
Kuźnia Bohaterów | Akt II - Morska Ostoja | Might & Magic X Legacy
Aktualizacja:
Zadanie możesz otrzymać od Gralkora, Pana Ziemi po wykonaniu zadania "Kłopoty z Żywiołami". Poleci ci żebyś zebrał wszystkie odpryski każdego żywiołu i przynieść tutaj. Dopiero wtedy zostaniesz bohaterem.
Odpryski do znalezienia to:
- Wody
Okruch wody możesz znaleźć w Zapomnianym Mieście niedaleko Morskiej Ostoi. Sam przedmiot spoczywa na 4 poziomie podziemi w sarkofagu(2). Musisz znaleźć złoty klucz(1), który otwiera drzwi do niego. Spoczywa w jednej ze skrzyń.

Gdy już go będziesz miał musisz udać się do kuźni żywiołów i otworzyć barierę. W środku będzie czekała cię mała zagadka. Musisz ustawić dwa tunele tak by kierowały się na fontannę, prawym przełącznikiem zmień kolor podstawy na biały, a lewym spraw by woda leciała jak najmocniej. Wtedy podejdź do samego zbiornika i użyj go.
Za tobą pojawi się Władczyni Wody. Najlepiej rzucić czary wzmacniające przed interakcją. Walka jest o tyle trudna, że przeciwniczka cały czas atakuje obszarowo i bije całkiem mocno. Nie sprawdzają się tutaj czary oparte na powietrzu. Po pokonaniu jej, ta udzieli wam błogosławieństwa, dzięki któremu możesz chodzić po wodzie.
- Ognia
Okruch Ognia możesz znaleźć na 3 poziomie Zapomnianego Miasta, ale drzwi(3) otworzą się tylko wtedy gdy weźmiesz zadanie "Klątwa" i będziesz musiał iść zabić Kryształowego Pająka.
Cytat z zadania "Klątwa":
"Po wejściu do Sali na 3 poziomie miasta, którą otwiera się od dołu mapy czeka cię kilka nieumarłych i Widm, z którymi na poziomie 20+ powinieneś dać sobie radę. W następnym pomieszczeniu czeka na ciebie kryształowy Pająk. Ogromny potwór atakuje z zasięgu za 150-200 obrażeń na czysto i do tego obszarowo. Nie żałuj wiec mikstur leczniczych i regeneracji by posuwać się do przodu. Najważniejsze by wejść z nim w bliski zasięg. Nie bije wtedy obszarowo, a pojedyncze jednostki, chociaż tak samo mocno.
W pewnym momencie będzie się teleportował i ogólnie będzie bardzo ruchliwy. Ma bardzo dużą Odporność, ale życia niezbyt wiele. Dodatkowo dwa razy zamknie cię w klatkach, które trzeba zniszczyć by walczyć z nim dalej.
Najgorszy jest pierwszy moment, w którym musisz dążyć do walki w zwarciu."
Po zabiciu go Okruch(4) będzie w tej Sali po prawej stronie od wejścia.

Udaj się z nim do kuźni by aktywować kolejną zagadkę. Po pokonaniu żywiołaków ognia cofnij się do wejścia twarzą do komnaty i przełącz dźwignię:
Druga prawa
Pierwsza Lewa
Druga Lewa
Potem przejdź przy ścianie prawą stroną i w górę i przełącz ostatnią dźwignię. Wtedy będziesz miał już ułożona drogę do ołtarza. Po wykonaniu interakcji pojawi się boss który jest wielkim Żywiołakiem Ognia. Musisz uważać, bo atakuje krytykami po 300+ i często blokuje. Najlepiej jest tu używać magii wody oraz ataków, których nie może zablokować.
Dodatkowo przyda się zaklęcie Regeneracji oraz parę zaklęć wskrzeszenia na wszelki wypadek.
- Powietrza
Okruch Powietrza można znaleźć na drugim piętrze Jaskini Czaszki(5). Jak tam dotrzeć opisane jest w queście: "Miecz Łowcy Nagród". By go zdobyć będziesz musiał pokonać bossa, który jest syrenką. Jest bardzo niebezpieczna, ponieważ paraliżuje twoich towarzyszy. Najlepiej mieć przy sobie czar uodporniający na ten efekt lub zaklęcie, które wybudza z paraliżu.

Najlepiej tak zablokować przejście by pierw zabić dwie mniejsze syreny, a następnie zabrać się za królową. Jest to kolejny z tych bossów, do których nie należy podchodzić bez Płomiennej Determinacji lub czegoś innego, co uchroni twoje postacie przed paraliżem. Rzuca to bardzo często, ale jeśli posiadasz to zaklęcie to zdobywasz parę tur na dodatkowy atak. Dobrym motywem jest też osłabienie jej pancerza Pryśnięciem Kwasu, oraz Rozbiciem, a następnie atakowaniem wręcz. Jeśli masz dobrych wojowników to powinieneś mocno ją sponiewierać.
Gdy uda ci się ja pokonać dostaniesz z niej Łuk Yumiko, który możesz oddać właścicielce, która jest na powierzchni niedaleko, oraz za zwłokami znajdziesz odprysk ziemi do zadania "Kuźnia Bohaterów".
Gdy będziesz miał już ten kawałek powietrza wróć się do kuźni i znajdź barierę powietrza. Przed nią będą stały dwa żywiołaki Powietrza- elity. Wejście jest na 3 piętrze (nazwa z gry). Żeby w ogóle można było tam wejść, potrzeba złotego klucza który jest w jednej ze skrzyń. Następnie otwierasz drzwi nimi na środku lokacji i następujesz na dwie płyty wewnątrz.
Wtedy będziesz mógł otworzyć drzwi prowadzące do bariery.

Będąc za barierą musisz ułożyć sobie przejście z płyt unoszonych przez powietrze. Właściwa kombinacja płyt to:
Lewa - 1 raz
Środkowa - 3 razy
Prawa - 2 razy
Tył - 4 razy
Gdy użyjesz okruchu, pojawi się kolejny boss, władca powietrza. Zachowuje się dokładnie tak jak elity żywiołów powietrza, a jedynie jego ciosy są silne. Mając zaklęcie regeneracji nie powinieneś mieć z nim żadnych problemów na levelach 20. Warto obniżać mu pancerz, lub zatruwać. Efektywne też są tu zaklęcia ognia.
Po pokonaniu go będziesz mógł używać portali rozrzuconych po mapie.
- Światła
Okruch Światła możesz otrzymać podczas wykonywania zadania "Informator Motrgana", ponieważ sam przedmiot znajduje się na 2 poziomie Domu Faralgana w Karthalu.
By wejść na 2 poziom musisz pociągnąć trzy dźwignie na pierwszym poziomie(stopniowo będą się otwierać komnaty), a w ostatniej w skrzyni znajdziesz klucz na poziom drugi.
Na górze będzie pełno znanych ci przeciwników, ale twoim celem jest pokój ze statuami. Z jednego z nich(anioła) weź zębatkę(6) i wróć do jednego z pokoi, w którym pali się ogień w kominku. Tam na jednej ze ścian będzie nieczynna dźwignia(7), która naprawisz za pomocą zębatki.
Gdy go podniesiesz(8) z otwartego już pokoju pojawi się oczywiście pełno przeciwników, ale to nie będzie nic więcej niż widziałeś wcześniej. Po zabiciu ich wróć do kuźni, a wejście znajdziesz naprzeciwko komnaty Powietrza.
W środku czeka cię kolejna zagadka. Plansza z paroma płytami już włączonymi. Twoim zadaniem jest włączyć je wszystkie.
Plansza musi być zresetowana tak by niebieskie kafle były pod kątem od prawej(dół) do lewej(góra). Resetować ją możesz przyciskiem przy drzwiach wejściowych.

Stojąc na schodach przodem do planszy zacznij chodzić tak:
Przód, przód, tył, tył, tył(na schody), przód, prawo, prawo, przód, przód, lewo, prawo, tył, tył, przód, przód.
Po tej kombinacji wszystko powinno zadziałać i przed tobą bloki powinny ustawić schody do ołtarza. Złóż tam okruch i poczekaj na pojawienie się bossa. Co ciekawe będzie to czarnoskóra władczyni Światła. Oczywiście walczy jak żywiołak światła tylko silniej. Najlepiej atakować ją magia mroku, jeśli nie posiadasz takiej to ataki wszystkie prócz magii światła też będą efektowne.
- Ciemności
Odłamek Ciemności możesz zdobyć podczas Zadania "Wyzwolenie" z 3 aktu. Musisz zejść na poziom drugi Garnizonu, a sam okruch będzie na stole(9), przy którym walczyłeś z bossem minotaurów. Opis przejścia lokacji jest opisany w rozdziale "Wyzwolenie".

W środku czeka na ciebie zabawa z portalami. Wejdź pierw do pierwszego, potem do tego na zachodzi potem do tego na południu mapy, potem od góry do pierwszego, potem do tego w kierunku wschodnim, następnie znów wschód i jeszcze raz.
Dostaniesz się wtedy przed ołtarz ciemności. Umieść tam okruch by zacząć walkę. Nie zdziwi cię fakt, że boss będzie ulepszonym Żywiołakiem Ciemności. Nie warto atakować go magią Ciemności, jednakże magią światła jak najbardziej. Jeśli nie posiadasz jednak takich zaklęć atakuj tym co masz najsilniejsze.
0
- Might & Magic X: Legacy - poradnik do gry
- Might & Magic X: Legacy - poradnik do gry
- Akt II - Morska Ostoja
- Mapa i Questy | Akt II - Morska Ostoja | Might & Magic X Legacy
- Mapa Grani | Akt II - Morska Ostoja | Might & Magic X Legacy
- Kłopoty z Żywiołami | Akt II - Morska Ostoja | Might & Magic X Legacy
- Kuźnia Bohaterów | Akt II - Morska Ostoja | Might & Magic X Legacy
- Haart ma swoje powody | Akt II - Morska Ostoja | Might & Magic X Legacy
- Polowanie na Montbarda | Akt II - Morska Ostoja | Might & Magic X Legacy
- Tajemnica Obelisków | Akt II - Morska Ostoja | Might & Magic X Legacy
- Klątwa | Akt II - Morska Ostoja | Might & Magic X Legacy
- Zakazana Saga | Akt II - Morska Ostoja | Might & Magic X Legacy
- Akt II - Morska Ostoja
- Might & Magic X: Legacy - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany1119640 Junior
Witam
Bardzo proszę o pomoc !
Jak kolega wyżej nie mam zadania informator morgana, niestety nie doczytałem się jak to naprawić, a bez tego nie
mogę wejść do Karthalu i wątek główny się zatrzymał. Jak to naprawić ?
Mam tak samo jak kolega wyżej, nie było informatorki i nie ma dalej przejścia, bo jest zablokowane coś ala fontanną.
Proszę pomóżcie ! :(
davis Legend

Żeby dostać ten quest trzeba zrobić kilka wcześniejszych dla Morgana.
Zobacz sobie w solucji http://www.mightandmagicx.acidcave.net/zadania_-_poradnik.html
zanonimizowany1119640 Junior
Patrzyłem już ten poradnik i niestety mam już wszystko zrobione oprócz zadań w Karthalu ;/
Sam podejrzewam, że to może być przez mój błąd, bo kiedy odnosiłem wcześniej zadanie Morganowi to dałem esc i wyszedłem z dialogu żeby nie dostać expa, bo chciałem założyć nową relikwie żeby ona też dostała doświadczenie.
A teraz nie mam tego zadania w ogóle i w opcjach dialogowych mam tylko mistrz miecza i plotki ;/
Macie może jakiś pomysł żeby to naprawić ?
Artgor2 Legionista
Utknęłam na pierwszym półwyspie i nie mogę przejść na drugą stroną rzeki przy latarni. Nie mam jakiegoś błogosławieństwa. Pliss help !!!
Artgor2 Legionista
jak można zdobyć błogosławieństwo Ylatha proszę pomocy !!!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.