Oddworld Soulstorm: Przeprawa przez Tank Row 3D, Phat Station - solucja
Go through Tank Row 3D - solucja 6: Phat Station
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Oddworld Soulstorm znajduje się czwarta część opisu przejścia misji 6 - Phat Station. Nasza solucja podpowiada jak bezpiecznie przejść przez sekcję Tank Row 3D, gdzie odnaleźć nowe Mudokony, jak poprawnie eskortować sojuszników, jak unikać wszczynania alarmów i jak rozwiązać zagadkę ze słupem do wspinaczki (Pole).
Dodatkowa uwaga - Zielony kolor w opisie przejścia etapu symbolizuje sekrety i unikalne lokacje / czynności powiązane z odznakami (wyzwaniami) gry. Odznaki misji 6 opisaliśmy na osobnej stronie solucji.
- Przejście przez Tank Row 3D i odblokowanie platformy - Go through Tank Row 3D to unlock the cargo car
- Zagadka ze słupem - Pole puzzle
- Zebranie Moolah do otwarcia bramy - Scavenge enough Moolah to get past the gate
- Dotarcie platformą do Fueling Tower - Take the cargo car to the Fueling Tower
Przejście przez Tank Row 3D i odblokowanie platformy - Go through Tank Row 3D to unlock the cargo car

Abe dotrze do sekcji Tank Row 3 dzięki skorzystaniu po raz drugi z platformy (Cable Car). Tuż po przystąpieniu do eksploracji nowej sekcji natrafimy na automat sprzedający baterie (Battery). Warto rozważyć wydanie w nim posiadanej gotówki (Moolah). Baterie są rzadkim składnikiem do produkowania min ogłuszających (Stun Mines). Jeśli zdobędziemy również pospolite materiały i stworzymy miny, to przydadzą się one później w ogłuszaniu niektórych problematycznych wrogów.
W tym samym miejscu możemy też za darmo odebrać butelki z naparem (Brew Bottles). Wyruszamy w prawo i używamy zwykłych granatów Smoke Screens do oślepienia Sliga oraz skanera. Niszczymy skrzynki i korzystamy z wejścia do Tank Row 3D.

Niedaleko miejsca rozpoczęcia eksploracji Tank Row 3D spotkamy 3 Mudokony i możemy wydać im polecenie podążania za Abe'em. Są tu też pojemniki do przeszukania oraz automat z darmowymi butelkami z naparem (Brew Bottles).
Pobliski korytarz patroluje maszyna z wielkim uśmiechem. Do unikania wykrycia Abe'a i pozostałych Mudokonów trzeba użyć granatów dymnych (Smoke Screens), przy czym pojedyncza zasłona dymna nie wystarczy. Kontynuujmy rzucanie kolejnymi granatami po to żeby tworzyć nowe chmury blisko siebie. Bez obaw - granaty dymne są konstruowane z łatwo dostępnych składników i nawet jeśli wykorzystamy dużą ich ilość, to łatwo wyprodukujemy kolejne. Jeśli nie czujemy się pewnie, to możemy też skorzystać z granatów Smoke Screen Plus, ale nie zużywajmy ich zbyt wiele.

W dolnym korytarzu w taki sam sposób musimy korzystać z granatów żeby unikać wykrycia przez jeżdżąca maszynę. Także i tu nie warto się śpieszyć , tylko regularnie rzucać kolejnymi granatami po to żeby mieć pewność, że wszystkie postacie bezpiecznie przejdą przez lokację.
Dotrzemy do obszaru z dwoma skanerami, Sligiem i posterunkiem strażniczym (Guard Posts). Nakazujemy Mudokonom pozostać z tyłu i zaczynamy od zbadania wszystkich szafek. Sliga z górnej półki warto pozbyć się granatem Smoke Screen Plus - po tym jak zostanie ogłuszony związujemy go. Docieramy teraz do przycisku na parterze i wciskamy go żeby odblokować wyjście. Wyruszamy do niego razem z Mudokonami. Nawet jeśli zostanie wszczęty alarm powinniśmy zdążyć uciec zanim pojawią się posiłki. Używamy windy i zjeżdżamy na dół.
Zagadka ze słupem - Pole puzzle

Przed nami większa zagadka, która wymaga bardzo specyficznych czynności jeśli chcemy doprowadzić Mudokony do wyjścia. Nakazujemy Mudokonom pozostać w miejscu startu i rozpoczynamy eksplorację okolicy w pojedynkę. Możemy zagladać do pojemników, dotrzeć do maszyny do recyklingu i odebrać za darmo Brew Bottles z automatu.
Czekamy aż Slig patrolujący okolicę znajdzie się pod nami. Zeskakujemy na dół i biegniemy sprintem w lewo. Ukrywamy się na górnej półce zanim Slig zastrzeli Abe'a.

Czekamy aż Slig pojawi się w tym miejscu. Jako że jest ona oddalona od urządzenia Chant Suppressor możemy skorzystać z opętania na Sligu.
Używamy opętanego Sliga do wspięcia się po niebieskim słupie (Pole) - jest to nowa "umiejętność" Sligów, która będzie pojawiała się również w kolejnych etapach gry.

Nadal sterujemy opętanym Sligiem. Omijamy pułapki gdy są wyłączone. Docierając na koniec tej platformy znajdujemy dźwignię. Pociągamy za nią i ogłuszamy Sliga (nie zabijamy go!).
Jeśli Slig zginie w kontakcie z pułapkami w drodze do dźwigni, to ze stróżówki na dole wyjdzie kolejny Slig i na nim również będziemy mogli użyć opętania.

Szybko przyzywamy do siebie Mudokony na odległość. Możemy już dotrzeć z pobratymcami do nowo odblokowanego lewego dolnego wyjścia z tej lokacji.
Zebranie Moolah do otwarcia bramy - Scavenge enough Moolah to get past the gate

Zanim skorzystamy z bramy Moolah Gate możemy odesłać Mudokony przez ptasi portal (Bird Portal). W celu otwarcia bramy musimy wydać 60 Moolah i oczywiście w razie braku dostatecznej ilości gotówki trzeba będzie sprawdzić pojemniki z poprzedniej lokacji.
Dotarcie platformą do Fueling Tower - Take the cargo car to the Fueling Tower

Po wyjściu z Tank Row 3D znajdziemy automat z darmowymi Brew Bottles i możemy zrekrutować 2 Mudokony. Używamy koła Work Wheel i docieramy do pierwszego obszaru ze Steam Zones i Sligami.
Warto tu grać dość odważnie i rzucać granatami Smoke Screen w Sligi po to żeby móc szybko się obok nich przekraść wraz z 2 innymi Mudokonami. Uważamy jednak na latającego Sliga.

Zostawiamy prowadzone Sligi na lewym końcu obszaru z przeciwnikami i w pojedynkę wyruszamy ku prawym górnym półkom. Znajduje się tu 1 Mudokon do zrekrutowania (powyższy obrazek), przy czym w trakcie prób przyłączenia go uważamy na Flying Sliga. Powracamy w lewo. W kolejnym obszarze znajduje się 1 Mudokon do przyłączenia. Rekrutujemy go i przeszukujemy przy okazji śmietniki oraz opcjonalnie używamy automatu (darmowe Brew Bottles).
Docieramy do checkpointu i do koła Work Wheel odblokowującego wejście do większej lokacji.

Rozpocznijmy od nakazania Mudokonom żeby ukrywali się w strefie Steam Zone. Sami kierujemy się w dół. Pomagamy sobie doskoczeniem do drążka (Monkey Bar) po to żeby móc dotrzeć do pokazanego na obrazku prawego dolnego obszaru. Jest to sekretny obszar (Secret Area), w którym znajdziemy zasłonięty sekret Royal Jelly.

W głównej części przemierzanej lokacji spotkamy 2 chodzących Sligów i 1 latającego Sliga. Proponujemy użyć granatu Smoke Screen Plus do pozbycia się co najmniej 1 "zwykłego" wroga.
W lokacji tej jest też 2 Mudokonów do zrekrutowania i bardziej problematyczny jest ten z dołączonego obrazka (górna lewa platforma) - musimy do niego dotrzeć gdy Flying Slig będzie leciał w lewo. Zagwarantuje nam to dostatecznie dużo czasu na powrót z nim do głównej grupy.

Wyjście z lokacji znajduje się w jej dolnej lewej części. Skradamy się całą grupą pamiętając o latającym Sligu i korzystając z granatów dymnych (zwykłych lub Plus) jeśli zajdzie taka konieczność.
Używamy koła Work Wheel i docieramy do ptasiego portalu, z pomocą którego odsyłamy eskortowane aktualnie Mudokony. Jeśli poprawnie ratowaliśmy do tej pory Mudokony, to uratowanych zostało 20 z 32 pobratymców. Ostatnich 12 Mudokonów znajdziemy w trakcie wspinaczki w finałowej części etapu.

Używamy windy i opcjonalnie korzystamy z mijanego automatu. Z otwarciem bramy czekamy aż Slig zwróci się w przeciwną stronę. Do omijania nowych Sligów oraz skanerów posłużą nam granaty dymne i sporym ułatwieniem jest to, że nie musimy nikogo eskortować.
Docelowo powrócimy do dużej platformy (Cable Car), którą po raz ostatni trzeba wprawić w ruch dzięki pociągnięciu za dźwignię.
- Oddworld Soulstorm - poradnik do gry
- Oddworld Soulstorm: Opis przejścia
- 6: Phat Station
- Oddworld Soulstorm: Odznaki (wyzwania), Phat Station - lista, solucja
- Oddworld Soulstorm: Zinfiltrowanie stacji, Phat Station - solucja
- Oddworld Soulstorm: Dotarcie do wieży Fueling Tower, Phat Station - solucja
- Oddworld Soulstorm: Przeprawa przez Tank Row 2D, Phat Station - solucja
- Oddworld Soulstorm: Przeprawa przez Tank Row 3D, Phat Station - solucja
- Oddworld Soulstorm: Dotarcie na szczyt Fueling Tower, Phat Station - solucja
- 6: Phat Station
- Oddworld Soulstorm: Opis przejścia
Komentarze czytelników
KeiKen Legionista
Nie mogę zrozumieć co tak długo wam zajmuje ukończenie tego tytułu. Chyba pierwszy raz czekam tyle czasu na rzetelną recenzję gry mimo premiery 6kwietnia. Mam nadzieję, że w filmie zostanie wyjaśniona ta kwestia jak i wiele innych związanych z tą grą chociażby to, że nikt na polskim tubie nie zainteresował się jeszcze tym tytułem, ma takie marne noty choć to dobra gra, dziwny sposób na promocje na ps pro gdzie gra jest za darmo. Poczekam jeszcze kilka dni...
PowerBulu Chorąży
trzecia część opisu przejścia misji 15 - The Yards
Brakuje wam 4 sojuszników. Właśnie tych tez mi brakuje i liczyłem że tu znajdę podpowiedź :-(
patrykc25 Junior
Przeszedłem stacje Path w 80 % i nie ładuje następnej misja stacja.konczy się jak powinna abe wskakuje na pociąg i nie ma opcji przejdź do kolejnej misji .... Zna ktoś powód takiej sytuacji
lorak118 Centurion
Kiedy poradnik będzie dostępny do pobrania?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
