Oddworld Soulstorm: Przeprawa przez Tank Row 2D, Phat Station - solucja
Go through Tank Row 2D - solucja 6: Phat Station
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Oddworld Soulstorm znajduje się trzecia część opisu przejścia misji 6 - Phat Station. Nasza solucja podpowiada jak bezpiecznie przejść przez sekcję Tank Row 2D, jak wytwarzać granaty Smoke Screen i Smoke Screen Plus oraz jak z nich korzystać.
Dodatkowa uwaga - Zielony kolor w opisie przejścia etapu symbolizuje sekrety i unikalne lokacje / czynności powiązane z odznakami (wyzwaniami) gry. Odznaki misji 6 opisaliśmy na osobnej stronie solucji.
- Przejście przez Tank Row 2D i odblokowanie platformy - Go through Tank Row 2D to unlock the cargo car
- Granaty dymne - Smoke Screens
- Zebranie Moolah do otwarcia bramy - Scavenge enough Moolah to get past the gate
- Dotarcie platformą do Tank Row 3 - Take the cargo car to Tank Row 3
Przejście przez Tank Row 2D i odblokowanie platformy - Go through Tank Row 2D to unlock the cargo car

Do eksploracji strefy Tank Row 2 możemy przystąpić po tym jak po raz pierwszy skorzystamy z platformy (Cargo Car) podróżującej w głąb ekranu. Otwieramy lewą bramę, ale dopiero gdy Slig przestanie ją obserwować. Po drodze musimy korzystać z poznanych już technik chowania się w parze w strefach Steam Zones.
Dotrzemy do obszaru z kilkoma szafkami zamkniętymi na kłódki (kolejna okazja do pozyskania m.in. rzadkiego składnika do craftingu Bone Powder). Używamy windy żeby przenieść się na wyższy poziom.


Na górze rekrutujemy 2 Mudokony i używamy koła Work Wheel. Po drodze unikamy latającego Sliga. Warto rozkazać Mudokonom zaczekać w strefie Steam Zone, opuścić się i złapać drążka (Monkey Bar) z obrazka 1 - jest on nad kolcami. Możemy wykonać podwójny skok w stronę prawej platformy po to żeby odkryć sekretny obszar (Secret Area) i znaleźć sekret Royal Jelly (jest on za skrzynkami nadającymi się do zniszczenia).
Wracamy na górę, przywołujemy do siebie Mudokony i wznawiamy przeprawę w prawo. Po drodze możemy zrekrutować 1 Mudokona.

Przed wkroczeniem do kolejnego obszaru powinniśmy zaczekać aż latający po tej okolicy Slig pojawi się i odleci. Da nam to dużo czasu żeby zaliczyć przeprawę w prawo i dotrzeć docelowo do ostatniego koła Work Wheel.
Po otwarciu ostatniej bramy znajdziemy ptasi portal (Bird Portal), który pozwoli nam uratować eskortowane 3 Mudokony. Możemy już wejść do strefy Tank Row 2D.
Granaty dymne - Smoke Screens

Obok miejsca startu eksploracji Tank Row 2D możemy odnaleźć nowe szafki, stację do recyklingu oraz pierwszy automat (Vending Machine). Oferta automatów może różnić się w zależności od odnalezionego obiektu i ten z opisywanej lokacji pozwala za darmo odbierać butelki z naparem Brew Bottle. Warto to wykorzystać i uzupełnić maksymalnie zapas tych przedmiotów.
W celu kontynuowania podróży przeciskamy się po prawej stronie. Na dolnym poziomie po raz pierwszy znajdziemy składnik Detergent i gra odblokuje możliwość wytwarzania granatów dymnych (Smoke Screen). Do produkcji standardowych granatów zużywane są Brew Bottle i Detergent.

To nie wszystko, bo w momencie stworzenia pierwszego standardowego granatu dymnego odblokowany zostanie też projekt ulepszonych granatów dymnych - Smoke Screen Plus. Do ich produkcji potrzebne są zwykły granat oraz rzadki składnik do craftingu Bone Powder.
Ważna uwaga - Nie liczmy na to, że będziemy na bieżąco odnajdywać składnik Bone Powder. Musimy w rezultacie mocno ograniczać zużywanie granatów Smoke Screen Plus, gdyż na ich miejsce nie będziemy mogli wyprodukować kolejnych. W dalszej części solucji doradzamy gdzie korzystać z granatów Plus, a gdzie wystarczą standardowe.

Działanie granatów dymnych możemy od razu przetestować do ominięcia skanera na lewo od śmietników. Przygotujemy się do rzutu (zwykłym) granatem Smoke Screen i celujemy nim w obszar obserwowany przez skaner. Wytworzy to tymczasowo chmurę dymu, która podobnie jak strefy Steam Zones uczyni Abe'a chwilowo "niewidzialnym". Korzystamy z odblokowanego dostępu do windy.

Po dotarciu na nowy poziom po raz pierwszy spotkamy maszynę z wielkim uśmiechem. Skanuje ona obszar bezpośrednio przed sobą (czerwony kolor) i jest odporna na próby użycia opętania.
Tak jak wcześniej musimy pomóc sobie granatem dymnym - wystarczy zwykła odmiana. Rzucamy granat widząc jadącą w naszą stronę maszynę, chowamy się w chmurze dymu i "mijamy się", przebiegając w prawo. Możemy też opcjonalnie zużyć kolejny Smoke Screen żeby mieć czas na przeszukanie śmietników.

Nieco trudniejsza przeprawa czeka nas po dotarciu do lokacji z dwoma Sligami - jeden patroluje parter, a drugi pozostaje na piętrze. Zeskakujemy na dół i rozpoczynamy od splądrowania śmietników.
Polecamy po raz pierwszy użyć granatu Smoke Screen Plus na dolnym przeciwniku - akcja ta pozwoli nam związać ogłuszonego przez dym Sliga (jeśli mamy taśmę) lub w najgorszym razie łatwiej go ominąć.

Zaalarmowanie okolicy zablokuje tymczasowo wyjście z tej lokacji, tak więc czekamy cierpliwie w ukryciu aż wszystko powróci do niebieskiego stanu (Calm). Możemy dokończyć eksplorację okolicy i skorzystać z górnego lewego wyjścia.

W nowym obszarze ponownie polecamy skorzystać z granatu Smoke Screen Plus żeby pozbyć się Sliga i zagwarantować sobie możliwość spokojnego rozejrzenia się po okolicy. Znajdziemy tu m.in. stację do recyklingu i automat z darmowymi butelkami z naparem.
Na górze korzystamy ze zwykłego granatu dymnego po to żeby oślepić tymczasowo skaner i umożliwić sobie wciśnięcie przycisku. W miarę możliwości warto tu uniknąć wszczęcia alarmu, bo pojawiłby się dodatkowy przeciwnik. Po wciśnięciu przycisku korzystamy z wyjścia na parterze.
Zebranie Moolah do otwarcia bramy - Scavenge enough Moolah to get past the gate

Abe wkrótce dotrze do nowej bramy Moolah Gate i wymusza ona dokonanie zapłaty w wysokości 50 Moolah. Tradycyjnie już w razie posiadania mniejszej ilości gotówki możemy cofnąć się do wcześniejszych lokacji i je dokładniej przeszukać.
Dotarcie platformą do Tank Row 3 - Take the cargo car to Tank Row 3

Po wyjściu na zewnątrz znajdziemy skrzynki do zniszczenia i automat z darmowymi Brew Bottles. Otwieramy bramę przyciskiem. Spotkamy nową maszynę z dużym uśmiechem i tak samo jak wcześniej pomagamy sobie granatem dymnym żeby ją bezpiecznie ominąć.
Kontynuujemy przeprawę w lewo. Używamy platformy (Cable Car) żeby dotrzeć do sekcji Tank Row 3.
- Oddworld Soulstorm - poradnik do gry
- Oddworld Soulstorm: Opis przejścia
- 6: Phat Station
- Oddworld Soulstorm: Odznaki (wyzwania), Phat Station - lista, solucja
- Oddworld Soulstorm: Zinfiltrowanie stacji, Phat Station - solucja
- Oddworld Soulstorm: Dotarcie do wieży Fueling Tower, Phat Station - solucja
- Oddworld Soulstorm: Przeprawa przez Tank Row 2D, Phat Station - solucja
- Oddworld Soulstorm: Przeprawa przez Tank Row 3D, Phat Station - solucja
- Oddworld Soulstorm: Dotarcie na szczyt Fueling Tower, Phat Station - solucja
- 6: Phat Station
- Oddworld Soulstorm: Opis przejścia
Komentarze czytelników
KeiKen Legionista
Nie mogę zrozumieć co tak długo wam zajmuje ukończenie tego tytułu. Chyba pierwszy raz czekam tyle czasu na rzetelną recenzję gry mimo premiery 6kwietnia. Mam nadzieję, że w filmie zostanie wyjaśniona ta kwestia jak i wiele innych związanych z tą grą chociażby to, że nikt na polskim tubie nie zainteresował się jeszcze tym tytułem, ma takie marne noty choć to dobra gra, dziwny sposób na promocje na ps pro gdzie gra jest za darmo. Poczekam jeszcze kilka dni...
PowerBulu Chorąży
trzecia część opisu przejścia misji 15 - The Yards
Brakuje wam 4 sojuszników. Właśnie tych tez mi brakuje i liczyłem że tu znajdę podpowiedź :-(
patrykc25 Junior
Przeszedłem stacje Path w 80 % i nie ładuje następnej misja stacja.konczy się jak powinna abe wskakuje na pociąg i nie ma opcji przejdź do kolejnej misji .... Zna ktoś powód takiej sytuacji
lorak118 Centurion
Kiedy poradnik będzie dostępny do pobrania?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
