C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Wybrzeże Atlantyku

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Nod - Wybrzeże Atlantyku

Kane żąda zniszczenia wszystkich stanowisk artylerii, które GDI zbudowało wzdłuż wybrzeża Oceanu Atlantyckiego - Nod - Wybrzeże Atlantyku | Command & Conquer 3 Wojny o Tyberium - Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium - poradnik do gry

Kane żąda zniszczenia wszystkich stanowisk artylerii, które GDI zbudowało wzdłuż wybrzeża Oceanu Atlantyckiego. W wykonaniu tego zadania pomoże Ci mała placówka Bractwa, położona w lewym, dolnym rogu mapy, a także kilka nowych, udostępnionych przez przywódcę technologii.

Rozpocznij rozbudowę bazy od stworzenia kolejnej rafinerii, którą postaw nieopodal pola na południu. Dysponując dwoma kombajnami, zapewnisz sobie odpowiednią ilość gotówki do rozwinięcia sił zbrojnych. Zadbaj o ochronę swojej siedziby przed wrogami, konstruując kilka wieżyczek obronnych i czołgów typu Skorpion. Te ostatnie powinny jak najszybciej doczekać się udoskonalenia w postaci dział laserowych - kupisz je w laboratorium technicznym.

Zabierz prezent w postaci skrzynek z dodatkowymi funduszami, które leżą na pobliskim wzgórzu. Na miejsce (czerwony punkt X na powyższej mapce) dostaniesz się oddziałem Cienia, mającym na swoim wyposażeniu lotnie.

Wschodnia część bazy jest silnie chroniona przez baterie przeciwlotnicze. Zniszcz je, żeby udostępnić bombowcom Vertigo możliwość ataku na pozostałe stanowiska artylerii GDI. - Nod - Wybrzeże Atlantyku | Command & Conquer 3 Wojny o Tyberium - Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium - poradnik do gry
Wschodnia część bazy jest silnie chroniona przez baterie przeciwlotnicze. Zniszcz je, żeby udostępnić bombowcom Vertigo możliwość ataku na pozostałe stanowiska artylerii GDI.

1 - Zniszcz stanowisko artylerii GDI.

Wykorzystaj otrzymane na początku zmagań bombowce do zniszczenia pierwszego stanowiska artylerii. Chroniące budynek jednostki wroga ruszą w kierunku siedziby Bractwa, ale nie powinny one stanowić problemu dla Twojej linii obrony. O wiele większe zagrożenie niosą ze sobą ataki wojsk naziemnych z położonej na północnym-wschodzie bazy, które GDI rozpocznie po utracie artylerii. Jeśli zajdzie taka konieczność, wzmocnij swoje siły kolejnymi wieżami i czołgami typu Skorpion.

Widząc pogarszającą się sytuację, dowództwo przyśle posiłki w postaci śmigłowców typu Jad. Wykorzystaj je do ataku na Orki, które zawitają w Twojej bazie. Otrzymasz również możliwość tworzenia czołgów maskujących, ale na razie z niej nie korzystaj. Pieniądze lepiej wykorzystać na produkcję czołgów Skorpion oraz dodatkowej wieży łączności z bombowcami Vertigo.

1 - Zniszcz plac budowy należący do GDI.

Akcję ofensywną rozpocznij od wyłączenia z gry bazy GDI, która produkuje atakujące Cię jednostki. Wykorzystaj fakt, że obiekt nie jest chroniony przez baterie przeciwlotnicze i dokonaj serii nalotów w wykonaniu bombowców Vertigo. Najpierw pozbądź się placu budowy (zaliczysz przy okazji zadanie bonusowe), a potem rozwal wszystkie fabryki produkujące pojazdy oraz koszary.

2 - Zniszcz stanowisko artylerii GDI, znajdujące się na wschodzie.

Zapewniwszy sobie spokój, skieruj liczną grupę czołgów typu Skorpion na wschód, w kierunku kolejnego stanowiska artylerii. Równaj z ziemią wszystkie budynki, jakie napotkasz na swojej drodze, a zwłaszcza baterie przeciwlotnicze, blokujące dostęp do wybrzeża. Na końcu pozbądź się głównej wieży, dzięki czemu zaliczysz kolejny etap głównego zadania.

Zniszczenie bazy GDI to zadanie nieobowiązkowe, ale warto je zaliczyć, gdyż wróg pozbawiony fabryk pojazdów przestanie atakować Twoją siedzibę. - Nod - Wybrzeże Atlantyku | Command & Conquer 3 Wojny o Tyberium - Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium - poradnik do gry
Zniszczenie bazy GDI to zadanie nieobowiązkowe, ale warto je zaliczyć, gdyż wróg pozbawiony fabryk pojazdów przestanie atakować Twoją siedzibę.

2 - Zniszcz lotniskowiec GDI.

Gdy południowe terytorium stanie się wolne od ochrony przeciwlotniczej, wydaj rozkaz swoim samolotom do odkrycia terenu w południowo-wschodniej części mapy. Otrzymasz zadanie bonusowe, którego celem jest zatopienie lotniskowca GDI. W akcji użyj bombowców Vertigo.

3 - Zniszcz platformę remontową, zanim dotrze do stanowiska artylerii.

GDI będzie próbować umocnić obronę ostatniego stanowiska artylerii za pomocą jednostki naprawczej, która pojawi się na południowym-zachodzie. Aby wykonać to zadanie, musisz zniszczyć pojazd, zanim dotrze on do celu podróży. W operacji tej użyj czołgów typu Skorpion lub zbombarduj wehikuł z powietrza.

3 - Zniszcz stanowisko artylerii GDI, znajdujące się na północnym wschodzie.

Ostatnie stanowisko artylerii jest bardzo silnie chronione. Operację lądową utrudnia teren, dający bunkrom sporo czasu na ostrzelanie Twoich jednostek. Z kolei bombowce Vertigo zagrożone są atakami myśliwców Jastrząb, które będą posyłać w ich kierunku pociski rakietowe. Proponuję dokonać ostatniego uderzenia, nie oglądając się na ewentualne straty. Kilka bomb z pewnością dosięgnie celu, a ocalałe Skorpiony dopełnią dzieła zniszczenia.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2016-01-06
22:21

zanonimizowany1136649 Pretorianin

I W MISIJ GDY OSTATNIEJ TO MI SIĘ UDAŁO ZNISZCZYĆ WĘZEŁ DZIAŁEM I SZCZELINĄ MIMO IŻ TROCHĘ CZERWONEGO ŻYCIA ZOSTAŁO TO CHWILĘ PÓŹNIEJ ZOSTAŁO ŻNISZCZONE

Komentarz: zanonimizowany1136649
2016-01-13
21:38

zanonimizowany1136649 Pretorianin

😉

Słuchajcie dobra strategia na gdi chorwacja to jest tak robicie bunkry ze strzelcami 2-3 tam gdzie piechota idzie i wyłączacie wieże strażnicze a 4 działka włączacie przeciw czołgom i gdy będizecie mieć może z 8-10 czołgów zależy jaki poziom jak na trudnym to może z 15 atakujecie rozwalacie wszystko (prócz jednej fabryki centrum operacyjnego MCV i elektrowni potem inżynierów i przejmujecie wszystko i na luzie budujecie se można nawet zniszczyć wszystkie 3 bazy bez ratowania konwoju zaliczą się nawet jeśli nie będą pokazane i potem tylko uratować konwój :)

Komentarz: zanonimizowany1136649
2016-09-11
14:14

zanonimizowany1136649 Pretorianin

Hmm jak mogłeś rozwalić w sarajewie zdrajców bombą atomową skoro głowice mamy dopiero w misji australyjski busz

Komentarz: zanonimizowany1136649
2017-03-07
12:19

w.l.o.p Legionista

w.l.o.p

10 lat po wydaniu gry,a ludzie wciąż grają i komentują.Niesamowite i smutne zarazem ze tak wspaniała seria już się skończyła a godnych następców brak.Jedynie seria Halo Wars i Homeworld Desert of Kharak trzyma jako taki poziom.

Komentarz: w.l.o.p
2024-12-24
11:47

Felipe Konsul

Felipe
😐

Ta gra to dowód, że można grać w strategię na konsole. Może nie tak wygodnie jak myszką, ale idzie się przyzwyczaić.
Szkoda tylko, że 1. nie ma wielu map w potyczkach z PC i 2. jest limitowana liczba jednostek. Moim zdaniem powinna być chociaż o 50% ta liczba powiększona.
Chorwacja jak napisane wyżej jest prosta. Na PC tak chyba nie miałem, ale na X360 to samo zniszczenie wszystkich 3 baz mi kończyło grę, a na PC musiałem jeszcze ten konwój dostarczyć. Dziwne.
Misja Berno z GDI jest cholernie irytująca. Grałem na X360 nie pamiętam czy takie coś było na PC. NIE DA SIĘ zniszczyć MCV obcych dopóki nie przybędzie ten walony statek matka obcych. I NIE DA SIĘ zniszczyć tego przekaźnika działem jonowym, bo to się ładuje za wolno i nie starczy nam czasu i statek zdąży przybyć. Jest to chyba tak zrobione, żeby przekaźnik pojawiał się dopiero jak użyjemy działa jonowego. Ja jak miałem działo naładowane i go nie użyłem to nic nie budowali, a dosłownie sekundę po strzale wybudowali przekaźnik lol. Już nie wspominając o tych w pizdu częstych i sporych atakach z lądu.
Operacja sztylet z NOD na konsoli to jakaś tragedia. Na PC można to zrobić łatwo po prostu przejmując wszystkie budynki na raz w trybie planowania, ale nie można tego zrobić na konsoli. Pamiętam, że robiłem taktykę jeszcze przed przejmowaniem wszystkiego na raz na PC, że zabierałem MCV do swojej bazy, żeby tam był bezpieczny i jak w przypadku obu MCV GDI udało mi się nimi uciec na konsoli to z obcych chyba tylko jednemu, a drugi rozwalili i przegrałem. Głupie, że trzeba przejąć po 2 platformy, a nie wystarczy tylko jedna. Poza tym dziwne, że jak przejmiemy platformy GDI i są one rozłożone (są budynkiem) to ich nie atakują, ale jak się składają w pojazd to je atakują, ale mimo to udało mi się chociaż już płonące dostarczyć je do bazy. Co innego MCV Scrinów. O ile obrona PLOT i żadne działka nie atakują ich to wrogie jednostki już tak. I atakują je chyba też wtedy kiedy są złożone. Żal.
Poza tym szkoda, że kampania Scrin jest niedostępna jeśli nie zrobimy kampanii NOD.

Komentarz: Felipe
2025-01-05
19:47

Felipe Konsul

Felipe
😡

Ostatnia misja u NOD jest prawie dziecinnie prosta wystarczy wysłać MCV (NIE EMISARIUSZA) tam gdzie są molochy i szybko zbudować laboratorium, a potem obeliski. Wtedy obeliski rozwalają molochy i możemy je przejąć, a jak je przejmiemy to z tamtego wzgórza mamy praktycznie zasięg wystarczający żeby za pomocą tej trójki rozwalić bazy GDI :D.
Misja Chorwacja u Scrinów to jakaś tragedia nie pamiętam jak to zrobiłem na PC, bo ją przeszedłem ale nie mogę jej przejść na konsoli. Dosłownie 5 minut po rozpoczęciu gry jak nie szybciej GDI wali w nas mamutami i molochami, a później jeszcze atakuje nas NOD. A my nawet nie mamy się czym bronić, bo nasze systemy obrony bazy nie istnieją. Gniazda trzmieli i działka przeciw pojazdom u Scrinów są do niczego, bo molochy i mamuty mają za duży zasięg, żeby te do nich strzelały. Poza tym czemu u niektórych jest na początku władca umysłu, a ja go nie mam mimo, żę grę zaktualizowałem.

Komentarz: Felipe
2025-01-31
14:25

Felipe Konsul

Felipe

Najlepszy sposób na Chorwację u Scriów to chyba jak najszybsze wybudowanie trójnogów i przede wszystkim władcy umysłu, jeśli się go na początku nie ma. Na konsoli go nie ma. Wtedy musimy teleportować ich do węzłów danych NOD i rozwalić wszystkie elektrownie co jest ważne WSZYSTKIE. Bo jeśli jakieś zostawimy i zaczniemy rozwalać obeliski to jeden z nich może z powrotem się włączyć. Dzięki czemu obeliski przestaną działać, można je rozwalić i przejąć węzły danych.
I chyba najważniejsza rzecz - dobrze jest wysłać trzmiele do południowego mostu przy bazie GDI i sprowokować emitery dźwiękowe do strzału, a wtedy rozwalą one mostu. Dzięki temu GDI nie będzie mogło iść bezpośrednio do naszej bazy i będzie zmuszone iść na około przy okazji napotykając NOD i nie oni nie odbudują tego most :D. No i jeszcze jedna ważna rzecz - przeniesienie się do niebieskiego tyberium na samym początku misji. Udało mi się jakoś to przejść chociaż bez celu dodatkowego, a poza tym to już mi GDI rozwalało bazę. Masakra.

Komentarz: Felipe
2025-02-03
19:26

Felipe Konsul

Felipe
😃

To jak łatwa jest Granica 19 w porównaniu do Chorwacji jest śmieszne :D. Zwykle ostatnia misja jest najtrudniejsza, a tutaj to tak na prawdę jest chyba 2 najłatwiejszą z 4. Wystarczy rozwalić oba mosty jeden do naszej bazy drugi do wieży i zacząć jak najszybsze budowanie kolumn burzowych i dewastatorów i GDI jest bez szans nie ważne co by zrobiło...

Komentarz: Felipe
2025-02-18
11:16

Felipe Konsul

Felipe
😊

Nie ma sensu używać działa jonowego na mniejszych bazach w misji Berno. Lepiej jest po prostu rozwalić je mamutami i molochami - molochy są dobre do niszczenia kolumn burzowych, bo te nie mają tak dużego zasięgu, żeby do niech strzelać, ale przed tym poczekać żeby działo jonowe się naładowało. Po zniszczeniu jednej z baz i pojawieniu się info. o przekaźniku można go rozwalić działem jonowym i statek matka nie przyleci.
Poza tym ogólnie najgorszy jest chyba początek, bo na samym początku nie mamy emiterów dźwiękowych, które trzeba postawić na południowym zachodzie i wschodzie, żeby zatrzymać ataki z lądu, obrony plot. do niszczenia jeźdźców burzowych i jastrzębi żeby zatrzymać dewastatory. A jak to wszystko już zbudujemy to obrona staje się w miarę prosta poza tym mam wrażenie, że ataki na samym początku są mocniejsze i potem słabną, ale może to dlatego, że później mamy więcej wież, czołgów itd. więc prościej jest się bronić...

Komentarz: Felipe
2025-04-20
11:50

Felipe Konsul

Felipe
😂

Jeśli kiedyś przed jakimiś tam łatkami w Monachium Scrinów dostawaliśmy tylko 2 lotniskowce to twórców nieźle pogrzało. Przecież jeśli tym statkom skończą się myśliwce to stają się one praktycznie bezużyteczne. Chyba, że przed łatkami baza też była mniejsza. Ale nawet teraz kiedy poza dwoma lotniskowcami mamy 4 dewastatory plus kilka trójnogów, poszukiwaczy, jeźdźców burz czy dezintegratorów nadal można przegrać. A znowu w takiej Chorwacji u Scrinów jedyny jednostki powietrzne to jeźdźcy burz. Nie ma żadnych dewastatorów.

Komentarz: Felipe

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl