Misja 3 - Exodus (cz.1) | Bitwa pod Falaise
Aktualizacja:
Misja 3 "Exodus"
Zadania główne :
- Ewakuuj się z Trun.
Zadania dodatkowe :
- Odzyskaj garnizony.
Zadania medalowe :
- Upewnij się, że wszyscy się ewakuują.
Obronić Trun to pierwsze zadanie dla Niemców w tym scenariuszu. Co jakiś czas będzie się ono aktualizowało dając ci nowe wytyczne. Dysponujesz zapewne kilkoma drużynami piechurów, w niektórych miejscach planszy (na południowym brzegu rzeki) pobudowane są już pewnie także stanowiska 88mm armat (jedno przed głównym mostem w okolicy kościoła, drugie przed brodem na południowym wschodzie). Kościół i budynek za nim to oczywiście bazy, w których możesz rekrutować następne jednostki - w świątyni oddziały piechoty, w budynku za nią: miny samobieżne Goliat, transportery opancerzone SdKfz 251/1 i polowe armaty ppanc. kal. 50mm). Jedno z takich dział powinno jednak także stać w pobliżu budynku, obok znajdziesz też dwie wyrzutnie rakiet kal. 150mm (Nebelwerfery). Obsadź wszystkie trzy drużyną najsłabszej piechoty, za każdym razem uzupełniając jej stan osobowy przy kościele (by nie znikła ci całkiem). Kolejne działo 50mm i jeszcze jednego Nebelwerfera znajdziesz również w południowo-wschodnim narożniku planszy, przy tamtejszym garnizonie. W wolnym czasie (ale jak najszybciej!) wyślij tam wspomnianą drużynkę piechurów i obsadź oba działa. Nie zapomnij uzbroić wszystkich pozostałych drużyn piechoty (także tych rekrutowanych już w trakcie dalszej gry!) w broń leżącą na ziemi w białych kółeczkach, którą zwykle będziesz znajdował w okolicy rozsianych po mapie garnizonów (co jakiś pukawki te "respawnują"). Nie muszę już chyba powtarzać, iż najważniejsze są panzerschrecki? Jednak obsadź również kilka CKMów MG-42 i 81mm moździerzy. Acha, zwróć uwagę, iż główny most znajdujący się za kościołem posiada magiczną właściwość samoistnego "regenerowania się", naprawiania, o czym gra będzie ci co jakiś czas przypominać niebieską ikoną pojawiającą się po lewej stronie ekranu. Twoim głównym celem w tym scenariuszu będzie umożliwienie ewakuacji sojuszniczym, "żółtym" siłom próbującym wyrwać się z okrążenia pod Falaise. Długa kolumna niemieckich niedobitków będzie przechodzić przez pół planszy, pojawiając się na niej w jej południowo-wschodnim rogu i opuszczając ją drogą, której wylot znajduje się daleko na południu/południowym zachodzie. Sprawnie porozsyłaj żołnierzy na stanowiska bojowe.

Zadanie główne dosyć szybko zaktualizuje się do "powstrzymania ataku Kanadyjczyków ", którzy spróbują przekroczyć bród rzeczny na południowym wschodzie. Tam więc wyślij pierwsze oddziały - kilka drużyn piechoty porozmieszczaj w chałupach przed brodem (w tym w budynku tutejszego garnizonu), sekcje moździerza i CKMu a także Nebelwerfera umieść za pobliskimi murkami (wyrzutnie rakiet nieco z tyłu by nie narażać jej na szybkie zniszczenie). Stanowisko 88mm armaty powinieneś mieć po lewej, ukryte między budynkami (jeżeli go tam nie ma szybko wybuduj jedno drużyną Luftlande), zaś po prawej (za żywopłotem) ukryj i zakamufluj armatkę ppanc. kal.50mm. W ten sposób oba pepance będą raziły z boku kanadyjskie ciężkie transportery opancerzone przeprawiające się przez bród. Jeżeli chodzi o to, którą wyrzutnię pocisków rakietowych i armatę tu sprowadzić to odpowiedź jest krótka: te, które mają bliżej (pewnikiem będą to zatem działa ściągnięte z południa).

Natarcie Kanadyjczyków (o ile sobie przypominam nadchodzili w kilku falach) powinno się dosyć szybko załamać w ogniu twoich Niemców. Gdy ucichną odgłosy walki możesz pokusić się o odbicie punktu amunicyjnego znajdującego się na północy tuż za brodem. Po prostu rusz do kontrataku siłami, które dotychczas broniły przeprawy. Natarcie swojej piechoty wspieraj nawałą moździerzową, rakietową ostrzeliwując okopy Kanadyjczyków, które wykopali sobie oni po drugiej stronie rzeki, pod lasem. W tym momencie warto już posiadać wsparcie "burzy ogniowej" wykupując je za kilka pierwszych punktów dowodzenia - tę nawałę artyleryjską wezwij na szerokie przejście pomiędzy lasami kawałek dalej na północy, którym zapewne będą pchali się kolejni liczni wrogowie. Własną piechotę warto teraz bardziej zmotywować do walki korzystając ze stosownego ulepszenia również wykupionego za punkty dowodzenia. Gra ponownie zaktualizuje główne wytyczne - otrzymasz rozkaz zaklinowania przeprawy zaporami przeciwczołgowymi . Uczyń to jednym z oddziałów podążających z tyłu, np. pionierami - jeden pas zapór proponuję wybudować tuż za brodem. Dobrze jest jednak zostawić z boku (z prawej strony) niewielką lukę by mogły się przez nią przecisnąć na drugi brzeg twoje działa - wyrzutnia rakiet i 50mm pepanc. Jak już się pewnie domyślasz wzmocnią one obronę dopiero co zdobytego punktu amunicyjnego. Ów przejmij szybko jedną z drużyn, sekcją CKMu obsadź zaś pobliski bunkier z moździerzem (będziesz mógł korzystać potem z jego wsparcia), sekcje moździerza i Nebelwerfera umieść gdzieś tuż za bunkrem. Drużyny piechoty porozmieszczaj z kolei tuż przed bunkrem wyszukując dla nich jak najlepsze osłony.

0
- Company of Heroes: Chwała Bohaterom - poradnik do gry
- Company of Heroes: Chwała Bohaterom - poradnik do gry
- Bitwa pod Falaise
- Misja 1 - Trun - Polowanie na muchy (cz.1) | Bitwa pod Falaise
- Misja 1 - Trun - Polowanie na muchy (cz.2) | Bitwa pod Falaise
- Misja 2 - Oblężone miasto (cz.1) | Bitwa pod Falaise
- Misja 2 - Oblężone miasto (cz.2) | Bitwa pod Falaise
- Misja 3 - Exodus (cz.1) | Bitwa pod Falaise
- Misja 3 - Exodus (cz.2) | Bitwa pod Falaise
- Misja 3 - Exodus (cz.3) | Bitwa pod Falaise
- Bitwa pod Falaise
- Company of Heroes: Chwała Bohaterom - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.