Ulepszenia | Opis mechanizmów rozgrywki | Dark Souls II
Aktualizacja:

Każdą broń oraz pancerz można ulepszyć przy pomocy specjalnych materiałów, co pozwala zwiększyć ich statystyki i dopasować do odpowiednich etapów rozgrywki. Ulepszanie wymaga różnych rodzajów złóż, z których większość jest stosunkowo rzadka, dlatego należy oszczędnie podchodzić do modyfikacji swojego uzbrojenia.
Istnieją dwa rodzaje modyfikacji sprzętu:
- Wzmacnianie - pozwala podwyższyć bazowe statystki broni oraz uzbrojenia do maksymalnie +10 (1-10). Każdy kolejny poziom wzmocnienia dla broni, zwiększa jej bazowe obrażenia o 10%. Można to traktować jak zwiększanie poziomu naszego ekwipunku.
 - Zaklinanie - proces polegający na nadawaniu nowych właściwości i rodzaju obrażeń dla wybranej broni. Istnieje dziewięć różnych efektów, które można nałożyć na broń. Nakładanie jednego efektu, usuwa poprzedni. Dodatkowo, zaklinanie czystej broni powoduje zmniejszenie jej bazowych obrażeń o ok. 30% oraz skalowania ze Strength/Dexterity o 1-2 poziomy (mniejszy wpływ wybranych atrybutów na obrażenia zadawane przez broń), ale dodaje obrażenia od wybranego efektu/zmienia bazowe obrażenia. Nie dotyczy to efektów Raw oraz Mundane.
 
Poniżej znajduje się tabela z opisami poszczególnych wzmocnień i efektów zaklinania:
Rodzaj ulepszenia  | Kowal  | Opis  | 
Zwykłe wzmocnienia  | Lenigrast, McDuff, Ornifex  | Standardowe wzmocnienie broni i zbroi do maksymalnie +10. Każde wzmocnienie broni dodaje 10% do bazowych obrażeń. Wymaga: Titatinte Shard (1-3), Large Titanite Shard (4-6), Titanite Chunk (7-9) oraz Titanite Slab (+10)  | 
Wzmocnienia specjalnych zbroi i broni  | Lenigrast, McDuff, Ornifex  | Wzmocnienie do maksymalnie +5. Każde wzmocnienie broni dodaje 10% do bazowych obrażeń. Wymaga: Twinkling Titanite (1-5)  | 
Wzmocnienia broni z dusz bossów  | Lenigrast, McDuff, Ornifex  | Wzmocnienie do maksymalnie +5. Każde wzmocnienie broni dodaje 30% do bazowych obrażeń. Wymaga: Petrified Dragon Bone (1-5)  | 
Raw  | McDuff  | Zwiększa bazowe obrażenia fizyczne broni o 14,4%, ale zmniejsza skalowanie od statystyk. Najlepiej używać na broni z niskim skalowaniem do atrybutów. Wymaga: Raw Stone  | 
Bleed  | McDuff  | Dodaje efekt krwawienia do broni. Zmniejsza bazowe obrażenia o 30,5%, ale dodaje 112 bazowych obrażeń od krwawienia. Zmniejsza skalowanie Strength/Dexterity o 1-2 poziomy. Wymaga: Bleed Stone  | 
Magic  | McDuff  | Dodaje magiczne obrażenia do broni oraz zwiększa skalowanie do Inteligencji. Zmniejsza bazowe obrażenia o 30,5% i skalowanie Strength/Dexterity o 1-2 poziomy. Wymaga: Faintstone  | 
Dark  | McDuff  | Dodaje obrażenia od mroku oraz zwiększa skalowanie do mroku. Zmniejsza bazowe obrażenia o 30,5% i skalowanie Strength/Dexterity o 1-2 poziomy. Wymaga: Darknight Stone  | 
Fire  | McDuff  | Dodaje obrażenia od ognia oraz zwiększa skalowanie do ognia. Zmniejsza bazowe obrażenia o 30,5% i skalowanie Strength/Dexterity o 1-2 poziomy. Wymaga: Firedrake Stone  | 
Lightning  | McDuff  | Zwiększa obrażenia od błyskawic oraz skalowanie do błyskawic. Zmniejsza bazowe obrażenia o 30,5% i skalowanie Strength/Dexterity o 1-2 poziomy. Wymaga: Boltstone  | 
Mundane  | McDuff  | Przypisuje obrażenia danej broni do najniższego atrybutu postaci. Zmniejsza obrażenia broni o 50% i skalowanie domyślnych atrybutów. Przydatne niemal wyłącznie dla postaci, które posiadają wyrównane atrybuty. Wymaga: Old Mundane Stone  | 
Poison  | McDuff  | Dodaje efekt zatrucia do broni. Zmniejsza bazowe obrażenia o 30,5%, ale dodaje 112 bazowych obrażeń od trucizny. Zmniejsza skalowanie Strength/Dexterity o 1-2 poziomy. Wymaga: Poison Stone  | 
Enchanted  | McDuff  | Zmniejsza skalowanie od pozostałych statystyk, a zastępuje skalowaniem do Inteligencji. Nie dodaje obrażeń magicznych i nie zmniejsza bazowych obrażeń. Przydatne dla klas magicznych o wysokiej inteligencji. Wymaga: Magic Stone  | 
0
- Dark Souls II - poradnik do gry
- Dark Souls II - poradnik, opis przejścia, bossowie
	
- Opis mechanizmów rozgrywki
		
- Dary | Opis mechanizmów rozgrywki | Dark Souls II
 - Cechy | Opis mechanizmów rozgrywki | Dark Souls II
 - Efekty statusu | Opis mechanizmów rozgrywki | Dark Souls II
 - Początkowe klasy | Opis mechanizmów rozgrywki | Dark Souls II
 - Walka | Opis mechanizmów rozgrywki | Dark Souls II
 - Śmierć | Opis mechanizmów rozgrywki | Dark Souls II
 - Ogniska | Opis mechanizmów rozgrywki | Dark Souls II
 - Przymierza | Opis mechanizmów rozgrywki | Dark Souls II
 - Multiplayer | Opis mechanizmów rozgrywki | Dark Souls II
 - Ulepszenia | Opis mechanizmów rozgrywki | Dark Souls II
 
 
 - Opis mechanizmów rozgrywki
		
 
 - Dark Souls II - poradnik, opis przejścia, bossowie
	
 
Komentarze czytelników
zanonimizowany994511 Pretorianin
Przesadzają z tym poziomem trudnosci i tyle
PrimOne Junior
Witam,
Mam takie pytanko, czy ktoś może wie czemu w zamku Drangleic po skręceniu w prawo od pierwszego ogniska, w miejscu gdzie strażnicy chronią 6 drzwi które mają się otworzyć gdy zaabsorbują ich dusze, u mnie ostatnie drzwi po lewej (te które zawierają dziurę w podłodze) nie otwierają się. Próbowałem dziesiątki razy. Strażnicy przy tych ostatnich drzwiach nawet nie ożywają. Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam
WasatySzczur Legionista
wg mnie najlepszy mix złodzieja-maga
najlepiej mi sie używa maga który ma 
lewa ręka - magiczna laska + miecz/tarcza
prawa ręka - sztylet
no i dobra zbroja
PS wojownikiem i knightem ginołem po 10 razy a jak na razie mago-złodziejem chyba tylko 3-4 razy :D
wyprubujcie
WasatySzczur Legionista
Zapomniałem wspomniec ze poradnik do niczego. Czemu? Jak zabić bossa mozna zobaczyc na yt. Lepszy opis przejścia, sterowanie zaawansowane do 3 platform i pomoc do walki mozna znaleść na euro gamer. A mapy? Tez na euro gamer ... w sumie to znajdziecie tam wszystko. :D za free. Po co mi taki beznadziejny poradnik skoro wbiłem na euro gamera tylko po to by nauczyć sie skupiać ekran na wrogu a tu BOOM mam caly opis co robic po kolei jak zacząćjak walczyc itp. Jedyny minus to to ze na euro gamer nie ma obrazków... [*] RIP pięciolatki w sieci ;_; [*]
Wymiatacz Junior
Cześć wszystkim mam pytanie w grze dark sou 2 na początku gry gdy weszłem do chatki jakiś staruszek wyskoczyło mi przypomnij sobie imię czy ktoś wie o co może chodzić proszę o pomoc
EG2004_68647082 Legionista
Jeżeli ktoś gra wersję Scholar Of The First Sin to do zaliczenia platyny trzeba zebrać czary, uroki, cuda i piromancje ze wszystkich DLC.
MRD52525 Legionista
Ten poradnik jest słaby wszystko można łatwo znaleźć w sieci i to za darmo np na YT, i do tego bardziej dokładnie opisane.
kesah Pretorianin
Tak jak zazwyczaj nie mam uwag do poradników, tak do tego mieć muszę. Jest spieprzony i go nie polecam. Autor tego poradnika pominął bardzo wiele lokacji itemów, błędne mniejsze informacje np. dotyczących pułapek przy otwieraniu skrzynek, bardzo często niekiedy nieprzejrzyste opisy przejścia lokacji. Już pominę, że poradnik nie został zaktualizowany o DLC. Takie robienie na .... Nie polecam tego poradnika.
dawidk25811141720232629323538 Junior
Witam. Jak mogę wzmocnić broń na +11 i więcej? Mam sporo migoczącego tytanitu a i tak mogę wzmocnić broń tylko do +10.
bonninidubiel Junior
Witam mam pytanie która lepsza czapka błazna czy odkrywcy ( do otrzymywania więcej rzeczy nie chodzi mi o statystyki o odporności tylko o znajdywanie po pokonaniu wroga fantów
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
