C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Strefa Zero

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

GDI - Strefa Zero

Zakończenie kampanii GDI będzie miało miejsce we Włoszech, na północ od nieistniejącego już miasta, które pod koniec dwudziestego wieku nosiło nazwę Rzym - GDI - Strefa Zero | Command & Conquer 3 Wojny o Tyberium - Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium - poradnik do gry

Zakończenie kampanii GDI będzie miało miejsce we Włoszech, na północ od nieistniejącego już miasta, które pod koniec dwudziestego wieku nosiło nazwę Rzym. Celem ostatniej misji jest zlikwidowanie węzła kontroli obcych. Dowództwo podejrzewa, że budynek łączy się z obecnością Scrinów na Ziemi. Jego zniszczenie pozwoli na pozbycie się stworów raz na zawsze.

Rozpocznij rozbudowę bazy od trzech rafinerii. Na starcie otrzymałeś co prawda ogromną ilość pieniędzy, ale zapas gotówki szybko się skończy. Wykorzystaj fakt, że obok placu budowy stoi dźwig, pozwalający tworzyć dwie konstrukcje naraz.

Musisz jak najszybciej wybudować centrum technologiczne i rozpocząć produkcję Mamutów. Czołgi ustaw na zachodzie - to właśnie tutaj pojawią się pierwsi wrogowie. Po kilku minutach zmagań powinieneś już dysponować ulepszeniem w postaci dział strumieniowych, a także budynkiem odpowiedzialnym za obsługę działa jonowego.

Generator szczelinowy ułatwi Ci dalsze zmagania, dlatego utrzymaj ten budynek przy życiu. - GDI - Strefa Zero | Command & Conquer 3 Wojny o Tyberium - Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium - poradnik do gry
Generator szczelinowy ułatwi Ci dalsze zmagania, dlatego utrzymaj ten budynek przy życiu.

1 - Przejmij superbroń wroga.

Gdy w bazie wroga znajdującej się na zachodzie powstanie generator szczelinowy (superbroń obcych), wyślij w tamtym kierunku kilka Mamutów oraz inżyniera na pokładzie Transportera. Musisz przejąć budynek zanim Scrinowie skorzystają z tego potężnego środka zagłady. Masz na to dokładnie siedem minut od momentu uaktywnienia broni.

Przejąwszy broń, zniszcz budynki zlokalizowane w najbliższej okolicy i pozostaw Mamuty w tym miejscu. Wzmocnij obronę działami przeciwlotniczymi - wróg straci mnóstwo środków, żeby wykurzyć Cię z tej części mapy, ale jego starania spełzną na niczym.

Generator szczelinowy to nie jedyny problem, jaki napotkasz w trakcie misji. Swoją superbroń tworzy również Nod - mowa oczywiście o rakiecie jądrowej. Bractwo skonstruuje świątynię dokładnie na środku mapy (biały punkt A oznaczony na powyższej mapce). Uaktywnienie pocisku zajmie sługom Kane'a siedem minut - to wystarczająca ilość czasu, żeby zmieść obiekt z powierzchni ziemi. Najlepiej użyć bombowców Jastrząb, które zbombardują cel bez strat własnych (w okolicy nie ma wież przeciwlotniczych, jedynie obeliski światła).

2 - Zmień kurs statku na bazę Nod.

Drugie zadanie bonusowe związane jest ze zniszczeniem statku-matki, który w pewnym momencie rozgrywki rozpocznie lot w kierunku Twojej bazy. Dowództwo zaproponuje, żeby wrogi okręt skierować wprost do siedziby Bractwa. Aby tego dokonać, zbombarduj dwie wieże zakłócające, położone na północnym-wschodzie mapy. Pole oferujące niewidzialność zostanie wyłączone, dzięki czemu placówka straci swój parasol ochronny. Obcy chętnie skorzystają z wiedzy o położeniu bazy wroga, z którym prowadzą zażarty bój od początku zmagań.

2 - Pokonaj oddziały Nod.

Czas rozprawić się z przeciwnikami. Zacznij od Bractwa Nod, którego baza zlokalizowana jest w prawym, górnym rogu mapy. Nie musisz równać z ziemią wszystkich struktur - wystarczy pozbyć się placu budowy, aby uznać wroga za pokonanego. W ataku wykorzystaj bombowce Jastrząb, uważając na otaczające obiekt działa przeciwlotnicze. Jeśli dysponujesz naładowanym działem jonowym, użyj go do zmiękczenia budowli.

Wyślij statek-matkę Obcych do bazy Nod. Niech żołnierze Bractwa martwią się, co zrobić z tym okrętem. - GDI - Strefa Zero | Command & Conquer 3 Wojny o Tyberium - Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium - poradnik do gry
Wyślij statek-matkę Obcych do bazy Nod. Niech żołnierze Bractwa martwią się, co zrobić z tym okrętem.

1 - Zniszcz węzeł kontroli obcych.

Węzeł kontroli obcych zlokalizowany jest w lewym, górnym rogu mapy. Do jego zniszczenia proponuję wykorzystać kilka eskadr bombowców Jastrząb. Nie musisz przejmować się stratami własnymi. Nawet jeśli nie uda Ci się rozwalić budynku w pierwszym podejściu, poczekaj na nowe samoloty lub dokończ dzieła za pomocą działa jonowego. Również w tym wypadku możesz całkowicie zignorować obecność wielu innych konstrukcji stworzonych przez obcych. Niszczenie całej bazy nie jest konieczne do ukończenia zmagań.

Alternatywne zakończenie kampanii

Zniszczenie bazy obcych z użyciem tradycyjnych środków zagłady to nie jedyna możliwość ukończenia zmagań po stronie GDI. Autorzy przygotowali również drugi zestaw przerywników filmowych. Aby je zobaczyć, należy użyć w trakcie ostatniej misji bomby z płynnym Tyberium. Ta potężna broń zostanie Ci ofiarowana za darmo w trakcie zmagań. Tylko od Ciebie zależy, czy zakończysz scenariusz zgodnie z kodeksem honorowym GDI, czy też pozbędziesz się najeźdźców z kosmosu, zabijając przy okazji około 25 milionów niewinnych obywateli Europy.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2016-01-06
22:21

zanonimizowany1136649 Pretorianin

I W MISIJ GDY OSTATNIEJ TO MI SIĘ UDAŁO ZNISZCZYĆ WĘZEŁ DZIAŁEM I SZCZELINĄ MIMO IŻ TROCHĘ CZERWONEGO ŻYCIA ZOSTAŁO TO CHWILĘ PÓŹNIEJ ZOSTAŁO ŻNISZCZONE

Komentarz: zanonimizowany1136649
2016-01-13
21:38

zanonimizowany1136649 Pretorianin

😉

Słuchajcie dobra strategia na gdi chorwacja to jest tak robicie bunkry ze strzelcami 2-3 tam gdzie piechota idzie i wyłączacie wieże strażnicze a 4 działka włączacie przeciw czołgom i gdy będizecie mieć może z 8-10 czołgów zależy jaki poziom jak na trudnym to może z 15 atakujecie rozwalacie wszystko (prócz jednej fabryki centrum operacyjnego MCV i elektrowni potem inżynierów i przejmujecie wszystko i na luzie budujecie se można nawet zniszczyć wszystkie 3 bazy bez ratowania konwoju zaliczą się nawet jeśli nie będą pokazane i potem tylko uratować konwój :)

Komentarz: zanonimizowany1136649
2016-09-11
14:14

zanonimizowany1136649 Pretorianin

Hmm jak mogłeś rozwalić w sarajewie zdrajców bombą atomową skoro głowice mamy dopiero w misji australyjski busz

Komentarz: zanonimizowany1136649
2017-03-07
12:19

w.l.o.p Legionista

w.l.o.p

10 lat po wydaniu gry,a ludzie wciąż grają i komentują.Niesamowite i smutne zarazem ze tak wspaniała seria już się skończyła a godnych następców brak.Jedynie seria Halo Wars i Homeworld Desert of Kharak trzyma jako taki poziom.

Komentarz: w.l.o.p
2024-12-24
11:47

Felipe Konsul

Felipe
😐

Ta gra to dowód, że można grać w strategię na konsole. Może nie tak wygodnie jak myszką, ale idzie się przyzwyczaić.
Szkoda tylko, że 1. nie ma wielu map w potyczkach z PC i 2. jest limitowana liczba jednostek. Moim zdaniem powinna być chociaż o 50% ta liczba powiększona.
Chorwacja jak napisane wyżej jest prosta. Na PC tak chyba nie miałem, ale na X360 to samo zniszczenie wszystkich 3 baz mi kończyło grę, a na PC musiałem jeszcze ten konwój dostarczyć. Dziwne.
Misja Berno z GDI jest cholernie irytująca. Grałem na X360 nie pamiętam czy takie coś było na PC. NIE DA SIĘ zniszczyć MCV obcych dopóki nie przybędzie ten walony statek matka obcych. I NIE DA SIĘ zniszczyć tego przekaźnika działem jonowym, bo to się ładuje za wolno i nie starczy nam czasu i statek zdąży przybyć. Jest to chyba tak zrobione, żeby przekaźnik pojawiał się dopiero jak użyjemy działa jonowego. Ja jak miałem działo naładowane i go nie użyłem to nic nie budowali, a dosłownie sekundę po strzale wybudowali przekaźnik lol. Już nie wspominając o tych w pizdu częstych i sporych atakach z lądu.
Operacja sztylet z NOD na konsoli to jakaś tragedia. Na PC można to zrobić łatwo po prostu przejmując wszystkie budynki na raz w trybie planowania, ale nie można tego zrobić na konsoli. Pamiętam, że robiłem taktykę jeszcze przed przejmowaniem wszystkiego na raz na PC, że zabierałem MCV do swojej bazy, żeby tam był bezpieczny i jak w przypadku obu MCV GDI udało mi się nimi uciec na konsoli to z obcych chyba tylko jednemu, a drugi rozwalili i przegrałem. Głupie, że trzeba przejąć po 2 platformy, a nie wystarczy tylko jedna. Poza tym dziwne, że jak przejmiemy platformy GDI i są one rozłożone (są budynkiem) to ich nie atakują, ale jak się składają w pojazd to je atakują, ale mimo to udało mi się chociaż już płonące dostarczyć je do bazy. Co innego MCV Scrinów. O ile obrona PLOT i żadne działka nie atakują ich to wrogie jednostki już tak. I atakują je chyba też wtedy kiedy są złożone. Żal.
Poza tym szkoda, że kampania Scrin jest niedostępna jeśli nie zrobimy kampanii NOD.

Komentarz: Felipe
2025-01-05
19:47

Felipe Konsul

Felipe
😡

Ostatnia misja u NOD jest prawie dziecinnie prosta wystarczy wysłać MCV (NIE EMISARIUSZA) tam gdzie są molochy i szybko zbudować laboratorium, a potem obeliski. Wtedy obeliski rozwalają molochy i możemy je przejąć, a jak je przejmiemy to z tamtego wzgórza mamy praktycznie zasięg wystarczający żeby za pomocą tej trójki rozwalić bazy GDI :D.
Misja Chorwacja u Scrinów to jakaś tragedia nie pamiętam jak to zrobiłem na PC, bo ją przeszedłem ale nie mogę jej przejść na konsoli. Dosłownie 5 minut po rozpoczęciu gry jak nie szybciej GDI wali w nas mamutami i molochami, a później jeszcze atakuje nas NOD. A my nawet nie mamy się czym bronić, bo nasze systemy obrony bazy nie istnieją. Gniazda trzmieli i działka przeciw pojazdom u Scrinów są do niczego, bo molochy i mamuty mają za duży zasięg, żeby te do nich strzelały. Poza tym czemu u niektórych jest na początku władca umysłu, a ja go nie mam mimo, żę grę zaktualizowałem.

Komentarz: Felipe
2025-01-31
14:25

Felipe Konsul

Felipe

Najlepszy sposób na Chorwację u Scriów to chyba jak najszybsze wybudowanie trójnogów i przede wszystkim władcy umysłu, jeśli się go na początku nie ma. Na konsoli go nie ma. Wtedy musimy teleportować ich do węzłów danych NOD i rozwalić wszystkie elektrownie co jest ważne WSZYSTKIE. Bo jeśli jakieś zostawimy i zaczniemy rozwalać obeliski to jeden z nich może z powrotem się włączyć. Dzięki czemu obeliski przestaną działać, można je rozwalić i przejąć węzły danych.
I chyba najważniejsza rzecz - dobrze jest wysłać trzmiele do południowego mostu przy bazie GDI i sprowokować emitery dźwiękowe do strzału, a wtedy rozwalą one mostu. Dzięki temu GDI nie będzie mogło iść bezpośrednio do naszej bazy i będzie zmuszone iść na około przy okazji napotykając NOD i nie oni nie odbudują tego most :D. No i jeszcze jedna ważna rzecz - przeniesienie się do niebieskiego tyberium na samym początku misji. Udało mi się jakoś to przejść chociaż bez celu dodatkowego, a poza tym to już mi GDI rozwalało bazę. Masakra.

Komentarz: Felipe
2025-02-03
19:26

Felipe Konsul

Felipe
😃

To jak łatwa jest Granica 19 w porównaniu do Chorwacji jest śmieszne :D. Zwykle ostatnia misja jest najtrudniejsza, a tutaj to tak na prawdę jest chyba 2 najłatwiejszą z 4. Wystarczy rozwalić oba mosty jeden do naszej bazy drugi do wieży i zacząć jak najszybsze budowanie kolumn burzowych i dewastatorów i GDI jest bez szans nie ważne co by zrobiło...

Komentarz: Felipe
2025-02-18
11:16

Felipe Konsul

Felipe
😊

Nie ma sensu używać działa jonowego na mniejszych bazach w misji Berno. Lepiej jest po prostu rozwalić je mamutami i molochami - molochy są dobre do niszczenia kolumn burzowych, bo te nie mają tak dużego zasięgu, żeby do niech strzelać, ale przed tym poczekać żeby działo jonowe się naładowało. Po zniszczeniu jednej z baz i pojawieniu się info. o przekaźniku można go rozwalić działem jonowym i statek matka nie przyleci.
Poza tym ogólnie najgorszy jest chyba początek, bo na samym początku nie mamy emiterów dźwiękowych, które trzeba postawić na południowym zachodzie i wschodzie, żeby zatrzymać ataki z lądu, obrony plot. do niszczenia jeźdźców burzowych i jastrzębi żeby zatrzymać dewastatory. A jak to wszystko już zbudujemy to obrona staje się w miarę prosta poza tym mam wrażenie, że ataki na samym początku są mocniejsze i potem słabną, ale może to dlatego, że później mamy więcej wież, czołgów itd. więc prościej jest się bronić...

Komentarz: Felipe
2025-04-20
11:50

Felipe Konsul

Felipe
😂

Jeśli kiedyś przed jakimiś tam łatkami w Monachium Scrinów dostawaliśmy tylko 2 lotniskowce to twórców nieźle pogrzało. Przecież jeśli tym statkom skończą się myśliwce to stają się one praktycznie bezużyteczne. Chyba, że przed łatkami baza też była mniejsza. Ale nawet teraz kiedy poza dwoma lotniskowcami mamy 4 dewastatory plus kilka trójnogów, poszukiwaczy, jeźdźców burz czy dezintegratorów nadal można przegrać. A znowu w takiej Chorwacji u Scrinów jedyny jednostki powietrzne to jeźdźcy burz. Nie ma żadnych dewastatorów.

Komentarz: Felipe

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl