Heroes and Generals: Dobór wyposażenia
Aktualizacja:
Dobór wyposażenia

Wybór wyposażenia dla twojego żołnierza to jedna z najważniejszych rzeczy, które wykonać musisz przed przystąpieniem do starcia - bez odpowiedniego sprzętu będziesz mieć ogromne trudności podczas rozgrywki na poszczególnych mapach. Nie da się jednak zabrać ze sobą tyle wyposażenia, ile nosili przy sobie bohaterowie gier FPP z ubiegłej dekady - tutaj gra narzuca spore ograniczenia. Po szczegółowe informacje dotyczące ekranu wyposażenia zajrzyj do rozdziału "Interfejs".
Owe ograniczenia reprezentowane są pulę punktów wyposażenia (Equipment Points) dostępną dla twojego żołnierza - ilość ich jest różna w zależności od klasy, którą reprezentuje twój wojak. Najwięcej sprzętu targać ze sobą może, rzecz jasna, zwykły piechur (10 punktów wyposażenia) - reszta klas posiada pulę 6 punktów. Każdy element wyposażenia w grze posiada konkretną ilość punktów, które wymagane są, by żołnierz mógł je zabrać ze sobą - poniżej znajdziesz tabelę przedstawiającą ilość punktów wyposażenia "zabieraną" przez każdy element wyposażenia z gry.
Nazwa | Ikona | Punkty wyposażenia |
Dienstglas / NK / M-3 6x30 | ![]() | 1 |
M1910 / Schanzzeug / Vulkan | ![]() | 1 |
Nóż bojowy | ![]() | 1 |
Klucz | ![]() | 2 |
MK II | ![]() | 2 |
RGD-33 | ![]() | 2 |
Stielhandgranate 24 | ![]() | 2 |
PMK-40 | ![]() | 2 |
TM-35 | ![]() | 2 |
M2A3 | ![]() | 2 |
S-Mine | ![]() | 2 |
No. 74 | ![]() | 2 |
Hafthohlladung H3 | ![]() | 2 |
M1911A1 | ![]() | 2 |
M1917 | ![]() | 2 |
Luger P-08 | ![]() | 2 |
Mauser C96 | ![]() | 2 |
TT-33 | ![]() | 2 |
M1A1 Anti-Tank | ![]() | 3 |
Tellermine 42 | ![]() | 3 |
Springfield M1903 z Lunetą | ![]() | 4 |
Kar98k z Lunetą | ![]() | 4 |
Mosin-Nagant M91/30 z Lunetą | ![]() | 4 |
M1 Garand | ![]() | 5 |
Springfield M1903 | ![]() | 5 |
Gewehr 43 | ![]() | 5 |
Kar98k | ![]() | 5 |
SVT-40 | ![]() | 5 |
Mosin-Nagant M91/30 | ![]() | 5 |
M1A1 Bazooka | ![]() | 5 |
Panzerschreck 54 | ![]() | 5 |
Panzerfaust 60 | ![]() | Brak - broń jednorazowego użytku |
PTRD-41 | ![]() | 6 |
M3 Grease Gun | ![]() | 6 |
MP34 | ![]() | 6 |
PPD-40 | ![]() | 6 |
PPSh-41 | ![]() | 6 |
Karabin M1 | ![]() | 6 |
M1918A2 | ![]() | 7 |
M1919A4 | ![]() | 7 |
MG42 | ![]() | 7 |
MG34 | ![]() | 7 |
DP-28 | ![]() | 7 |
Jak widać możliwości dostosowania uzbrojenia jest sporo, jednak jest jedno ale - prawie na pewno nie uda ci się wziąć ze sobą na pole walki więcej niż jedną sztukę broni, gdyż nie zmieścisz się w puli punktów wyposażenia. Z punktami wyposażenia wiążą się także dwa dodatkowe mechanizmy - sprint i długość rozstawienia na polu walki.

W pierwszym przypadku zasada jest prosta - im więcej sprzętu (czyt. więcej zajętych punktów wyposażenia) taszczy ze sobą twój żołnierz, tym krócej będzie on w stanie poruszać się sprintem. Oznacza to tyle, że jeśli zapchasz wszystkie 10 punktów (jeśli grasz Piechurem), kierowana przez ciebie postać będzie w stanie wykonać jedynie bardzo krótki bieg, po czym będzie musiała odpocząć. Jeśli często korzystasz ze sprintu i przemieszczasz się z jednego punktu do drugiego, postaraj nie zajmować więcej niż 5-7 punktów, przez co będziesz w stanie kierować w miarę mobilną postacią - jeśli natomiast preferujesz bardziej statyczny, "przyczajony" rodzaj rozgrywki, możesz śmiało obciążyć swojego żołnierza do granic możliwości. Ale...
No właśnie, pora na drugi mechanizm - długość rozstawienia na polu walki. Sytuacja wygląda podobnie - im więcej sprzętu targa twój wojak, tym czas rozstawienia będzie dłuższy. Jak wielkie znaczenie ma możliwość szybkiego rozstawienia się na polu walki zrozumiesz bardzo szybko - przydaje się to szczególnie na początku rozgrywki, gdy liczy się każda sekunda, która pozwoli ci dotrzeć do punktu kontrolnego przed wrogiem. Podobnie jak w przypadku sprintu, postaraj się utrzymać tą wartość na w miarę rozsądnym poziomie - zajęcie 5-7 punktów wyposażenia pozwala na w miarę komfortowe rozstawienia na polu walki.

Pozostały jeszcze dwie zakładki - Pojazdy i Drużyny. Pierwsza z nich pozwala dostosować pojazdy, które dostępne będą dla kierowanego przez ciebie żołnierza na polu walki. Po uzyskaniu drugiego poziomu doświadczenia przez żołnierza otrzymasz dostęp do podstawowego środka transportu: Ćwierćtonowej Ciężarówki 4x4 dostępny dla Ameryki, Kubelwagen Typ 82 dla Niemców i GAZ-67 dla armii radzieckiej. Kolejne pojazdy odblokować można zdobywając konkretne Baretki (wystarczy kliknąć na pojazd by zobaczyć którą i na jakim poziomie musisz odblokować) - wraz z odblokowywaniem pojazdów odblokują się także odpowiednie pola, w których "ekwipować" możesz pojazd. Zakładka drużyny pozwala podejrzeć ci dostępne dla danego żołnierza grupy uderzeniowe (Assault Team), jednak szerszy opis tej kwestii znajdziesz w innym rozdziale poświęconym trybowi Generał.
- Heroes & Generals - poradnik do gry
- Heroes and Generals: Poradnik do gry
- Heroes and Generals: Podstawy
- Heroes and Generals: Jak rozpocząć zabawę
- Heroes and Generals: Pierwsza gra
- Heroes and Generals: Pierwsza Krew
- Heroes and Generals: Tworzenie Postaci
- Heroes and Generals: Dobór wyposażenia
- Heroes and Generals: Dołączanie do gry
- Heroes and Generals: Jak wygrać
- Heroes and Generals: Konto Weteran
- Heroes and Generals: Dostępne klasy
- Heroes and Generals: Podstawy
- Heroes and Generals: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Czy ta gra pójdzie mi na tym [link] ?
Pytam bo choć mam kompa z podanymi wymaganiami to gra i tak ścina jak nie wiem co . Z góry dzięki za pomoc :)
Na stronie o niemieckim sprzęcie bojowym brakuje właśnie tego granatu, a ma on zupełnie inne parametry.... Mniejsza siła rażenia przy dużo większych obrażeniach
RGD-33 i Stielhandgranate 24 zostały zamienione zdjęciami przy czym zdjęcie przedstawiające niemiecki granat, ukazuje wersję z głowicą odłamkową, w tej grze to zupełnie inna broń....
Mały błąd. Zamiast ilustracji MG 34 jest ilustracja MP 34
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.











































