PS5 możecie dodatkowo wyłączyć adaptacyjne triggery.
- Camera Inversion - Możecie odwracać poruszanie kamerą oddzielnie dla przemieszczania się i celowania z broni. Gra pozwala też regulować przyśpieszenie i maksymalną szybkość poruszania się kamery.
- Camera Wobble - Możecie wyłączyć wstrząsy kamery np. podczas sprintu czy walki.
- Motion Blur - Możecie wyłączyć rozmycie ekranu, które jest domyślnie aktywne.
- Lens Distortion - Możecie wyłączyć zniekształcenia obrazu i aberrację chromatyczną podczas używania lunety.
- Color Space - Możecie zmienić zestaw kolorów. Domyślne ustawienie to sRGB.
- Resident Evil 4 Remake - poradnik do gry
- Resident Evil 4 Remake: Poradnik do gry
- Resident Evil 4 Remake: Aneks
- Resident Evil 4 Remake: Wymagania sprzętowe PC
- Resident Evil 4 Remake: Edycje gry
- Resident Evil 4 Remake: Polska wersja językowa
- Resident Evil 4 Remake: Długość gry
- Resident Evil 4 Remake: Nowości i zmiany
- Resident Evil 4 Remake: Sterowanie
- Resident Evil 4 Remake: Trofea / Osiągnięcia - lista wszystkich, poradnik trofeowy
- Resident Evil 4 Remake: Ułatwienia dostępu
- Resident Evil 4 Remake: Rangi S i S+
- Resident Evil 4 Remake: Nowa Gra Plus
- Resident Evil 4 Remake: Aneks
- Resident Evil 4 Remake: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Cały poradnik jak najbardziej ok. Jest tylko mały problem...na poziomie trudności PROFFESIONAL niektóre zagadki są troszkę inne. W dużej sypialni gdzie spotykamy Adę kamienne tabliczki są w trochę innych miejscach. Natomiast zagadki w chłodniach z przywracaniem zasilania też są inne i tu właśnie mam zagwozdkę, pierwsza maszyna w miarę spoko ale z drugą nie mogę zaskoczyć....
jak ustawic predkosc obracania sie czyli wrazliwosc myszki bo 4 razy misze machnac myszka by obrocic sie o 90 stopni
W sekretach brakuje jeszcze żuków. Każdy zwiększa maks życie Leona lub można je sprzedawać za 10,000 Pesetas/sztuke. Na tą chwilę odkryto trzy: https://www.youtube.com/watch?v=MWOHYoyfPi8
I takich miejsc jest więcej. Wczytałem rozdział 4 i okazało się, ze pomiędzy Quarry, a Church również nie da się wrócić (a tym samym dostać z powotem do Abandoned Factory), zaś w rozdziale 5 nie możemy już wrócić do Stone Pedestal przy jeziorze, bo przejście między Quarry i Church jest zawalone. Trzeba po prostu zbierać wszystko adekwatnie do rozdziału. Szkoda, że twórcy tak zdecydowali.
Odnośnie punktów bez powrotu... niestety nie da się też wrócić do Abandoned Factory (ścieżka jest zawalona drzewami), więc nawet jeśli w rozdziale 5 chcemy zebrać to, co zostawiliśmy w AF, to już jest niemożliwe.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
