Więzienie Koryfeusza - podnóże wieży | Dragon Age II Dziedzictwo
Aktualizacja:
Mapa

Opis przejścia
Opuszczamy wąskie korytarze wiezienia, aby pobuszować na nieco bardziej rozległych terenach. W drodze do wieży Koryfeusza odkryjesz nowe zadanie poboczne oraz dokonasz wyboru moralnego wpływającego na zakończenie przygody.

Na razie idź jednak przed siebie aż zostaniesz zaatakowany przez gromadę głębinowców. Nie są to trudni przeciwnicy i polegają przede wszystkim na swojej przewadze liczebnej. Lubią też pluć z dystansu, co przy skupieniu się na jednym bohaterze mimo wszystko może być dość niebezpieczne.

Ścieżka prowadzi na lewo, ale warto trochę zboczyć z kursu i przejść się w drugą stronę. Odkryjesz tam stronę z dziennika (1), opisującą historię niejakiego Tethrasa Garena. W ten sposób zaangażujesz się w misję Dziedzic Patrona, którą ukończysz przed wyjściem z poziomu.

Zapiski kolejnego legionisty znajdziesz w ruinie okolicznego budynku (2) i rzucą one dużo więcej światła na sprawę Garena. Trochę dalej pojawi się nieprzyjacielski oddział genloków oraz hurloków z uwzględnieniem osobników alfa (czyli tych silniejszych). Najpierw postaraj się wyeliminować mięśniaka z osłoną, który swoją szarżą potrafi odwrócić losy pojedynku. Nie daj się także zbyt długo ostrzeliwać przez kuszników.

W końcu dojdziesz do schodów prowadzących m.in. do zwoju rytuałów Dumata (3). To już trzeci z czterech przedmiotów potrzebnych do zaliczenia questa Ołtarz Dumata. Idąc dalej skalną ścieżką wejdziesz do mauzoleum z sarkofagiem (4). Aby odkryć jego tajemnicę musisz zapalić wszystkie tutejsze pochodnie. Jeśli klikniesz te oznaczone na obrazku (podpisem "pochodnia") sarkofag otworzy się odsłaniając skrywane rękawice zwiadowcy straży.

Samo miejsce kultu Dumata znajduje się dosłownie o rzut beretem stąd (5). Dotrzesz do niego niepokojony przez nikogo, choć do złożenia ofiary zabraknie Ci jeszcze jednego przedmiotu. Jeśli nie chcesz się silić, możesz zbezcześcić ołtarz (opcja "sprofanuj ołtarz" przy oględzinach), za co w odpowiedzi zostaniesz zaatakowany przez cienie i demony gniewu. Po ich pokonaniu możesz liczyć jedynie na tradycyjne łupy wojenne. Z kolei jeśli odszukasz czwarty ceremonialny obiekt - zyskasz wartościowy przedmiot (łańcuch pokutnika w formie amuletu). Sam oceń co się lepiej opłaca.

Do złożenia ofiary Dumatowi potrzebujesz jeszcze świętej urny (6). Przejścia do niej bronią poznane już wcześniej głebinowce oraz przerośnięte pająki. Kiedy zauważysz ich na horyzoncie... wstrzymaj się z podjęciem ofensywy. Zauważ, że same zaczną się wyniszczać, tak więc możesz poczekać aż się trochę osłabią. Jeśli tylko taka Twa wola, weź urnę i wróć do ołtarzu zaliczając bonusowe wyzwanie.

Jeśli chodzi o misję Dziedzic Patrona, to jej finalizacja przebiegnie w spokojnej atmosferze. Wystarczy przeczytać dziennik trzeciego legionisty (7) i odprawić modły nad ciałem Tethrasa Garena (8). W nagrodę za trud otrzymasz cenny element garderoby (amulet). Więcej zadań pobocznych w dodatku Dziedzictwo nie będzie. Do rozegrania pozostał już tylko wątek główny.

Kiedy wejdziesz na most, w pewnej chwili spróbuje zaskoczyć Cię genlok alfa (9), a z naprzeciwka przybiegną hurloki z kuszami (garstka). Potem możesz pójść w lewo w stronę kolejnego strażnika pieczęci (jeśli go masz w drużynie Andersa zostanie on po drodze opętany), albo wybrać się w prawo i zapoznać się z ciekawymi spekulacjami na temat Kirkwall (10). Wiedzę tę okupisz jednak walką genlokami, hurlokami i emisariuszem (nie zabraknie też wydań alfa).

Kolejne starcie ze strażnikiem (11) niewiele różni od poprzednich. Ten także zacznie się teleportować oraz produkować swoje klony (są mniej żywotne niż się zdaje), choć tym razem ciężkie do odróżnienia. Magiczny wartownik jest jednak dużo wytrzymalszy od wcześniej pokonanych, tak więc przygotuj się na dłuższą sesję. Potrafi ponadto rzucić czar unieruchamiający postaci i wysysający życie. Przed aktywnymi filarami jeszcze raz określisz bonus do broni:
Filar redukcji szybkości | 25% szansy na obniżenie prędkości ataku i poruszania się |
Filar szansy na ogłuszenie | 5% szansy na ogłuszenie |
Filar obrażeń krytycznych | +5% do obrażeń ciosu krytycznego |
Filar trafienia krytycznego | +2% do szansy ciosu krytycznego |

Na końcu poziomu spotkasz Lariusa oraz oddział Szarych Strażników dowodzony przez Janekę. Dojdzie między nimi do różnicy zdań i wtedy będziesz musiał wybrać po której stronie się opowiesz. Nie ma to większego wpływu na zakończenie przygody. Różnić się będzie tylko droga do celu. Oto możliwości:
- Przyznanie racji Janece, która uważa, że wie jak wykorzystać Koryfeusza do walki z Plagą (odwiedzimy wówczas piętro Danekena)
- Kontynuowanie podróży z Lariusem z zamiarem zlikwidowania uśpionego wroga (piętro Riannon).
0
- Dragon Age II: Dziedzictwo - poradnik do gry
- Dragon Age II: Dziedzictwo - poradnik do gry
- Poradnik do gry - Pustkowie Vinmark | Dragon Age II Dziedzictwo
- Czeluść w górach Vinmark | Dragon Age II Dziedzictwo
- Kryjówka Kartelu | Dragon Age II Dziedzictwo
- Więzienie Koryfeusza - piętro Sashamiri | Dragon Age II Dziedzictwo
- Więzienie Koryfeusza - piętro Farele | Dragon Age II Dziedzictwo
- Więzienie Koryfeusza - podnóże wieży | Dragon Age II Dziedzictwo
- Więzienie Koryfeusza - piętro Danekena | Dragon Age II Dziedzictwo
- Więzienie Koryfeusza - piętro Riannon | Dragon Age II Dziedzictwo
- Ostatnia pieczęć | Dragon Age II Dziedzictwo
- Osiągnięcia | Dragon Age II Dziedzictwo
- Dragon Age II: Dziedzictwo - poradnik do gry
Komentarze czytelników
A.l.e.X Legend
W sumie nie musieliście robić poradnika do Dziadostwa bo szczerze mówiąć za bardzo nie ma o czym w tym DLC doradzać :]
ww1990ww Konsul
Ależ jest, a jak nie daj Boże ktoś nie poradzi sobie z zagadkami logicznymi? Których rozwiązanie wymaga członkostwa w MENS-ie i ilorazu inteligencji na poziomie 150 punków.
Agita Pretorianin
No tak, to już wiem dlaczego nie ukończyłam jednego questa - bo mam tylko 140 punktów IQ, gdybym miała te 150, to na pewno znalazłabym ten sztylet ;P.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
