Misja 1 - Trun - Polowanie na muchy (cz.1) | Bitwa pod Falaise
Aktualizacja:
Misja 1 "Trun: Polowanie na muchy"
Zadania główne :
- Zamelduj się w kościele i wybuduj stanowisko działa 88mm;
- Przechwyć zwiad Aliantów i chroń czołgi.
Zadania dodatkowe :
- Zaalarmuj garnizony.
Zadania medalowe :
- Nie dopuść do żadnych strat w oddziałach pancernych.
Po rozpoczęciu gry wybierz drużynę volksgrenadierów, którą na razie oddano ci do dyspozycji, szybko zbierz nią broń, która powinna leżeć w białych kółeczkach przy pobliskim budynku (panzerschreck i rkm MG-42) i biegnij zameldować się w kościele stojącym pośrodku planszy, przy takim wielkim moście. Gdy dotrzesz w okolicę świątyni otrzymasz pod komendę oddział piechoty Luftlande. Przełącz się na tych chłopaków, wejdź do ich menu budowania umocnień, wybierz z niego 88mm armatę Flak 36 i rozpocznij stawianie stanowiska tegoż doskonałego działa ppanc./plot. w miejscu, które sugeruje gra zieloną strzałką (przed mostem). W tym samym czasie drużyna volksgrenadierów powinna ruszyć zaalarmować sąsiednie garnizony (w sumie jest ich 14) - nadciągają Alianci!

Garnizony te oznaczone są na mapie żółtymi kółeczkami. Na razie widzisz na niej pewnie tylko trzy kółka tegoż koloru, jednak nawet teraz łatwo zorientować się, w których miejscach znajdują się pozostałe garnizony. Mianowicie ich budynki stoją tuż przy oznaczonych na żółto sojuszniczych jednostkach wszelkiego typu - samochodach i transporterze pancernym, sekcjach saperów i CKMu. By wykonać zadanie dodatkowe musisz obiec wszystkie te miejsca którymś ze swoich oddziałów i po kolei umieszczać go na chwilę w kolejnych garnizonowych budynkach.

Nad budynkiem pojawi się wówczas stosowna ikona w niebieskim kolorze, a do twojej dyspozycji oddawane będą kolejne jednostki stacjonujące w pobliżu - wspomniane samochody pancerne, sekcje saperów, itd. Aby jednak utrudnić ci budzenie niemieckich śpiochów w garnizonach twórcy wpadli na szatański pomysł zrzucenia w tym czasie na planszę kilku pododdziałów spadochroniarzy (lądują w pewnych, krótkich odstępach czasu). Staraj się szybko unicestwiać tych Aliantów ściągając w okolicę dopiero co oddany ci pod komendę samochód pancerny i wysyłając w bój wyrwane ze snu jednostki niemieckie. Jedna drużyna powinna jednak cały czas zasuwać po planszy i stawiać na równe nogi kolejne garnizony!

Ma to bowiem - oprócz oddawania ci pod komendę dodatkowych oddziałów - jeszcze jedną zaletę: w miarę alarmowania kolejnych garnizonów otrzymujesz możliwość rekrutowania w kościele i stojącym za nim (na kościelnym dziedzińcu) budynku następnych jednostek. Dokładnie tego samego typu jak te, które budzisz w kolejnych garnizonach. Dosyć szybko skorzystaj z tej opcji rekrutując w kościele kilka następnych drużyn piechoty. Przede wszystkim 1-2 oddziały piechoty Luftlande, która jako jedyna może organizować stanowiska 88mm armat Flak 36 - a te niebawem bardzo się przydadzą. Świeżo rekrutowane drużyny wysyłaj przez pobliski most na północ, po drodze uzbrajając je w broń, którą znajdywać będziesz na planszy w białych kółeczkach (zwykle koło kolejnych garnizonów) - zbieraj przede wszystkim panzerschrecki. Wróćmy na chwilę do drużyny Luftlande, która na początku rozgrywki wybudowała przed kościołem stanowisko 88mm armaty. Tuż po tym również powinieneś wysłać ją przez most na północ, w kierunku skrzyżowania dróg, na którym niebawem pojawią się Alianci. Nie zapomnij opanować także dwóch punktów strategicznych znajdujących się w przeciwległych narożnikach planszy. Obok punktu amunicyjnego położonego na południowym wschodzie stoi potężny bunkier z moździerzem - obsadzając go piechurami otrzymasz możliwość wsparcia swoich działań ostrzałem moździerzowym. Zdobyte punkty dowódcy kompanii na razie proponuję zamieniać na ulepszenia z prawej gałęzi "drzewka ulepszeń" - "burzę ogniową", "rakietę V-1" i "patrol bojowy samolotów Henschel", a więc takie, które mogą bardziej się przydać gdy będziesz dawał odpór alianckim czołgom. I pamiętaj by nie rekrutować zbyt dużo jednostek, ponieważ musisz sobie jeszcze zostawić trochę miejsca na 88mm armaty polowe. One niebawem pomogą ci ocalić kilka niemieckich "puszek" ukrytych na drugim brzegu rzeki (żółte ikony na mapie).

0
- Company of Heroes: Chwała Bohaterom - poradnik do gry
- Company of Heroes: Chwała Bohaterom - poradnik do gry
- Bitwa pod Falaise
- Misja 1 - Trun - Polowanie na muchy (cz.1) | Bitwa pod Falaise
- Misja 1 - Trun - Polowanie na muchy (cz.2) | Bitwa pod Falaise
- Misja 2 - Oblężone miasto (cz.1) | Bitwa pod Falaise
- Misja 2 - Oblężone miasto (cz.2) | Bitwa pod Falaise
- Misja 3 - Exodus (cz.1) | Bitwa pod Falaise
- Misja 3 - Exodus (cz.2) | Bitwa pod Falaise
- Misja 3 - Exodus (cz.3) | Bitwa pod Falaise
- Bitwa pod Falaise
- Company of Heroes: Chwała Bohaterom - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.