Hitman Contracts: Zasady gry
Aktualizacja:
Hitman: Contracts rządzi się kilkoma zasadami, które warto zapamiętać, zanim przystąpimy do rozgrywki. Postaram się wyjaśnić po kolei ważne elementy samej gry oraz jej "mechaniki".
Przebrania
Możesz ubierać się w stroję różnych osób, wtapiając się w ten sposób w otoczenie. Posiadając odpowiednie przebranie jesteś w stanie dotrzeć w specyficzne miejsca na mapie, dostępne tylko dla wybranych. Musisz pamiętać, że strażnicy i inni ludzie mogą Cię łatwo rozpoznać (o czym informuje czerwony wskaźnik w lewym dolnym rogu ekranu), jeżeli będziesz zachowywał się niepoprawni. A to oznacza bieganie lub posiadanie złej borni (jak również nie posiadanie żadnej, podczas gdy jest ona częścią ubioru).
Skradanie się
Dzięki tej umiejętności możesz dostać się praktycznie w każde miejsce niezauważony. Poruszając się w trybie skradania, agent 47 jest zupełnie niesłyszalny dla strażników. Można w ten sposób© zachodzić cele od tyłu i atakować z ukrycia. By pozostać w ukryciu, warto przy wchodzeniu do nowego pomieszczenia wpierw sprawdzić przez dziurkę od klucza, co dzieje się w środku.
Ukrywanie się
Nawet cień w rogu pomieszczenia może być miejsce dogodnym dla ukrycia się. Wykonując zadania często natkniesz się na przeszkody terenowe, jak skrzynie czy kolumny, które z powodzeniem mogą służyć za tymczasową kryjówkę przed zbliżającymi się oponentami.
Usypianie przeciwników
Standardowo zawsze zabierasz na misję jedną strzykawkę z narkotykiem. Wstrzykując go danej osobie usypiasz ją na pewien okres czasu. Umożliwia to zabranie jej ubrania, co jest standardowym sposobem na jego zdobycie. Musisz jednak pamiętać, że gdy delikwent się obudzi, od razu spali aktualne przebranie agenta 47. Więc zawsze staraj się znaleźć cos nowego, nim ta chwila nastąpi.
Ustawianie strażników
Podczas gry zwrócisz na pewno uwagę na strażników. Będą oni podążać wzrokiem za twoją osobą, jeśli wydajesz się im podejrzany. Jeśli znikniesz im z pola widzenia, pozostają zawsze w tej pozycji, w której ostatni raz na Ciebie patrzyli. Można to łatwo wykorzystać do odwracania ich uwagi - gdy się skradasz, zawsze jesteś podejrzany, więc skradając a potem chodząc normalnie zwabisz wzrok strażników.
Zgranie czasowe
Większość strażników w grze patroluje określony, przydzielony im teren. Normalnie możesz obserwować ich ruchy na mapie, chyba że grasz na poziomie trudności Professional. Poradnik w większości opisuje przejście gry dla konkretnego zgrania czasowego z patrolami. Dlatego może się zdarzyć, że będą oni w innych miejscach, niż opisano to poniżej.
Silent Assassin
SA to specjalny stopień-nagroda za odpowiednie wykonanie misji. By je otrzymać, należy pozostać w ukryciu (brak alarmów), używać tylko stalowej linki i narkotyku (a nie broni palnej, która robi za dużo hałasu) i unikać zabijania niewinnych. Poradnik został przygotowany właśnie jako opis przejścia prowadzący do otrzymania stopnia SA. Zdobywając SA jako bonus dostajemy przy każdej misji dodatkową, unikalną broń.
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany476522 Junior
jakoś nie ładuje się reszta tego poradnika, ale cóż. Ja hitmana uwielbiam i jest on moją ulubioną grą. Przeszłam wszystkie poprzednie części na najtrudniejszym poziomie z wynikiem SA. oczywiście lubię sie też bawić w Mass Murder (do Arkulusa), ale cała przyjemność tej gry jest w przechodzeniu jej na sillent assasin. Dlatego na końcu jesteś w pełni usatysfakcjonowany. w HC zaczęlam grać niedawno ale to nie szkodzi bo hitman jest ponadczasowy. problem w tym ze przeszłam tę plansze z anglikami ( po kamczatce chyba) i dalsze plansze mi sie nie ładują, po prostu sie gra wyłącza, mimo iż mam oryginalne płytki. czy komuś się już to zdażyło? co mam zrobić? przeinstałować jeszcze raz grę? a może to mój komp wysiąda juz? a może sterowniki? a może mimo wszystko to płytki są uszkodzone? jakby ktoś miał dla mnie jakąś radę!!! na pytania do tych częsci, plansz co już przeszlam tez odpowiem.
zanonimizowany383425 Generał
czy za pomocą strzykawki można zatruć jedzenie??
zanonimizowany579358 Senator
W misji Traditions of the Trade można po prostu zabić tego policjanta na basenie i przebrać się w jego strój. Dzięki temu można oszczędzić sobie bieganiny. Ja tam strzykawki nigdy nie używam, bo uśpione postacie dość szybko się budzą. Powinno być tak, że do końca misji pozostają ogłuszone, chyba, że ktoś ich znajdzie i obudzi.
Trochę szkoda, że nie ma większej swobody, bo w gruncie rzeczy musimy grać tak jak przewidzieli twórcy. Coś tam można dodać od siebie, ale często też wynikają z tego głupie sytuacje jak np. w misji Beldingford Manor, gdzie zatrułem beczkę i pośpiesznie się oddaliłem, ale i tak zostałem zdemaskowany, gdy hrabia został otruty, ponieważ nadal byłem w budynku. Nawet jak się przebrałem i zwiałem na strych to zaraz przylecieli strażnicy.
Za słabo też wyjaśnione są cele misji, bo nieraz nie bardzo wiemy co dokładnie robić i po co. Ale ogólnie gra się fajnie. ;P
zanonimizowany579358 Senator
Misję "Masakra w restauracji" można przejść w klasyczny sposób. Na początku biegniemy szybko na tyły restauracji, wspinamy się po drabinie i wchodzimy przez okno do łazienki. Zostawiamy pistolet z tłumikiem i wychodzimy. Potem biegniemy szybko zabić negocjatora Czerwonego Smoka. Sika on do studzienki, więc dusimy go garotą. Bierzemy amulet oraz ubranie, a ciało zrzucamy do studzienki. Idziemy do restauracji, wchodzimy głównym wejściem. Policjant nas przeszuka i zabierze broń jeśli jakąś mamy. Prosimy barmana o klucz do łazienki. Położy go nam na ladzie, bierzemy go i wchodzimy na piętro do WC zabrać broń. Dwaj pozostali negocjatorzy też siedzą na piętrze, rozmawiają ze sobą, więc trzeba szybko wyjąć broń i poczęstować kulką w łeb. Nikogo tam nie ma więc nie powinno być alarmu. Teraz wystarczy zostawić amulet na stole i uciec przez okno łazienki do punktu ewakuacyjnego.
Za przejście misji tym sposobem także można otrzymać rangę "Cichy zabójca".
PS. Coś mi się wydaje, że ta misja inspirowana jest "Ojcem chrzestnym", tam też Michael Corleone zabił dwóch negocjatorów bronią ukrytą w WC. :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.