Oddworld Soulstorm: Wspinaczka na dźwig Loading Crane, The Yards - solucja
Climb the Loading Crane - solucja 15: The Yards
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Oddworld Soulstorm znajduje się trzecia część opisu przejścia misji 15 - The Yards. Nasza solucja podpowiada jak uratować ostatnią grupę Mudokonów, jak zaliczyć scenę wspinaczki po wielkim dźwigu oraz jak ochraniać Abe'a w scenie bitwy ze Sligami na wiszącej platformie.
Dodatkowa uwaga - Zielony kolor w opisie przejścia etapu symbolizuje sekrety i unikalne lokacje / czynności powiązane z odznakami (wyzwaniami) gry. Odznaki misji 15 opisaliśmy na osobnej stronie solucji.
- Wspinanie się po dźwigu - Climb the Loading Crane
- Ochranianie Abe'a na wiszącej platformie - Protecting Abe on the hanging platform
- Złe zakończenie lub kontynuowanie gry
Wspinanie się po dźwigu - Climb the Loading Crane

Do ostatniej części misji przystąpimy niedługo po tym jak rozwiążemy zagadkę z kontenerami i dotrzemy do dźwigni odblokowującej przejście dla eskortowanych Mudokonów. Upewniamy się, że wszystkie Mudokony podążają za Abe'em i idziemy w prawo.
Już po przejściu niewielkiego dystansu natrafimy na ptasi portal (Bird Portal). Uaktywnienie go pozwoli nam uratować dowodzone Mudokony i cały finał tego etapu rozegramy już w pojedynkę.
Dodatkowa uwaga - Jeśli co najmniej 4 Mudokony przeszły przez ptasi portal, to odblokujemy 1 ładunek mocy Shrykull. Będzie on mógł nam pomóc przetrwać finałowe starcie etapu.

Kierujemy się cały czas prawo i zaglądamy do mijanych szafek. Wkrótce dotrzemy do miejsca, w którym Abe rozpocznie wspinaczkę po wielkim dźwigu - najpierw musimy doskoczyć do wyższych półek i następnie zacząć używać drabiny.
W trakcie wspinaczki musimy uważać na przemieszczające się kontenery. Możemy je zauważać z większej odległości, ale musimy mieć świadomość tego, że poruszają się one z różną prędkością. Możemy pozostawać dłużej w miejscach, do których wolno zbliżają się kontenery, ale oddalajmy się sprawnie z tych sekcji, do których szybko dotrze kolejny kontener. Na górze znajdziemy na szczęście checkpoint.

Przechodzimy po rusztowaniu i doskakujemy do kolejnej długiej drabiny. W trakcie tej wspinaczki musimy uważać na snajperów i jest to na szczęście prostsze od omijania kontenerów. W pewnym momencie Abe może zostać zmuszony do wspinania się pomiędzy dwoma wiązkami (powyższy obrazek) i istotne staje się to żeby się zbyt wcześnie nie zatrzymać.
Po dotarciu na górę obracamy się o 180 stopni, doskakujemy do pierwszego drążka (Monkey Bar) i następnie wykonujemy skoki w stronę kolejnych drążków.

Po dotarciu do półki z punktem kontrolnym opuszczamy się ostrożnie przy prawej krawędzi, doskakujemy do najbliższego drążka i kontynuujemy wspinaczkę. Trudniejsza jest jej końcowa część, która zakłada wykonanie dwóch podwójnych skoków - najpierw do oddalonego drążka i następnie do górnej półki (musimy "zawrócić" Abe'em w locie przed wciśnięciem przycisku skoku po raz drugi).

Wdrapujemy się na wyższe półki i wyruszamy w prawo. Musimy rozpocząć sprint, bo za plecami głównego bohatera pojawią się Sligi. Walka z nimi byłaby skazana na porażkę, bo Abe nie miałby się gdzie ukryć przed ich ostrzałem. Kontynuujemy bieg aż Abe dotrze do końca wysięgnika i zeskoczy na wiszącą platformę z kontenerami.
Ochranianie Abe'a na wiszącej platformie - Protecting Abe on the hanging platform

Przed nami trudna konfrontacja, w której musimy ochraniać Abe'a przed latającymi Sligami. Warto zaznaczyć, że jeśli mamy w zapasie specjalną moc Shrykull dzięki uratowaniu Mudokonów, to będziemy mogli ją uaktywnić w dowolnym momencie żeby pozbyć się Sligów z ekranu. Jej aktywacja powinna być traktowana jako ostateczność i możemy przetrwać bitwę także bez niej.
Pozostajemy w miejscu startu i przygotowujemy opętanie, używając go na pierwszym latającym Sligu, który wyleci z posterunku Guard Post. Używamy jego broni do zniszczenia drugiego latającego Sliga, a następnie jedynie go ogłuszamy, bo pomoże nam też już za kilka chwil.
Przeciwników okupujących górny wysięgnik możemy zignorować - nie zagrożą oni Abe'owi.

Zeskakujemy szybko Abe'em na niższy poziom i niszczymy skrzynki z materiałami do craftingu. Postarajmy się wyprodukować jak najwięcej gadżetów Bouncy Binding Candy oraz Bouncy Candy.

Używamy po raz drugi opętania na tym samym latającym Sligu - będzie on ochraniał Abe'a w pierwszej części bitwy.
Ostrzeliwujemy wszystkie inne Sligi, które będą wylatywały z posterunków Guard Posts. Nie pozwalamy żeby wrogowie zbliżyli się do Abe'a, bo trafienie go np. rakietą przerwie opętanie i zmniejszy znacząco szanse na ponowne opętanie innego Sliga.

Nie możemy niestety używać opętanego Sliga przez cały czas, bo wkrótce zbliżymy się do urządzeń Chant Suppressor i opętanie przestanie działać. Od tego momentu polegajmy na cukierkach Bouncy Binding Candy oraz Bouncy Candy do szybkiego neutralizowania trafianych Sligów. Musimy używać cukierków w odpowiednich momentach - nie rzucamy nimi zbyt wcześnie żeby nie spudłować, ani zbyt późno żeby nie zostać zaatakowanym.

Wkrótce ruchoma platforma oddali się od urządzeń Chant Suppressor i ponownie dostępne stanie się opętanie. Ważne jest to żeby opętać "najlepszego" przeciwnika - czekamy aż po prawej stronie pojawi się Slig z minigunem. W miarę możliwości opętajmy go gdy tylko znajdzie się na obrzeżach ekranu, bo może on wcześnie zacząć ostrzeliwać Abe'a. Zbliżamy się opętanym Sligiem do protagonisty i ochraniamy go. Na szczęście to już prawie koniec bitwy.

Po tym jak pokonamy wszystkie Sligi i wisząca platforma zatrzyma się ustawmy się na lewym lub prawym końcu platformy i zacznijmy opuszczać się. Pod zawieszonymi kontenerami znajdują się drążki i możemy z ich pomocą dotrzeć do zaznaczonego na obrazku sekretu Royal Jelly.
Powracamy na górę i wciskamy przycisk żeby załączyć cut-scenki i zakończyć misję.
Złe zakończenie lub kontynuowanie gry

Mogą się teraz wydarzyć następujące rzeczy:
- Zaliczenie kampanii ze złym zakończeniem - Stanie się tak jeśli przyczyniliśmy się do śmierci ponad 1000 Mudokonów lub jeśli nie ukończyliśmy co najmniej 12 etapów z pozytywną Quarmą, tzn. ratując co najmniej 80% Mudokonów z danej lokacji. Dla przypomnienia gra wyświetla aktualny stan w menu pauzy, na ekranie podsumowania misji oraz w menu głównym na liście ukończonych etapów (w przykładzie z obrazka do zdobycia pozytywnej Quarmy zabrakło nam 12%).
- Odblokowanie dwóch dodatkowych etapów - Dojdzie do tego jeśli poległo mniej niż 1000 Mudokonów oraz jeśli ukończyliśmy 12, 13, 14 lub wszystkich 15 misji z dodatnią Quarmą. Odblokowane zostaną misje 16 (Brewery) i 17 (Eye of the Storm) powiązane z dobrym zakończeniem gry.
Ważna uwaga - Jeśli mamy więcej niż 3 ukończone etapy z negatywną karmą, to nie musimy rozpoczynać kampanii od nowa. Możemy powtórzyć z poziomu menu głównego te etapy, w których nie zdobyliśmy pozytywnej karmy i ponownie spróbować uratować co najmniej 80% Mudokonów.
Komentarze czytelników
KeiKen Legionista
Nie mogę zrozumieć co tak długo wam zajmuje ukończenie tego tytułu. Chyba pierwszy raz czekam tyle czasu na rzetelną recenzję gry mimo premiery 6kwietnia. Mam nadzieję, że w filmie zostanie wyjaśniona ta kwestia jak i wiele innych związanych z tą grą chociażby to, że nikt na polskim tubie nie zainteresował się jeszcze tym tytułem, ma takie marne noty choć to dobra gra, dziwny sposób na promocje na ps pro gdzie gra jest za darmo. Poczekam jeszcze kilka dni...
PowerBulu Chorąży
trzecia część opisu przejścia misji 15 - The Yards
Brakuje wam 4 sojuszników. Właśnie tych tez mi brakuje i liczyłem że tu znajdę podpowiedź :-(
patrykc25 Junior
Przeszedłem stacje Path w 80 % i nie ładuje następnej misja stacja.konczy się jak powinna abe wskakuje na pociąg i nie ma opcji przejdź do kolejnej misji .... Zna ktoś powód takiej sytuacji
lorak118 Centurion
Kiedy poradnik będzie dostępny do pobrania?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
