C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Ayers Rock
Aktualizacja:
Nod - Ayers Rock

1 - Zdobądź południową bazę Kilian.
Pierwszym zadaniem na drodze do pokonania zdrajczyni jest zdobycie małej bazy Bractwa, która zlokalizowana jest w pobliżu Ayers Rock. Zmagania zaczynasz dysponując jednostką Awatar (z zainstalowaną modyfikacją w postaci miotacza ognia) oraz czterema sabotażystami.
Bazę wroga zaatakuj przez wschodnią bramę, niszcząc wcześniej patrolujące okolicę trzy czołgi typu Skorpion. Rozwal szatkownice i wkrocz do środka. Szybko pozbądź się wrogich wehikułów i dokonaj anihilacji piechoty przy pomocy miotacza ognia. Rozwal koszary, jedną z fabryk pojazdów i wprowadź do bazy sabotażystów.
Przejmij plac budowy, ocalałą z pogromu fabrykę pojazdów, a także dwie rafinerie, znajdujące się na zachodzie (żniwiarki muszą znajdować się w budynkach!). Gdy kombajny rozpoczną zbiór Tyberium, wybuduj elektrownię i koszary. Wytrenuj nowego sabotażystę i zajmij laboratorium techniczne. Centrum operacyjne pozostaw na razie w spokoju.

Wykorzystaj fakt napływu gotówki i rozbuduj bazę. Przy wschodniej bramie powinny stanąć dwa obeliski, a w zachodniej części bazy wieże przeciwlotnicze. Koniecznie wybuduj świątynię Nod, dzięki czemu szybciej uzyskasz dostęp do broni atomowej. Jeśli przyjrzysz się Ayers Rock, zauważysz, że w bazie wroga zlokalizowane są cztery skrzynki z pieniędzmi (czerwony punkt X na powyższej mapce). Zabierz je z pomocą oddziałów Cienia, których wcześniej oczywiście wytrenuj.
Zatrzymaj kombajny zbierające Tyberium i za resztę pieniędzy powołaj do życia sabotażystę, a także skonstruuj jednostki wojskowe (koncentruj się na czołgach maskujących i Awatarach). Wydaj gotówkę do ostatniego centa i dopiero teraz przejmij centrum operacyjne. Dzięki poczynionym wcześniej staraniom będziesz znacznie lepiej przygotowany do konfrontacji z wojskami Kilian i GDI - tak, Twój odwieczny wróg również działa na tym terenie.
2 - Wciel do służby pięć drużyn maruderów mutantów.
Po zdobyciu południowej bazy otrzymasz 7500 dolarów (jeśli wcześniej miałeś jakiekolwiek pieniądze, zostaną Ci one odebrane - dlatego tak ważna była kwestia ich wydania). Uaktywnij dwa Awatary i ruszaj na wschód. Po chwili zobaczysz siedzibę mutantów - pokonaj obrońców i zdobądź budynek. Aby zaliczyć zadanie dodatkowe, musisz teraz wytrenować pięć oddziałów skażonych przez Tyberium ludzi. Jeśli chcesz stwórz kilka dodatkowych drużyn. Piechurzy przydadzą się do oczyszczenia pozostałej części krainy.
1 - Zdobądź trzy silosy z Tyberium.
Zanim ruszysz w kierunku silosów, skieruj się w prawy, dolny róg mapy. Znajdziesz tu małą grupę mutantów i kilka skrzyń z pieniędzmi. Potem ruszaj na północ. Na wysokości Ayers Rock napotkasz dwie iglice (oznaczone na powyższej mapce białymi punktami A), chronione przez grupę przeciwników oraz pole z niebieskimi kryształami Tyberium. Przejmij konstrukcje za pomocą sabotażystów, po wyeliminowaniu zagrożenia ze strony mutantów.
Omijając szerokim łukiem bazę wroga, podejdź w pobliże silosów. Zabij wszystkich obrońców i przyślij w to miejsce trzech sabotażystów. Każdy zdobyty budynek zaowocuje wkładem do kasy w wysokości 5000 dolarów.
W lewym, górnym rogu planszy znajduje się niewielkie pole Tyberium. Jeśli chcesz, możesz tu utworzyć placówkę z kolejną przetwórnią zielonych kryształów. Nie jest to jednak konieczne. Pokonawszy zdrajczynię, otrzymasz we władanie jej bazę, a położoną w niej rafinerię dzieli niewielki dystans do tego pola.
2 - Zdobądź lub zniszcz świątynię Nod.
Aby zdobyć bazę należącą do zdrajców, musisz zlikwidować świątynię Nod, nie naruszając zlokalizowanej nieopodal kwatery głównej. W osiągnięciu celu przyda Ci się broń atomowa, do której dostęp otrzymałeś już na początku gry. Świątynię można również rozwalić z powietrza - jeśli wcześniej należycie zadbałeś o kwestie finansowe, powinieneś mieć wystarczającą ilość gotówki na dwie wieże łączności z zestawem bombowców Vertigo.
Działania ofensywne ułatwia fakt, że Kilian niespecjalnie kwapi się do ataku na Twoją bazę. Pomijając bombardowania (dla oszczędzenia nerwów warto zlikwidować wrogie wieże łączności bombą atomową już na początku rozgrywki), najazdy przeciwnika będą wręcz sporadyczne.
Bez względu na to, jak i kiedy wyeliminujesz świątynię, pamiętaj, że po jej zniszczeniu, baza przejdzie w Twoje władanie. Im więcej budynków ocaleje z Twojej ofensywny, tym dla Ciebie lepiej.

3 - Nie pozwól, aby GDI zrobiło użytek z działa jonowego.
Przejąwszy drugą bazę Nod, we wschodniej części mapy uaktywni się GDI. Wróg dysponuje działem jonowym, które osiągnie pełną gotowość w ciągu pięciu minut. Jeśli zamierzasz uniknąć kłopotów, szybko pozbądź się budynku odpowiedzialnego za kontrolowanie superbroni. Do zażegnania niebezpieczeństwa wystarczy jedna atomówka.
4 - Zniszcz bazę GDI.
Choć GDI zostało pozbawione działa jonowego, baza na północy nadal stanowi duże zagrożenie. Wróg będzie atakować Twoją siedzibę przy Ayers Rock z pomocą Mamutów, wspieranych przez szturmowców, Orki i Jastrzębie (zadbaj o należytą ochronę przeciwlotniczą). Wypatruj ponadto inżynierów, którzy będą chcieli przejąć zdobyte wcześniej instalacje (siedzibę mutantów oraz iglice).
Jeśli potrzebujesz "szybkich" pieniędzy, zainteresuj się skrzyniami leżącymi w prawym dolnym rogu krainy (czerwone X na powyższej mapce). W zrujnowanym mieście zlokalizowana jest również druga siedziba mutantów, którą można przejąć sabotażystą.
Ataki GDI będą bardzo intensywne, dlatego też do obrony bazy skieruj większość jednostek z placówki na południu. Do zadania ostatniego ciosu możesz użyć sił lądowych, bombowców Vertigo lub tradycyjnie - bomby atomowej. Zlikwidowanie kluczowych budynków pozwoli zakończyć zmagania sukcesem.
0
- Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium - poradnik do gry
- Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium - poradnik do gry
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Prolog
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Pentagon
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Baza lotnictwa w Langley
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Hampton Roads
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Biały Dom
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Casabad
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Aleksandria
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Kair
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Chorwacja
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Albania
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Sarajewo
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Monachium
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Stuttgart
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Kolonia
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Berno
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Rzym
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Strefa Zero
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Prolog
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Baza Sił Lotniczych Andrews
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Biały Dom
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Hampton Roads
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Waszyngton
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Pustynia Amazońska
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Wybrzeże Atlantyku
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Słowenia
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Sarajewo
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Australijski busz
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Mury Sydney
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Śródmieście Sydney
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Ayers Rock
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Północne Włochy
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Wzgórza Włoskie
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Operacja Sztylet
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Wieża Kane'a
- C&C 3 Tiberium Wars: Scrin - Londyn
- C&C 3 Tiberium Wars: Scrin - Monachium
- C&C 3 Tiberium Wars: Scrin - Chorwacja
- C&C 3 Tiberium Wars: Scrin - Granica 19
- Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany1136649 Pretorianin
I W MISIJ GDY OSTATNIEJ TO MI SIĘ UDAŁO ZNISZCZYĆ WĘZEŁ DZIAŁEM I SZCZELINĄ MIMO IŻ TROCHĘ CZERWONEGO ŻYCIA ZOSTAŁO TO CHWILĘ PÓŹNIEJ ZOSTAŁO ŻNISZCZONE
zanonimizowany1136649 Pretorianin
Słuchajcie dobra strategia na gdi chorwacja to jest tak robicie bunkry ze strzelcami 2-3 tam gdzie piechota idzie i wyłączacie wieże strażnicze a 4 działka włączacie przeciw czołgom i gdy będizecie mieć może z 8-10 czołgów zależy jaki poziom jak na trudnym to może z 15 atakujecie rozwalacie wszystko (prócz jednej fabryki centrum operacyjnego MCV i elektrowni potem inżynierów i przejmujecie wszystko i na luzie budujecie se można nawet zniszczyć wszystkie 3 bazy bez ratowania konwoju zaliczą się nawet jeśli nie będą pokazane i potem tylko uratować konwój :)
zanonimizowany1136649 Pretorianin
Hmm jak mogłeś rozwalić w sarajewie zdrajców bombą atomową skoro głowice mamy dopiero w misji australyjski busz
w.l.o.p Legionista
10 lat po wydaniu gry,a ludzie wciąż grają i komentują.Niesamowite i smutne zarazem ze tak wspaniała seria już się skończyła a godnych następców brak.Jedynie seria Halo Wars i Homeworld Desert of Kharak trzyma jako taki poziom.
Felipe Konsul
Ta gra to dowód, że można grać w strategię na konsole. Może nie tak wygodnie jak myszką, ale idzie się przyzwyczaić.
Szkoda tylko, że 1. nie ma wielu map w potyczkach z PC i 2. jest limitowana liczba jednostek. Moim zdaniem powinna być chociaż o 50% ta liczba powiększona.
Chorwacja jak napisane wyżej jest prosta. Na PC tak chyba nie miałem, ale na X360 to samo zniszczenie wszystkich 3 baz mi kończyło grę, a na PC musiałem jeszcze ten konwój dostarczyć. Dziwne.
Misja Berno z GDI jest cholernie irytująca. Grałem na X360 nie pamiętam czy takie coś było na PC. NIE DA SIĘ zniszczyć MCV obcych dopóki nie przybędzie ten walony statek matka obcych. I NIE DA SIĘ zniszczyć tego przekaźnika działem jonowym, bo to się ładuje za wolno i nie starczy nam czasu i statek zdąży przybyć. Jest to chyba tak zrobione, żeby przekaźnik pojawiał się dopiero jak użyjemy działa jonowego. Ja jak miałem działo naładowane i go nie użyłem to nic nie budowali, a dosłownie sekundę po strzale wybudowali przekaźnik lol. Już nie wspominając o tych w pizdu częstych i sporych atakach z lądu.
Operacja sztylet z NOD na konsoli to jakaś tragedia. Na PC można to zrobić łatwo po prostu przejmując wszystkie budynki na raz w trybie planowania, ale nie można tego zrobić na konsoli. Pamiętam, że robiłem taktykę jeszcze przed przejmowaniem wszystkiego na raz na PC, że zabierałem MCV do swojej bazy, żeby tam był bezpieczny i jak w przypadku obu MCV GDI udało mi się nimi uciec na konsoli to z obcych chyba tylko jednemu, a drugi rozwalili i przegrałem. Głupie, że trzeba przejąć po 2 platformy, a nie wystarczy tylko jedna. Poza tym dziwne, że jak przejmiemy platformy GDI i są one rozłożone (są budynkiem) to ich nie atakują, ale jak się składają w pojazd to je atakują, ale mimo to udało mi się chociaż już płonące dostarczyć je do bazy. Co innego MCV Scrinów. O ile obrona PLOT i żadne działka nie atakują ich to wrogie jednostki już tak. I atakują je chyba też wtedy kiedy są złożone. Żal.
Poza tym szkoda, że kampania Scrin jest niedostępna jeśli nie zrobimy kampanii NOD.
Felipe Konsul
Ostatnia misja u NOD jest prawie dziecinnie prosta wystarczy wysłać MCV (NIE EMISARIUSZA) tam gdzie są molochy i szybko zbudować laboratorium, a potem obeliski. Wtedy obeliski rozwalają molochy i możemy je przejąć, a jak je przejmiemy to z tamtego wzgórza mamy praktycznie zasięg wystarczający żeby za pomocą tej trójki rozwalić bazy GDI :D.
Misja Chorwacja u Scrinów to jakaś tragedia nie pamiętam jak to zrobiłem na PC, bo ją przeszedłem ale nie mogę jej przejść na konsoli. Dosłownie 5 minut po rozpoczęciu gry jak nie szybciej GDI wali w nas mamutami i molochami, a później jeszcze atakuje nas NOD. A my nawet nie mamy się czym bronić, bo nasze systemy obrony bazy nie istnieją. Gniazda trzmieli i działka przeciw pojazdom u Scrinów są do niczego, bo molochy i mamuty mają za duży zasięg, żeby te do nich strzelały. Poza tym czemu u niektórych jest na początku władca umysłu, a ja go nie mam mimo, żę grę zaktualizowałem.
Felipe Konsul
Najlepszy sposób na Chorwację u Scriów to chyba jak najszybsze wybudowanie trójnogów i przede wszystkim władcy umysłu, jeśli się go na początku nie ma. Na konsoli go nie ma. Wtedy musimy teleportować ich do węzłów danych NOD i rozwalić wszystkie elektrownie co jest ważne WSZYSTKIE. Bo jeśli jakieś zostawimy i zaczniemy rozwalać obeliski to jeden z nich może z powrotem się włączyć. Dzięki czemu obeliski przestaną działać, można je rozwalić i przejąć węzły danych.
I chyba najważniejsza rzecz - dobrze jest wysłać trzmiele do południowego mostu przy bazie GDI i sprowokować emitery dźwiękowe do strzału, a wtedy rozwalą one mostu. Dzięki temu GDI nie będzie mogło iść bezpośrednio do naszej bazy i będzie zmuszone iść na około przy okazji napotykając NOD i nie oni nie odbudują tego most :D. No i jeszcze jedna ważna rzecz - przeniesienie się do niebieskiego tyberium na samym początku misji. Udało mi się jakoś to przejść chociaż bez celu dodatkowego, a poza tym to już mi GDI rozwalało bazę. Masakra.
Felipe Konsul
To jak łatwa jest Granica 19 w porównaniu do Chorwacji jest śmieszne :D. Zwykle ostatnia misja jest najtrudniejsza, a tutaj to tak na prawdę jest chyba 2 najłatwiejszą z 4. Wystarczy rozwalić oba mosty jeden do naszej bazy drugi do wieży i zacząć jak najszybsze budowanie kolumn burzowych i dewastatorów i GDI jest bez szans nie ważne co by zrobiło...
Felipe Konsul
Nie ma sensu używać działa jonowego na mniejszych bazach w misji Berno. Lepiej jest po prostu rozwalić je mamutami i molochami - molochy są dobre do niszczenia kolumn burzowych, bo te nie mają tak dużego zasięgu, żeby do niech strzelać, ale przed tym poczekać żeby działo jonowe się naładowało. Po zniszczeniu jednej z baz i pojawieniu się info. o przekaźniku można go rozwalić działem jonowym i statek matka nie przyleci.
Poza tym ogólnie najgorszy jest chyba początek, bo na samym początku nie mamy emiterów dźwiękowych, które trzeba postawić na południowym zachodzie i wschodzie, żeby zatrzymać ataki z lądu, obrony plot. do niszczenia jeźdźców burzowych i jastrzębi żeby zatrzymać dewastatory. A jak to wszystko już zbudujemy to obrona staje się w miarę prosta poza tym mam wrażenie, że ataki na samym początku są mocniejsze i potem słabną, ale może to dlatego, że później mamy więcej wież, czołgów itd. więc prościej jest się bronić...
Felipe Konsul
Jeśli kiedyś przed jakimiś tam łatkami w Monachium Scrinów dostawaliśmy tylko 2 lotniskowce to twórców nieźle pogrzało. Przecież jeśli tym statkom skończą się myśliwce to stają się one praktycznie bezużyteczne. Chyba, że przed łatkami baza też była mniejsza. Ale nawet teraz kiedy poza dwoma lotniskowcami mamy 4 dewastatory plus kilka trójnogów, poszukiwaczy, jeźdźców burz czy dezintegratorów nadal można przegrać. A znowu w takiej Chorwacji u Scrinów jedyny jednostki powietrzne to jeźdźcy burz. Nie ma żadnych dewastatorów.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
