Portal: Pomieszczenie testowe nr 19 (cz.2)
Aktualizacja:
![]() | Idź w prawo. Dotrzesz do pomieszczenia z dwoma tłokami. Wejdź na wyższy z nich i poczekaj, aż podjedzie do góry. Stamtąd strzel w górną część tej samej platformy tworząc pomarańczowy portal. Wróć i użyj stworzonego wcześniej niebieskiego portalu (musisz kucnąć), by dostać się na platformę. |
![]() | Z platformy wskocz na tłok i podjedź na nim na wystającą ze ściany półkę (na ścianie będzie czerwona strzałka). Wejdź w głąb. Dotrzesz do kraty, w ścianie za którą stwórz niebieski portal. Następnie wróć do pomarańczowego, który zrobiłeś wcześniej w platformie. |
![]() | Gdy znajdziesz się za kratą, stwórz jeden portal w ścianie przy wejściu na wyższy poziom, a drugi przy sobie (tak jak na obrazku). Następnie skocz przedostając się wyżej. |
![]() | Wejdziesz do pomieszczenia z kilkoma wysokimi tłokami. Wejdź na środkowy, a gdy podjedzie na samą górę, szybko strzel w widoczną naprzeciwko ścianę. Następnie zjedź z powrotem na dół i stwórz drugi portal - przez niego przedostaniesz się na górę. |
![]() | W następnym pomieszczeniu znów będą tłoki. Gdy przemieszczą się odsłaniając fragment jasnego sufitu, stwórz w nim niebieski portal. Drugi stwórz w platformie nad tobą po prawej stronie. Następnie wskocz przez niego lądując prosto na jednym z tłoków. Inny nadjedzie i przepchnie cię przez portal prosto na horyzontalne tłoki w poziomie następnym. |
![]() | Uważaj na nie - szybko przeskocz na jasną platformę po lewej stronie. Stamtąd wzrokiem odszukaj nadającą się do stworzenia portalu powierzchnię na górze ściany po lewej. Strzel w jej róg tworząc niebieski portal. Pomarańczowy stwórz w podłodze i wskocz przez niego, a następnie w locie strzel ponownie w podłogę, by podwójna siła grawitacji przerzuciła cię na najwyższy poziom pomieszczenia. |
![]() | Po chwili dojdziesz do pomieszczenia z kilkoma szybko poruszającymi się tłokami. Strzel w ścianę za nimi. Drugi portal stwórz obok siebie i przejdź przez niego, by uniknąć zagrożenia. |
![]() | Przed tobą dwa kolejne tłoki - tym razem większe i pionowe. Kiedy znajdą się przy podłodze, strzel w ścianę za nimi i przez stworzony wcześniej portal przejdź na drugą stronę tłoków. |
![]() | W kolejnym pomieszczeniu nad tobą będzie sporo poruszających się tłoków. Strzel w miejsce przy suficie nad parą tłoków wysuwających się z prawej i lewej ściany. Drugi portal stwórz przy sobie. Spójrz przez niego i gdy zobaczysz nadjeżdżające tłoki, skocz na nie. Naprzeciwko zobaczysz nadającą się do stworzenia portalu podłogę. Strzel w nią, a następnie zeskocz na dół i przez portal przejdź tam, gdzie przed chwilą strzeliłeś. |
![]() | Znak na ścianie pokieruje cię w dół, do szklanej tuby. Zeskocz na nią i idź wzdłuż, a dotrzesz do następnego pomieszczenia. Zeskocz na tubę poniżej i przejdź pod ruchomym tłokiem (kucając). |
![]() | Stwórz portal nad miejscem, w które uderza tłok, a następnie kucając przedostań się pod nim wzdłuż szklanej tuby. Drugi portal stwórz w ścianie naprzeciwko i spójrz przez niego. Kiedy zobaczysz nadjeżdżający tłok, skocz. Przewiezie cię on do następnego pomieszczenia. |
![]() | Przeskocz nad barierką w dół. Dotrzesz do tłoków, które przewiozą cię do pomieszczenia z trzema drzwiami i kilkoma beczkami. Drzwi po kolei będą się otwierać, a za każdymi stać będzie wieżyczka strzelnicza wymierzona w ciebie. Pozbądź się wieżyczek przewracając je za pomocą trzymanej w rękach beczki, która posłuży ci jednocześnie za tarczę. |
![]() | W pokoju, który otworzył się najpóźniej, dostrzeżesz w suficie dziurę. Stań przy lewej ścianie patrząc w prawą stronę i skocz. Na górze ledwo-ledwo zobaczysz ścianę, w której stwórz portal. Dostań się tam przez drugi portal przy sobie. |
![]() | W pokoju, w którym się znajdziesz, przy suficie mieści się szklana tuba. Stwórz portal ponad nią i przez portal stworzony przed chwilą skocz na tubę. Stamtąd skocz na podłogę. Zobaczysz znak, który skieruje cię do dziury. |
![]() | Skocz lądując za wieżyczką. Przewróć ją i przez niewielkie przejście dotrzyj do pomieszczenia poniżej. |
- Portal - poradnik do gry
- Portal: Poradnik do gry
- Portal: Porady praktyczne
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 00
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 01
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 02
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 03
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 04
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 05
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 06
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 07
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 08
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 09
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 10
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 11
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 12
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 13
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 14
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 15
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 16
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 17
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 18
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 19 (cz.1)
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 19 (cz.2)
- Portal: Pomieszczenie testowe nr 19 (cz.3)
- Portal: Konfrontacja z GLaDOS
- Portal: Lista achievementów
- Portal: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Niestety, po pierwszym zachwycie nad grę okazało się, że jest tam absurdalno-zręcznościowe cyrklowanie ze spadaniem. Myślałem, że to gra na samo kombinowanie. Porażka:(
Osiągnięcia Śmiertelna prędkość i Długi skok byłyby zdecydowanie prostsze do zdobycia, gdyby podczas gry dało się w Osiągnięciach sprawdzać. ile jeszcze brakuje do całości.
PS. Jak skutecznie niszczyć te kamery, bo nie wszędzie da się zrzucić je ze ścian otwierając portale?
W ostatnim teście, gdzie wchodzi się do wielkiej hali mam problem :x
Po wejściu powinno być pełno wieżyczek, a gdy ja wchodzę, nie ma ani jednej...
Do tego po dojściu do drzwi, za którymi jest glados nie otwierają się, tylko są zamknięte, i nie mogę ukończyć gry... Czy wie ktoś jak się pozbyć tego problemu?
świetna gra :) polecam, poradnik i tak się nie przyda :P niby napisane a nie wiadomo, grę można przejść bez poradnika :)
Łeeeeee.... W poradniku nie ma wytłumaczonego jak przejść dodatkowe mapy. Szkoda, bo na tym mi w tym poradniku zależało.
18 level---> nie wiem co zrobic ...
to jest z tym pomieszczeniem gdzie działka niszczy sie kulami z portalow.
na 1 screenie jest przycisk ale po paru sek.sie wylacza jak to przejsc?? potrzebuje pudla z 2 screena
Z pewnością się przyda, choc osobiście nie skorzystam. Swoją drogą przy pierwszym zagraniu poszedłem za ciosem i przeszedłem z 3/4 gry, ale potem to normalnie masakra. Świetna produkcja, nie pamiętam czy jakaś inna dała mi tyle satysfakcji ze zrobienia tak prostych czynności, w dodatku dających tyle satysfakcji.
muzyczka na deser to miazga :)
Ale przejscie samego portala jest dla przedszkolakow, tu poradnik nie jest potrzebny. Gorzej z wersja advance oraz medalami, to ta juz mozna sie poplakac...
heh, ten link który tu wrzuciłeś to fake który widziałem, przecież ta plansza po której biegał ten koleś jest ewidentnie nie ukończona, wykorzystana tylko do filmu końcowego gry. w "cake room" mógł przechodzić przez szafki. Prawdopodobnie takie a nie inne zakończenie portal zostanie wykorzystane w HL2:episode 3 (albo już użyli w episode 2, nie wiem bo nie grałem ;] )
Jack bo nie na "toutube" tylko na youtube :P
mi zajelo 5sek
ALTERNATYWNE ZAKOńCZENIE KTóRE TEż POWINNI DODAć DO TEGO PORODANIKA"
a tu znalazłem lepszy filmik tylko mój ang jest w wersji 1.1 czyli poor :D
ktoś może mi przetłumaczyć co tam pisze na początku?
http://pl.youtube.com/watch?v=e5QveX3-1O8&feature=related
SA też tam inne filmy jak to zrobić po prawej w okienkach może ktoś spróbuje bo ja obecnie nie mam Portala :)
Mógłbyś mi podesłać link do tego filmiku? Niestety nie mogę go znaleźć na toutube...
Jack
tak widziałem film na którym koleś miał tą kostkę podczas walki finałowej i do altyrnetywnego zakończenia po pokonaniu musiał ją trzymać aby gdy się wylatuję mieć alternatywne zakończenie! Tylko za chiny nie wiem skąd on ją wyczarował :(
Joy, chodzi ci o to żeby companion cube był z tobą podczas walki z glados? Bo "kostka z serduszkiem" pojawia się na filmiku końcowym gry. tak samo jak wyjście na powierzchnię ( tylko wygląda na to że już jesteśmy wtedy martwi )
Panowie a alternatywne zakończenie? Jak je zrobić ? Znaczy NAPRAWDE wyjść na powierzchnie! Widziałem to na filmikach youtube ale ang. nie kumam za bardzo i nie wiem skąd oni wykombinowali w ostatniej planszy kostkę z serduszkiem.
Mówimy o tym samym, ja tylko nie odpowiadałem na twoje pytanie tylko napisałem co zauważyłem ;) A ten moment przy "wskakiwaniu na kostkę" zrobiłem w ten sposób: najpierw stworzyłem pomarańczowy portal obok siebie, potem kliknąłem czerwone przycisk, gdy "wyskocznia" się wysuwała wystrzeliłem niebieski portal, po czym wszedłem przez pomarańczowy portal i dostałem się na drugi koniec sali. Wystarczyło szybko przejść na bok tam gdzie jest taka mała platforma o wiele niżej i skacząc otworzyć pomarańczowy portal.
Mówimy o zupełnie czymś innym: mi chodzi o to pomieszczenie gdzie wcześniej niszczyło się działka na platformach za pomocą kul z portali :)
Taka ciekawostka: w pomieszczeniu 18 wcale nie trzeba się tak strasznie męczyć z tą zamykającą po kilku sekundach bramką. Kiedy naciśniecie przycisk po prostu tam wskoczcie ;] "głos" wtedy ją otworzy a ze środka tą kulę energii można już nakierować :)
Mam pytanie (mimo podpowiedzi w poradniku):
Jak postąpić w rozdziale 18 (tam gdzie trzeba ''wyskoczyć'' po kostkę na górze...) ?
Problem: gdy utworzę niebieski portal na ''bramie wyskokowej'' a potem szybko pomarańczowy na ścianie gdzie się znajduję (nad kostką) to gdy z niego wypadam i skacze strzelając pomarańczowym portalem w podłogę na dole to już ''brama wyskokowa'' się zamyka...
Jak to przeszliście?
EDIT: nawet zmieniłem ustawienia klawiszy do tworzenia obu portali: z klawiatury na przyciski w myszce :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.















