Portal: Pomieszczenie testowe nr 15
Aktualizacja:
Pomieszczenie testowe nr 15
![]() | Po wyjściu z windy zobaczysz przed sobą szklaną ścianę, a nad nią pole cząsteczkowe. Aby się przez nie przedostać, stwórz portal w wysuniętym fragmencie ściany na górze za twoimi plecami i drugi w podłodze. Wskocz w niego i w locie bezpośrednio przed momentem uderzenia w podłogę stwórz jeszcze raz portal tego samego koloru. Siła podwójnego skoku przerzuci cię na drugą stronę pola. |
![]() | Dotrzesz do pomieszczenia z kulą energetyczną i dwoma polami cząsteczkowymi. Za jednym z nich w podłodze znajduje się mechanizm, który będziesz musiał uruchomić, by zjechała na dół platforma, która zabierze cię wyżej. |
![]() | Stwórz jeden portal w miejscu, od którego odbija się kula, a drugi nad platformą i naprzeciwko pola cząsteczkowego zarazem. Kiedy kula przeleci przez ten portal, wejdź szybko za pole i stwórz znów dwa portale: jeden w ścianie i drugi w suficie. |
![]() | Kula wleci przez portal w ścianie i wyleci przez portal w suficie uruchamiając platformę, która zabierze cię wyżej. Uwaga: pamiętaj, że w momencie przejścia przez pole wszystkie portale znikają, więc w tym pomieszczeniu musisz działać dość szybko. |
![]() | W kolejnym pomieszczeniu będziesz musiał powtórzyć manewr, który wykonywałeś na początku. Stwórz portal w wysuniętym fragmencie ściany za tobą. Następnie przejdź przez drzwi po lewej stronie i wejdź po schodach. Zobaczysz dół, stwórz więc drugi portal w jego podłodze i skocz w niego. Znów w locie strzel ponownie w podłogę, a wypadniesz za polem cząsteczkowym w pomieszczeniu z dwoma urządzeniami i latającą kulą. |
![]() | Kolejne pole siłowe pokonaj w znany ci już sposób. W pomieszczeniu, w którym się znajdziesz, stwórz dwa portale na przeciwległych punktach w ścianach tak jak na obrazku. Kula odbije się od ustawionych pod kątem fragmentów ścian i uruchomi mechanizm wprawiający w ruch platformy. |
![]() | Przedostań się z powrotem przez pole tak samo, jak poprzednio. Podejdź do krawędzi i strzel w głąb tworząc niebieski portal w ścianie naprzeciwko ciebie. Drugi stwórz obok drzwi. Poczekaj, aż zobaczysz przez niego nadjeżdżająca platformę i wejdź na nią. |
![]() | Po wejściu na platformę szybko obróć się w lewo i stwórz niebieski portal w ścianie naprzeciwko. Teraz spokojnie dojedź do wyjścia i powtórz manewr wchodząc przez stworzony wcześniej pomarańczowy portal prosto na kolejną platformę. Gdy się na niej znajdziesz, obróć się szybko. Zobaczysz pomieszczenie - stwórz wewnątrz niego na ścianie niebieski portal. Ponownie dojedź do pomarańczowego, przez który przejdziesz do pomieszczenia. |
![]() | Znajdziesz się w pomieszczeniu z kulą, drzwiami i trzema platformami. Wejdź na tą widoczną w rogu i wjedź do pokoju na górę. |
![]() | W środku jest przycisk, ale zanim go wciśniesz, stwórz jeden portal w ścianie obok siebie, a drugi w pokoju po przeciwległej stronie. Teraz wciśnij przycisk i szybko przejdź przez portal do drugiego pokoju. Tam również wciśnij przycisk. Na kilka sekund otworzą się drzwi na górze. |
![]() | Szybko stwórz jeden portal w podłodze w miejscu, w którym odbija się kula, a drugi w wysuniętym fragmencie ściany naprzeciwko drzwi. Wyleci przez niego kula, która uruchomi mechanizm znajdujący się za drzwiami. Zeskocz na dół. Platforma, która zawiezie cię do windy, już na ciebie czeka. |
- Portal - poradnik do gry
- Portal: Poradnik do gry
- Portal: Porady praktyczne
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 00
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 01
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 02
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 03
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 04
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 05
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 06
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 07
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 08
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 09
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 10
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 11
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 12
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 13
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 14
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 15
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 16
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 17
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 18
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 19 (cz.1)
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 19 (cz.2)
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 19 (cz.3)
- Portal: Konfrontacja z GLaDOS
- Portal: Lista achievementów
- Portal: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Niestety, po pierwszym zachwycie nad grę okazało się, że jest tam absurdalno-zręcznościowe cyrklowanie ze spadaniem. Myślałem, że to gra na samo kombinowanie. Porażka:(
Osiągnięcia Śmiertelna prędkość i Długi skok byłyby zdecydowanie prostsze do zdobycia, gdyby podczas gry dało się w Osiągnięciach sprawdzać. ile jeszcze brakuje do całości.
PS. Jak skutecznie niszczyć te kamery, bo nie wszędzie da się zrzucić je ze ścian otwierając portale?
W ostatnim teście, gdzie wchodzi się do wielkiej hali mam problem :x
Po wejściu powinno być pełno wieżyczek, a gdy ja wchodzę, nie ma ani jednej...
Do tego po dojściu do drzwi, za którymi jest glados nie otwierają się, tylko są zamknięte, i nie mogę ukończyć gry... Czy wie ktoś jak się pozbyć tego problemu?
świetna gra :) polecam, poradnik i tak się nie przyda :P niby napisane a nie wiadomo, grę można przejść bez poradnika :)
Łeeeeee.... W poradniku nie ma wytłumaczonego jak przejść dodatkowe mapy. Szkoda, bo na tym mi w tym poradniku zależało.
18 level---> nie wiem co zrobic ...
to jest z tym pomieszczeniem gdzie działka niszczy sie kulami z portalow.
na 1 screenie jest przycisk ale po paru sek.sie wylacza jak to przejsc?? potrzebuje pudla z 2 screena
Z pewnością się przyda, choc osobiście nie skorzystam. Swoją drogą przy pierwszym zagraniu poszedłem za ciosem i przeszedłem z 3/4 gry, ale potem to normalnie masakra. Świetna produkcja, nie pamiętam czy jakaś inna dała mi tyle satysfakcji ze zrobienia tak prostych czynności, w dodatku dających tyle satysfakcji.
muzyczka na deser to miazga :)
Ale przejscie samego portala jest dla przedszkolakow, tu poradnik nie jest potrzebny. Gorzej z wersja advance oraz medalami, to ta juz mozna sie poplakac...
heh, ten link który tu wrzuciłeś to fake który widziałem, przecież ta plansza po której biegał ten koleś jest ewidentnie nie ukończona, wykorzystana tylko do filmu końcowego gry. w "cake room" mógł przechodzić przez szafki. Prawdopodobnie takie a nie inne zakończenie portal zostanie wykorzystane w HL2:episode 3 (albo już użyli w episode 2, nie wiem bo nie grałem ;] )
Jack bo nie na "toutube" tylko na youtube :P
mi zajelo 5sek
ALTERNATYWNE ZAKOńCZENIE KTóRE TEż POWINNI DODAć DO TEGO PORODANIKA"
a tu znalazłem lepszy filmik tylko mój ang jest w wersji 1.1 czyli poor :D
ktoś może mi przetłumaczyć co tam pisze na początku?
http://pl.youtube.com/watch?v=e5QveX3-1O8&feature=related
SA też tam inne filmy jak to zrobić po prawej w okienkach może ktoś spróbuje bo ja obecnie nie mam Portala :)
Mógłbyś mi podesłać link do tego filmiku? Niestety nie mogę go znaleźć na toutube...
Jack
tak widziałem film na którym koleś miał tą kostkę podczas walki finałowej i do altyrnetywnego zakończenia po pokonaniu musiał ją trzymać aby gdy się wylatuję mieć alternatywne zakończenie! Tylko za chiny nie wiem skąd on ją wyczarował :(
Joy, chodzi ci o to żeby companion cube był z tobą podczas walki z glados? Bo "kostka z serduszkiem" pojawia się na filmiku końcowym gry. tak samo jak wyjście na powierzchnię ( tylko wygląda na to że już jesteśmy wtedy martwi )
Panowie a alternatywne zakończenie? Jak je zrobić ? Znaczy NAPRAWDE wyjść na powierzchnie! Widziałem to na filmikach youtube ale ang. nie kumam za bardzo i nie wiem skąd oni wykombinowali w ostatniej planszy kostkę z serduszkiem.
Mówimy o tym samym, ja tylko nie odpowiadałem na twoje pytanie tylko napisałem co zauważyłem ;) A ten moment przy "wskakiwaniu na kostkę" zrobiłem w ten sposób: najpierw stworzyłem pomarańczowy portal obok siebie, potem kliknąłem czerwone przycisk, gdy "wyskocznia" się wysuwała wystrzeliłem niebieski portal, po czym wszedłem przez pomarańczowy portal i dostałem się na drugi koniec sali. Wystarczyło szybko przejść na bok tam gdzie jest taka mała platforma o wiele niżej i skacząc otworzyć pomarańczowy portal.
Mówimy o zupełnie czymś innym: mi chodzi o to pomieszczenie gdzie wcześniej niszczyło się działka na platformach za pomocą kul z portali :)
Taka ciekawostka: w pomieszczeniu 18 wcale nie trzeba się tak strasznie męczyć z tą zamykającą po kilku sekundach bramką. Kiedy naciśniecie przycisk po prostu tam wskoczcie ;] "głos" wtedy ją otworzy a ze środka tą kulę energii można już nakierować :)
Mam pytanie (mimo podpowiedzi w poradniku):
Jak postąpić w rozdziale 18 (tam gdzie trzeba ''wyskoczyć'' po kostkę na górze...) ?
Problem: gdy utworzę niebieski portal na ''bramie wyskokowej'' a potem szybko pomarańczowy na ścianie gdzie się znajduję (nad kostką) to gdy z niego wypadam i skacze strzelając pomarańczowym portalem w podłogę na dole to już ''brama wyskokowa'' się zamyka...
Jak to przeszliście?
EDIT: nawet zmieniłem ustawienia klawiszy do tworzenia obu portali: z klawiatury na przyciski w myszce :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.











