Master of Orion 3: Ekonomia, plany rozwoju cd.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Otóż można z dużą pewnością powiedzieć, że planetarni gubernatorzy nie wybierają żadnego pojedynczego planu odrzucając pozostałe, nie ma też jakiejś specjalnej hierarchii ważności, np. kategorii "wszystkie planety" wykluczającej pozostałe. To, co komputerowi pomocnicy robią to łączą poszczególne plany i wyliczając ilość poszczególnie powtarzających się priorytetów (chodzi mi tu o np. wydobycie, przemysł, badania, wojskowość itp.) i ich miejsce na liście priorytetów (pierwszo-, drugo-, trzecio-rzędność) ustalają tabelę ważności poszczególnych priorytetów.

Planety mogą spełniać warunki wielu, 5-6 a nawet większych ilości kategorii, jednak tak naprawdę mają przydzielone tylko dwie z nich na ekranie planety. Czyli np. planeta będąca "słodkim miejscem", "ważną" i "bogatą w surowce naturalne" tak naprawdę będzie oznaczona z pominięciem tego pierwszego czynnika ją wyróżniającego, mimo że de facto słodkim miejscem ona będzie. Co wtedy...? Są dwie szkoły, jedna mówi że komputer bierze pod uwagę wszystkie teoretycznie możliwości przyporządkowania każdej planety i z tych ustala ważność priorytetów, druga mówi, że komputer bierze pod uwagę kategorię "wszystkie planety" i dwie ustalane na ekranie planetarnym, które możemy dowolnie zmieniać. Według moich obserwacji to drugie rozwiązanie się bardziej sprawdza i tak naprawdę nasi gubernatorzy biorą pod uwagę co najwyżej trzy kategorie DevPlanów mimo, że dana planeta może "podchodzić" jeszcze po kilka kolejnych.

Poniżej prezentuje tabelkę skonstruowaną na podstawie wyjaśnień jednego z twórców Master of Orion 3 Toma Hughesa prezentującą ciekawe zależności ekonomiczne:

Towar

Wytwarzany przez

Zużywany przez

Przez zużycie powstaje

Żywność

Żywnościowe DEA

Mieszkańców

Życie, przemysł, AU

  

Przemysłowe DEA

Przemysł, AU

   

AU (Nadwyżki sprzedawane)

Minerały

Wydobywcze DEA

Mieszkańców (Geodecie i Cyberentyci)

Życie, przemysł, AU

  

Przemysłowe DEA

Przemysł, AU

   

AU (Nadwyżki sprzedawane)

Przemysł

Populacja

AU

Punkty produkcyjne, zanieczyszczenia

 

Przemysłowe DEA

  

Tuby testowe

Populacja

AU

Punkty technologiczne

 

Badawcze DEA

  

Punkty Produkcyjne

Przemysł

Budowniczych

Konstrukcja statków, wojsk, budynków itp.

 

AU

  

Punkty badawcze

Tuby testowe

Naukowców

Technologie

 

AU

  

AU

Mieszkańcy

Utrzymanie

 
 

Wszystkie DEA

Oczyszczanie

 
  

Punkty produkcyjne

 
  

Punkty badawcze

 
  

Teraformizacja

 

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2005-01-10
12:37

zanonimizowany193037 Junior

😁

Super!!!

Komentarz: zanonimizowany193037

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl