Master of Orion 3: Ekonomia, plany rozwoju cd.
Aktualizacja:
Otóż można z dużą pewnością powiedzieć, że planetarni gubernatorzy nie wybierają żadnego pojedynczego planu odrzucając pozostałe, nie ma też jakiejś specjalnej hierarchii ważności, np. kategorii "wszystkie planety" wykluczającej pozostałe. To, co komputerowi pomocnicy robią to łączą poszczególne plany i wyliczając ilość poszczególnie powtarzających się priorytetów (chodzi mi tu o np. wydobycie, przemysł, badania, wojskowość itp.) i ich miejsce na liście priorytetów (pierwszo-, drugo-, trzecio-rzędność) ustalają tabelę ważności poszczególnych priorytetów.
Planety mogą spełniać warunki wielu, 5-6 a nawet większych ilości kategorii, jednak tak naprawdę mają przydzielone tylko dwie z nich na ekranie planety. Czyli np. planeta będąca "słodkim miejscem", "ważną" i "bogatą w surowce naturalne" tak naprawdę będzie oznaczona z pominięciem tego pierwszego czynnika ją wyróżniającego, mimo że de facto słodkim miejscem ona będzie. Co wtedy...? Są dwie szkoły, jedna mówi że komputer bierze pod uwagę wszystkie teoretycznie możliwości przyporządkowania każdej planety i z tych ustala ważność priorytetów, druga mówi, że komputer bierze pod uwagę kategorię "wszystkie planety" i dwie ustalane na ekranie planetarnym, które możemy dowolnie zmieniać. Według moich obserwacji to drugie rozwiązanie się bardziej sprawdza i tak naprawdę nasi gubernatorzy biorą pod uwagę co najwyżej trzy kategorie DevPlanów mimo, że dana planeta może "podchodzić" jeszcze po kilka kolejnych.
Poniżej prezentuje tabelkę skonstruowaną na podstawie wyjaśnień jednego z twórców Master of Orion 3 Toma Hughesa prezentującą ciekawe zależności ekonomiczne:
Towar | Wytwarzany przez | Zużywany przez | Przez zużycie powstaje |
Żywność | Żywnościowe DEA | Mieszkańców | Życie, przemysł, AU |
Przemysłowe DEA | Przemysł, AU | ||
AU (Nadwyżki sprzedawane) | |||
Minerały | Wydobywcze DEA | Mieszkańców (Geodecie i Cyberentyci) | Życie, przemysł, AU |
Przemysłowe DEA | Przemysł, AU | ||
AU (Nadwyżki sprzedawane) | |||
Przemysł | Populacja | AU | Punkty produkcyjne, zanieczyszczenia |
Przemysłowe DEA | |||
Tuby testowe | Populacja | AU | Punkty technologiczne |
Badawcze DEA | |||
Punkty Produkcyjne | Przemysł | Budowniczych | Konstrukcja statków, wojsk, budynków itp. |
AU | |||
Punkty badawcze | Tuby testowe | Naukowców | Technologie |
AU | |||
AU | Mieszkańcy | Utrzymanie | |
Wszystkie DEA | Oczyszczanie | ||
Punkty produkcyjne | |||
Punkty badawcze | |||
Teraformizacja |
- Master of Orion III - poradnik do gry
- Master of Orion 3: Master of Orion 3 - poradnik do gry
- Master of Orion 3: Dyplomacja
- Master of Orion 3: Dyplomacja cd.
- Master of Orion 3: Wywiad
- Master of Orion 3: Ekonomia, plany rozwoju
- Master of Orion 3: Ekonomia, plany rozwoju cd.
- Master of Orion 3: Wojna
- Master of Orion 3: Ustrój
- Master of Orion 3: Ustroje absolutystyczne
- Master of Orion 3: Ustroje reprezentatywne
- Master of Orion 3: Ustroje kolektywistyczne
- Master of Orion 3: Rasy humanoidalne (Ludzie, Evoni, Psilonie)
- Master of Orion 3: Rasy cybernetyczne (Meklarzy, Cynoidzi)
- Master of Orion 3: Saurianie (Sakkra, Raas, Grendarl)
- Master of Orion 3: Icthytosianie (Trilarianie, Nommo)
- Master of Orion 3: Ethereanie (Ismaeis, Eoladi)
- Master of Orion 3: Geodic (Silicoid)
- Master of Orion 3: Rasy insektoidalne (Klackon, Tachidi)
- Master of Orion 3: Harvester (Ithkulowie)
- Master of Orion 3: Master of Orion 3 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
