LEGO Skywalker Saga: Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party) - solucja, opis przejścia
Ta strona poradnika do LEGO Star Wars Skywalker Saga zawiera opis przejścia poziomu Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party) z epizodu 4.
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry LEGO Skywalker Saga możecie znaleźć pierwszą część opisu przejścia epizodu 4 (Nowa nadzieja). Poniższa solucja opisuje poziom Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party). Dowiecie się m.in. jak rozwiązać zagadkę z elektrycznością, co zbudować z klocków - działko laserowe czy wodne, a także jak uciec do kapsuły ratunkowej w scenie C-3PO i R2-D2.
Uwaga - Poniższy opis przejścia skupia się na zaliczeniu epizodu 4 w trybie fabularnym (Story Mode). Nie uwzględnia on sekretów i znajdziek, które dokładnie opisaliśmy na osobnych stronach poradnika. Proponujemy najpierw zaliczyć wszystkie etapy w trybie fabularnym i dopiero wtedy zainteresować się nimi w trybie gry swobodnej (Free Play).
- Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party) - wyzwania
- Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party) - Leia i Antilles
- Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party) - C-3PO i R2-D2
Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party) - wyzwania

Poziom ten posiada 3 wyzwania:
- Czasem sam siebie zadziwiam (Sometimes I Amaze Myself) - Musicie pokonać wroga, używając wybuchowego kanistra. To bardzo łatwe zadanie. W trakcie przechodzenia etapu możecie zauważać czerwone kanistry na ścianach (przykładowy zaznaczyliśmy na powyższym obrazku). Pierwsze takie obiekty możecie znaleźć już na początku etapu, po napotkaniu pierwszych szturmowców. Trafcie w jeden z kanistrów, gdy w pobliżu rozstawią się jacyś przeciwnicy.
- Sugeruję nową strategię (I Suggest a New Strategy) - Musicie pokonać szturmowca, używając jego własnej broni. Wyzwanie możecie zdobyć pod koniec misji sterując C-3PO. Natraficie na panel kontrolny pozwalający przejąć zdalnie kontrolę nad wieżyczką - uwzględniliśmy to w opisie przejścia.

- Podróż w próżnię (Vacuumed Up!) - Musicie wyrzucić szturmowców w kosmos. Okazja do zdobycia wyzwania pojawi się po dotarciu do rozwidlenia pozwalającego wybrać co ma zostać zbudowane. Musicie zbudować prawy obiekt - działko wodne (powyższy obrazek). Dotrzecie dzięki temu do terminalu pozwalającego otworzyć śluzę i wyrzucić wrogów w przestrzeń kosmiczną. Wybór ten dokładniej omówiliśmy w opisie przejścia.
Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party) - Leia i Antilles

W przypadku epizodu 4 od razu rozpoczniecie jego pierwszy poziom. Możecie kontrolować dowolną postać, gdyż obie z nich dysponują identycznymi umiejętnościami. Musicie rozpocząć starania o wydostanie się ze statku z planami Gwiazdy Śmierci.
Niedługo po rozpoczęciu przeprawy przez statek dojdzie do pierwszego spotkania ze szturmowcami. W trakcie tej oraz niektórych kolejnych walk możecie korzystać z zasłon. Możecie pozostawać za "początkową" zasłoną lub docierać do ścian oznaczonych niebieskimi paskami (nie możecie rozstawiać się za każdą ścianą). Strzelanie zza zasłon ogranicza oczywiście ryzyko trafienia. Celujcie bezpośrednio w szturmowców lub w czerwone kanistry na ścianach. Wrogowie będą próbowali odbudowywać własne zasłony. Radzimy celować bezpośrednio w nich po to żeby szybciej zakończyć bitwę.
Podczas tej i kolejnych walk szturmowcy mogą rzucać granatami. Możecie eliminować ich zanim wykonają rzut. Jeśli z tym nie zdążycie, to ucieknijcie z obszaru oznaczonego czerwonymi paskami, w którym granat będzie miał eksplodować.

Bitwę zakończy pojawienia się Dartha Vadera, przy czym wznowicie od razu zmagania w nowym miejscu.
Obok bohaterów znajdują się zamknięte drzwi. Zainteresujcie się górnym zaczepem z powyższego obrazka, który można złapać. Odsłonicie małą tarczę, w którą musicie trafić z blastera.
Spodziewajcie się napotykania kolejnych szturmowców.

Podążajcie dalej odgórnie narzuconą ścieżką. Wasza postać w pewnym momencie spadnie na niższy poziom po zawaleniu się podłogi. Dotrzecie do obszaru z elektrycznością, w którym do rozwiązania jest nieco większa zagadka.
Użyjcie pierwszej postaci do złapania się lewego zaczepu (powyższy obrazek). Odsłonicie w tej sposób rączkę, do której można doskoczyć.

Przełączcie się na drugiego bohatera, omińcie dziurę w podłodze i dotrzyjcie do pokazanych na obrazku drzwi z terminalem. Musicie wejść w interakcję z terminalem i rozwiązać prostą zagadkę polegającą na wciskaniu przycisków pojawiających się na ekranie. Odblokujecie drzwi.

Wyruszcie dalej korytarzem, docierając do drugiej dziury w podłodze. Wskoczcie do niej i dotrzyjcie do obszaru z elektrycznością od drugiej strony. Możecie złapać się rączki z powyższego obrazka. Umożliwi to obu bohaterom przejście dalej.

Za szklaną ścianą pojawi się Darth Vader, ale nie musicie obawiać się walki z nim. Dotrzecie do miejsca, w którym dalsze przejście zablokują płomienie z uszkodzonej rury.
Wyrwijcie fragment prawej ściany. Możecie w tym miejscu przystąpić do budowania przytrzymując wskazany przycisk, przy czym możecie zbudować tylko 1 obiekt spośród dwóch możliwych - musicie w tym celu wybrać lewy lub prawy kierunek.

Lewym obiektem do zbudowania będzie działko laserowe (Laser Turret). Możecie użyć tego działka do zniszczenia uszkodzonych drzwi, a następnie do ostrzelania znajdujących się w sąsiednim korytarzu szturmowców. Wybranie tego wariantu nie doprowadzi ponadto do otwarcia śluzy i nie musicie obawiać się związanego z tym ryzyka wyssania w przestrzeń kosmiczną.

Prawym obiektem do zbudowania będzie działko wodne (Water Cannon). Może ono posłużyć do ugaszenia pożaru i odblokowania prawego korytarza. Doprowadzi Was on do interaktywnego terminalu ze znaną zagadką z wybierania symboli.
Zaliczenie zagadki doprowadzi do otwarcia śluzy i musicie bronić się przed wyssaniem w kosmos - wciskajcie w tym celu widoczny na ekranie przycisk. Śluza po chwili ponownie zamknie się.

Niezależnie od wybranego wariantu możecie kontynuować przemarsz przez statek. Po dotarciu do nowych zamkniętych drzwi w znany sposób złapcie za 2 zaczepy przy suficie, a następnie trafcie z blasterów w odsłonięte w ten sposób tarcze.
W kolejnym pomieszczeniu rozprawcie się na początek ze szturmowcami. Musicie tu zbudować platformę z hologramem, a następnie zacząć ją przepychać.

Platforma z hologramem musi zostać najpierw przepchnięta w lewo, a następnie w prawo. W obu przypadkach musicie jej użyć jak trampoliny i doskoczyć do górnych półek. Na każdej z nich znajdziecie dźwignię.
Pociągnięcie za obie dźwignie odblokuje centralne drzwi i pozwoli Wam wyruszyć w dalszą podróż. Kierujcie się w stronę widocznego w oddali R2-D2.
Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party) - C-3PO i R2-D2

W drugiej części poziomu grywalnymi postaciami będą C-3PO i R2-D2, zaś Waszym zadaniem będzie dotarcie do kapsuły ratunkowej.
Wyruszcie liniowym korytarzem i unikajcie kontaktu ze zwisającymi kablami. Dotrzecie do rozwidlenia z powyższego obrazka. Możecie tu wybrać jedną z dwóch możliwych ścieżek (lub sprawdzić obie, jeśli macie na to ochotę).

Żółty terminal zarezerwowany jest dla C-3PO. Powinniście w pierwszej kolejności wybrać ikonę działka - pozwoli to Wam zdalnie przejąć nad nim kontrolę i ostrzelać szturmowców z pomieszczenia kontrolnego. Możecie następnie wybrać ikonę alarmu żeby odblokować lewe przejście.

Niebieski terminal zarezerwowany jest dla R2-D2. Droid ten ma swoje unikalne mini-gry, w których Waszym zadaniem jest obracanie pierścieniami (możecie przełączać się pomiędzy nimi). Waszym zadaniem jest dopasowanie do siebie wszystkich pierścień i rozwiązanie dla tej konkretnej zagadki prezentuje dołączony obrazek. Pierwsza wersja tej mini-gry jest bardzo łatwa, ale spodziewajcie się odnajdywania trudniejszych zagadek mających większą liczbę pierścieni i/lub połączone ze sobą pierścienie.

W przypadku wybrania ścieżki R2-D2 możecie dodatkowo przetestować skradanie się droidami. Napotykane inne droidy nie będą Was atakowały, jeśli nie zostaną sprowokowane. Omińcie czarne droidy przeskakując nad jednym z nich i omijając również nowe wiszące kable.

Podróżujcie kolejnymi korytarzami - w bocznych pomieszczeniach mogą załączać się zabawne scenki ze szturmowcami, ale oglądanie ich i atakowanie szturmowców jest opcjonalne.
W końcowej części korytarza musicie zbudować niebieski terminal dla R2-D2. Pozwoli to Wam przystąpić do nowej mini-gry z pierścieniami. Jej zaliczenie odblokuje dostęp do kapsuły ratunkowej i zaliczycie misję.
0
- LEGO Skywalker Saga - poradnik do gry
- LEGO Skywalker Saga: Opis przejścia
- LEGO Skywalker Saga: Epizod 4 - Nowa nadzieja
- LEGO Skywalker Saga: Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party) - solucja, opis przejścia
- LEGO Skywalker Saga: Sterta złomu (Hunk of Junk) - solucja, opis przejścia
- LEGO Skywalker Saga: Oca-lei-nie (Best Leia'd Plans) - solucja, opis przejścia
- LEGO Skywalker Saga: Też mi ratunek (This is Some Rescue) - solucja, opis przejścia
- LEGO Skywalker Saga: Trzymaj się celu (Stay on Target) - solucja, opis przejścia
- LEGO Skywalker Saga: Epizod 4 - Nowa nadzieja
- LEGO Skywalker Saga: Opis przejścia
Komentarze czytelników
przemyslaww2 Junior
W poziomie "ambasadorze, to abordarz" nie zalicza mi wyzwania "sugeruję nową strategię", a w ostatnim etapie Nowej Nadzieii, gdzie latam x wingiem nie zalicza mi wyzwania gdzie trzeba robić beczki aby unikać trafienia. W obu etapach nie mogę zaliczyć wyzwań ani w trybie fabularnym ani w grze swobodnej. Zależy mi aby mieć 100 %.
laloczekv Junior
Z jakiegoś powodu po zakończeniu misji "działalność gospodarcza" nie moge odebrać klocka bo w pokoju nic nie ma, miał ktoś już taki problem ?
Kapi5 Junior
Mam problem z wyzwaniem uwaga na nogi w misji wielką puszka zgnieciona choć zgniotłem 10 szturmowców nie zalicza mi
user7937887643 Junior
Mam pada z genesisa Mangan 200 i nie wychwytuje mi go gra. W innych grach lego normalnie mogę sobie nadpisać kontrolsy ale w lego saga skywalkerów nie mogę zrobić niczego. Czy muszę kupić kolejnego pada ? Czy da się to jakoś inaczej załatwić np przez jakiś emulator czy coś w tym stylu ?
krisk85156242d1 Junior
Ja nie potrafię tej babki wyciągnąć z dziury bo nie ma te opcji do wybrania żeby ją sterować.. Mimo ułożenia schodów nie da się jej "do głowy wejść... "
Horim Junior
Witam mam problem takiej natury: Odebrałem gierkę za free na Epic Games. Po odpaleniu gierki wciskam nową grę, wybieram miejsce na zapis po czym dosłownie nie dzieje się nic. Wisi tylko okienko "trwa zapisywanie". Gra nie jest w fazie "aplikacja nie odpowiada" po prostu nic się nie dzieje. Reinstall oraz obniżenie ustawień graficznych nie pomogło. Zna ktoś rozwiązanie problemu?
pechwie2 Junior
Mam cały czas otwarte okienko do kupowania pakietów z postaciami i nie moge tego wyłączyć. Ktos wie jak to naprawic?
IsekaiAkame Junior
Witam wszystkich
u mnie jest problem tak jakby a auto namierzaniem?? otóż zaznacza mi na czerwono tylko rebelianckie statki podczas walk w kosmosie a nie te najwyższego porządku. torpedy teź namierzają statki ruchu oporu. czy ktoś ma pomysł czemu ?? pozdrawiam
lukik956 Junior
Mam problem w misji Endorwać Szturmowca zniszczyłem 7 szturmowców a gdy idę do miejsca poszukiwań nigdzie nie ma pozostałych 3 wie ktoś jak to rozwiązać?
mateuszc258111417202326293235 Junior
Witam gdy odebrałem gierkę z epic gamesa za darmo ta po dopaleniu trzyma mnie w trybie ladowanaia pasek cały czas jakby się ładuje ale nawet po 20 minutach nic się nie dzieje
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
