Frater: Zamek
Aktualizacja:
Zamek
Questy - Zamek Heres Mortus, Księga Murberga

Nareszcie udało nam się osiągnąć cel wędrówki (1) , czyli odnaleźć Zamek Heres Mortus, aczkolwiek musimy przebyć jeszcze kilka mil, nim przekroczymy jego próg. Niech komunikat ten nie wyda się mylący - to tylko nazwa lokacji.;) Zajrzyjmy raz jeszcze do Pracowni Bractwa Alchemików. Pomówmy z Mirandusem, otrzymamy nowe zadanie polegające na odszukaniu legendarnej księgi Murberga. Gdy tylko ponownie znajdziemy się na ziemiach Zamku, udajmy się najpierw na południowy-zachód (2) , a potem na północ (3) - obydwa wskazane przeze mnie punkty docelowe są obfite w beczki oraz skrzynie kryjące lecznicze napoje. Naszym następnym krokiem jest podróż w kierunku wschodnim (4) . Dotrzemy do wielkiej doliny, obfitującej w różnego rodzaju maszkary (5) . Jeżeli zaś odwiedzimy punkt zaznaczony na mapce numerkiem "6", spotkamy jednego z zagubionych mieszkańców Małej Góry (6) .
Cel poboczny - odszukać zaginionego obywatela Małej Góry.
Wąski przesmyk to kolejne miejsce, do którego tak czy inaczej się musimy dostać. Istnieją dwie drogi, jedna to ta wiodąca przez pierścień zewnętrzny (7) , natomiast druga to prowadząca przez wąwóz (8) . Szukasz wrażeń? W takim razie wybierz trasę pierwszą, ponieważ pilnują jej Wredowie. Gdy tylko będziemy wychodzili na rozleglejszy obszar, z prawej strony powinniśmy spostrzec niewielki obóz wroga (9) . Tuż za mostem zaś znajduje się Żerowisko Vehemensów (10) .
Cel poboczny - zabić Vehemensa.
Smok plujący ogniem to niełatwa przeprawa. Najlepiej radzi sobie z nim Golem. Problem tkwi w tym, że Vehemensa cechuje ogromna wytrzymałość na nasze ciosy. Trochę czasu upłynie nim poślemy go na "glebę". Nieopodal jest wysepka, na której ukryte są napoje lecznice (11) . Kawałek dalej po raz drugi zmierzymy się z Vehemensem (12) . Wypadnie z niego kilka drobiazgów. Za to zdobycz punktów doświadczenia jest zdecydowanie bardziej okazała. O zamku tymczasowo zapomnijcie. Musimy iść dalej aż do jaskini, w której ukryta jest księga Murberga (13) . Kiedy pokonamy wszystkie jednostki wroga i zdobędziemy księgę Murberga dla Mirandusa, będziemy mogli wrócić do twierdzy (14) . Wcześniej możemy również spenetrować obszar na południe od jaskini (15) . Zamieszkują go dwaj mężczyźni (Hubert i jego towarzysz), którzy chętnie pomogą nam "oczyścić" zamek. Zacznijmy od zachodniego skrzydła (16) aż dojdziemy do przejścia do podziemi zamku (17) . Niestety, jest ono chronione przez pole siłowe. Musimy niezwłocznie wyruszyć do siedziby diabła Pulveriusa (18) . Przemykając przez mury bastionu, nie natkniemy się na żadnych trudnych przeciwników (ich większe skupiska bytują między innymi w zamkowych warowniach (19a, 19b, 19c) , za wyjątkiem tego jednego...
Cel poboczny - zgładzić Pulvariusa.
Nie jest to zanadto trudny przeciwnik. Postarajmy się go przyblokować przy jednej ze ścian. W takim wypadku będzie miał bardzo ograniczone pole manewru, a naprzemienne ciosy naszego herosa i pociski Neferkara nieco go zdezorientują. Pulvarius w końcu padnie, a brama do podziemi stanie przed nami otworem. Jeżeli jednak nie zdołamy sobie poradzić, kilku chłopów gotowych do walki czeka we wschodnim skrzydle (20) .

Przeciwnicy:
- Wred Librator - mocniejszy odpowiednik znienawidzonego przeze mnie Wreda Mittera, szybszy, posiada więcej punktów życia i również potrafi atakować na dystans;
- Wred Anathema - rzuca czary lodowe, nie absorbuje magii, zatem nie jest zbyt groźny;
- Wred Incantator - jego bronią są pociski kwasowe, podobnie jak Anathema - nie stanowi zbyt dużego wyzwania;
- Vehemens - smok, odporny na: czary umysłu, zamianę w kryształ, trucizny oraz odstraszanie, również ogień nie robi na nim większego wrażenia, mimo wszystko nie zadaje znacznych obrażeń;
- Telum Vespertilio - groźniejsza odmiana nietoperza, miota kulami ognia, zazwyczaj egzystuje w jaskiniach;
- Magnus Vespertilio - kolejne skrzydlate stworzenie, mimo iż jest szybki, nie zrobi nam krzywdy;
- Pulverius - jako jeden z nielicznych posiadł umiejętność wzywania błyskawic, którymi rani swoich przeciwników; jak to boss - odporny oraz dużo się przemieszcza;
- Zombie Velox Magnus - potwór nocny (za dnia jest słabszy); bardzo wolny, zatem czary/pociski są w jego przypadku bardzo skuteczne.
Pomocne uwagi:
- aktywna pauza to bardzo przydatna funkcja, za jej pośrednictwem możemy zatrzymać czas, co nie jest równoznaczne z tym, że nie możemy używać napojów leczniczych!
- niektóre potwory stają się silniejsze pod wpływem nocy;
- unikanie pocisków magicznych nie jest zbyt trudną sztuką, wystarczy się sporo poruszać;
- asortyment sklepów zmienia się po każdej wizycie;
- wyższy poziom = lepsze przedmioty u sprzedawców;
- rób co jakiś czas save'y poprzez menu, szybkie zapisy we Fraterze to kompletne niepowodzenie, bo jak inaczej można nazwać możliwość save'owania po śmierci (takim sposobem zmarnowałem prawie godzinę grania...!)?
- jeżeli zauważysz, że zbyt wielu wrogów skupiło się na Neferkarze bądź Golem nie radzi sobie z szybszymi przeciwnikami - przywołaj kompana jeszcze raz, aby bezsensownie nie tracił energii.
0
- Frater - poradnik do gry
- Frater: Poradnik do gry
- Frater: Lokacje
- Frater: Przedmieścia
- Frater: Pracownia
- Frater: Las
- Frater: Bagna
- Frater: Zamek
- Frater: Lochy zamkowe
- Frater: Pustynia
- Frater: Piaskowe Miasto
- Frater: Pustynne podziemia
- Frater: Wieża Proroków
- Frater: Dżungla
- Frater: Ruiny zaginionego miasta
- Frater: Podziemia zaginionego miasta
- Frater: Ruiny świątyni
- Frater: Lodowy brzeg
- Frater: Stalowe pomosty
- Frater: Wyspa Umarłych
- Frater: Lodowy pałac
- Frater: Centrum miasta
- Frater: Piekielne Podziemia
- Frater: Sala Alchemika
- Frater: Lokacje
- Frater: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
.:Jj:. Legend
Może łyksnę, z grą był już podstawowy poradnik, już prawie kończę grę więc jedynie z ciekawości go nabęde.
zanonimizowany224868 Junior
Fajna gra, ciekawie się ja przechodzi kiedy gramy na 20 speed wtedy naciskając z daleka potwora pojawiamy się przy nim
zanonimizowany250982 Generał
A ja właśnie ukończyłem Fratera.
zanonimizowany393449 Centurion
hej mam pytanko wiecie jak w piaskowym miescie rozwiązac zagadkę '' Ogień śmierci znika, gdy strzala odnajdzie swoje przeznaczenie''
zanonimizowany393449 Centurion
sorka nie piaskowym miescie tylko na pustyni
zanonimizowany250982 Generał
A więc musisz strzelić z jakiegokolwiek łuku w trzy figury znajdujące się bezpośrednio za tym hmm.. niebieskim ogniem. Jeśki nie masz łuku to nic. Obok leży ten najsłabszy z którego można skorzystać nawet jeśli nie rozwijałeś zręczności. Jak nie dostrzeżesz tych figurek, to pomachaj kursorem i je znajdziesz. Są trzy jak już mówiłem. Bajer polega na tym, że jeśli klikniesz na figurkę, to ciota najpierw będzie się chciała zbliżyć do celu i wpadnie w ten ogień. Musisz więc strzelać trzymając naciśnięty przycisk zatrzymujący postać, czyli lewy Shift. Żółtek\laska\Van Helsing strzelą wtedy z odległości. Tylko musisz mimo wszystko wpierw podejść na niewielką odległość do tego ognia. W końcu nie kierujesz samobieżną artylerią dalekiego zasięgu.
zanonimizowany202611 Pretorianin
A tak w ogole to fajna gra, bo walsnie koncze Titan Questa i pewnie bym w cos jeszcze zagrala przed premiera Gothica 3.
zanonimizowany426447 Junior
Jest to gra niedopracowana przez naszych rodaków.
Kupiłem ją wraz z czasopismem CDA i jestem z niej średnio zadowolony.
Niby to takie diablo lecz nie.
W grze roi się od byków a każda postac jest irytująca.
W diablo zasiadałem o 10:00 a po 4minutach była 15:00.
To nie to.
To nie ten odjazd który dało mi diablo.
Jestem zawiedziony takrze tym iz w grze dochodzę do wielkiego robala(na pustyni) i nie moge go zabić.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
