Portal: Pomieszczenie testowe nr 19 (cz.3)
Aktualizacja:
![]() | W pomieszczeniu dalej zobaczysz wysunięty pod kątem fragment ściany. Stwórz w nim jeden portal, a drugi obok siebie i przejdź na ten fragment. Spójrz w dół i strzel w podłogę, po czym skocz w stworzony portal. W locie strzel ponownie w podłogę tym samym kolorem. Siła grawitacji wyrzuci cię na przejście powyżej. |
![]() | Idź przed siebie, a dotrzesz do pomieszczenia biurowego. Przejdź przez pole cząsteczkowe. Za nim będzie kolejny pokój. Wciśnij czerwony guzik, a urządzenie za szybą wykieruje w ciebie strumień lasera. Poczekaj chwilę i zanim padnie strzał, szybko przejdź pod ścianę. Laser rozbiję szybę. Wskocz do środka i w ten sam sposób doprowadź do zniszczenia kolejnej szyby. |
![]() | W pomieszczeniu, w którym się znajdziesz, stwórz niebieski portal przy drzwiach (tak jak na obrazku), po czym szybko wyjdź, by uniknąć trafienia laserem. |
![]() | Po chwili dotrzesz do oświetlonego na czerwono pomieszczenia z kolejną szybą. Naprzeciwko niej stwórz pomarańczowy portal, przez który powinieneś dostrzec urządzenie strzelające. Stań w ten sposób, by laser mierząc w ciebie miał na swojej drodze również szybę, po czym uskocz w bok. |
![]() | Przejdź przez rozbitą szybę. Po prawej stronie przy suficie zauważysz szklaną tubę. Stwórz pod nią pomarańczowy portal, po czym ponownie spraw, by strzelił przez niego laser. Ze dziury w tubie wypadnie kostka obciążeniowa. Podnieś ją i użyj jako schodka, by dostać się do niewielkiego przejścia po lewej stronie pomieszczenia. |
![]() | Na końcu przejścia zobaczysz pracujący wentylator. Strzel w ścianę za nim, po czym wyjdź z powrotem i przez drugi portal przedostań się poza wiatrak. |
![]() | Za pomocą portali przedostań się przez niedługi kanał. Na jego końcu zobaczysz nad sobą siatkę, a za nią ścianę, w którą możesz strzelić. Drugi portal stwórz przy sobie i przejdź na poziom wyżej. |
![]() | Znajdziesz się w sporym rowie, z którego łatwo możesz wydostać się na górę za pomocą portali. Gdy to zrobisz, ukryj się prędko, bo w ścianach sporej hali, w której sie znajdziesz, poukrywane są wieżyczki strzelnicze. Po kolei eliminuj je tworząc portale za nimi i przewracając je lub zrzucając z wysokości. |
![]() | Gdy oczyścisz pomieszczenie z wieżyczek, stwórz portal w najwyżej położonej wnęce i przejdź do niej. Naprzeciwko, po drugiej stronie hali, dostrzeżesz nachylony do góry fragment ściany. Stwórz w nim niebieski portal. |
![]() | Teraz popatrz w dół i strzel w podłogę tworząc pomarańczowy portal. Wskocz w niego. Wypadniesz z portalu z naprzeciwka, ale pęd lotu będzie za mały, by przeniosło cię na poziom wyżej. Wystarczy za to, byś mógł strzelić w kolejny, tym razem położony nieco wyżej, wysunięty fragment ściany. Stwórz w nim niebieski portal. Po wylądowaniu na ziemi, wejdź do stworzonego wcześniej pomarańczowego portalu. Następnie w locie strzel w podłogę ponownie tworząc pomarańczowy portal. Tym razem siła grawitacji przerzuci cię na poziom wyżej. |
![]() | Za chwilę z sufitu spadną dwie wieżyczki. Schowaj się za ścianą po lewej stronie, a następnie wychyl się lekko i strzel w podłogę bezpośrednio pod jedną wieżyczką, a potem pod drugą, by pozbyć się zagrożenia. |
![]() | Spójrz w górę. Musisz dostać się na występ w ścianie powyżej. Stwórz niebieski portal w podłodze pod dziurą i cofnij się do krawędzi pomieszczenia, w którym się znajdujesz. Stwórz pomarańczowy portal w podłodze na dole i wskocz w niego. Siła grawitacji wyrzuci cię wysoko w górę. W locie skieruj się na następny poziom. |
![]() | Na kolejny poziom przedostaniesz się łatwo za pomocą portali. Idź wzdłuż pomostu, a następnie przejdź przez parę drzwi. Dotrzesz do pomieszczenia, w którym mieści się GLaDOS. |
- Portal - poradnik do gry
- Portal: Poradnik do gry
- Portal: Porady praktyczne
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 00
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 01
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 02
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 03
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 04
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 05
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 06
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 07
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 08
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 09
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 10
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 11
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 12
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 13
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 14
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 15
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 16
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 17
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 18
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 19 (cz.1)
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 19 (cz.2)
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 19 (cz.3)
- Portal: Konfrontacja z GLaDOS
- Portal: Lista achievementów
- Portal: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Niestety, po pierwszym zachwycie nad grę okazało się, że jest tam absurdalno-zręcznościowe cyrklowanie ze spadaniem. Myślałem, że to gra na samo kombinowanie. Porażka:(
Osiągnięcia Śmiertelna prędkość i Długi skok byłyby zdecydowanie prostsze do zdobycia, gdyby podczas gry dało się w Osiągnięciach sprawdzać. ile jeszcze brakuje do całości.
PS. Jak skutecznie niszczyć te kamery, bo nie wszędzie da się zrzucić je ze ścian otwierając portale?
W ostatnim teście, gdzie wchodzi się do wielkiej hali mam problem :x
Po wejściu powinno być pełno wieżyczek, a gdy ja wchodzę, nie ma ani jednej...
Do tego po dojściu do drzwi, za którymi jest glados nie otwierają się, tylko są zamknięte, i nie mogę ukończyć gry... Czy wie ktoś jak się pozbyć tego problemu?
świetna gra :) polecam, poradnik i tak się nie przyda :P niby napisane a nie wiadomo, grę można przejść bez poradnika :)
Łeeeeee.... W poradniku nie ma wytłumaczonego jak przejść dodatkowe mapy. Szkoda, bo na tym mi w tym poradniku zależało.
18 level---> nie wiem co zrobic ...
to jest z tym pomieszczeniem gdzie działka niszczy sie kulami z portalow.
na 1 screenie jest przycisk ale po paru sek.sie wylacza jak to przejsc?? potrzebuje pudla z 2 screena
Z pewnością się przyda, choc osobiście nie skorzystam. Swoją drogą przy pierwszym zagraniu poszedłem za ciosem i przeszedłem z 3/4 gry, ale potem to normalnie masakra. Świetna produkcja, nie pamiętam czy jakaś inna dała mi tyle satysfakcji ze zrobienia tak prostych czynności, w dodatku dających tyle satysfakcji.
muzyczka na deser to miazga :)
Ale przejscie samego portala jest dla przedszkolakow, tu poradnik nie jest potrzebny. Gorzej z wersja advance oraz medalami, to ta juz mozna sie poplakac...
heh, ten link który tu wrzuciłeś to fake który widziałem, przecież ta plansza po której biegał ten koleś jest ewidentnie nie ukończona, wykorzystana tylko do filmu końcowego gry. w "cake room" mógł przechodzić przez szafki. Prawdopodobnie takie a nie inne zakończenie portal zostanie wykorzystane w HL2:episode 3 (albo już użyli w episode 2, nie wiem bo nie grałem ;] )
Jack bo nie na "toutube" tylko na youtube :P
mi zajelo 5sek
ALTERNATYWNE ZAKOńCZENIE KTóRE TEż POWINNI DODAć DO TEGO PORODANIKA"
a tu znalazłem lepszy filmik tylko mój ang jest w wersji 1.1 czyli poor :D
ktoś może mi przetłumaczyć co tam pisze na początku?
http://pl.youtube.com/watch?v=e5QveX3-1O8&feature=related
SA też tam inne filmy jak to zrobić po prawej w okienkach może ktoś spróbuje bo ja obecnie nie mam Portala :)
Mógłbyś mi podesłać link do tego filmiku? Niestety nie mogę go znaleźć na toutube...
Jack
tak widziałem film na którym koleś miał tą kostkę podczas walki finałowej i do altyrnetywnego zakończenia po pokonaniu musiał ją trzymać aby gdy się wylatuję mieć alternatywne zakończenie! Tylko za chiny nie wiem skąd on ją wyczarował :(
Joy, chodzi ci o to żeby companion cube był z tobą podczas walki z glados? Bo "kostka z serduszkiem" pojawia się na filmiku końcowym gry. tak samo jak wyjście na powierzchnię ( tylko wygląda na to że już jesteśmy wtedy martwi )
Panowie a alternatywne zakończenie? Jak je zrobić ? Znaczy NAPRAWDE wyjść na powierzchnie! Widziałem to na filmikach youtube ale ang. nie kumam za bardzo i nie wiem skąd oni wykombinowali w ostatniej planszy kostkę z serduszkiem.
Mówimy o tym samym, ja tylko nie odpowiadałem na twoje pytanie tylko napisałem co zauważyłem ;) A ten moment przy "wskakiwaniu na kostkę" zrobiłem w ten sposób: najpierw stworzyłem pomarańczowy portal obok siebie, potem kliknąłem czerwone przycisk, gdy "wyskocznia" się wysuwała wystrzeliłem niebieski portal, po czym wszedłem przez pomarańczowy portal i dostałem się na drugi koniec sali. Wystarczyło szybko przejść na bok tam gdzie jest taka mała platforma o wiele niżej i skacząc otworzyć pomarańczowy portal.
Mówimy o zupełnie czymś innym: mi chodzi o to pomieszczenie gdzie wcześniej niszczyło się działka na platformach za pomocą kul z portali :)
Taka ciekawostka: w pomieszczeniu 18 wcale nie trzeba się tak strasznie męczyć z tą zamykającą po kilku sekundach bramką. Kiedy naciśniecie przycisk po prostu tam wskoczcie ;] "głos" wtedy ją otworzy a ze środka tą kulę energii można już nakierować :)
Mam pytanie (mimo podpowiedzi w poradniku):
Jak postąpić w rozdziale 18 (tam gdzie trzeba ''wyskoczyć'' po kostkę na górze...) ?
Problem: gdy utworzę niebieski portal na ''bramie wyskokowej'' a potem szybko pomarańczowy na ścianie gdzie się znajduję (nad kostką) to gdy z niego wypadam i skacze strzelając pomarańczowym portalem w podłogę na dole to już ''brama wyskokowa'' się zamyka...
Jak to przeszliście?
EDIT: nawet zmieniłem ustawienia klawiszy do tworzenia obu portali: z klawiatury na przyciski w myszce :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.













