Master of Orion 3: Ustrój
Aktualizacja:
Ustrój polityczny dla imperiów galaktycznych w Master of Orion jest niezmiernie ważny. Wpływa on na wiele czynników kształtujących i określających siłę gospodarki, poziomu zadowolenia społeczeństwa, efektywności przemysłu, czy też dyplomacji. Ważnym elementem w polityce prowadzonych przez Was mocarstw z pewnością będzie utrzymywanie jak największej kontroli nad swym społeczeństwem, czyli ustalanie wysokich wskaźników represyjności władzy w stosunku do obywateli. Oczywiście im większy, tym ich niezadowolenie wzrasta, a co za tym idzie spada efektywność pracy, jak i powstaje możliwość rozruchów, czy buntów. Wysoki wskaźnik "opresometra" jednak powstrzymuje wrogich agentów specjalnych wysyłanych przez nieprzyjacielskie imperia, a jak się będziecie w stanie przekonać, działania wywrotowe i sabotaże na instalacjach wojskowych mogą poważnie zaszkodzić i osłabić państwa przez Was prowadzone.
Oczywiście nie warto zmieniać za często ustroju politycznego, gdyż nawet jedna taka zmiana powoduje dość duży wzrost napięcia wśród społeczeństwa i nie tylko spada produkcja i kurczy się gospodarka w okresie transformacji, ale też już po instalacji nowego rządu, trzeba będzie wydawać znacznie więcej środków na utrzymanie w ryzach swej społeczności, niż przed zmianą.
Jednak, co jest bardzo ciekawym novum, zmiana ustroju politycznego, może skutkować też zmniejszeniem ilości administracji imperialnej, a co za tym idzie jej usprawnieniem, warto więc od czasu do czasu zmieniać profilaktycznie co jakiś czas formy rządów, po krótkim czasie wracając do starego, po to właśnie by zmniejszyć koszta biurokracji. Oczywiście tego typu operacje można realizować skutecznie i bezpiecznie do czasu, kiedy jeszcze jesteśmy w stanie opanować niezadowolenie społeczne wzrastające po każdorazowej zmianie systemu politycznego.
Poniżej chciałbym przedstawić charakterystykę wszystkich typów ustrojowych, ich zalety i wady, szanse i zagrożenia. Formy ustrojowe dzielą się na poszczególne rodzaje:
- absolutystyczne , gdzie do wyboru mamy despocje, monarchię, jej konstytucyjną formę i oligarchię
- reprezentatywne , czyli oligarchię, demokrację, parlamentaryzm i republikę
- kolektywistyczne , czyli rój i unifikację.
- Master of Orion III - poradnik do gry
- Master of Orion 3: Master of Orion 3 - poradnik do gry
- Master of Orion 3: Dyplomacja
- Master of Orion 3: Dyplomacja cd.
- Master of Orion 3: Wywiad
- Master of Orion 3: Ekonomia, plany rozwoju
- Master of Orion 3: Ekonomia, plany rozwoju cd.
- Master of Orion 3: Wojna
- Master of Orion 3: Ustrój
- Master of Orion 3: Ustroje absolutystyczne
- Master of Orion 3: Ustroje reprezentatywne
- Master of Orion 3: Ustroje kolektywistyczne
- Master of Orion 3: Rasy humanoidalne (Ludzie, Evoni, Psilonie)
- Master of Orion 3: Rasy cybernetyczne (Meklarzy, Cynoidzi)
- Master of Orion 3: Saurianie (Sakkra, Raas, Grendarl)
- Master of Orion 3: Icthytosianie (Trilarianie, Nommo)
- Master of Orion 3: Ethereanie (Ismaeis, Eoladi)
- Master of Orion 3: Geodic (Silicoid)
- Master of Orion 3: Rasy insektoidalne (Klackon, Tachidi)
- Master of Orion 3: Harvester (Ithkulowie)
- Master of Orion 3: Master of Orion 3 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
