Elite: Dangerous - Skaner
Elite: Dangerous - Skaner
Statek gracza zawsze pozostaje statyczny na radarze, podczas gry wszystkie wykryte cele poruszają się wokół niego w symulowanej przestrzeni 3D, odzwierciedlając ich prawdziwe położenie. Statek gracza wyświetlany jest na radarze jako płaski trójkąt, leżący na płaszczyźnie reprezentującej linię horyzontu. Inne obiekty znajdujące się na dokładnie tej samej płaszczyźnie wyświetlane będą jako płaskie kwadraty.
Zaznaczony cel wyróżnia się nieco ciemniejszym kolorem oraz ostrymi nawiasami.
Statki, które nie wypuściły węzłów uzbrojenia wyświetlane są jako sześciany.
Statki z wypuszczonym uzbrojeniem wyświetlane są jako piramidy.
Neutralne statki (niezakwalifikowane przez komputer pokładowy jako potencjalne zagrożenie) mają kolor pomarańczowy.
Statki sojuszników wyświetlane są w kolorze zielonym.
Wrogie jednostki na radarze wyróżniają się kolorem czerwonym. Dodatkowo, wróg który atakuje statek gracza miga na biało-czerwono.
Wszelkie obiekty, które nie są statkami lub stacjami kosmicznymi, pojawiają się na radarze jako szare sześciany.
Cele, które znajdują się powyżej kadłuba statku gracza wyróżniają się piramidą (jeśli są uzbrojone), której wierzchołek zwrócony jest ku górze. Kolejnym wyznacznikiem jest długość linii prowadzącej od płaszczyzny horyzontu do obiektu - im dłuższa linia, tym wyżej nad graczem znajduje się cel. Umiejscowienie celu na płaszczyźnie horyzontu przedstawiono za pomocą płaskiego koła (z perspektywy gracza postrzeganego jako elipsa).
Analogicznie do poprzedniego punktu, cele, które znajdują się poniżej kadłuba statku gracza wyróżniają się piramidą (jeśli są uzbrojone), której wierzchołek zwrócony jest ku dołowi. Kolejnym wyznacznikiem jest długość linii prowadzącej od płaszczyzny horyzontu do obiektu - im dłuższa linia, tym niżej pod graczem znajduje się cel. Umiejscowienie celu na płaszczyźnie horyzontu przedstawiono za pomocą płaskiego koła (z perspektywy gracza postrzeganego jako elipsa).
Niebieski środek (lub "blue sweet spot") pojawia się z lewej strony wskaźnika prędkości, zmieniając swój rozmiar i położenie w zależności od prędkości, mocy silnika oraz sterów strumieniowych. Więcej na ten temat znajdziesz w rozdziale Wprowadzenie do sześciostopniowego modelu lotu.
Wskazówka na prędkościomierzu jest wiernym odzwierciedleniem aktualnego położenia przepustnicy na kontrolerze. Pokazuje ona prędkość docelową, jaką ustawiliśmy, nie prędkość rzeczywistą.
Ostatnim elementem naszego skanera jest ustawienie jego zasięgu. Pomarańczowy prostokąt przesuwa się w prawo, kiedy zwiększamy zasięg czujników oraz w lewo, gdy zasięg zmniejszamy. Do dyspozycji mamy pięć, predefiniowanych zakresów (położeń wskaźnika).

Elite Dangerous: Panel czujników (Skaner)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Panel czujników (Skaner)

Skaner to po prostu radar, który wyświetla wszystkie wykryte za pomocą czujników obiekty znajdujące się w przestrzeni wokół nas. Został on zaprojektowany w taki sposób, żeby starczył nam szybki rzut oka aby zorientować się w sytuacji wokół nas. Nauczenie się prawidłowego korzystania z radaru to klucz do przetrwania w "zatłoczonych" miejscach. Każdy najdrobniejszy niuans ma tutaj duże znaczenie i został dokładnie opisany w powyższej legendzie. Zasięg naszego skanera dyktowany jest jakością zamontowanego na naszym statku komponentu. Skanery, które otrzymujemy w komplecie z naszym statkiem ograniczone są do około 4km zasięgu i aby go zwiększyć, musimy niestety wydać trochę kredytów. Na tym panelu znajdziemy również informacje o temperaturze naszego statku oraz wskaźnik prędkości. Wygląd skanera zmienia się drastycznie podczas dokowania, ale więcej o tym w rozdziale Dokowanie i start.

Elite: Dangerous

16 grudnia 2014

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Wszystkie komentarze9
2014-12-19
01:29

Gicu Chorąży

Gicu

Super, czekam na ciąg dalszy!.
Rzadko czytam poradniki bo mnie przeważnie nudzą ale ten czytam bez opamiętania... .
Dobre źródło nauki dla początkujących (czyli dla mnie :) ).

Dzięki! :-)

Komentarz: Gicu
2014-12-19
12:31

Mirkwen Junior

Coś nie widać kontynuacji.

Komentarz: Mirkwen
2014-12-30
15:50

kwiść Generał

kwiść
😊

Poradnik został ukończony. Planujemy go jednak aktualizować wraz z dalszym rozwojem gry :)

Komentarz: kwiść
2015-05-08
11:55

zanonimizowany1091517 Junior

Na początku opisu "Mapa Galaktyki" prawdopodobnie powinno być 400 miliardów zamiast 400 bilionów układów...

Komentarz: zanonimizowany1091517
2016-09-30
17:59

Nerka Generał

Nerka

Ta gra jest kosmicznie (hehe) trudna jak dla mnie.Nie mogę wykonać nawet zadania treningowego :/ Jak wejść na orbitę stacji?

Komentarz: Nerka
2018-01-03
21:59

Harlempl Junior

😢

Kupiłem ten poradnik w nadziei że wyjaśnia on nowe funkcje a jest przestarzały i większość jest nie aktualna...

Komentarz: Harlempl
2018-02-03
19:05

berial6 Legend

berial6

Taki mierny ten poradnik- jedyne, co idzie się z niego dowiedzieć to jakieś absolutne podstawy podstaw.
A najbardziej dziwi mnie Więcej na temat ról oraz sposobów zarabiania pieniędzy znajdziesz w rozdziale Kariera i misje.
Nie wiem, ale chyba chodzi o rozdział o Biuletynie.
No i brak czegokolwiek o Power Play, nic o kopaniu, wchodzeniu na planety itp.

Komentarz: berial6
2018-05-14
05:06

DyzioMc Junior

A czy ktoś łaskawie napisze wkońcu co to za sprzęt na zdjęciu... zawłaszcza klawiatura... no wstawic zdjęcie i nie skomentować go...ehh

Komentarz: DyzioMc

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl