Klonowanie jackalopów (1001 Jackalopes) | Bonusy Deponia Doomsday
Aktualizacja:
Klonowanie jackalopów (1001 Jackalopes)
Zdobycie osiągnięcia 1001 Jackalopes wymaga czasu, cierpliwości, wytrwałości i skupienia. Przy tworzeniu 243 kombinacji cech nietrudno się pogubić i tu przyda się informacja, że w każdej chwili można sprawdzić, ile jackalopów zostało już sklonowanych i konkretnie jakie.
W tym celu należy w folderze Deponia 4 (tym samym, w którym są zapisy stanu gry) otworzyć dokument "messages". Żeby jednak w ogóle móc odszukać ów katalog, trzeba w ustawieniach folderów zaznaczyć opcję ujawniania ukrytych plików i folderów. Następnie najlepiej wrzucić w wyszukiwanie nazwę Daedalic Entertainment GmbH - w tym właśnie folderze znajduje się katalog Deponia 4. Ścieżka dla Windowsa 7 wygląda następująco: C\Użytkownicy\[indywidualna nazwa użytkownika]\AppData\Local\Daedalic Entertainment GmbH\Deponia 4\messages. W przypadku innych Windowsów będzie to wyglądać nieco inaczej, dlatego najlepiej odnaleźć ów katalog przez wyszukiwanie.
W dokumencie "messages", jeśli jesteś właśnie w trakcie klonowania jackalopów, na samym dole widnieje szereg pięciocyfrowych kombinacji, składających się z cyfr od 1 do 3, dotyczący sklonowanych już stworzeń. Poniżej znajdziesz informację, ile ich udało się już sklonować, a ile jeszcze zostało, np. "162/243 Wolpertinger created. 81 to go!". Nie trzeba szukać kodów sklonowanych jackalopów w całym dokumencie. Szereg kombinacji liczbowych zawsze pojawia się na samym dole i zawsze zawiera wszystkie dotychczas wykorzystane.
By prawidłowo odczytać owe pięciocyfrowe kody i móc sobie je np. odznaczać w poniższej tabelce, żeby się nie pogubić i niepotrzebnie nie klonować tych samych stworzeń po kilka razy, trzeba wiedzieć jeszcze dwie rzeczy. Co oznaczają cyfry 1, 2, 3 (jakie cechy danych stworków kryją się pod nimi) i która cyfra z kombinacji odpowiada któremu klawiszowi w generatorze jackalopów.
A zatem: wyświetlana w generatorze postać podzielona jest na cztery strefy: czubek głowy, twarz, tułów i kończyny dolne. W pierwszej strefie zmieniasz stworzeniu rogi/uszy/kapelusz, a wraz z nimi pazury/łapy/dłonie. W drugiej uśmiech: diaboliczny/normalny/szeroki. Trzecia odpowiada za owłosienie: futro /łuski/gładka skóra. Czwarta za rozmiar stworka: mały/średni/wielki. Do tego dochodzi piąty klawisz, którym ustalasz kolor: żółty / brązowy w paski / barwne ciapki.
Za bazowe przyjmuje się stworzenia, których kombinacje cech to: 11111 (jaszczurka), 22222 (klaun) i 33333 (misiowaty stwór).
I tak - cechy oznaczone cyfrą 1 to:
- rogi i pazury
- uśmiech diaboliczny
- łuski
- rozmiar mały i postawa na czterech łapach
- kolor żółty
Cechy oznaczone cyfrą 2 to:
- kapelusz i dłonie
- uśmiech szeroki
- gładka skóra
- rozmiar średni i postawa wyprostowana
- barwne ciapki
Cechy oznaczone cyfrą 3 to:
- uszy i łapy
- uśmiech normalny
- futro
- rozmiar wielki i postawa wyprostowana
- brązowe paski
Bardzo istotna jest też informacja następująca:
- pierwsza cyfra w kombinacji odpowiada czwartemu klawiszowi w generatorze (rozmiar)
- druga cyfra w kombinacji odpowiada pierwszemu klawiszowi w generatorze (czubek głowy)
- trzecia cyfra w kombinacji odpowiada drugiemu klawiszowi w generatorze (uśmiech)
- czwarta cyfra w kombinacji odpowiada trzeciemu klawiszowi w generatorze (owłosienie)
- piąta cyfra w kombinacji odpowiada piątemu klawiszowi w generatorze (kolor)
W związku z powyższym, jeśli np. został do sklonowania jackalop oznaczony 13231 - to będzie on mały (1 na pierwszej pozycji), uszaty (3 na drugiej pozycji), szeroko uśmiechnięty (2 na trzeciej pozycji), pokryty futrem (3 na czwartej pozycji ) i żółty (1 na piątej pozycji).
Wszystkie możliwe kombinacje cech dające 243 warianty jackalopów
11111 | 22222 | 33333 |
11112 | 22223 | 33332 |
11113 | 22221 | 33331 |
11121 | 22233 | 33323 |
11122 | 22232 | 33322 |
11123 | 22231 | 33321 |
11131 | 22213 | 33313 |
11132 | 22212 | 33312 |
11133 | 22211 | 33311 |
11211 | 22333 | 33233 |
11212 | 22332 | 33232 |
11213 | 22331 | 33231 |
11221 | 22323 | 33223 |
11222 | 22322 | 33222 |
11223 | 22321 | 33221 |
11232 | 22313 | 33213 |
11232 | 22312 | 33212 |
11233 | 22311 | 33211 |
11311 | 22133 | 33133 |
11312 | 22132 | 33132 |
11313 | 22131 | 33131 |
11321 | 22123 | 33123 |
11322 | 22122 | 33122 |
11323 | 22121 | 33121 |
11331 | 22113 | 33113 |
11332 | 22112 | 33112 |
11333 | 22111 | 33111 |
12111 | 23333 | 31333 |
12112 | 23332 | 31332 |
12113 | 23331 | 31331 |
12121 | 23323 | 31323 |
12122 | 23322 | 31322 |
12123 | 23321 | 31321 |
12131 | 23313 | 31313 |
12132 | 23312 | 31312 |
12133 | 23311 | 31311 |
12211 | 23233 | 31233 |
12212 | 23232 | 31232 |
12213 | 23231 | 31231 |
12221 | 23223 | 31223 |
12222 | 23222 | 31222 |
12223 | 23221 | 31221 |
12231 | 23213 | 31213 |
12232 | 23212 | 31212 |
12233 | 23211 | 31211 |
12311 | 23133 | 31133 |
12312 | 23132 | 31132 |
12313 | 23131 | 31131 |
12321 | 23123 | 31123 |
12322 | 23122 | 31122 |
12323 | 23121 | 31121 |
12331 | 23113 | 31113 |
12332 | 23112 | 31112 |
12333 | 23111 | 31111 |
13111 | 21333 | 32333 |
13112 | 21332 | 32332 |
13113 | 21331 | 32331 |
13121 | 21323 | 32323 |
13122 | 21322 | 32322 |
13123 | 21321 | 32321 |
13131 | 21313 | 32313 |
13132 | 21312 | 32312 |
13133 | 21311 | 32311 |
13211 | 21233 | 32133 |
13212 | 21232 | 32132 |
13213 | 21231 | 32131 |
13221 | 21223 | 32123 |
13222 | 21222 | 32122 |
13223 | 21221 | 32121 |
13231 | 21213 | 32113 |
13232 | 21212 | 32112 |
13233 | 21211 | 32111 |
13311 | 21133 | 32233 |
13312 | 21132 | 32232 |
13313 | 21131 | 32231 |
13321 | 21123 | 32213 |
13322 | 21122 | 32212 |
13323 | 21121 | 32211 |
13331 | 21113 | 32223 |
13332 | 21112 | 32221 |
13333 | 21111 | 32222 |
Proponuję rozpocząć od wyprodukowania pierwowzorów z kartridżów o bazowych ustawieniach cech: 01 - 11111, 02 - 22222, 03 - 33333. Nie trzeba w tym celu chodzić do innych pomieszczeń, można zrobić to w zoo, wkładając kartridże kolejno do przegródki w okrągłym podwyższeniu, na którym siedzą zwierzęta. Następnie sugeruję zestawiać ze sobą w generatorze kartridże 01 i 02, 02 i 03 oraz 01 i 03 w ustawieniach bazowych (11111, 22222, 33333). Wymieniając je cechami wg schematu z tabelki poniżej, dość szybko otrzyma się 90 jackalopów, kombinacje których będą składać się tylko z dwóch cyfr, np. 11122, 22233 albo 33111 (w tabeli powyżej zaznaczone kolorem zielonym). W tym przypadku po każdej wymianie cech można sklonować od razu po dwa stworzenia z dwóch kartridżów, które brały udział w wymianie. Kolejne kroki to już dodawanie do ustawień bazowych cech z innych kartridżów i takie ich wymienianie pomiędzy kartridżami, by otrzymywać kombinacje trzech cyfr, np. 12312. Przy tych ostatnich przydaje się właśnie sprawdzanie w dokumencie "messages", o jakich kodach stworzenia udało się już sklonować, i ich odznaczanie w tabeli z zestawieniem wszystkich wariantów.
Nr klawisza | Dla każdej pary kartridżów - 01 i 02, 02 i 03, 03 i 01 - po 15 wymian cech pomiędzy nimi |
1 | + | + | + | + | + | ||||||||||
2 | + | + | + | + | + | ||||||||||
3 | + | + | + | + | + | ||||||||||
4 | + | + | + | + | + | ||||||||||
5 | + | + | + | + | + |
W powyższej tabelce plusami oznaczono, który klawisz trzeba nacisnąć w przypadku każdej pary kartridżów. Pola nieoznaczone za każdym razem mają pozostać ustawione na cechach bazowych dla obu kartridżów. Po każdej takiej wymianie należy sklonować stworzenia z dwóch kartridżów, które biorą w niej udział. (Nie trzeba tworzyć kombinacji z wymianą trzech czy czterech cech pomiędzy kartridżami - są one odwrotnością ujętych w tabeli wymian jednej oraz dwóch cech i w efekcie dają te same stworzenia). Wykonawszy wszystkie powyższe wymiany (15), w przypadku każdej pary kartridżów otrzymasz 30 klonów, co po przemnożeniu przez trzy zestawienia par (01 i 02, 02 i 03, 03 i 01) daje 90 jackalopów plus 3 sklonowane z bazowych ustawień każdego kartridża przed wymianą, czyli w sumie 93. Pozostaje jeszcze 150 do sklonowania z kolejnych kombinacji zawierających już wszystkie trzy cyfry (1, 2, 3) według tabelki z wszystkimi wariantami. Powodzenia!
0
Komentarze czytelników
szymon257 Legionista

Utknalem juz na poczatku gry a tu bez abonentu nie dowiem sie co zrobic. :v
zanonimizowany970682 Centurion
W angielskiej wersji strony poradniki WWW są za darmo.
ixi1992 Pretorianin

Dlaczego w tym dokumencie messages nie mam nigdzie informacji o sklonowanych jackalopów? Ani w trakcie klonowania, ani po zapisaniu gry i sprawdzeniu tego dokumentu. Nie mam pojęcia jak sprawdzić ilośc sklonowanych jackalopów. Pomoże ktoś ?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.