Mass Effect PC: Cytadela Zadania cz.3
Aktualizacja:
3.14. Dane dla Shellsa
Podczas ponownej wizyty we Fluksie (po ukończeniu 3.11. Siostra Rity ) będziemy świadkami sceny, w której ochroniarze wyrzucają z klubu Schellsa. Kiedy z nim porozmawiamy (C4-3 ), dowiemy się, że pracuje nad systemem, który pozwoli wygrywać w kwazara. Potrzebuje jednak jeszcze pięciu zapisanych zwycięskich sesji z automatem, by móc go opracować. Prosi nas o pomoc. Kiedy się zgodzimy, otrzymamy urządzenie. Wraz z nim udajemy się na piętro kasyna (C4-1 ) i gramy na automatach, uważając na to, by właściciel nas nie złapał (po prostu nie należy przesadzić z liczbą wygranych - po siódmej zostaniemy przyłapani). Po pięciokrotnym wybraniu pieniędzy wychodzimy na zewnątrz i oddajemy urządzenie Schellsowi. Takie rozwiązanie sprawy przyniesie nam kilka punktów renegata. Jeżeli wolimy grać jako idealista, powinniśmy po wzięciu urządzenia i wejściu na piętro Fluksu (C4-1 ), porozmawiać z właścicielem i przekazać mu aparat.
![W poczekalni biur SOC-u (C3-2 ) usłyszymy pewną ciekawą rozmowę - [3. Cytadela] Zadania cz.3 - Mass Effect - PC - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/758/150467406.jpg)
3.15. Lęki Jahleeda
W poczekalni biur SOC-u (C3-2 ) usłyszymy pewną ciekawą rozmowę. Po jej zakończeniu możemy podejść do Jahleeda, by dowiedzieć się szczegółów. Dzięki temu otrzymamy kolejne zadanie. Tym razem musimy przekonać się, czy rzeczywiście Chorban czyha na jego życie. W tym celu musimy z nim porozmawiać. Znajdziemy go na dolnym rynku (C6-3 ).
Jak się okaże, to ten sam obcy, który zlecił nam skanowanie opiekunów. Jeżeli wcześniej podjęliśmy się zadania 3.7. Przeskanuj opiekunów , od niego dowiemy się, że Jahleed jest potrzebny do przeanalizowania danych, które zbierzemy. Jeżeli zdecydujemy się na pomoc, będziemy musieli wrócić do Jahleeda i mu o wszystkim opowiedzieć. Kiedy dowie się, że ma dodatkowych wspólników, postanowi nie chować już dłużej urazy do Chorbana.
Jeżeli wcześniej nie rozmawialiśmy z Chorbanem (3.7. Przeskanuj opiekunów ), musimy nastawić się na walkę. Dopiero po zabiciu jego ochroniarzy uda nam się poznać prawdę.
Uwaga! Jeżeli do tego momentu nie uporamy się z przeskanowaniem opiekunów (3.7. Przeskanuj opiekunów ), w dalszym ciągu będziemy mogli to zrobić, jednak otrzymamy za to punkty renegata. Idealiści powinni zrezygnować z zadania albo zakończyć je wcześniej.
3.16. Zaginieni badacze [niezbadany świat]
Kiedy już Rada nada nam nową funkcję (3.1. Zdemaskuj Sarena ), podczas jednej z jazd windą usłyszymy informację radiową o naukowcach zaginionych w gromadzie Hades Gamma. Sprawa wygląda podejrzanie. Warto byłoby ją sprawdzić (13.7.1.1 ).
3.17. Wrogie przejęcie [niezbadany świat]
Kiedy już otrzymamy nowe stanowisko (3.1. Zdemaskuj Sarena ), naprzeciwko wejścia do Emporium (C1-8 ) spotkamy Helenę Blake (C1-9 ). Powierzy nam misję wyeliminowania dwóch potężnych szefów światka przestępczego. Obaj przebywają w swoich dobrze chronionych siedzibach na odległych planetach (13.6.1.1, 13.7.3.1.) . Po wykończeniu bossów syndykatu pozostanie nam polecieć do kryjówki Blake (13.9.1.1 .).
Uwaga! Grając jako idealista powinniśmy odrzucić zlecenie, mówiąc, że go nie wykonamy. Blake i tak poda nam koordynaty, a my zdobędziemy nieco punktów moralności.
3.18. Wieszcz z Prezydium
W Prezydium, w pobliżu wejścia do Okręgów, spierają się ze sobą oficer SOC i obcy (C1-10 ). Kiedy porozmawiamy z nimi, dowiemy się, że obcy jest pastorem, który próbuje publicznie szerzyć swoją wiarę bez odpowiedniego zezwolenia. Nasze zadanie jest proste: musimy namówić pastora lub oficera do tego, by zaprzestali sporu. Przydatna będzie umiejętność urok/zastraszanie.
3.19. Doktor Michel
Kiedy już uratujemy Tali (3.1. Zdemaskuj Sarena ) i ponownie wybierzemy się do Kliniki medycznej (C7-1 ), zastaniemy dr Michel podczas niezbyt przyjemnej rozmowy. Jeżeli wypytamy lekarkę o szczegóły, powie nam, że jest szantażowana. Po tym, kiedy zaofiarujemy się pomóc, dowiemy się, że powinniśmy iść na dolny Rynek i porozmawiać z kupcem imieniem Morlan (C6-S ).
Kiedy tam się udamy i powiemy, że przychodzimy w sprawie dr Michel, pojawi się wynajęty kroganin. W trakcie rozmowy możemy posłużyć się naszym darem przekonywania (urok/zastraszanie), by odwieść go od zamiaru nękania lekarki. Innym rozwiązaniem jest walka, w ten sposób jednak nie uzyskamy żadnych punktów idealisty/renegata.
![Po załatwieniu sprawy wracamy do dr Michel (C7-1 ) i mówimy jej, że już nie musi się martwić - [3. Cytadela] Zadania cz.3 - Mass Effect - PC - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/758/150467421.jpg)
Po załatwieniu sprawy wracamy do dr Michel (C7-1 ) i mówimy jej, że już nie musi się martwić.
Możemy również wypytać ją o Banesa, o którym wspomniał kroganin. Lekarka powie, że mężczyzna podjął się ostatnio jakiegoś zlecenia wojskowego. Dalszych informacji może udzielić nam kapitan Anderson (po tym, kiedy otrzymamy już dowództwo nad Normandią, znajdziemy go w Dokach). Ten jednak odeśle nas do admirała Kahoku (C2-4 ). W efekcie otrzymamy kolejne zadanie (3.20. Zaginieni marines ). Jeżeli nie jesteście zainteresowani historią Banesa, możecie od razu iść do Kahoku. Efekt będzie ten sam.
3.20. Zaginieni Marines [niezbadany świat]
Kiedy już Rada zatrudni nas na nowym stanowisku, w Wieży natkniemy się na admirała Kahoku (C2-4 ). Dowiemy się od niego, że niepokoi się brakiem kontaktu z pewną grupą zwiadowczą. Jeżeli zgodzimy się mu pomóc, dowiemy się, że powinniśmy szukać ich w systemie Sparta, w gromadzie Artemis Tau (13.3.4.1. ).
Po wykonaniu zadania wracamy do Cytadeli, by poinformować admirała o losie jego żołnierzy.
Uwaga! Wykonanie tej misji umożliwi podjęcie się zadania Cerberus (13.16.3.1. ).
3.21. Korsarze [niezbadany świat]
Kiedy już Rada zatrudni nas na nowym stanowisku (3.1. Zdemaskuj Sarena ), w Wieży spotkamy mężczyznę imieniem Garoth (C2-3 ). Początkowo nie będzie miał nam za wiele do powiedzenia, ale kiedy zaczniemy drążyć temat, dowiemy się, że jego brat lecący na statku Majesty zaginął gdzieś na Xawin, w systemie Strenuus, mgławicy Końskiego Łba. Obiecujemy, że dowiemy się, co stało się z jego bratem (13.9.3.1 ).
Po powrocie z planety Xawin udajemy się do Garotha i informujemy go o losie brata.
3.22. Zakładnik [niezbadany świat]
Po tym, kiedy przekonamy Radę o winie Sarena (3.1. Zdemaskuj Sarena ), podczas którejś z jazd windą w Cytadeli będziemy mieli możliwość posłuchać wiadomości na temat porwania przewodniczącego Parlamentarnej Podkomisji ds. Studiów nad Nadludźmi. Zakładnik przetrzymywany jest w porzuconym frachtowcu w systemie Farinata, w gromadzie Hades Gamma (13.7.4.1 ).
- Mass Effect - PC - poradnik do gry
- Mass Effect PC: Poradnik do gry
- Mass Effect PC: Poradnik do gry - Bohater
- Mass Effect PC: Moralność w Mass Effect
- Mass Effect PC: Perswazja
- Mass Effect PC: Istotne talenty
- Mass Effect PC: Przedmioty
- Mass Effect PC: Producenci sprzętu
- Mass Effect PC: Walka
- Mass Effect PC: Poziom trudności
- Mass Effect PC: Uwagi końcowe
- Mass Effect PC: Prolog Normandia
- Mass Effect PC: Eden Prime Powierzchnia
- Mass Effect PC: Eden Prime Port
- Mass Effect PC: Cytadela Opis
- Mass Effect PC: Cytadela Mapy - Prezydium, Wieża, Akademia SOC
- Mass Effect PC: Cytadela Mapy - Flux, dostęp do Okręgów, Okręgi, Doki
- Mass Effect PC: Cytadela Zadania cz.1
- Mass Effect PC: Cytadela Zadania cz.2
- Mass Effect PC: Cytadela Zadania cz.3
- Mass Effect PC: Normandia Mapy 1 zadania
- Mass Effect PC: Therum - Liara T'Soni Powierzchnia Therum
- Mass Effect PC: Therum - Liara T'Soni Wejście do ruin
- Mass Effect PC: Therum - Liara T'Soni Ruiny
- Mass Effect PC: Feros 1. Nadzieja Zhu (Mapy)
- Mass Effect PC: Feros 1. Nadzieja Zhu (Zadania)
- Mass Effect PC: Feros 2. Niebostrada
- Mass Effect PC: Feros 3. ExoGeni (Mapy)
- Mass Effect PC: Feros 3. ExoGeni (Zadania)
- Mass Effect PC: Feros 4. Powrót do Nadziei Zhu
- Mass Effect PC: Feros 5. Torian
- Mass Effect PC: Feros 5. Matecznik Toriana (Mapy)
- Mass Effect PC: Feros 5. Matecznik Toriana (Zadania)
- Mass Effect PC: Noveria 1. Port Hanshan (Mapy)
- Mass Effect PC: Noveria 1. Port Hanshan (Zadania cz.1)
- Mass Effect PC: Noveria 1. Port Hanshan (Zadania cz.2)
- Mass Effect PC: Noveria 2. Droga na Szczyt
- Mass Effect PC: Noveria 3. Szczyt 15 - Droga na Stację Szczelinową (Mapy)
- Mass Effect PC: Noveria 3. Szczyt 15 - Droga na Stację Szczelinową (Zadania)
- Mass Effect PC: Noveria 3. Szczyt 15 - Kolejka
- Mass Effect PC: Noveria 4. Stacja Szczelinowa 1 underlaby (Mapy)
- Mass Effect PC: Noveria 4. Stacja Szczelinowa 1 underlaby (Zadania cz.1)
- Mass Effect PC: Noveria 4. Stacja Szczelinowa 1 underlaby (Zadania cz.2)
- Mass Effect PC: Powrót na Cytadelę Mapy
- Mass Effect PC: Powrót na Cytadelę Zadania
- Mass Effect PC: Virmir 1. Dojazd do obozu salarian
- Mass Effect PC: Virmir 2. Atak na bazę
- Mass Effect PC: Virmir 3. Baza - eksploracja (Mapy)
- Mass Effect PC: Virmir 3. Baza - eksploracja (Zadania)
- Mass Effect PC: Cytadela raz jeszcze Opis
- Mass Effect PC: Ilos 1. W głąb ruin
- Mass Effect PC: Ilos 2. Archiwa
- Mass Effect PC: Ostateczna bitwa 1. Droga na Wieżę
- Mass Effect PC: Ostateczna bitwa 2. Ostateczna konfrontacja
- Mass Effect PC: Niezbadany świat Informacje wstępne
- Mass Effect PC: Niezbadany świat Argos Rho
- Mass Effect PC: Niezbadany świat Mgławica Armstronga
- Mass Effect PC: Niezbadany świat Artemis Tau
- Mass Effect PC: Niezbadany świat Attican Beta
- Mass Effect PC: Niezbadany świat Gromada Exodus
- Mass Effect PC: Niezbadany świat Gemini Sigma
- Mass Effect PC: Niezbadany świat Hades Gamma
- Mass Effect PC: Niezbadany świat Hawking Eta
- Mass Effect PC: Niezbadany świat Mgławica Końskiego Łba
- Mass Effect PC: Niezbadany świat Pogranicze Keplera
- Mass Effect PC: Niezbadany świat Gromada lokalna
- Mass Effect PC: Niezbadany świat Rdzawe Morze
- Mass Effect PC: Niezbadany świat Pangea
- Mass Effect PC: Niezbadany świat Sentry Omega
- Mass Effect PC: Niezbadany świat Styx Theta
- Mass Effect PC: Niezbadany świat Mgławica Węża
- Mass Effect PC: Niezbadany świat Gromada Vogayer (Podróżnik)
- Mass Effect PC: Misje związane z pochodzeniem
- Mass Effect PC: Misje zbierackie Medaliony Ligi, Salariańskie ID, Insygnia turian
- Mass Effect PC: Misje zbierackie Ziemie rzadkie
- Mass Effect PC: Misje zbierackie Metale lekkie
- Mass Effect PC: Misje zbierackie Metale 101ężkie
- Mass Effect PC: Misje zbierackie Złoża gazu, Dyski z danymi protean, Zapiski matki
- Mass Effect PC: Osiągnięcia (Achievementy)
- Mass Effect PC: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
bardzo fajny poradnik acz mam jedną uwagę w poradniku jest napisane że aby uzyskać dostęp do misji Wrexa i Garrusa trzeba z nimi rozmawiać po misjach głównych a tak długo czekać nie trzeba bo wystarczy wykonać kilka misji pobocznych ( takich jak Psy Hadesu) po których możemy systematycznie z nimi rozmawiać a w końcu uzyskać dostęp do tych misji. Taka uwaga jak ktoś jeszcze gra.
fajny poradnik bardzo pomocny a z drugiej strony nie prowadzi za rączkę ;)
Świetny poradnik i jeszcze do gry w platynowej kolekcji dodają bardzo ładnie wydrukowany!
Cliffton ---> tu są komentarze również do poradnika drukowanego.
ROJO [Gry-online] --> w głównym menu w opcjach jest zakładka osiągnięcia
Przecież do gry jest dołączony poradnik? Z dokładnym opisem przejścia misji? Po co tu kolejny?
Witajcie. Mam tą samą prośbę co yashan - gdzie podana jest lista osiągnięć? Z góry dzięki za pomoc!
Siema
Gdzie można sprawdzić jakie osiągnięcia się osiągnęło?
Gry na PC oficjalnie jeszcze w polsce nie ma, a poradnik już jest w archiwum :D Taak :D Dziwne że za forum jeszcze nie trzeba płacić ;P
nie - dlatego są błędy
na przykład - w wersji PC da się wydawać indywidualne rozkazy
Czy jest jakaś różnica między tym poradnikiem a poradnikiem z wersji na x360???
I tak dosyć już w języku polskim tych wszystkich anglicyzmów. A pytam się, czemu po prostu nie pisać "osiągnięcia"? Tak samo długie, a nikt nie ma wątpliwości. A co do liczby mnogiej... po naszemu zawsze musi się ona kończyć samogłoską - zresztą jak się tego nie stosuje, to potem i tak wychodzi, że wszyscy piszą, że grają w "Simsy", a nie "Sims".
Tu nie chodzi o bycie językowym purystą, tylko uznałem to za literówkę, bo autor chciał chyba wstawić tam angielskie słowo.
kastore -->
Trochę racji masz, deczko niezgrabne to sformułowanie. Tyle, że jak na językowego purystę sam jesteś niekonsekwentny. Zdania zaczyna się wielką literą. Oznajmujące kończy kropką.
Jakby ktoś napisał dópa też byś powiedział, że i tak wiadomo o co chodzi?
ostatnia strona
Osiągnięcia (Achievementy)
co to są Achievementy? może Achievements powinno być.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
